clone9cz napsal:
nicmene to nemusi mit vliv na vzajemne porovnani letadel v IL2 Sturmovik, kdyz budou vsechny stejne pokazeny
Zkusil jsem to "ověřit".
Bf109G-14
Il2Compare
v = 210 km/h
t = 40s
R= +- 380m
n = pod 1g
Výpočet
v = 210 km/h
t = 40s
R=371m
n = 1,4g
Il2Compare
v = 300 km/h
t = 22,5s
R=+-300m
n = 2,38g
Výpočet
v = 300 km/h
t = 22,5s
R=298m
n = 2,6g
Il2Compare
v = 400 km/h
t = 24s
R= +- 430m
n = +-3g
Výpočet
v = 400 km/h
t = 24s
R=424m
n = 3,1g
Spit Vb
Il2Compare
v = 180 km/h
t = 31,3s
R= +- 260m
n = 1g
Výpočet
v = 180 km/h
t = 31,3s
R=249m
n = 1,4g
Il2Compare
v = 227 km/h
t = 20s
R=+200m
n = 2g
Výpočet
v = 227 km/h
t = 20s
R=201m
n = 2,3g
Il2Compare
v = 300 km/h
t = 18,46s
R=+-250m
n = +-2,9g
Výpočet
v = 300 km/h
t = 18,46s
R=245m
n = 3,1g
Il2Compare
v = 400 km/h
t = 24s
R= +- 424m
n = pod 3g
Výpočet
v = 400 km/h
t = 24s
R=424m
n = 3,1g
Il2Compare
v = 170 km/h
t = 38,9s
R= +-290m
n = pod 1g (0,7 - 0,8g?)
Výpočet
v = 170 km/h
t = 38,9s
R=293m
n = 1,3g
Nevím co Il2Compare ukazuje ve FAN PLOTu, ale přetížení letounu jsou podle plotu, nikoliv podle skutečnosti. Nedokážu odhadnout, zda je v tom systematická chyba nebo není. Rozdíly v "géčkách" jsou sice "podobné", ale na odečtu hodnot z grafu to nelze tvrdit. S určitostí lze ale tvrdit, že násobky ve Fan Plotu jsou mimo realitu.
P.S.
Výše uvedený odstavec se týká pouze Il2Compare, protože jsem pracoval s hodnotami, které jsou uvedeny v tomto programu. Zda výsledky Il2 Compare odpovídají i hodnotám ve hře Il-2 Sturmovik, tak to už já nevím.
data vypadala zajimave, tak jsem je jeste hodil do excelu a prisel na zajimavy trend
porovnanim zkresleni (obou letadel), oproti gryzlovovu vypoctu, jsem zjistil, ze by IL2Compare ve Fan Plot odpovidal az kolem rychlosti 540km/h, ale jelikoz se odchylka nezmencuje linearne, tak se obe krivky nejspise nikdy neprotnou - zcela jiste ne v oblasti, kdy se da jeste hovorit o zatacce
Upravil/a clone9cz dne 27-11-2007 14:34
Pak je to asi jasny:
Bf109G-14
sqrt(2.38^2+1)=2.58 ~=2.6
sqrt(+-3^2+1)=3.16 ~=3.1
a podobne, cili je to skutecne vodorovne dostredive zrychleni a linka oznacena 1G je ve skutecnosti 1.41G, 2G je 2.23G a tak dal.
aalf napsal:
Snažím se to stíhat a chápat ale jste na mě moc rychlí :D
no, zrychleni lze povazovat za dve, jedno gravitacni, ktere te tlaci k zemi, tedy 1G a v pripade zatacky pak dalsi zrychleni, ktere te drzi v zatacce, to je samozrejme ruzne velke v zavislosti na rychlosti a polomeru zatacky
z toho plyne, ze celkove zrychleni musi byt minimalne 1G (pri vodorovnem letu), pokud je tedy v grafu menci nez 1, tak se jedna pouze o bocni zrychleni (ve vodorovnem letu nelze dosahnout zrychleni menciho nez 1)
Ale JOOOOO díky já to chápu i když mám občas zastaralé tentononc... termity akorát že nestíhám z časových důvodů přepočítávat si fšecko a ověřovat si ty vzorečky... Já to zvládnu. Halt už mi lásko není dvacet let... Už mi není ani třicetpět Koneckonců si to ujasníme po dvaceti škopkách v Brně v sobotu
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.