November 22 2024 14:07:55
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Vzlétne??... technet.cz
kirsha
313_Volume napsal:
takze kdyz si vezmu cibuleho taty loleckove korcule a postavim se na pas co pofrci dozadu, nasadim si papirovy zobak, budu mavat prackama a rvat jsem orel, staci aby pas jel dostatecne rychle a ja se vznesu?

ne
Vyděšený
 
kirsha
Tak jsem si celou tu věc ještě nechal párkrát projít hlavou a vzhledem k nepřesnosti zadání jsem došel k následujícím závěrům:
1) fyzika pro základní a střední školy - rychlost pohybu pásu je odvozována od rychlosti otáčení koleček a je v jakémkoli okamžiku přesně dvojnásobná, než traťová rychlost letadla (rychlost vůči okolostojící zemi). Pak letadlo vzlétne a dá se předpokládat, že kolečka a ložiska dvojnásobek minimální vzletové rychlosti vydrží.
2) trochu složitější fyzika, která bude počítat s reálnou zpětnou vazbou mezi kolečkama a pásem, což bude znamenat, že pás se bude snažit dohnat rychlost otáčení koleček, ale bude vždycky pozadu a ve skluzu. To je úloha z oboru řízení a regulace a určitě by na to šlo vymyslet hezký integrál a fourierovu transformaci. Vzhledem k tomu, že kolečka jsou jen na ložiscích, nebude mít jejich rychlost otáčení na rychlost pohybu letadla (vůči okolnímu prostředí) jinou vazbu, než valivý odpor v ložiscích. Takže buďto se realita překvapivě přiblíží variantě 1), nebo se pás a kolečka budou navzájem roztáčet do nekonečna. Případně dokud letadlo nevzlétne, nebo se něco nerozpadne, podle toho, co nastane dřív.
3) pás se snaží pohybovat tak, aby eliminoval pohyb letadla vůči okolostojící zemi. Tady jsou dva zásadní problémy. Jednak není příliš pevná vazba mezi soustavami motor-vzduch a kolečka-pás, to znamená, že by se pás musel pohybovat tak rychle, aby valivý odpor v ložiscích byl větší, než tah motorů. Druhý problém je v tom, že rychlost pásu by musela být odvozována od rychlosti letadla vůči zemi, takže by pás musel být současně ve dvou stavech - rychlý tak, aby letadlo stálo, a stojící, protože letadlo se zrovna proti zemi nepohybuje. A to se dostáváme opět na vyšší level fyziky a to k fyzice kvantové. A o té jsem slyšel, že funguje zatím jen velmi teoreticky :-).
Tak a teď všichni do mě.
jo a na závěr elaborátu bych rád poděkoval SaBotovi, že mě ukázal správnou cestu ;-)
 
jofe
Z fyziky som moc rozumu nepobral, keď sa na to pozriem z praktického hľadiska je to úplná blbosť. Šklebící se
Sadnem do mašiny, porobím úkony, narolujem na VPD, tá sa začne pohybovať proti mne, ja sa dostávam na nominál výkonu motora. Podvozok dostáva enormný záhul, pri dosiahnutí bezpečnej rýchlosti to oddrapím a letím. Keďže je bezvetrie veľa dĺžky na vzlet som neušetril, jestli vôbec! Výsledok: Kopa energie na pohyb VPD, záhul na podvozok. Ľudia dávno pochopili, že treba posúvať letúň proti atmosfére, alebo štartovať proti vetru, čo je najlacnejšie.
Keby ten pás mal súhlaný pohyb so smerom vzletu, tak to pochopím.Šklebící se
 
swt
jofe, to nemá mít nějaký praktický efekt, to je pouze myšlenkový experiment. Délka vzletu by byla delší, protože zvýšený odpor podvozku ti sežere nějaký výkon navíc, takže budeš déle akcelerovat na rychlost odlepení ... tj. jakýkoliv praktický efekt je každopádně negativní.
 
