Spitfire aneb jak OLEG dělá vše, co se dá.....
|
1stCL_pbarry |
Přidané 10-12-2005 10:32
|

Uživatel

Příspěvek: 1694
Založený: 30.09.05
|
hele tajpane, nebyl to fajtl ? :sm10: |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 10-12-2005 10:34
|

Diskutující

Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
ne ne, nejaký cudzinec , engliš. :sm4: |
|
|
|
1stCL_Jiricek |
Přidané 10-12-2005 10:34
|

Uživatel

Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
:sm6: |
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 10-12-2005 10:37
|

Uživatel

Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
Nebudu hodnotit a posuzovat ani údaje v HardBallsWieveru ani v jiných tabulkách, protože původ do nich vložených informací může být diskutabilní, stejně jako jejich primární tvorba. K tomu se ostatně dost kvalifikovaně vyjádřil Cutora.
Vezmu to z jiného úhlu.
Pokud vezmu v úvahu informace, řekněme právě z roku 1942 z mé oblíbené knihy "Operace Jubilee" od Normana Frankse, která je hlavně o soubojích Spitů Mk.Vb, Vc a Fw-190A, kterých byla u Dieppe převaha, doložené autentickými výpověďmi pilotů a poměrně detailními popisy soubojů, nutně se musím zamyslet, proč obdobné situace nelze navodit v našem simulátoru.
V celé knize se nedočtu nic o tom, že Spit nebyl schopen se odpoutat z boje, nebyl schopný doletět unikající letadlo ani z převýšení a byl tedy odkázán pouze na defenzivní způsob boje. Tedy o tom, co se naprosto standardně děje v našem simulátoru, pokud ve Fw-190 nesedí pilot, který se dopustí nějaké zásadní chyby.
V reálných leteckých soubojích byl Fw-190 SpituMk.V sice těžkým, ale při správné taktice boje rovnocenným protivníkem.
A že by na našem virtuálním nebi létali ve Spitech jen trdla, která doposud nepřišla na to, jak s tím zacházet, to mně přijde nepravděpodobné.
Takže, jestliže v konečném výsledku trvale není možné dosáhnout alespoň přibližné simulace reality, něco asi opravdu bude špatně.
Myslím, že Lazyho údaj o maximální rychlosti by mohl být jedním z důvodů.
V kontextu těchto debat by mě opravdu zajímal výsledek Fucidou navrženého dogfightu. Protože Fucida bezesporu létat umí, nicméně většina jeho úspěchů je opřena právě o Fw-190. A musím přiznat, že bych rád studoval track, na kterém si Spit Mk.V vypracovává převahu nad Fw-190. Potom se to snad naučíme a přestaneme plakat...  |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 10-12-2005 10:53
|

Uživatel

Příspěvek: 1694
Založený: 30.09.05
|
ono zrovna pribehy jak si neco nemohl dohonit nejsou moc akcni aby se o nich psalo...
Ja treba cetl od nejakyho cecha ze zautocili na focke wulfy, ale dostali se jen na nejakych 800metru. Fw proste byly rychlejsi a uletely... O tomhle vubec bylo napsano dost a tak tragicky bych to nevidel... |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 10-12-2005 10:58
|

Diskutující

Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
Pedropane , myslíš?
2. června 1942 403.kanadská peruť vedená A.Deerem
prvé ich stretnutie s Fw190A4
Klučkoval som , úhýbal som a zároven som sa snažil dostať do pozície, z ktorej by som mohol zahájiť útok. Nikdy som nevidel , aby Hunové (citácia autora) bojovali tak zbesilo ako títo piloti Focke-Wulfú.
Z 12 Spitov Raf stratila 8, plus další odpísaný pri núdzovom.
Nemci nestratili ani jeden stroj.
Pedropane, mŕtvy nehovoria a nepíšu autobiografiu. Na to sú štatistiky.
|
|
|
|
1stCL_Jiricek |
Přidané 10-12-2005 11:01
|

