LEONe tak jistě by to šlo, modifikovat vnitřek joysticku tak, aby byly dvě osy zkombinované do jedné. Ale ... většinou chceš, aby ten trim byl konfigurovatelnej z pohledu maximální výchylky trimu. Protože pro každý případ použití to může být významně jiná hodnota. Viz třeba to Dr. 1, kde chceš, aby to bylo až 40% max výchylky. Naproti tomu třeba Spad potřebuje tuším 8%. No a to by se ti blbě přímo na joysticku realizovalo.
Pak jsou tu S křivky. Pokud by S křivka byla realizovaná bez ohledu na trim, vydlo by to k neštěstí. Snížená citlivost by se neposouvala podle trimu, takže to by bylo úplně na pikáču. Prostě S křivky a trim musí být implementovaný na stejném místě.
Jinak joystick s HW trimem existuje. Jsou to CH Products joysticky. Pro osy X a Y mají opravdový hardwarový trim. Jsou tam dvě kolečka s vyznačenou středovou polohou a můžeš jima posouvat střed. Bohužel je to realizované opravdu natvrdo mechanicky, takže to prostě pootočí ten potenciometr. Výsledkem je to, že výchylka na jednu stranu nejde o ten trim do maximální polohy a na druhý straně maximální výchylku dosáhneš před max. výchylkou páky. Takže funkce bych řekl na nic.
Můj závěr je, že ideální místo pro implementaci je SW. Jenže to naráží na neexistenci toho freeware podepsaného programovatelného HID zařízení.
No když už jsme u toho zmyšlani=vymejšlení , tak bych byl ochotný zaplatit nadstandart za joystick, ve kterém bych si mohl nastavovat osy (xyz) v jakékoli hře " nezavisle" na jejich někdy pofiderném nastavování (WT).
Nevím jak to mám laicky popsat. Prostě jako, že pustíš do joe nějaké snad maximum nebo jak to říct, a osy si nastavuješ u sebe.
Například: ve šturmu jsou 4 možnosti nastavování joe.
Ale ja bych ji potřeboval minimalně 50.
Tak třeba: p-39 joe č.1
Spitfire č.2
Zero č.3
BF č.4
Raiden č.5
Atd Atd Atd.
Vím že existuje joycontrol. Měl jsem ho. Ale to nějak není to pravé ořechové.
Teď trochu ještě větší fantaz magorie : nešel by joe "pustit" přes další comp,
(noťas, tablet) s "nějakým programem? který by tohle uměl?
Jde mi taky o to abych "to" měl online.
Prostě šteluju éro které je tuhé na balančky-přidám. Je-li citlivé na balančky uberu. Atd. Atd. ( totéž samozřejmě v příčné ose...)
Prostě jednoduše pootočením nějakého skutečného nebo virtualního čudlíku.
Tak abych nemusel schazovat hru do ličty a mrdat se s ukladáním a vyvolávaním z nějakých paprogramů.
Sci-fi vím
Není to sci-fi. Jsem před časem vytvořil ten prográmek SlimJoy, který má schopnost trimovat jednu osu druhou a má i S křivky (včetně toho, že to S se posouvá s trimem). Neumí to tedy nastavení z druhého počítače, tedy S křivky se musí ladit shozením hry na lištu, ale jinak je to asi to ono. Před časem jsem to tady postoval, ale nevyvolalo to vůbec žádný zájem. Tak jsem to dotáhnul do stavu použitelnosti pro sebe a víc to neřešil. Ono to ovládání z druhého kompu mě taky napadlo, ale je to dost práce na to, abych to dělal jen pro sebe. Navíc s tou Kobrou jsem přestal S křivky potřebovat.
No co mám Kobru, přestal jsem používat S křivky. To je to snížení citlivosti kolem středu. Používám jen trim. No a pro letadla v ROFu už mám profily udělané a pro WW2 v zásadě stačí jeden profil. Snad všechno už má trim výškovky a tak u některých zbývá jen trim křidélek a směrovky. No a tam si vystačím s +-10%.
To je jenom jeden příklad.
Ve šturmu je jedenmiliondvěstěpadesáttisíc letadel na každé mám vlastní nastavení os:Xyz=RPY=křidélka, výškovka,směrovka.
Nastavování trimů mám rovněž v malíku o to se mi ale nejedná. Trimy nejsou problém.
Problém je věčné přehazovíní šíbrů. CHtělo by to více joysticků 4 jsou mi málo. Vystřídám za večer minimálně 20 letadel.
Najde se ještě nějaký jiný blázen který by si šteloval každé letadlo zvlášť?
Nejsem na herním PC, tak teda to co je tam default.
Jinak předpokládám, že pilot musel lítat na tom, jak to bylo z továrny, ne?
No samozřejmě že lítal na tom, jak to bylo vyrobený. Potíž je v tom, že řídit dlouhou pákou je něco zcela jiného než kraťoučkým joystickem. Navíc při letu vznikají síly, který u josticku prostě nenavodíš. Částečně to řeší FFB, ale jen částečně. No a taky nárůst sil s výchylkou a s rychlostí není lineární.