313_Sheddan
313_Volume napsal:
takze kdyz si vezmu cibuleho taty loleckove korcule a postavim se na pas co pofrci dozadu, nasadim si papirovy zobak, budu mavat prackama a rvat jsem orel, staci aby pas jel dostatecne rychle a ja se vznesu?
1. Jestli je to reakce na to, co sem napsal o tom pásu, vzduchu a mezní vrstvě, tak pravděpodobně ne. Nevim na jakou rychlost urychlí pás vzduch ve vejšce Člekáčích křídel. De tady hlavně o tloušťku mezní vrstvy.
2. Mávání prackama ti nepomůže - to věděli už druhý průkopníci letectví (první sesakovali ze skal mávajíce rukama a zabili se).
3. Řev ti nepomůže, protože bueš určitě řvát dopředu a ten zvuk má taky nějakou energii. A na základě akce a reakce si tim vlastně uškodíš.
4. Při určitý rychlosti a správnym oděvu by bylo možný aby ses vznes, ale na to bys potřeboval takovou rychlost, že už by ses dávno válel pomlácenej na konci pásu, nebo by ti ještě před dosažením potřebný rychlosti (malá plocha, špatnej profil => rychlost by musela bejt veliká) upadly ruce.
5. Z hletiska BOZP je stoupnutí si na pás na bruslích docela nebezpečnej jev, protože by se stala chyba v organizaci (někdo tě tam pustil), technice (pásy k tomuhle nesloužej) a taky je tam selhání lidskýho faktoru (že tě tohle vůbec napadlo), což je jesnej předpoklad úrazu.
 
http://www.letistechrudim.cz
Maxxis
ja pochopila snad i někteří tady že pás se snaží udržet letadlo při plným tahu na místě, proto je tam ta zmínka o tom že pás dokáže makat rychleji než letadlo!

jak jsem psal výše letadlo bude stát na místě bez vztlaku a motory be budou točit a akorat foukat vzduch za sebe, proč je to nepochopitelné ?
Furt řešíte odpor koleček, vždyť je to nesmysl, jde o to zda může letadlo vytvořit vztlak na křídlech.
Proč se pohybuje pás proti letadlu? aby snižoval dopřednou rychlost na hodnotu 0, kvůli tomu to nevzlítne.... vy stze teda piloti, estli se mejlim tak tady budu za kokota, uchylak už prej sem Cool Cool Cool
 
1stCL_Pospa
Nezbyde než udělat ten mega pás a pujčit někde tu 747 ... a pak se ukáže co dokáže pás, co zvládnou motory, co na to gravitace a tření podvozku, ale kde seženem pilota ?

Sabot do kabiny usedne Sabot Mrknutí

Šklebící se
Upravil/a 1stCL_Pospa dne 02-04-2008 16:24
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
313_Santy
Letadlo je od toho, aby lítalo! Tak poletí!!! A basta! Šklebící se
Po dlouhé době zase celkem dobré vlákno. Úsměv
 
Maxxis
počkame na 3 dubna a uvidime kolik je tady trubek a kolik pilotů
 
311_Tank
Maxxis napsal:
ja pochopila snad i někteří tady že pás se snaží udržet letadlo při plným tahu na místě, proto je tam ta zmínka o tom že pás dokáže makat rychleji než letadlo!

jak jsem psal výše letadlo bude stát na místě bez vztlaku a motory be budou točit a akorat foukat vzduch za sebe, proč je to nepochopitelné ?
Furt řešíte odpor koleček, vždyť je to nesmysl, jde o to zda může letadlo vytvořit vztlak na křídlech.
Proč se pohybuje pás proti letadlu? aby snižoval dopřednou rychlost na hodnotu 0, kvůli tomu to nevzlítne.... vy stze teda piloti, estli se mejlim tak tady budu za kokota, uchylak už prej sem Cool Cool Cool


Protoze kdyz ten podvozek bude mit 0. odpor tak ten pas muze ubihat rychlosti treba 3 machy a letadlo bude stat na miste i s vypnutejma motorama ? (kdyz pominu fakt ze by tem pas vyvolal proud vzduchu kterej bude pusobit na letadlo)
 
Maxxis
SteelBeast napsal:
Maxxis napsal:
ja pochopila snad i někteří tady že pás se snaží udržet letadlo při plným tahu na místě, proto je tam ta zmínka o tom že pás dokáže makat rychleji než letadlo!