Uživatel

Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
WT_Pedropan napsal:
V celé knize se nedočtu nic o tom, že Spit nebyl schopen se odpoutat z boje, nebyl schopný doletět unikající letadlo ani z převýšení a byl tedy odkázán pouze na defenzivní způsob boje. Tedy o tom, co se naprosto standardně děje v našem simulátoru, pokud ve Fw-190 nesedí pilot, který se dopustí nějaké zásadní chyby.
V reálných leteckých soubojích byl Fw-190 SpituMk.V sice těžkým, ale při správné taktice boje rovnocenným protivníkem.
Já ovšem z ILa taky nepamatuju moc případů, kdy by Spit nebyl schopý odpoutat se zboje. Případ, kdy němec zaútočí s převahou a tu si dokáže podržet, doufám nechceš počítat ani ty.
Pedro, věřím, že přes urputnou snahu maptvůrců všech serverů je problém právě v mapách. Odpoutat se z boje podle mne v reálu znamenalo "opustit prostor boje", v podstatě se stát pro protivníka "neatraktivním a nenásledování hodným". Na "přeplněných" serverech typu AH je odpoutátní téměř nemožné, protože všechny prostory ve vzduchu jsou "zamořené" letadly, tedy i prostor, kam člověk jako že uniká. Navíc se vždy najde někdo, kdo nedbá hlasu rozumu a pronásleduje oběť za cenu nejvyšší. Na proti tomu jsou servery "prázdné", kde dochází k druhému nesmyslu - pilot svého soupeře pronásleduje desítky kilometrů, protože ví, že může, a protože ví, že to neohrozí jeho úkol. Odpoutání z boje je u nás nemožné díky charakteru létání, nikoli díky špatně namodelovaným letadlům. Řekl bych.
Tím samozřejmě nechci zpochybňovat Ffajtlovo tvrzení, že Spitfire je úplně v prdeli : ))
P.S.: Výroky jako
Protože Fucida bezesporu létat umí, nicméně většina jeho úspěchů je opřena právě o Fw-190. si troši¨čku nadbíháš. To většina úspěchů FW je opřena o Fučidu : )))
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 10-12-2005 11:03
|
|
|
|
Lucka |
Přidané 10-12-2005 11:14
|

Uživatel

Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
Mému jelenovi zase vadí na Spitovi to, že kvůli parohům nezavře kabinu. On ten trouba pořád tvrdí, že bude lítat. Mám s ním fakt dost starostí. Cibule nechceš jelena místo fíkusu? |
|
|
|
Hoper |
Přidané 10-12-2005 11:21
|

Moderátor

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
...
A o tomhle člověku jsem si myslel, že má rozum. Píši si do svého poznámkového bločku pod písmeno L:
"LesniHU, 9.12.2005, pozbyl cit pro estetiku" :sm8:
jj, taky si myslím, vždyť FW-190 je tak krásné letadlo ...
[img]http://vwings.org/upload/Hoper/Fotky/FW01.jpg[/img] is not a valid Image.

ale i ten spit, když se "správně" namaluje ...
[img]http://vwings.org/upload/Hoper/Fotky/Spit.jpg[/img] is not a valid Image.

sry za OT, sem nevěděl, kam ty pics hodit a to od Fučiho mi přišlo jako "nahrávka" 
edit prava linků
Upravil/a Hoper dne 10-12-2005 13:39
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 10-12-2005 11:26
|

Uživatel

Příspěvek: 1694
Založený: 30.09.05
|
chce to nejaky opravneni..... |
|
|
|
Hoper |
Přidané 10-12-2005 11:26
|

Moderátor

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
Lucka napsal:
Mému jelenovi zase vadí na Spitovi to, že kvůli parohům nezavře kabinu. On ten trouba pořád tvrdí, že bude lítat. Mám s ním fakt dost starostí. Cibule nechceš jelena místo fíkusu?
tak to mne pro jistotu nejde zase kabina otevřít.
teda jde, ale jen na kouzelný cheat CTRL+E. Ale já zas tolik necheatuju, tak to zas tolik nepoužívám  |
|
|
|
Hoper |
Přidané 10-12-2005 11:39
|

Moderátor

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
jinak FF, abys neplakal (nad kvalitou olegovského Spita a těma "ošklivýma" formátujícíma spitama), tak tady máš ještě jednu. Přímo jednu vaši.
[img]http://vwings.org/upload/Hoper/Fotky/RYoD.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Hoper dne 10-12-2005 13:39
|
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 10-12-2005 12:25
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
imho Spit V rozhodne nebyl pro Fw 190 vyrovnanym souperem taktika
netaktika to zmenil az Spit IX |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 10-12-2005 12:40
|

Diskutující

Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
No a co s tím má dělat věta
CodePromiň, ale nemáš oprávnění pro zobrazení nebo stažení tohoto souboru
|
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 10-12-2005 12:57
|

Uživatel

Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
Ad Tajpan:
Ale ano. Já přece vůbec nezpochybňuju naprosto excelentní letové vlastnosti Fokáče. To letadlo předběhlo svou dobu a bylo určitě lepší než Spit Mk.V. To ostatně přiznali i sami britové. Viz Johnsonova citace: "Fw byl po všech stránkách lepší letadlo a já jsem byl nakonec rád, když jsem se z té šlamastiky dostal..."A že byli z prvního setkání s ním vykulení a zaskočení je také jasné a nebyli připraveni se jim účinně bránit.
Jenže jiná věc je pozdější statistika, jak sám uvádíš. Nad Dieppe bojovalo cca 190 Fw-190 a 160 Bf-109. Tedy převaha Fw-190. Ale v seznamech sestřelených a poškozených letadel se objevují u stíhaček v drtivé většině také právě Fw-190. Tedy těch lepších letadel... A celkové ztáty na obou stranách byly celkem vyrovnané. Žádné drtivé vítězství na německé straně. Takže co si z toho odnést...? Možná se britové za ty tři měsíce naučili něco z taktiky zrovna ma tento typ letadel...
Ad Jiříček
To co píšeš, má hlavu a patu. Tenhle DF faktor je možná důležitější než celý letový model...
Ale přece jen, pokud se opřu o operaci Jubilee, ta podle popisu měla k DF serveru velice blízko. Tolik letadel na tak malém prostoru se nikdy jindy v průběhu WWII nepotkalo...
A ta moje poznámka o spojení Fucida-Fw neměla ani konfrontační, ani pejorativní charakter. To, že Fokáče má Fučis přirostlého k zadeli, ví snad v komunitě každý. To by byla debata o slepici a vejci... . Ale právě proto by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se role vyměnily... Ne proto, že doufám, že někdo udělá z Fučidy párátko, ale proto, že se ukáže, že to jde třeba jinak...
A na závěr, abych byl dobře pochopen. Já neprotestuju proti tomu, že Fokáč je po všech stránkách lepší. To byla objektivní pravda. Jen jsem otevřel úvahu, jestli ten rozdíl, o kterém psal Lazy, odpovídal skutečnosti. A o tom by to celé mohlo být... |
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 10-12-2005 13:00
|