K tomu cheatování: Snížení citlivost kolem středu vede ke snížení přesnosti v krajních polohách. Tedy citlivější míření na nemanévrující cíl je vykoupený horší citlivostí při řízení na hraně a naopak. Zejména v ROFu, kde se většina soubojů odehrává v nějaký tý akrobacii, může být snížení citlivosti kolem středu vysloveně kontraproduktivní. Ať se to vezme z kterékoli strany, virtuál má k dispozici rozsah pohybu cca 10 - 15 cm v jednom směru. Jak s ním naloží, bych řekl, je jeho věc.
Druidine nevím přesně jak to myslíš.
Ja jestli něco šteluju tak ve hře. Třeba ve šturmu k tomu mám 10 šíbrů (málo),
a tam si můžu dát linear vzestupně či sestupně, nebo křivky, nebo si tam z toho mužeš udělat třeba srdíčko. Je to ve hře tak to přece není čít. Proto ta možnost nastavení os přece je.
Jenom takový dovětek: pokud jsem si nesešteloval konkrétně Tempesta, tak jsem s ním vůbec nedokázal smysluplně a efektívně lítat.(Jakož i s mnoha dalšími aparáty.), které se tímto některé staly mými milášky.
Dodatek k poddodatku: Kámoš Bury například má celých 100 let nastaveny VŚECHNY 3 osy v základním nastavení: 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
A takhle líta všechny éra-Tak tohle si nedovedu představit ani v tom nejdivočejšním snu!!!!
Halt každý jsme jiný...
Tak .
To co napíšu je výsledkem dlouholetého vývoje.
Jedná se HLAVNĚ o příčnou osu.
Měl jsem tento problém: Buďto jsem měl letadlo líné: prostě i když jsem zarval tak jsem nestačil tahat a potlačovat podle toho jak se soupeř přede mnou mrská.
Druhý a ještě mnohem horší problém byl , že když jsem přidal v nastavení, tak se mi letadlo KYMÁCELO nahorů dolů a to proto, že když jsem se snažil udržet soupeře v zaměřovači tak jsem byl buď HUP-po zatáhnutí nad a .nebo HUP po potlačení dole. Jako na houpačce. Nad soupeřem- pod soupeřem - nad pod nad pod........
Prostě na zešílení protože jsem pálíl a hovno jsem trefil.
Tak jsem se v tom začal vrtat a toto je výsledek pokus-omyl , nebo výsledek:
BF 109 F4
SMĚROVKA: Je standardní pro všechny éra (pro bitevníky a bombry ubírám o 2 dílky.)
5 8 12 17 23 30 38 55 75 100
KŘIDÉLKA:
92 93 94 95 96 97 98 99 100 100
VÝŠKOVKA:
Vyškovka ta je podstatná!
Je to kompromisem mezi tím aby zabírala velmi, velmi svižně a tím abych dokázal zaměřovač rychle, bleskově jemně a citlivě umístit v pravé chvíli na ocas mrskajícíhose soupeře.
(bude to na Tebe zřejmě působit podivně)
91 90 89 88 87 86 85 84 83 90
Kdyby Ti byla ta sestepná přímka byla proti srsti, můžeš si to nastavit taky taktoTakle jsem to měl nejdřív. taky se dá, ale je to neposednější)
75 76 77 78 79 80 81 82 83 90
Kdyby Ti byla ta 90ka na konci proti srsti, ( to je moje speciální ůchylárna)
tak si tam dej klidně 100ku.
PS
Pochopitelně máme každý jiný "cit v ruce" takže tohle nemusí každému sedět.
PPS
U mě toto znamenalo: Stonásobný vzestup ůspěšnosti střelby.( před tím jsem se kymácel a opravdu ůspěšnost MIZERNÁ)
Ano - to nad pod nad pod... je přesně ten důvod, proč se v tom furt hrabu
Směrovku mám na pedálech - s tou problém nemám. Jinak to mám asi nastavený úplně blbě - pak mám něco trefit.
Vyzkouším - uvidím - díky
ntz, díky za základní info o Cobře - osy vypadají ok.
Co čudlíky? Jak působí na omak? V jaké poloze spíná ten pinkie switch? (když je ta červená páčka nahoře, tak ji přitáhneš k páce?) Je stisk toho kloboučku, co funguje jako 4 tlačítka jistý a přesný? (viděl jsem joye, kde klobouček občas neposlal signál, nebo naopak při kliku vlevo poslal vlevo i nahoru...)
Předem díky za info - už jsem byl rozhodnutej přesedlat z logitechu, ale pak jsem viděl tohle video http://www.youtube.com/watch?v=RWWlvzg4tTA - vůbec polsky nerozumím, ale mám z toho dojem, že měl nějaký výhrady.
kvitek napsal:... ale pak jsem viděl tohle video http://www.youtube.com/watch?v=RWWlvzg4tTA - vůbec polsky nerozumím, ale mám z toho dojem, že měl nějaký výhrady.
