ad viditelnost dotů proti zemi - pokud si dobře vzpomínám, amíci šli do prvního Gulfu s písečnou kamo, kterou velice rychle nahrazovali obyčejnou, aby byli VIDĚT pro své vlastní jednotky...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Pro mě je největší průser CloDu viditelnost. Nevím jak ostatní, ale já se s tím pořád nemůžu vyrovnat, že zoomování kamery je kontraproduktivní. Že doty mizej při určité vzdálenosti. Že mraky se nepoužívají ke schování se, ale pro detekci vzdálených cílů. Že proti zemi či moři nevidím nic. Že naklánění se k zaměřovači ve 109 je implementovaný hrozně. 109 by se měla používat na BZ, ale já ve většině případů v průběhu toho bzůmovaní ztratím ten cíl z oka. To mě hrozně irituje. Vidět je nejlépe proti obloze, tedy když je jeden níž, ale to je pro 109 hodně blbá pozice. Snad na to vznikne nějaký mod, aby se tohle dostalo alespoň na úroveň ROFu.
A co by si chtel videt?Dot nad zemi ze 7 kilaku jako ve starem sturmovi.A kdyz ztracis svuj cil pri souboji tak se jen neumis rozhlizet.A jestli pouzivas trackira tak ja u befka centruju pohled s mirne vyosenou hlavou doleva a kdyz ji vratim tak mam zamerovac pekne uprostred.Zkus to mozna ti to pomuze k lepsi strelbe.
Hele ty asi nerozumíš tomu textu. Já přeci nepíšu o rozhlížení. Nepíšu že chci vidět dot ze 7k a už vůbec ne o míření. Píšu o tom, že viditelnost dotů se mění se vzdáleností nelogicky. Že při zoomu na objekt přestává být vidět. Že viditelnost i blízkých objektů proti vodě, nebo proti zemi je slabá. Že to je vyřešený hůř než v ROFu. Tak snad to pomůže.
Myslel jsem ze kdyz pises o BZ tak se jedna o letadla a ne o pozemni cile.U pozemaku si staci jen pamatovat kdes je videl dejme tomu u hnedeho pole s kerem nebo zeleneho u lesa a zapamatovat si to misto.Ta tovarna z toho mista nezdrhne je tam porad.Chce to jen cvik nic jineho.A co myslis naklaneni k zamerovaci?Ja kdyz davam hlavu dopredu tak se priblizuju uplne normalne.Nic zvlastniho tam nevidim.
ad viditelnost dotů proti zemi - pokud si dobře vzpomínám, amíci šli do prvního Gulfu s písečnou kamo, kterou velice rychle nahrazovali obyčejnou, aby byli VIDĚT pro své vlastní jednotky...
Krasny priklad je doprovod Blenbaku nad zemi.Letis od nich 100m jen se rozhlidnes kolem po 109kach a Blenbaky nemuzes pres jejich maskovani najit.Nekdy musim slitnou mirne pod ne abych je vubec nasel.
Já měl na mysli spíš viditelnost na relativně krátkou vzdálenost. Doty jako takový a viditelnost na velkou vzdálenost vnímám jako dobrou (možná až moc). Dot je prý vidět na 9km. Což může být docela OK. Že není do vidět proti zemi, to je taky OK. O čem jsem psal, je situace, že dajvuju na něco, co vidím, a v průběhu toho manévru to ztratím. Ne proto, že by to někam uteklo, ale proto, že to proti zemi či vodě nevidím - tedy při přiblížení mi to splyne s okolím, ačkoli jsem to na větší vzdálenost viděl. Třeba vidím okolo flaky, vím kde to je. Ale samotný objekt přestanu vidět. Pak ho zase uvidím. Tedy neztratí se mi z monitoru, není to problém rozhlížení. Není to problém míření. Je to potíž s viditelností v určitých režimech. Doufal jsem, že se najde někdo, kdo má s CloDem větší zkušenosti než já. Že se to dá třeba nějak vylepšit, aby objekty tolik nesplývaly s pozadím. Třeba v ROFu je to tak, že vzdálenější povrchy země jsou rozostřené. Tím silueta letadla proti tomo povrchu vynikne, protože je ostrá. Jistě i v ROFu se stane, že jeden ztratí kontakt, na kterej čumí. Ale je to mnohem menší problém a celkově mi to přijde výrazně líp vyřešený.
ad viditelnost dotů proti zemi - pokud si dobře vzpomínám, amíci šli do prvního Gulfu s písečnou kamo, kterou velice rychle nahrazovali obyčejnou, aby byli VIDĚT pro své vlastní jednotky...