Uživatel

Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
1stCL_BlueL napsal:
imho Spit V rozhodne nebyl pro Fw 190 vyrovnanym souperem taktika
netaktika to zmenil az Spit IX
No jo, ale proč to teda u Dieppe dopadlo tak, jak to dopadlo...? Ty na to máš vysvětlení ? |
|
|
|
Hoper |
Přidané 10-12-2005 13:32
|

Moderátor

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
rudidlo napsal:No a co s tím má dělat věta
ajaj ajaj 
holt nejste členy tamtoho fora 
takže opraveno
Upravil/a Hoper dne 10-12-2005 13:40
|
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 10-12-2005 13:41
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
zdroj na nebi hrdeho albionu, bojove legendy: Fw 190
RAF
2955 operacnich vzletu z toho 2494 stihaci, 103 bombardery, 72 fotopruzkum 351 zachrana sluzba)
odpesano 103 znicenych a 59 poskozenicych stroju.
nasazeno 840 stroju z toho 700+ stihacích RAF utrpela ztraty 19% z toho 12% nenavratne personalni ztraty 69 padlých a nezvestných 30 zranenych a 13 zajatych tzn fighter command prislo o temer tri kompletni kridla.
LW
945 operacnich startu z toho 800 stihaci (JG2 a JG26) 145 bombardery
spojenci si narokovali 98-42-185(jistych-pravdepodobnych-poskozených) skutence ztraty byly cca polovicni 48znicených a 23 poskozených letounu. 23 odpsaných letounu,14 padlých pilotu pripada na Jagdwaffe
spojenci odpsali 103 znicenych a 59 poskozenych nemci narokujou 112 sestrelu Flak narokoval 30 sestrelu, osadky bomberu si narokujou 4 sestrely
edit: pravopis
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 10-12-2005 13:49
|
|
|
|
Tajpan |
Přidané 10-12-2005 15:11
|

Diskutující

Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
Dieppe :môj podklad hovorí
RAF strata 106 lietadiel z toho 88 stíhačiek
USAAF 8 stíhačiek -Spity
LW 48 lietadiel z toho 20 stíhačiek
Po tomto období ukončuje RAF používať taktiku Cirkus.
Kvôli prevahe Fw190 vz Spit V.
A začína nové obdobie , taktiky USAAF.
2 dni pred Dieppe zaútočili 12 B17 na Rouen s doprovodom Spitov IX.
Všetci sa vrátili domov.
LW si ani neškrtla.
|
|
|
|
MK_Paja |
Přidané 10-12-2005 16:17
|

Uživatel

Příspěvek: 941
Založený: 29.09.05
|
WT_Pedropan napsal:
... V celé knize se nedočtu nic o tom, že Spit nebyl schopen se odpoutat z boje, nebyl schopný doletět unikající letadlo ani z převýšení a byl tedy odkázán pouze na defenzivní způsob boje. Tedy o tom, co se naprosto standardně děje v našem simulátoru, pokud ve Fw-190 nesedí pilot, který se dopustí nějaké zásadní chyby.
V reálných leteckých soubojích byl Fw-190 SpituMk.V sice těžkým, ale při správné taktice boje rovnocenným protivníkem.
A že by na našem virtuálním nebi létali ve Spitech jen trdla, která doposud nepřišla na to, jak s tím zacházet, to mně přijde nepravděpodobné. 
Můj názor je, že za války častěji rozhodovala o vítězství lepší organizovanost (možná taktika) celé letky, než výkony jednotlivých strojů.
V "našem" simulátoru a na "našich" DF serverech se lítá stále hodně individuálně, samozřejmě jsou i vyjímky . Například, ono "odpoutání" z boje bylo v reálu snažší už jen z toho důvodu, že případný pronásledovatel si nemohl dovolit jen tak opustit skupinu a hnát se zběsile za poškozeným strojem daleko za frontu. |
|
|