Johannes Steinhoff, Sicily, Commander JG 77 (July 1943):
"The Malta Spitfires are back again... They're fitted with a high altitude supercharger and at anything over twenty-five thousand feet they just play cat and mouse with us.
At 28,000 feet the Spitfire could turn in an astonishingly narrow radius. We on the other hand, in the thin air of those altitudes had to carry out every maneuver with caution and at full power so as not to lose control."
Johannes Steinhoff, Messerschmitts Over Sicily, (Stackpole Books, 2004), pp. 97-98, 111.
Günther Rall commented on the Spitfire, having had the opportunity to fly various captured allied aircraft, as well as the Me 109G:
"The Spitfire, too (referring to the P-38 with power ailerons), was a very maneuverable aircraft, very good in the cockpit."
...Nicknamed Gustav, the BF 109G was well armed but not as light as the earlier E and F versions. Its more powerful engine meant higher power settings whose inital climb rate sent it soaring to 18,700 ft. in six minutes but at low speed the plane was difficult to handle. ...Most of us considered the 109G over-developed. Poor landing characteristics added to its woes."
Jill Amadio, Günther Rall: a memoir, (Tangmere Productions, Santa Ana, CA), pp. 148, 242.
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Největší výhodou Spitfiru (paradoxně částečně i nevýhodou) je jeho eliptické křídlo ... křídlo je využíváno mnohem efektivněji po celé své délce od trupu až ke konci. Nevýhodou eliptického křídla je pouze malé varování na pád do vývrtky oproti křídlu obdélníkovému (Bf 109, Fw 190..vlastně téměř všechna stíhací letadla WW2). Je dost dobře možné - a dokonce i velmi pravděpodobné, aby Spitfire v určité zatáčce dokázal zrychlovat, nebo alespoň konzervovat svou rychlost trochu, nebo i výrazně lépe, než Bf 109 (a to i s MW50).
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Pipe, nevím co tě vede k otevírání tak citlivého tématu, jako je Spit, Bf, Fw a jiné letadla
Asi každý dokáže natočit video, kde je jeden typ letadla(neberu extrémy) rozprskáván po obloze na jeden zásah, stejně jako by jistě dokázal natočit videa se zdánlivě velkým počtem zásahů, bez viditelného účinku.
To že si modrý pilot léčí svoje pošramocené ego hláškou, že spit je ufo, je asi stejně tak časté, jako když si stěžují červení na německé stíhačky.
Ve finále s tím ale stejně nic neuděláš, akorát z toho bude zlá krev. Jo takhle v hospodě u píva, to je jiná!
PS: Ale je to vděčné téma, asi jako: Kanón, nebo kulomet?, Co je smyslem života?, Vesmír, Ženy....
Pipe, nevím co tě vede k otevírání tak citlivého tématu, jako je Spit, Bf, Fw a jiné letadla
Asi každý dokáže natočit video, kde je jeden typ letadla(neberu extrémy) rozprskáván po obloze na jeden zásah, stejně jako by jistě dokázal natočit videa se zdánlivě velkým počtem zásahů, bez viditelného účinku.
To že si modrý pilot léčí svoje pošramocené ego hláškou, že spit je ufo, je asi stejně tak časté, jako když si stěžují červení na německé stíhačky.
Ve finále s tím ale stejně nic neuděláš, akorát z toho bude zlá krev. Jo takhle v hospodě u píva, to je jiná!
PS: Ale je to vděčné téma, asi jako: Kanón, nebo kulomet?, Co je smyslem života?, Vesmír, Ženy....
Hiene proč myslíš, že to otevírám? Odpovím si sám... No aby sme se mohli hezky zhádat v Pardubkách
btw. to video potvrzuje Wernerovu teorii, že se Spitem není žádná zábava, hned co vystřelím, tak zmizí...
Jako stary cyp ovšem musím dodat, že toto trivium o aerodynamice eliptických křídel již před Fučim řekli mnozí - včetně mé maličkosti páčto je to známá věc a konec konců i důvod, proč takové křídlo na Spita projektovali, a stavěli...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
A jestli von ten Spit nebude mít to křídlo aerodynamicky a geometricky překroucené a jestli to pak nemá vliv na rozložení vztlaku podél rozpětí? A jestli vono se to potom průběhem nepřibližuje obyčejněji tvarovaným křídlům? A jestli ten důvod, proč křídlo vlastně nemá být eliptické nebude důležitější? A jestli pak třeba nebude nejpodstatnější to, že Spit měl prostě velkou nosnou plochu a nízké měrné zatížení ve srovnání s některou konkurencí? (jistě, elipsa je vhodný tvar pro velkou plochu)
Ne že bych byl úplný skeptik, to rozhodně ne, ale máte někdo graf rozložení vztlaku podél rozpětí spitfajrového křídla? (stačí jakákoli verze) A ten graf pak porovnat třeba s tím samým od řekněme Bf 109 F.