jak jsem psal výše letadlo bude stát na místě bez vztlaku a motory be budou točit a akorat foukat vzduch za sebe, proč je to nepochopitelné ?
Furt řešíte odpor koleček, vždyť je to nesmysl, jde o to zda může letadlo vytvořit vztlak na křídlech.
Proč se pohybuje pás proti letadlu? aby snižoval dopřednou rychlost na hodnotu 0, kvůli tomu to nevzlítne.... vy stze teda piloti, estli se mejlim tak tady budu za kokota, uchylak už prej sem Cool Cool Cool


Protoze kdyz ten podvozek bude mit 0. odpor tak ten pas muze ubihat rychlosti treba 3 machy a letadlo bude stat na miste i s vypnutejma motorama ? (kdyz pominu fakt ze by tem pas vyvolal proud vzduchu kterej bude pusobit na letadlo)


s vypnutejma motorama se pas nerozjede, je tam jakoby rovnice jakou se snaži jet letadlo rychlosti dopředu, takovou pás klade rychlost vzad aby se letadlo nehnulo
 
3IAP_Jacques
Pff bože, to je už piate fórum ktoré som dnes čítal čo toto rieši...fakt to asi trápi celý svet... Pff
a na všetkých sa nájdu takí srandisti, ktorí vravia že to vzlietne Pff
 
311_Tank
Kdyz se letadlo nehne pas se taky nehne protoze je to rychlost letadla vuci zemi ne pasu.
Tj az si to letadlo bude vuci kontrolni vezi svistet 200km/h pas se bude moct pohybovat 200Kmh v opacnym smeru, Vysledek je ten ze kola se budou tocit jako by jel 400kmh.

Jinak receno dokazeli letadlo pojizdet dvojnasobkem svoji vzletovy rychlosti tak vzlitne.
 
Maxxis
SteelBeast napsal:
Kdyz se letadlo nehne pas se taky nehne protoze je to rychlost letadla vuci zemi ne pasu.
Tj az si to letadlo bude vuci kontrolni vezi svistet 200km/h pas se bude moct pohybovat 200Kmh v opacnym smeru, Vysledek je ten ze kola se budou tocit jako by jel 400kmh.

Jinak receno dokazeli letadlo pojizdet dvojnasobkem svoji vzletovy rychlosti tak vzlitne.


jéje když se kola točí rychlostí 200 km/h tak pás se točí stejnou rychlostí !!!! začínáte psát bludy.

nemůže to být rozdílné, kola nemají vlastní pohon, rychlost se získává tr´řením o pás !!!!

edit tady sem to blbě napsal, že letadlo musí nabrat rychlost a ne ji ztrácet pásem

trdlo Mrknutí
Upravil/a Maxxis dne 02-04-2008 23:11
 
LesniHU
Úsměv
Mozna by bylo vhodne poslat tuhle otazku i na forum letky13, aby si tam taky uzili trochu srandy.
 
311_Tank
Maxxis napsal:
SteelBeast napsal:
Kdyz se letadlo nehne pas se taky nehne protoze je to rychlost letadla vuci zemi ne pasu.
Tj az si to letadlo bude vuci kontrolni vezi svistet 200km/h pas se bude moct pohybovat 200Kmh v opacnym smeru, Vysledek je ten ze kola se budou tocit jako by jel 400kmh.

Jinak receno dokazeli letadlo pojizdet dvojnasobkem svoji vzletovy rychlosti tak vzlitne.


jéje když se kola točí rychlostí 200 km/h tak pás se točí stejnou rychlostí !!!! začínáte psát bludy.

nemůže to být rozdílné, kola nemají vlastní pohon, rychlost se získává tr´řením o pás !!!!

trdlo Mrknutí

Jenze rychlost letadla je vuci zemi ne pasu. Rychlost je pasu je 200 vuci zemi rychlost letadla je 200 vuci zemi letadlo ma rychlost 400 vuci pasu. Kapisto ?
 
