3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Já tvrdím že jeden takovýhle letoun dokáže zničit jedním útokem jednu b-25, nemusí ale dokáže to. Co si budem povídat středně či více zkušenej "šturmovikář", si bude nadávat když v prvním útoku s touto výzbrojí chybí a bombr nesestřelí.
Samozrejme zkusenej pilot zvladne i jiny veci :-D Ale v podminkach specialky se zadny vymazy formaci nekonaji.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Já si nemyslím že piloti bombardérů by nějak brečeli(brečí jenom stíhači, bombři jsou smíření se životem i se smrtí )...jen upozorňují na na nedostatky hry...a že jich není málo, holt musíme ale pracovat s tím co máme...
Já osobně létám bombardéry rád, prostě mám rád tu atmosféru už od pojíždění na start, start ve formaci, udržování se v ní a následný odhoz z výšky s efektním "kobercem"...je to prostě slast pro mou duši a oko a to že mě někdo sestřelí mi mojí náladu nazkazí(možná si lehce zanadávám ale rozhodně mě to neodradí od dalších startů, to už bych dávno u 311. nelétal)...
Tak buďte rádi že existujou piloti kteří to takhle cítí a do těch bombrů lezou, nesnažte se je nasrat protože pak nebudete mít do čeho střílet a můžete si lítat na DF mapách do alelujá
Prostě bez nás se to neobejde(alespoň na speciálkách ne)
Upravil/a 310_Podrs dne 17-08-2007 11:18
pagy napsal:
Lavo at uz veris vco chces na afw proste nemaj rudi takovych sestrelu na jeden zivot jako modri.Ja nevim cim to je pritom v roce 43,44,45 maj letadla co nam do urcite vysky jak uleti tak nas ukrouti
Pagy , Pagy , Pagy.....
1.Ty si za svoj zivot este nikoho nezostrelil ( dufam ) ....( pretoze toto je HRA..)
2.Precitaj ci ti odpisal WT_Schmouddle....
3.Sadni si do Ju-88 alebo He-111 a pokojne ako cover poziadaj aj Me-262 .Preleti LaGG-3 4.serie a vyjebe ta z oblohy RS-mi tak , ze ti ostanu iba oci pre plac .A ani 262-jka s tym nic neurobi , pretoze je ti iba HRA...
...inak dakujem ,ze ma rozveselil , ked uz mam taky pokurweny piatok....
Je jeden základní fakt, proč si modří můžou připadat jako lepší piloti. Protože furt lítají jenom v jednom typu letadla. Jedni Fw, druzí Bf, Italy až na čestné výjimky ignorují. Takže samozřejmě, že červený pilot, který musí na každé mapě lítat něco jiného je sice univerzálnější ale nemá za stejný počet letových hodin jedno éro tak zvládnutý. Není moc velký rozdíl v jedné misi letět v Bf 109E a v druhé letět Bf 109G. Ale je zásadní rozdíl v jedné misi letět I 16 a v druhé P-51. A vzhledem k tomu, že většina červených letadel je vhodné spíše ku kroucení, je samozřejmé, že americká letadla, výhodnější pro BZ, nejsou tolik oblíbená, ani nachozená.
BP_Tyrl napsal:
Je jeden základní fakt, proč si modří můžou připadat jako lepší piloti. Protože furt lítají jenom v jednom tipu letadla. Jedni Fw, druzí Bf, Italy.
Styď se ,dám ti tip na koníčka.Typ co má typové označení na kastli...
pagy napsal:
Lavo at uz veris vco chces na afw proste nemaj rudi takovych sestrelu na jeden zivot jako modri.Ja nevim cim to je pritom v roce 43,44,45 maj letadla co nam do urcite vysky jak uleti tak nas ukrouti
Pagy pagy jak rádio Hele Lekk si může dělat specku jak chce a mi jí buď poletíme nebo, ne. Samozřejmě by měla bejt zábavná pro všechny tj. i pro bombery a těm se logicky nelíbí, že sou zpopelnění během 1ho průletu, ale to ti tady vysvětlovalo dost lidí.
Mě de spíš vo jinou věc furt se tu vytahuje AFW, hele já to lítám za modrý a za červený, taky slušně a můžu ti říct, že rudý letadla sou většinou jednoduší, pro přivážení killů, ale mnohem těžší na přežití + si neuvědomuješ zásadní věc, že většinou lítáš jako člen týmu, (u tebe lionů) což má spolu s rychlostí něm. letadel obrovkou výhodu. Máš problém někoho si zavoláš, pokrejete se řeknete si, bez toho je každej poloviční. Jak sem se koukal na tvoje výsledky tak když si letěl sám nebo jenom ve dvojci tak teda dost bídný, což demonstruje co řikám a skutečně dobrejch týmu na rudý straně neni moc (modrejch letek je mnohem víc) + často sou hodně protizemě orientovaný, kde logicky xípáš taky mnohe víc.
BP_Tyrl napsal:
Je jeden základní fakt, proč si modří můžou připadat jako lepší piloti. Protože furt lítají jenom v jednom tipu letadla. Jedni Fw, druzí Bf, Italy.