Krasny priklad je doprovod Blenbaku nad zemi.Letis od nich 100m jen se rozhlidnes kolem po 109kach a Blenbaky nemuzes pres jejich maskovani najit.Nekdy musim slitnou mirne pod ne abych je vubec nasel.
No to je úplně přesný. Mě so to stává s těma Blembákama z druhý strany. Vidím je na větší vzdálenost, ale když jsem u nich, začnou splývat. Tedy s bombrama to většinou není velký problém, protože neuletěj a držej směr, tak je jeden zas najde. Ale se stíhačkama to je potíž velká. Když propásnu útok na Spita, kvůli tomu že mi prostě zmizel z mojí schopnosti to na obrazovce vidět, je většinou po všem. Tedy pak holt stáhnu ocas mezi nohy a jdu hledat jinou oběť.
Já měl na mysli spíš viditelnost na relativně krátkou vzdálenost. Doty jako takový a viditelnost na velkou vzdálenost vnímám jako dobrou (možná až moc). Dot je prý vidět na 9km. Což může být docela OK. Že není do vidět proti zemi, to je taky OK. O čem jsem psal, je situace, že dajvuju na něco, co vidím, a v průběhu toho manévru to ztratím. Ne proto, že by to někam uteklo, ale proto, že to proti zemi či vodě nevidím - tedy při přiblížení mi to splyne s okolím, ačkoli jsem to na větší vzdálenost viděl. Třeba vidím okolo flaky, vím kde to je. Ale samotný objekt přestanu vidět. Pak ho zase uvidím. Tedy neztratí se mi z monitoru, není to problém rozhlížení. Není to problém míření. Je to potíž s viditelností v určitých režimech. Doufal jsem, že se najde někdo, kdo má s CloDem větší zkušenosti než já. Že se to dá třeba nějak vylepšit, aby objekty tolik nesplývaly s pozadím. Třeba v ROFu je to tak, že vzdálenější povrchy země jsou rozostřené. Tím silueta letadla proti tomo povrchu vynikne, protože je ostrá. Jistě i v ROFu se stane, že jeden ztratí kontakt, na kterej čumí. Ale je to mnohem menší problém a celkově mi to přijde výrazně líp vyřešený.
Z velke dalky to vidis jako tecku ale jakmile na to zacnes padat z vysky zacnes se priblizovat tak se tecka zmeni v letadlo u ktereho zacina fungovat maskovani vuci zemi.Nad morem je to jeste v poho ale nad zemi u takoveho pripadu musim pouzit maximalni zoom abych ho neztratil.Ale je zase nebezpeci ze se s max zoomem neda poradne divat na 6ku.Ale to se mi zda v poradku ze tam to maskovani aspon nejak funguje.
Jo Válče, já to taky tak dělám, že přepínám zoom tak, abych měl cíl vždy v "optimálním" zoomovací měřítku. No ta logika, že dál je třeba menší zoom a blíž větší, je matoucí. Páčto normálně bych to čekal opačně. Ono to není moc logické ani ve hře natož v reálu. Normálně totiž není problém s viditelností objektů vzdálených stovky metrů a velkých kolem 10m. Navíc se pohybujících. Ztratit kontakt protože se podívám jinam, to je snadný. Ostatně piloti tvrdí, že není nic snazšího, než ztratit letadlo, co letí vedle mě. Ale ztratit kontakt, na kterej se dívám, je blbý.
No a jak jsem psal, ROF tohle řeší tím rozostřením vzdálených povrchů. Možná to není úplně realistické, ale díky tomu se viditelnost stává reálnější. Doufal jsem, že třeba v CloDu existuje taky něco takovýho.
Kdyz se na neho divam a nikam jinam tak se ti to letadlo prece nemuze ztratit.Ja ho ztracim jen tehdy kdyz se jen na okamzik podivam jinam a on treba mezi tim mirne zmeni smer ale kdyz se divam jen na nej tak ho neztratim ty jo?
Jinac funguje ve hre plynuly zoom.Je na to programek ktery se jmenuje JoyTokey.A budes to mit podobne jako v RoFu.Jen je tam chyba ze to muzes oddalit do hnusne podoby ale ja pouzivam jen priblizeni a zpatky to davam klavesou na stredni pohled.Mozna ze se to v tom programku da nejak upravit ale to jsem nezkousel
Stává se mi to celkem pravidelně, že padám na Spita či Hurrika a prostě ho při nějaký vzdálenosti přestanu vidět. Vídím třeba flak kolem. Nebo když střílí to jak se z něj práší, ale nevidím to letadlo. No a stačí vteřina dvě co ho nevidím, a když ho zas najdu, je už pozdě na opravu a nové zamíření. Je to v pohodě, pokud je to vysoko a můžu dajvnout trochu pod něj a útočit zespodu. Nicméně to si dovolím jen když je pod náma dost prostoru na případný zdrhnutí.