1stCL_SaBot
nechal bych kluky v tom, ze to letadlo nevzletne.
a kdyz uz se tu bavite o tom treni, tak bych jen upozornil, ze kolo se po draze odvaluje...tzn. ze se nesmyka.
toliko statika

kinematika nam rekne jakou rychlosti se bude otacet kolo podvozku a jaky budou relativni pohyby mezi jednotlivejma clenama soustavy.

dynamika nam ujasni jakej tah je potreba pro uvedeni letadla do pohybu
(prekonani setrvacnych hmot)

ale k tomu, ze to vzleti staci selskej rozum Šklebící se

zejtra letim do ruska, a jelikoz je v rusku vsechno mozny, tak tam budou mit urcite i drahu s pasem...takze kdyz se vratim, tak vzleti, kdyz ne, tak v rusku funguji maxxisovi zakony Cool

 
jofe
Maxxis vymeň pás za protivietor.Mrknutí
 
Maxxis
SteelBeast napsal:
Maxxis napsal:
SteelBeast napsal:
Kdyz se letadlo nehne pas se taky nehne protoze je to rychlost letadla vuci zemi ne pasu.
Tj az si to letadlo bude vuci kontrolni vezi svistet 200km/h pas se bude moct pohybovat 200Kmh v opacnym smeru, Vysledek je ten ze kola se budou tocit jako by jel 400kmh.

Jinak receno dokazeli letadlo pojizdet dvojnasobkem svoji vzletovy rychlosti tak vzlitne.


jéje když se kola točí rychlostí 200 km/h tak pás se točí stejnou rychlostí !!!! začínáte psát bludy.

nemůže to být rozdílné, kola nemají vlastní pohon, rychlost se získává tr´řením o pás !!!!

trdlo Mrknutí

Jenze rychlost letadla je vuci zemi ne pasu. Rychlost je pasu je 200 vuci zemi rychlost letadla je 200 vuci zemi letadlo ma rychlost 400 vuci pasu. Kapisto ?


ne to nechápu.

pas má rychlost 200 km/h
letadlo měří rychlost trubicí, tah má "nastaven" na 200km/h
letadlo v tuto chvíli stojí na pásu (vůdči zemi), kola se odvalují od pásu. letadlo je v pohybu pouze vůdči pásu. Vzduch je okolo letadla jako kdyby stálo na stojánce.

nemůže mít nikdy 400
matematicky:

-200 pás k zemi
+200 letadlo na tahu motoru
----------------------------------
vysledek= 0 km vůči zemi.
kola se otáčí vpřed jen díky tahu motoru! Hodnoty se odečítají mezi sebou
 
1stCL_Pospa
Maxxis napsal:
SteelBeast napsal:
Maxxis napsal:
SteelBeast napsal:
Kdyz se letadlo nehne pas se taky nehne protoze je to rychlost letadla vuci zemi ne pasu.
Tj az si to letadlo bude vuci kontrolni vezi svistet 200km/h pas se bude moct pohybovat 200Kmh v opacnym smeru, Vysledek je ten ze kola se budou tocit jako by jel 400kmh.

Jinak receno dokazeli letadlo pojizdet dvojnasobkem svoji vzletovy rychlosti tak vzlitne.


jéje když se kola točí rychlostí 200 km/h tak pás se točí stejnou rychlostí !!!! začínáte psát bludy.

nemůže to být rozdílné, kola nemají vlastní pohon, rychlost se získává tr´řením o pás !!!!

trdlo Mrknutí

Jenze rychlost letadla je vuci zemi ne pasu. Rychlost je pasu je 200 vuci zemi rychlost letadla je 200 vuci zemi letadlo ma rychlost 400 vuci pasu. Kapisto ?


ne to nechápu.

pas má rychlost 200 km/h
letadlo měří rychlost trubicí, tah má "nastaven" na 200km/h
letadlo v tuto chvíli stojí na pásu (vůdči zemi), kola se odvalují od pásu. letadlo je v pohybu pouze vůdči pásu. Vzduch je okolo letadla jako kdyby stálo na stojánce.

nemůže mít nikdy 400
matematicky:

-200 pás k zemi
+200 letadlo na tahu motoru
----------------------------------
vysledek= 0 km vůči zemi.
kola se otáčí vpřed jen díky tahu motoru! Hodnoty se odečítají mezi sebou


Budem si to muset nakreslit Šklebící se
Upravil/a 1stCL_Pospa dne 03-04-2008 10:20
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,016,071 návštěv