Styď se ,dám ti tip na koníčka.Typ co má typové označení na kastli...
On přeci nemůže za to že, Komenskí zes*al češtinu a všude nasral ypsilony. Ono by se prd stalo kdibi bili ypsilony, jen za dy, ty, ny. Jinak se stejně u víslovnosti všeho ostatního nepozná jakí tip i je v tom psaný.
Jo, Barry, Gryzlov a Cassius sem psali údaje, se kterými víceméně souhlasím, stejně tak i s cca 3/4 toho, co napsal Schmouddle.
Těsné covery jsou dost nahouby a právě přes předstíhací ochranu vede správná cesta. Pokud jsou tito stíhači schopní a mají vhodné stroje (což Luftwaffe většinou má), pak jsou schopni cílový prostor vyčistit..případně alespoň informovat bombardéry a nechat je upravit svůj letový plán, především pak příletovou výšku. My jsme na AFW byli schopní spolehlivě odreconovat pouze se dvěma stíhačkami sloužícími ke krytí reconu. Ti dva piloti zkontrolovali cílovou oblast, případně na sebe navázali rudé stíhače (a kupodivu už bylo celkem jedno, jestli měli Mustangy, nebo Jaky) a přesně lokalizovali cíl pro průzkumný bombardér. Ten pak přilétl v nízké, střední, nebo velké výšce v závislosti na situaci.
Přímé krytí je často o (ne)přežití prvního útoku, se kterým přímé stíhací krytí mnoho nenadělá.
Btw: na Kurlandu se myslím nakonec letělo bez 30tek na Fw 190. Teď už si nevzpomínám, v jaké fázi plánování jsme se rozhodli je nepoužívat, ale samotná akce byla určitě bez nich. Přesto zákaz jejich použití u letadel, které je mají jako default (Bf 109 G-14, 10, K-4, Ta 152 H) znamená v podstatě vyřazení těchto letadel z boje. No..u Ta 152 H ne tak docela, ale i tak je rozdíl znát..nemá zdaleka tolik munice ve 20mm kanonech, jako ostatní Fw.
Teď si ani nevzpomenu, kdy naposledy byly na nějakých letadlech při specce povoleny nedefaultní 30mm kanony. Vzpomenete si někdo?
no..... je to vždy volba. Záleží na názoru každého. On-line války se letí ve stejných počtech pilotů, což není historicky košér. Speciálky jsou jiné kafe, doporučuji ti pagy si nějakou zaletět nebo se alespoň informovat. A znalosti, předci, počet knížek v knihovně ti nepomůže...znám pilota který nezná z historie nic moc, ale přesto byl obávaný pilot.
taktéž pouštět se do typů letadel je....o ničem. Šturm prostě není schopen při své rozsáhlosti být dokonalý, proto můžeš potkat ve vzduchu typy co se v té době nevyskytovaly anebo nepotkat typy co naopak létaly.
Ad 30 mm - hratelnost především. Až to pochopíš, tak ti bude líp
BP_Tyrl napsal:
Je jeden základní fakt, proč si modří můžou připadat jako lepší piloti. Protože furt lítají jenom v jednom tipu letadla. Jedni Fw, druzí Bf, Italy.
Styď se ,dám ti tip na koníčka.Typ co má typové označení na kastli...
On přeci nemůže za to že, Komenskí .
Cassie o tobě to víme,ale Tyrl je skoro profesionál
Řešení otázky třicítek je jednoduché. Více červených stíhaček, méně modrých stíhaček a pak ať si, s pánembohem, mají své třicítky. Nejlepší jsou čtyřicítky. Ty už jsou pořádně zajeté a hned tak nějaké akce se neleknou.
pagy napsal:
Gryzlov jeden problem je v tom ze mi jsem chopni pokud bombry leti ai odposlochavat vasi frekvenci zatimco pokud mi letime stihace a neveli nam Ai nikdo z nasich vam nepraskne vysku a smer letu:D jako vasi blby velitele ai formaci:D,Buh jim za to bud milosrden az na ne dopadnou nase tricitky:D.Ale bavme se o B25 a jejich doprovodu,jak Mustafa tak thunder je ve vysce lepsi jak vetsina lw letounu vyjimku na lekkove specialce tvori TAcka.ale vase prevaha je zrcujici,tudiz 4 tacka prece neudrzi napr 8 stihacu red,to je pak chyba u vas:D.Pokud vim od kud priletite a vim co ma te zy stroje neni tezke vas rozmetat za prijatelnych ztrat:D
pagy, když mluvíš o tom, že je problém na straně našich doprovodných stíhačů, souhlasím s tebou
ale ne výhradně ;)
je, hezké, pokud budou P-47 a P-51 v 11km
když B-25 poletí nanejvýš v 5km (a to ještě horko těžko)
sám mluvíš o tom, že ty se bombru držíš a odháníš od něj nalétavájící stíhače - jak bys to chtěl dělat v tomto případě (5km + 11km) ?
