FM - Flight model verze 1.008+(2015)
|
clone9cz |
Přidané 02-01-2015 20:17
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Nebo nefunguje odlehčení směrovky a pilot s omezenou silou na pedálech to nedá. Prašť jako uhoď, výsledek stejný.
Válče, maximální vyšlápnutí u tebe doba by skutečně nemělo být maximální vyšlápnutí ve virtuálním kokpitu a na směrovce. Pokud to bude ve virtuálním kokpitu a na směrovce ne, tak je to věc jiná ... je to nějaké divné.
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-01-2015 20:19
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
U Jaka to celkem funguje.Do skluzu jdu ve 450Km/h směrovka je ucinnejsi a letadlo celekm ztraci rychlost az do padu. |
|
|
|
Valec |
Přidané 02-01-2015 20:28
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
clone9cz napsal:
Nebo nefunguje odlehčení směrovky a pilot s omezenou silou na pedálech to nedá. Prašť jako uhoď, výsledek stejný.
Válče, maximální vyšlápnutí u tebe doba by skutečně nemělo být maximální vyšlápnutí ve virtuálním kokpitu a na směrovce. Pokud to bude ve virtuálním kokpitu a na směrovce ne, tak je to věc jiná ... je to nějaké divné. Ten pilot v Befku je asi chudouckej Bubi Něco kolem 360 uz není schopny vyšlápnout směrovku naplno.Nemci posilali chcipaky do války " Ted jdu na pivo a potom mrknu ještě na Jaka. |
|
|
|
Valec |
Přidané 02-01-2015 22:14
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
U Jaka pilot taky nemá silu(chcipak) ale směrovka je mnohem ucinejsi.Lag při 500Km/h s plnou levou leti skoro rovne.Je to akesi cudne. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 02-01-2015 23:42
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Rumcajs napsal:
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU napsal:
EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-)
Tak to potom jo . Blbý je, že my ten vztlak potřebujeme . Ale o tom Lesník povídal. Mluvil o tom, že úhel náběhu je při vysoké rychlosti malý a tedy bude malý i při letu na zádech. Celková změna úhlu náběhu tak nebude až tak výrazná, aby to úplně zničilo výkony. Asi by to bylo jiné, kdyby se jednalo o letadlo lítající na vysokém úhlu náběhu, tam by inverze úhlu náběhu přinesla drama.
Jednoduše, jaký úhel náběhu potřebuje WW2 stihačka na maximálce někde u země? 1 stupeň? Možná 2. Na zádech bude potřebovat ... 2 - 3? Celkově se změní pozice draku vůči proudu vzduchu o 3 - 5 stupňů? Mám ty čísla v smysluplných velikostech? Asi jeden, rekl bych. No a z tech dvou stupnu zmeny proudeni kolem draku zadnou velkou zmenu rychlosti nemuzeme cekat, zvlast kdyz si uvedomime, ze zmena rychlosti je jen odmocnina zmeny odporu. Vlastne by me ani moc neprekvapilo, kdyby nektera letadla letala na zadech rychleji, protoze normalne musi vyskovka kompenzovat moment dany tezistem a momentem profilu, zatimco na zadech jen jejich rozdil. |
|
|
|
310_Snakes |
Přidané 05-01-2015 16:33
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 383
Založený: 29.09.10
|
Nemám ponětí o tom, jakým způsobem jestli vůbec (ale myslím, že jsem někde četl, že ano) byl na Fridrichu přenastaven úhel stabilizátoru směrovky (případně změněn jeho profil) v porovnání s Emilem, ale zrovna Emil byl směrově vyvážený (tzn. pedály v neutrálu) při cca. 345 km/h (215m.p.h.). Při rostoucí rychlosti bylo pro přímý let bez skluzu potřeba tlačit levou nohou což společně s narůstající těžkostí kormidla vedlo k tomu, že při rychlostech nad 640 km/h (400m.p.h.) pilotu stačila veškerá síla právě na to, aby udržel letadlo rovně – zatáčka doleva přes směrovku byla prakticky nemožná (u Emila). U F4 bych očekával vzhledem k vyšším předpokládaným rychlostem k „přeladění“ stabilizátoru směrovky tak, aby neutrál byl mírně výš než u Emila. BOS evidentně simuluje i tuhnutí a omezení maximálních výchylek kormidel s rostoucí rychlostí, ale aby byla F4ka schopná jen malé výchylky směrovky v těsné blízkosti rychlosti, kdy je letadlo samo o sobě směrově vyvážené, je docela divné. Podle Britů bylo kormidlo (Emila) v rychlostech mezi 200 – 300 m.p.h. velmi dobré a výrazně pomáhalo míření při střelbě.
