September 21 2025 08:29:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Spitfire aneb jak OLEG dělá vše, co se dá.....
1stCL_pbarry
hele tajpane, nebyl to fajtl ? :sm10:
 
barryk.webz.cz
Tajpan
ne ne, nejaký cudzinec , engliš. :sm4:
 
1stCL_Jiricek
:sm6:
 
WT_Pedropan
Nebudu hodnotit a posuzovat ani údaje v HardBallsWieveru ani v jiných tabulkách, protože původ do nich vložených informací může být diskutabilní, stejně jako jejich primární tvorba. K tomu se ostatně dost kvalifikovaně vyjádřil Cutora.
Vezmu to z jiného úhlu.
Pokud vezmu v úvahu informace, řekněme právě z roku 1942 z mé oblíbené knihy "Operace Jubilee" od Normana Frankse, která je hlavně o soubojích Spitů Mk.Vb, Vc a Fw-190A, kterých byla u Dieppe převaha, doložené autentickými výpověďmi pilotů a poměrně detailními popisy soubojů, nutně se musím zamyslet, proč obdobné situace nelze navodit v našem simulátoru.
V celé knize se nedočtu nic o tom, že Spit nebyl schopen se odpoutat z boje, nebyl schopný doletět unikající letadlo ani z převýšení a byl tedy odkázán pouze na defenzivní způsob boje. Tedy o tom, co se naprosto standardně děje v našem simulátoru, pokud ve Fw-190 nesedí pilot, který se dopustí nějaké zásadní chyby.
V reálných leteckých soubojích byl Fw-190 SpituMk.V sice těžkým, ale při správné taktice boje rovnocenným protivníkem.
A že by na našem virtuálním nebi létali ve Spitech jen trdla, která doposud nepřišla na to, jak s tím zacházet, to mně přijde nepravděpodobné.
Takže, jestliže v konečném výsledku trvale není možné dosáhnout alespoň přibližné simulace reality, něco asi opravdu bude špatně.
Myslím, že Lazyho údaj o maximální rychlosti by mohl být jedním z důvodů.

V kontextu těchto debat by mě opravdu zajímal výsledek Fucidou navrženého dogfightu. Protože Fucida bezesporu létat umí, nicméně většina jeho úspěchů je opřena právě o Fw-190. A musím přiznat, že bych rád studoval track, na kterém si Spit Mk.V vypracovává převahu nad Fw-190. Potom se to snad naučíme a přestaneme plakat...MrknutíÚsměv
 
http://www.wtigers.org/
1stCL_pbarry
ono zrovna pribehy jak si neco nemohl dohonit nejsou moc akcni aby se o nich psalo...

Ja treba cetl od nejakyho cecha ze zautocili na focke wulfy, ale dostali se jen na nejakych 800metru. Fw proste byly rychlejsi a uletely... O tomhle vubec bylo napsano dost a tak tragicky bych to nevidel...
 
barryk.webz.cz
Tajpan
Pedropane , myslíš?

2. června 1942 403.kanadská peruť vedená A.Deerem
prvé ich stretnutie s Fw190A4

Klučkoval som , úhýbal som a zároven som sa snažil dostať do pozície, z ktorej by som mohol zahájiť útok. Nikdy som nevidel , aby Hunové (citácia autora) bojovali tak zbesilo ako títo piloti Focke-Wulfú.

Z 12 Spitov Raf stratila 8, plus další odpísaný pri núdzovom.
Nemci nestratili ani jeden stroj.

Pedropane, mŕtvy nehovoria a nepíšu autobiografiu. Na to sú štatistiky.


 
1stCL_Jiricek
WT_Pedropan napsal:
V celé knize se nedočtu nic o tom, že Spit nebyl schopen se odpoutat z boje, nebyl schopný doletět unikající letadlo ani z převýšení a byl tedy odkázán pouze na defenzivní způsob boje. Tedy o tom, co se naprosto standardně děje v našem simulátoru, pokud ve Fw-190 nesedí pilot, který se dopustí nějaké zásadní chyby.
V reálných leteckých soubojích byl Fw-190 SpituMk.V sice těžkým, ale při správné taktice boje rovnocenným protivníkem.


Já ovšem z ILa taky nepamatuju moc případů, kdy by Spit nebyl schopý odpoutat se zboje. Případ, kdy němec zaútočí s převahou a tu si dokáže podržet, doufám nechceš počítat ani ty.

