Jacq:
1) no..ono je to celkem jedno, tak čísla byla kupodivu docela blízká. Stíhači Luftwaffe měli docela podobný počet vzletů, jako střemhlaví, resp. bitevní piloti. Krom Rudela, ten byl mimo všechny standardy..vůbec nechápu, jak to mohl fyzicky vydržet.
2) Ty to dokazuješ v souvislosti s jedinou letkou, která nebyla průměrná - jak koneckonců sám píšeš. Jenže pokud chceš vidět od něčeho celkový počet, tak prostě potřebuješ průměr. Ne podprůměr, ne nadprůměr, ne extrémy. Když sem dodám seznam sestřelů Gerda Thybena (kterého předpokládám nebudeš znát a nezaškatulkuješ si ho tedy okamžitě do kategorie "Rudel", uvěříš mi, že bylo v Luftwaffe normální mít na kontě 157? A i když připustím, že není průměrný, můžeme dle toho dělat nějaké globální závěry? Nemůžeme.
1stCL_Fucida napsal:
Jacq:
Ty to dokazuješ v souvislosti s jedinou letkou, která nebyla průměrná - jak koneckonců sám píšeš. Jenže pokud chceš vidět od něčeho celkový počet, tak prostě potřebuješ průměr. Ne podprůměr, ne nadprůměr, ne extrémy. Když sem dodám seznam sestřelů Gerda Thybena (kterého předpokládám nebudeš znát a nezaškatulkuješ si ho tedy okamžitě do kategorie "Rudel", uvěříš mi, že bylo v Luftwaffe normální mít na kontě 157? A i když připustím, že není průměrný, můžeme dle toho dělat nějaké globální závěry? Nemůžeme.
Ne nedokazujem to len s VP11. Ja som ju len spomenul len v dvoch vetách ako perličku. Potom si vyzvedal a neveril a tak som ti musel odpovedať a dokazovať. Inak by som VP11 už ďalej nespomenul. KeĎ už tak túžiš po tom priemeru catalín, tak ti ho vypočítam, čo už...a už budeš spokojný?
Thybena poznám, 157 zostrelov nieje priemer.
Máš ešte niečo proti hodinám Cataliny? Chceš niečo od VP14? VP12? VP24?...pohodlne ti oľhadom toho s pomocou dokumentou odpoviem.
Osobně proti Catalině nic nemám, jen nepředpokládám, že by se mohla na čelní příčky byť jen podívat .
U Bf 109 je super, že téměř všechny sloužily u různých JagdGeschwadern a ve většině případů jako čisté stíhačky. Jejich rozšíření u bitevních a průzkumných jednotek bylo malé. Catalina se používala na všechno možné. Mnohem snáze se sčítá jedna věc, než "všechno možné" . Ale jen hurá do toho..dej nám nějaké konečné číslo, nebo alespoň přibližný odhad nalétaných hodin u Catalin.
1stCL_Fucida napsal:
Hoper, já právě uvažuju o čistě bojových letech, tedy takový let, jako jsem popisoval výše. Na počet vzletů to vyhrají letadla s nádržkami místo nádrží, jak říkal LesniHU :)
...
osobně si myslím, že pro zjištění vytížitelnsoti letadla je důležitější počet startů než počet hodin
ono těm počtům startů (poměru např Bf vs Catalina) pak bude odpovídat i poměr vyrobených kusů
takže pak klidně může vyhrát Storch nebo ten Kukuruznik, ať se ti to líbí nebo ne ;)
ale neměl bych nic proti tomu, hodit do souvstažnosti počet letů na počet hodin a to celé na počet vyrobených kusů :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Tak toto vyrazí dych. Jedna catalina nalietala 10,600 hodín. Motory však boli menené a to často, ako vidieť nemajú viac ako 6 hodín, takže sú skoro nové.
CV 28-5ACF PBY-5A Super Catalina N287 S/N48287
FAA Manufacturer Designation Consolidates-Vultee 28-5ACF
Built October 1943, Delivered to the U.S. Navy December 1943Present Registration N287
S/N 48287
Constructor's # 1649
Registered to Super Three, Inc., Miami, Florida, U.S.A.
Standard Airworthiness Certificate Category CAR 3. CAR 4A.
Total Airframe Time 10,600 hours
Curtiss-Wright R 2600-20 Engines
Total Time Right Engine ...4 hours SMOH by Rudy Blakey, Inc.
Total Time Left Engine ...6 hours SMOH by Rudy Blakey, Inc.
A tu je certifikát k tomu že je stále spôsobilá k letu
[img]http://img444.imageshack.us/img444/1041/airworthinesscertye7.jpg[/img] is not a valid Image.
