Bf 109
|
Koty |
Přidané 19-10-2013 22:21
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
1stCL_Fucida napsal:
Je to celkem bohatě popsané třeba v Quillově povídání o Spitfiru (šéfpilot Supermarinu v té době). V části s nedostatečnou stabilitou.
Nicméně rozervat se dalo každé letadlo...
Ale Fokáč ze všech nejlíp
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 19-10-2013 22:26
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Hlavně kvůli špatnému servisu, kdy si začli piloti s mechaniky hrát s vyvážením letadla a když pak lidi od supermarinu viděli, co s některými kusy vyfieldmodovali, tak se nestačili divit. Dali jim pak závaží na výškovku a už to přežilo i neodborné zásahy. Samotný tovární letoun na nic takového netrpěl. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 19-10-2013 23:00
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Kombinace trimu, centráže a extrémně nízkých sil v řízení Spitu. Je to jedno s druhým.
Obecně vzato byla všechna tahle celokovová druhoválečná letadla dimenzována na podobné násobky (max. 9 - 12G...). A nevhodnou pilotáží se relativně snadno dostala mimo limit. U Luftwaffe bylo trošičku problematické, že letouny létaly často až do padnutí. Sice se tam třeba měnil motor, opravovala poškození, jenže hodiny u draku se sčítaly a sčítaly. Nebylo příliš míst (vedlejších bojišť, výcvik), kde mohl starý letoun relativně v klidu a bezpečně dolétat. Na konci roku 1944 najdeme ve službě stíhačku, která válčila už v druhé polovině roku 1941...ten drak musel vypadat.
Ony jsou tyhle diskuse šíleně složité. Jen si vezměte co nastalo ve chvíli, kdy se před pár lety v Rakousku rozpadl ve vzduchu ten Blaník . Jednou to letadlo nalomíš, nebo ho nalomí někdo, komu ho půjčíš, podruhé a potřetí si to nechá líbit. A počtvrté prásk a jsi mrtvej.
Takové je létání.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Koty |
Přidané 11-12-2016 23:28
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Tož že to tady oživím...
Nemá někdo dokumentaci k plnícím tlakům na 109F a 109G-2?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 11-12-2016 23:52
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
V jakym smyslu ?
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
Koty |
Přidané 12-12-2016 00:18
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Tož, v takové hříčce zvané WarThunder používají 1,3ATA jako normál a 1,42ATA jako "WEP", veškeré podklady k rychlostním testům co jsem našel udávají pouze 1,3ATA... takže hledám co se ve skutečnosti používalo
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 12-12-2016 10:03
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
Ve zkratce je to správně. DB605A měl omezení v letech 42-43 na 1,3 ATA. Tzn. první kusy Gustavů létaly na 1,42, pak přišlo omezení.
Testy najdeš často pro plnící tlaky 1,3 ATA, což je bojový výkon udržitelný po 30min. Startovní, nebo nouzový výkon je těch 1,42 ATA s doporučeným použitím v řádu minut.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 12-12-2016 22:47
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Startovním zřejmě není myšlen start ze vzduchu, že ano.
|
|
|
|
Koty |
Přidané 13-12-2016 00:47
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Tak ono záleží, jestli to vůbec na plynovce šlo vybrat...
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 13-12-2016 19:02
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Plynovka šla až do 1.42 ata, pokud to bylo v daném období zakázané, byl tam mechanická zábrana jen do 1.3 ata.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
606_Smis |
Přidané 13-12-2016 21:04
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 222
Založený: 24.06.09
|
ako to bolo v praxi? tú mechanickú zábranu asi nebol moc velký problém odstrániť :-) |
|
|
|
Mira |
Přidané 06-04-2017 08:06
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Pánové, jak vlastně fungoval ten magnetický kompas v BF ( a vlastně i na FW )? Co jsem koukal tak v HSFX ta azimutová stupnice je pevná a kurz odečtu podle toho symbolu letadla vně..( a vlastně i v BoX )
Ale třeba v B.A.T modu se ta stupnice otáčí, a kurz odečtu podle značky na vrcholu toho kruhu, ale to letadýlko uvnitř se vrtí jak zběsilé a nikdy vlastně neukazuje správný směr.. |
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 07-04-2017 08:35
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Kurs letu ukazuje letadýlko. Celým kompasem šlo ale otáčet.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|