Ano hned na začátku měl zásadní výhradu, že to vypadá jak "plastiková hračka pro holky, jestli víte, co myslí?".
Vážně: Že to vypadá plastikově, když to je z plastu, asi není myšleno jako úplná výhrada. Plast sám o sobě je kvalitní. Nemám z toho pocit nějakého šuntu.
Pinkie switch je buď sklopenej dopředu, pak je mimo pracovní polohu a nepřekáží v úchopu, nebo se zvedne nahoru, pak se dá malíčkem stisknout směrem k rukojeti. Celkem logicky uděláno. Na tom videu je v pracovní poloze.
Stisk klobočku je přesný. Není to nic vyčvachtaného. Nezaznamenal jsem žádný problém ve spojitosti s kloboučkama.
Stisk všech tlačítek je výrazný. Je to i slyšet. Není z toho pocit rozměklosti, vyvyklanosti, ani přehnané tvrdosti. Tak akorát.
ntz, díky za základní info o Cobře - osy vypadají ok.
Co čudlíky? Jak působí na omak? V jaké poloze spíná ten pinkie switch? (když je ta červená páčka nahoře, tak ji přitáhneš k páce?) Je stisk toho kloboučku, co funguje jako 4 tlačítka jistý a přesný? (viděl jsem joye, kde klobouček občas neposlal signál, nebo naopak při kliku vlevo poslal vlevo i nahoru...)
Předem díky za info - už jsem byl rozhodnutej přesedlat z logitechu, ale pak jsem viděl tohle video http://www.youtube.com/watch?v=RWWlvzg4tTA - vůbec polsky nerozumím, ale mám z toho dojem, že měl nějaký výhrady.
ahoj,
pripominam, ze mam defender cobra m5.
ad.cudliky) uz jsem rikal, nemam extremne velke zkusenosti s jinyma pakama (mel jsem 3x saitek, 1x logitech a 1x MS Wingmaster nebo co to je), ale tohle je prvni joystick, kde si pripadam, ze mam v ruce knipl .. nevim, o jake cervene pacce mluvis, ale uz jsem psal, ze 8-hat switch a obe predni ukazovakove spouste jsou nezavisle na tom 3-pozicovem modifieru (3M alias x3) .. cudliky jsou v poho, je to sice plast, ale fakt se to ovlada super .. hlavni je, ze mas ve predu v podstate 3 spouste (na zbrane) a nemusis sekundarni zbran lovit palcem ..
ad.video) polsky take nerozumim, ale vyhrady zatim zadne nemam .. samozrejme se uz i na jinych forech diskutovalo kolecko misto packy na plyn, mekkost (neni to pruzinak) a kdesi cosi, ale za me hodnotim cista 1 (jako ve skole) .. hlavni prednosti vidim v mekkosti paky Vs tezke zakladne ... ANI SE TO NEHNE
jako kazdymu muze vyhovovat neco jineho .. posledni 3 roky jsem lital se saitekama (mel jsem fly 3 i fly 5) a myslel jsem si, ze cim tvrdsi joystick tim lepsi litani .. k memu velkemu prekvapeni jsem tedka diky mekkosti tyhle paky zacal litat uplne jinym zpusobem
neni to jeste definitivni, driv jsem lital na saitekach na obligatnim 1,4,9,..,100
ad.zamerovani) hehe, hosi, neumim si predstavit, ze bych nekoho sestrelil s nevytrimovanym letadlem .. typicky mam v kazdem dogfightu trimovanej pitch (tedy elevator) podle letadla .. u bf109 zhruba plati:
TnB do 1000m a v nizkejch rychlostech < 400km/h davam pitch-- (tedy aby mi sel cumak nahoru, zhruba 3-6 dilku)
BnZ pri vyssich rychlostech trimuji pitch++ (opet zhruba 3-6 dilku)
pri vytazenejch combat flaps automaticky pitch--
na cestovani a horizontalni cestovni let (370km/h) davam pitch++
jinak klavesy mam tedka:
- osy x,y,z jsou jasne (paka + pedaly)
- na klavesnici sipky mam trim na yaw a pitch (tedy rudder a elevator) .. ctrl+{vpravo,vlevo},{up,down} je zruseni trimu, roll trim (aileron) nepouzivam, pac ho stihaci nemaji pokud se nepletu o.O ? Bf109x ma jen pitch (elevator), hodne dalsich ma i yaw (rudder)
3M switch pozice:
1) zoom +/- na 4-hat switchi na S/J a prednastavenej full FOV na Z a neco uprostred na V, CL (cervenej vlevo) srovnani hlavy dopredu, CP (cervenej vpravo) prepinani snap/pan
2) nic, nepouzivam
3) hejbani hlavou (il2 46 ma i funkci, kdy pilot muze hejbat/leanovat hlavou nahoru, dolu, dopredu, dozadu, doleva, doprava) na 4-hat (S/J nahoru a dolu, V/Z lean left a right), CL srovnani hlavy do vychozi pozice, CP prepinani snap/pan
Upravil/a ntz dne 19-09-2013 18:34
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.