No a ve finále jestli pak třeba ten složitý tvar křídla nezamezil použití slotů na náběžné hraně?
No spíše se Pip záměrně špatně vykláněl ve spojeneckých letadlech, protože přeci není možné, aby při cca stejných deskách za hlavou bylo z jednoho letadla dozadu vidět tak dobře a z dalších ne.
A to raději neukazoval Japonce a Išaka ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Rumcajsi, to jsou diskuse staré jak metuzalém . Aerodynamická a geometrická kroucení, resp. profily samotné, jsou věci, kterými lze vlastnosti celkem významně upravit, zásadním však zůstává tvar a zatížení křídla. Není to třeba tady nijak rozvádět, vědí to všichni, kdo se o to zajímají více do hloubky. A ti, kteří se o to nezajímají, ti budou navždy stejně víceméně sledovat jen to, že "tohle z nějakého důvodu dělalo tohle a témhleto z nějakého důvodu ne" .
Pipe, mě vždycky zaráží, kolik času jsou lidé schopni věnovat sisyfovské činnosti. Například tvoření podobných videí. Všichni víme, že všechny simy nějakým způsobem interpretují 3D prostředí na 2D monitor. A všichni víme, že to má nějaká omezení. A ta omezení jsou třeba v tom, že člověk nemůže naplno využít výhod obou očí. Z hlediska výhledu vzad je to super pro ruská letadla se zcela prosklenou kabinou. Nijak moc omezující to není ani pro letadla, která byla vybavena jen úzkou pancéřovou deskou. Blbé to je pro stroje, který mají ten "hitbox" velký. Když cítíš potřebu srovnávat to s Fw 190, tak tohle je zrovna stroj, který tím trošičku trpí při opačném pohledu - vpřed. Ale co se dá dělat, nikdo nechceme, aby se dle "nějakého klíče" deformovaly rozměry rámování kabiny...
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 30-05-2014 19:54
Nojo, staré to je, proto se to taky už nedělá, že? Nakonec i Spiteful měl mít lichoběžník. Jenže už holt přišly trubky. Ona otázka dokonalé elipsy v aerodynamice jistě není jediný úkaz toho, že úplně optimální řešení v jednom směru nemusí být tak úplně optimální prakticky. Stačí se podívat, kam svět zavedli lidi, co chtěli dokonalé uspořádání lidské společnosti. Zlatý český bordel, že
Pipe, mě vždycky zaráží, kolik času jsou lidé schopni věnovat sisyfovské činnosti. Například tvoření podobných videí. Všichni víme, že všechny simy nějakým způsobem interpretují 3D prostředí na 2D monitor. A všichni víme, že to má nějaká omezení. A ta omezení jsou třeba v tom, že člověk nemůže naplno využít výhod obou očí. Z hlediska výhledu vzad je to super pro ruská letadla se zcela prosklenou kabinou. Nijak moc omezující to není ani pro letadla, která byla vybavena jen úzkou pancéřovou deskou. Blbé to je pro stroje, který mají ten "hitbox" velký. Když cítíš potřebu srovnávat to s Fw 190, tak tohle je zrovna stroj, který tím trošičku trpí při opačném pohledu - vpřed. Ale co se dá dělat, nikdo nechceme, aby se dle "nějakého klíče" deformovaly rozměry rámování kabiny...
Přestal sem lítat Ila a možná napořád (a můžeme se pobavit o důvodech zítra), takže mám času dost. Ale proč se výhled u některých letadel zhoršuje (viz. P47 a parodie na zrcátko) mi opravdu nevysvětlíš, že? Alespoň tedy nezamlžuj to co je zjevné... A mě zas zaráží, jak můžou některá tvoje koťátka z letky brečet nad tím, jak ten Spit kroutí, ještě jsi jim to s tím křídlem nevysvětlil nebo kde je sakra problém? Už sem to říkal několikrát, když lítám Pacifik, taky nebrečím nad tím, jak Zero kroutí a že s ním není žádný souboj, prostě ho sestřeluju jinak
Hodlám zde, pokud budu mít náladu, vypsat všechny zjevné bugy co Šturm má, a že jich je... ale už pouze za spojence.
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.