Samozřejmě tomu pomáhá ten max zoom, ale ten s sebou nese zas jiné problémy. Nevím, může to být třeba monitorem, že není pro CloD nejvhodnější, nebo je to nastavením, nebo jsem prostě slepej. Spíš se ale kloním k tomu, že na řešení týhle problematiky 1C prostě nezbyl čas.
...Krasny priklad je doprovod Blenbaku nad zemi.Letis od nich 100m jen se rozhlidnes kolem po 109kach a Blenbaky nemuzes pres jejich maskovani najit.Nekdy musim slitnou mirne pod ne abych je vubec nasel.
Jo tak tohle je přesně ono. Pokud ti to přijde normální, omlouvám se ale mně ne.
Už jenom proto, že fungovat realita jako CloD, pak by jakýkoli doprovod bombardérů v období WWII byl naprosto nesmyslný. Ono se totiž lítalo celkem pravidelně 2-3km nad sestavou a pokud by měly stíhači stejný problém jako v CloD, pak by to nemělo cenu, jelikož by bombardéry prakticky nikdy nemohli vidět.
Ono samozřejmě, pokud ti dobře kamuflovaný stroj hobluje terén pak ho ze 2-3km těžko uvidíš (na druhou stranu zase snáz zaregistruješ pohyb než nějaký tvar). Ale dost rozdíl je pokud ten samý stroj neletí v přízemní výšce ale řekněme ve 3-4km a ty na něj koukáš z 5-6km.
Můj oblíbený příklad. Když mi bylo 15-16 let jezdil jsem se dívat na kopce okolo Budějovic, jak na planou přistávají MiG-23. Fór byl v tom, že jak mi přeletěly nad hlavou dostaly s asi po 1km letu pod horizont, takže jsem je viděl na pozadí země. Můžu říct, že nebyl problém pozorovat je až na práh přistávací drány, vzdálený 4km a to bez toho abych používal dalekohled. Po startu, když člověk věděl kde má hledat, byly vidět na pozadí země i na vzdálenost 6-7km, ale samozřejmě pokud člověk propásl start bylo zatraceně těžký je na takovou vzdálenost najít. Mimochodem, na 2-3km (podle pozorovacích podmínek) se dalo zjistit, jestli letí jednomístná verze nebo dvoumístná (teď to srovnej s CloDem, nebo starým Ilem).
310_Pip napsal:
...ja myslel, ze CLODa nikdy nebudes litat, jak si tvrdil ...
Těch 5 euro co to stálo na začátku roku je tak odpovídající cena za tenhle produkt. Mno, možná těch 10 co to stojí teď, ale to už je na hraně
Jinak jediný co mě v CloDu překvapuje (pokud jde o planeset a jeho balancování), je zařazení Spita Mk.II a proti tomu absence Emilů s motorem DB 601N. Ale ono to spíš zaráží v souvislosti s tvůrci map, kteří neomezují počty typů letadel na mapách, takže to pak vypadá tak, že na ATAGu sedí 3/5 lidí ve Spitu Mk.II, 1/5 v Mk.I (100) a 1/5 (a to jsem optimista) v Hurricanech. Že na podobný poměr přistoupí i historicky se tvářící kampaň SoW je podobně zarážející.
Pragr to ma pricinu jednoduchu - Mk.I Spitfire (100 oktanovy) je pokazeny a nelietatelny nad 10k ft. Mk.II sa preto lieta v kampani aj na ATAGu ako 'Spit Mk.I', pretoze mu vykonmi zodpoveda a to i relativne voci Befku, takze su spokojni vsetci, len to divne vyzera pre novoprichodzich hracov.
Inak SoW toto berie do uvahy tiez, preto tie Mk.IIa, historicky sa riesi pomer Hurricanov vs. Spitfirov a to sedi vyborne, borci co lietali za 310 potvrdia.
Cochvila vyjde patch od TF, je sa na co tesit, obrovsku cast problemov s FM to riesi. Je tam aj Bf 109E-4/N. Emilov s C3 palivom lietalo len zopar desiatok, asi preto v origo hre nebol (napokon aj E-4 prisla az v neskorsom patchi).
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.