PS: BOSko nemám... |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 05-01-2015 16:50
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
jop, Friedrich a následující měl "profil" směrovky kompletně změněný. Mám za to, že Emil byl snad ještě symetrický a Friedrich už ne. Dolaďování se případně provádělo pomocí takové malé plošky na konci kormidla (samozřejmě jen na zemi). Eric Brown popisuje, jak nepříjemný moment na kormidlu vzniknul, pokud se o plošku nějak nešťastně opřel třeba nějaký mechanik.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 05-01-2015 22:33
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
magot |
Přidané 05-01-2015 18:10
|
Fusioner
Příspěvek: 17606
Založený: 19.06.08
|
LesniHU napsal:
Rumcajs napsal:
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU napsal:
EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-)
Tak to potom jo . Blbý je, že my ten vztlak potřebujeme . Ale o tom Lesník povídal. Mluvil o tom, že úhel náběhu je při vysoké rychlosti malý a tedy bude malý i při letu na zádech. Celková změna úhlu náběhu tak nebude až tak výrazná, aby to úplně zničilo výkony. Asi by to bylo jiné, kdyby se jednalo o letadlo lítající na vysokém úhlu náběhu, tam by inverze úhlu náběhu přinesla drama.
Jednoduše, jaký úhel náběhu potřebuje WW2 stihačka na maximálce někde u země? 1 stupeň? Možná 2. Na zádech bude potřebovat ... 2 - 3? Celkově se změní pozice draku vůči proudu vzduchu o 3 - 5 stupňů? Mám ty čísla v smysluplných velikostech? Asi jeden, rekl bych. No a z tech dvou stupnu zmeny proudeni kolem draku zadnou velkou zmenu rychlosti nemuzeme cekat, zvlast kdyz si uvedomime, ze zmena rychlosti je jen odmocnina zmeny odporu. Vlastne by me ani moc neprekvapilo, kdyby nektera letadla letala na zadech rychleji, protoze normalne musi vyskovka kompenzovat moment dany tezistem a momentem profilu, zatimco na zadech jen jejich rozdil.
Clone, zeptej se na tom tvým sobotním dýchánku jak to vlastně je |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 05-01-2015 18:57
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Magote, už to s Gryzlovem řešíme nějakými trochu vědečtějšími metodami. Cca během dvou týdnů bychom měli mít relativně přesné výsledky.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
310_Snakes |
Přidané 05-01-2015 22:29
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 383
Založený: 29.09.10
|
Fuči ... v předchozím příspěvku jsi předpokládám mluvil o profilu směrovky ... |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 05-01-2015 22:33
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
jop, opraveno, byl to překlep
Díky za echo .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 05-01-2015 22:39
|
Diskutující
Příspěvek: 2533
Založený: 07.10.14
|
1stCL_Fucida napsal:
jop, Friedrich a následující měl "profil" směrovky kompletně změněný. Mám za to, že Emil byl snad ještě symetrický a Friedrich už ne. Dolaďování se případně provádělo pomocí takové malé plošky na konci kormidla (samozřejmě jen na zemi). Eric Brown popisuje, jak nepříjemný moment na kormidlu vzniknul, pokud se o plošku nějak nešťastně opřel třeba nějaký mechanik.
Všechny Bf-109 měly asymetricky profil "nastavený" na cestovní rychlost. Dokonce i Buchony, ty ho mají jen naopak. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 05-01-2015 22:48
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Někde mám i výkres profilu směrovky Friedricha a Emila. Nechce se mi to hledat, ale je to tak, jak říkám. I když je taky možná, že i Emil měl asymetrický profil, ovšem s tak nízkým prohnutím, že se jeví jako symetrický. Nicméně když je u Friedricha jako změna uveden právě asymetrický profil směrovky, tak mi to přijde jako nepravděpodobné.
Nevím, jak Buchon s motorem HS, ale ten s Merlinem měl předpokládám profil prohnutý na stejnou stranu, jako původní Bf 109 (snad jsem nepomotal smysl otáčení vrtule na Merlinu, myslím, že opačně to měl Griffon). U československé Avie S-199 došlo k výraznějšímu vyosení, ale profil samotný zůstal pokud vím nezměněn.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 06-01-2015 00:32
|
Diskutující
Příspěvek: 2533
Založený: 07.10.14
|
Gusta, Buchon
[img]http://i174.photobucket.com/albums/w117/2AF/IMG_5704.jpg[/img] is not a valid Image.
Emilek
[img]http://www.ww2aircraft.net/forum/attachments/aircraft-picture-requests/29206d1299766342t-photos-messerschmitt-bf-109-rudder-bf109e_hotizontal-stab_-_elevator.jpg[/img] is not a valid Image.
Ta nafouklá polovina je vidět i na fotkách
[img]http://www.cybermodeler.com/aircraft/bf109/images/fhc_bf109e_04.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 06-01-2015 07:26
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Interessant - pro mě zajímavá informace a díky za ní. Dohledám, kde jsem viděl opak a nějak to porovnáme...
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 06-01-2015 07:51
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 07-01-2015 18:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Tyy jo to čumím. To by mě nenapadlo.
Jestlipak to modeláři plastik. kitů mají věrohodně.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|