nkdy se ti nepodaří odchytit LW daleko před svazem a celou ji zdecimovat
kvůli tomuto měly bombery ve skutečnosti tři patra doprovodu - těsný, vysoký a předsunutý (a obas ještě nad vysokým jo vysokej :)) )
takže až poletí 8 bomberů a k tomu min 24 letadel jako cover + 8 dalších jako volní lovci, pak se bavme o neschopnosti coveru, že jsou opravdu neschopní
Kurland dopadl tak jak dopadl "jen" proto, že Gryzlov mohl spojit síly stíhačů a ti pak měli dostatečný počet bojovat s modrými
za cenu toho, že pokud by LW někde náhodou objevila "zašité" B-25, užila by si masakru...
a navíc jsem si tak nějak všiml poznámky o Ta vs naši ("ale vase prevaha je zrcujici,tudiz 4 tacka prece neudrzi napr 8 stihacu red,to je pak chyba u vas" - útočník by měl mít vždy nějakou převahu, minimálně ale početní
takže pokud se 8 našich pustí do boje se 4 Ta, kdo pak bude chránit bombery ? Když vám zbude 12+2+2 letadel proti našim 12 (+ bomebry) ??
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
1stCL_Fucida napsal:Btw: na Kurlandu se myslím nakonec letělo bez 30tek na Fw 190. Teď už si nevzpomínám, v jaké fázi plánování jsme se rozhodli je nepoužívat, ale samotná akce byla určitě bez nich. Přesto zákaz jejich použití u letadel, které je mají jako default (Bf 109 G-14, 10, K-4, Ta 152 H) znamená v podstatě vyřazení těchto letadel z boje. No..u Ta 152 H ne tak docela, ale i tak je rozdíl znát..nemá zdaleka tolik munice ve 20mm kanonech, jako ostatní Fw.
Teď si ani nevzpomenu, kdy naposledy byly na nějakých letadlech při specce povoleny nedefaultní 30mm kanony. Vzpomenete si někdo?
S Bluem jsme se shodli na tom, že na Kurlandu se letělo bez 30mm kanónů, takže si to pamatuješ dobře. Původně jste měli mít 30mm kanóny, ale chvilku před akcí, jsti to změnil.
Co se týká "zrušení" 30mm kanónů u letounů, které je mají již standardně, tak s tím se asi nic neudělá. Asi by byl nesmysl pilotům zakazovat použít tuto výzbroj. To bych také radši s takovým letadlem neletěl a vzal si něco jiného. Vezmu-li v úvahu sekundární výzbroj G-14, K-4, tak se 13mm velkorážními kulomety toho asi moc neudělají. Naopak bych řekl, že zrovna u befů je to akceptovatelné, že mají 30mm.
Celkově ale vzhledem k planesetu Lekkovi speciálky, není možné se vyhnout použití 30mm kanónů a bude nutné to ošetřit jiným způsobem. Bohužel.
A kdy naposledy byly použité extra 30mm kanóny? A víš, že si nevzpomínám? Ale je fakt, že jsem tolik speciálek zase neletěl.
Hoper: Pagy se tady samozřejmě vyjadřuje neobratně a my, kteří ho známe víme, co si máme mezi řádky vyčíst. Uznávám, že těm, kteří s ním neotočili nejednoho panáka a neseřvali ho v průměru 17x za večer za dělání téměř až dechberoucích peetchovin, nemusí být to poselství zcela jasné .
Pokud tedy mohu uvést Pagyho slova na pravou míru (a Pagy nebude panu veliteli odporovat, že?), pak mu nejde o hanění červených, kteří nejsou schopni plnit úkol, který by si on sám nevyzkoušel. Právě naopak, jeho narážky jsou v podstatě konkrétní, byť velmi neohrabaně (chtěl jsem použít slovo neobratný, ale nepřišlo mi dostatečně výstižné) interpretované. Pagym správně položená otázka zní: "Proč čtyři Lioni jsou schopní víceméně ochránit jim svěřené čtyři na-AI bombardéry a červení tu přitom mluví o převaze 4 : 1?". V Pagym vře italská vášeň a zápal pro věc, nevšiml si, že samozřejmě máme také plné kecky při takovýchto misích a že pro jejich spolehlivé plnění je zapotřebí nejen značná zkušenost velitele dané eskortovací formace a zkušenost jemu podřízených pilotů, ale i určitá dávka štěstí. Pagy si neuvědomuje, že je něco jiného krýt čtyři Liony v bombardérech čtyřmi Liony ve stíhačkách, než krýt čtyři BAPáky v bombardérech čtyřmi VGRky ve stíhačkách (to byl příklad). Komunikace v rámci jedné letky bývá velice snadná a zažitá, stejně tak jsou pilovány (ať úspěšně či neúspěšně) a osvojovány taktické postupy. Přesto myslím, že ač Pagy interpretuje svůj názor tak jak ho interpretuje, tak má v podstatě pravdu. V lidských silách je provádění coveru i při relativně malých počtech stíhacích letadel k tomu určených. Jen se nesmíte spoléhat na to, že odvrátíte nepřítele, který je již na zteči. Útokům je třeba především předcházet, jejich odvracení je (dámy prominou) nahovno.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.