Pedro, věřím, že přes urputnou snahu maptvůrců všech serverů je problém právě v mapách. Odpoutat se z boje podle mne v reálu znamenalo "opustit prostor boje", v podstatě se stát pro protivníka "neatraktivním a nenásledování hodným". Na "přeplněných" serverech typu AH je odpoutátní téměř nemožné, protože všechny prostory ve vzduchu jsou "zamořené" letadly, tedy i prostor, kam člověk jako že uniká. Navíc se vždy najde někdo, kdo nedbá hlasu rozumu a pronásleduje oběť za cenu nejvyšší. Na proti tomu jsou servery "prázdné", kde dochází k druhému nesmyslu - pilot svého soupeře pronásleduje desítky kilometrů, protože ví, že může, a protože ví, že to neohrozí jeho úkol. Odpoutání z boje je u nás nemožné díky charakteru létání, nikoli díky špatně namodelovaným letadlům. Řekl bych.

Tím samozřejmě nechci zpochybňovat Ffajtlovo tvrzení, že Spitfire je úplně v prdeli : ))


P.S.: Výroky jako
Protože Fucida bezesporu létat umí, nicméně většina jeho úspěchů je opřena právě o Fw-190.
si troši¨čku nadbíháš. To většina úspěchů FW je opřena o Fučidu : )))
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 10-12-2005 11:03
 
Lucka
Mému jelenovi zase vadí na Spitovi to, že kvůli parohům nezavře kabinu. On ten trouba pořád tvrdí, že bude lítat. Mám s ním fakt dost starostí. Cibule nechceš jelena místo fíkusu?
 
Hoper
1stCL_Fucida napsal:
...
A o tomhle člověku jsem si myslel, že má rozum. Píši si do svého poznámkového bločku pod písmeno L:

"LesniHU, 9.12.2005, pozbyl cit pro estetiku" :sm8:

jj, taky si myslím, vždyť FW-190 je tak krásné letadlo ...
[img]http://vwings.org/upload/Hoper/Fotky/FW01.jpg[/img] is not a valid Image.
Úsměv

ale i ten spit, když se "správně" namaluje ...
[img]http://vwings.org/upload/Hoper/Fotky/Spit.jpg[/img] is not a valid Image.
Šklebící se

sry za OT, sem nevěděl, kam ty pics hodit a to od Fučiho mi přišlo jako "nahrávka" Úsměv


editVyděšenýprava linků
Upravil/a Hoper dne 10-12-2005 13:39
 
1stCL_pbarry
chce to nejaky opravneni.....
 
barryk.webz.cz
Hoper
Lucka napsal:
Mému jelenovi zase vadí na Spitovi to, že kvůli parohům nezavře kabinu. On ten trouba pořád tvrdí, že bude lítat. Mám s ním fakt dost starostí. Cibule nechceš jelena místo fíkusu?

tak to mne pro jistotu nejde zase kabina otevřít.
teda jde, ale jen na kouzelný cheat CTRL+E. Ale já zas tolik necheatuju, tak to zas tolik nepoužívám Šklebící se
 
Hoper
jinak FF, abys neplakal (nad kvalitou olegovského Spita a těma "ošklivýma" formátujícíma spitama), tak tady máš ještě jednu. Přímo jednu vaši.
[img]http://vwings.org/upload/Hoper/Fotky/RYoD.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Hoper dne 10-12-2005 13:39
 
1stCL_BlueL
imho Spit V rozhodne nebyl pro Fw 190 vyrovnanym souperem taktika
netaktika to zmenil az Spit IX
 
rudidlo
Hoper napsal:

jj, taky si myslím, vždyť FW-190 je tak krásné letadlo ...
http://modelforum...hp?id=5950
:)

No a co s tím má dělat věta
Zdroj stáhnutí  Code
Promiň, ale nemáš oprávnění pro zobrazení nebo stažení tohoto souboru


 
http://silicon-remarks.blogspot.com
WT_Pedropan
Ad Tajpan:
Ale ano. Já přece vůbec nezpochybňuju naprosto excelentní letové vlastnosti Fokáče. To letadlo předběhlo svou dobu a bylo určitě lepší než Spit Mk.V. To ostatně přiznali i sami britové. Viz Johnsonova citace: "Fw byl po všech stránkách lepší letadlo a já jsem byl nakonec rád, když jsem se z té šlamastiky dostal..."A že byli z prvního setkání s ním vykulení a zaskočení je také jasné a nebyli připraveni se jim účinně bránit.
Jenže jiná věc je pozdější statistika, jak sám uvádíš. Nad Dieppe bojovalo cca 190 Fw-190 a 160 Bf-109. Tedy převaha Fw-190. Ale v seznamech sestřelených a poškozených letadel se objevují u stíhaček v drtivé většině také právě Fw-190. Tedy těch lepších letadel... A celkové ztáty na obou stranách byly celkem vyrovnané. Žádné drtivé vítězství na německé straně. Takže co si z toho odnést...? Možná se britové za ty tři měsíce naučili něco z taktiky zrovna ma tento typ letadel...

Ad Jiříček
To co píšeš, má hlavu a patu. Tenhle DF faktor je možná důležitější než celý letový model...Pff
Ale přece jen, pokud se opřu o operaci Jubilee, ta podle popisu měla k DF serveru velice blízko. Tolik letadel na tak malém prostoru se nikdy jindy v průběhu WWII nepotkalo...
A ta moje poznámka o spojení Fucida-Fw neměla ani konfrontační, ani pejorativní charakter. To, že Fokáče má Fučis přirostlého k zadeli, ví snad v komunitě každý. To by byla debata o slepici a vejci...Šklebící se. Ale právě proto by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se role vyměnily... Ne proto, že doufám, že někdo udělá z Fučidy párátko, ale proto, že se ukáže, že to jde třeba jinak...
A na závěr, abych byl dobře pochopen. Já neprotestuju proti tomu, že Fokáč je po všech stránkách lepší. To byla objektivní pravda. Jen jsem otevřel úvahu, jestli ten rozdíl, o kterém psal Lazy, odpovídal skutečnosti. A o tom by to celé mohlo být...
 
http://www.wtigers.org/
WT_Pedropan
1stCL_BlueL napsal:
imho Spit V rozhodne nebyl pro Fw 190 vyrovnanym souperem taktika
netaktika to zmenil az Spit IX


No jo, ale proč to teda u Dieppe dopadlo tak, jak to dopadlo...? Ty na to máš vysvětlení ?
 
http://www.wtigers.org/
Hoper
rudidlo napsal:No a co s tím má dělat věta

ajaj ajaj Smutný
holt nejste členy tamtoho fora Úsměv
takže opraveno
Upravil/a Hoper dne 10-12-2005 13:40
 
1stCL_BlueL
zdroj na nebi hrdeho albionu, bojove legendy: Fw 190

RAF
2955 operacnich vzletu z toho 2494 stihaci, 103 bombardery, 72 fotopruzkum 351 zachrana sluzba)
odpesano 103 znicenych a 59 poskozenicych stroju.
nasazeno 840 stroju z toho 700+ stihacích RAF utrpela ztraty 19% z toho 12% nenavratne personalni ztraty 69 padlých a nezvestných 30 zranenych a 13 zajatych tzn fighter command prislo o temer tri kompletni kridla.

LW
945 operacnich startu z toho 800 stihaci (JG2 a JG26) 145 bombardery
spojenci si narokovali 98-42-185(jistych-pravdepodobnych-poskozených) skutence ztraty byly cca polovicni 48znicených a 23 poskozených letounu. 23 odpsaných letounu,14 padlých pilotu pripada na Jagdwaffe
spojenci odpsali 103 znicenych a 59 poskozenych nemci narokujou 112 sestrelu Flak narokoval 30 sestrelu, osadky bomberu si narokujou 4 sestrely

edit: pravopis
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 10-12-2005 13:49
 
Tajpan
Dieppe :môj podklad hovorí

RAF strata 106 lietadiel z toho 88 stíhačiek
USAAF 8 stíhačiek -Spity
LW 48 lietadiel z toho 20 stíhačiek

Po tomto období ukončuje RAF používať taktiku Cirkus.
Kvôli prevahe Fw190 vz Spit V.
A začína nové obdobie , taktiky USAAF.
2 dni pred Dieppe zaútočili 12 B17 na Rouen s doprovodom Spitov IX.
Všetci sa vrátili domov.
LW si ani neškrtla.


 
MK_Paja
WT_Pedropan napsal:

... V celé knize se nedočtu nic o tom, že Spit nebyl schopen se odpoutat z boje, nebyl schopný doletět unikající letadlo ani z převýšení a byl tedy odkázán pouze na defenzivní způsob boje. Tedy o tom, co se naprosto standardně děje v našem simulátoru, pokud ve Fw-190 nesedí pilot, který se dopustí nějaké zásadní chyby.
V reálných leteckých soubojích byl Fw-190 SpituMk.V sice těžkým, ale při správné taktice boje rovnocenným protivníkem.
A že by na našem virtuálním nebi létali ve Spitech jen trdla, která doposud nepřišla na to, jak s tím zacházet, to mně přijde nepravděpodobné.Úsměv


Můj názor je, že za války častěji rozhodovala o vítězství lepší organizovanost (možná taktika) celé letky, než výkony jednotlivých strojů.
V "našem" simulátoru a na "našich" DF serverech se lítá stále hodně individuálně, samozřejmě jsou i vyjímky Úsměv . Například, ono "odpoutání" z boje bylo v reálu snažší už jen z toho důvodu, že případný pronásledovatel si nemohl dovolit jen tak opustit skupinu a hnát se zběsile za poškozeným strojem daleko za frontu.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,065,714 návštěv