1stCL_Fucida napsal:
Davide, asi se o tom MiGu vážně chceš bavit :) http://www.acepil...sabre.html - tady je porovnání MiGu a Sabre a i další věci od dvou US pilotů. Porovnání z druhé strany moc není :(
Na MiGu se mi líbí absolutní stoupavost, dostup a výzbroj (tedy výzbroj ne..ale mezi dvěma slepými je v tomto případě jednooký králem..raději MG 213 & M-Geschoss), na F-86 vše ostatní. Ale klidně mi napiš, co máš na MiGu rád ty a můžeme si to pak rozdat, až nám přibude Korea..jestli to bude aspoň trochu rozumně namodelované..
tady se cosi píše o tom, že Rusové neposlali do Koree 17tky, neb věděli, že 15tky (ke konci biska) bohatě stačí...
není to dokument o parametrech, ale měl by tě (snad ;) ) uvést do obrazu nevytvořeného americkou propagandou s růžovoučkými brýlemi na očích...
a čti prosím pozorně, autor (Čech, co se svezl i na letadlech s bílou hvězdou) neříká nic o tom, že by MiG-15 byl bez chyb ;)
jinak je to výcuc z delšejšího článku, ale řekl bych, že obejktivní výcuc :P
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
1stCL_Fucida napsal:
Storch těžko, těch bylo vyrobeno málo.
Storch nevím, plácnul jsem ho jen tak ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Fuči, až toto je extrém. Bežne som našiel stroje čo mali okolo 1700 hodín, a narazil som na jeden čo mal 3680 a išiel som si oči vyočiť. Ale toto...
Takže ak na to pôjdem asi tak ako ty s befkami, tak si zoberiem že za priemer by sa dalo počítať 2000 hodín, a počet 4000 tak mi vyjde číslo osem miliónov čomu sa mi nechce veriť ani mne. Lenže ajkeby som za priemer pasoval 1000 hodín čo je určite pre catalinu možno aj urážka, aj tak to vychádza na 4 melóny.
Hoper napsal: tady se cosi píše o tom, že Rusové neposlali do Koree 17tky, neb věděli, že 15tky (ke konci biska) bohatě stačí...
není to dokument o parametrech, ale měl by tě (snad ) uvést do obrazu nevytvořeného americkou propagandou s růžovoučkými brýlemi na očích...
a čti prosím pozorně, autor (Čech, co se svezl i na letadlech s bílou hvězdou) neříká nic o tom, že by MiG-15 byl bez chyb
jinak je to výcuc z delšejšího článku, ale řekl bych, že obejktivní výcuc
Ten člověk píše podobným tónem jako chlapík z Neviditelného Psa..čte se mi to blbě..samý přívlastek. Jako romanopisec by byl jistě dobrý, ale tady to trochu brzdilo rychlost čtení
Nicméně k článku: je silně tendenční. V podstatě od samotného počátku se autor snaží glorifikovat sovětské piloty na úkor amerických. Vrchol je jednostranné zpochybnění sestřelů amerických pilotů a přitom víra v pravdivost sovětských nároků. Přitom minimálně po zkušenostech z WWII si obě tato letectva mohla podat ruce, co se nadhodnocování počtu sestřelů týče. Stať o "Yankeem" honícím sestřely, zatímco Rus plní nějaké vyšší cíle..připadal jsem si téměř až trapně, když jsem to četl.
A ten takzvaný "indikátor es", to jako má být vtip? Nebo to snad autor myslí vážně? I kdyby to myslel vážně, tak mu tam na prvních místech chybí jiní piloti. Marseille totiž rozhodně neměl nejpříznivější počet vzletů a sestřelů. Tato kategorie byla všeobecně spíše doménou nočních stíhačů, ale zřejmě úplně nejúspěšnější pilot v této kategorii (pokud "zanedbáme" ty, kteří se nedožili řekněme alespoň 30ti sestřelů) měl 70 sestřelů v 71 misích. Jméno si teď nevybavím, pamatuji si jen číslo. Ale že tuhle část vůbec komentuju. Vždyť tohle opravdu za těch pár bajtů v databázi nestojí. Takovej brak. Fuj.
PS: čekal jsem nějaké srovnání 15ky a Sabru, ale kromě toho, že 15ka byla lepší snad úplně ve všem (teď jsem si to přečetl znovu.."přinejmenším v mnoha ohledech" a v něčem dokonce vícekrát, jsem tam nic nenašel.
Hoper napsal: tady se cosi píše o tom, že Rusové neposlali do Koree 17tky, neb věděli, že 15tky (ke konci biska) bohatě stačí...
není to dokument o parametrech, ale měl by tě (snad ;) ) uvést do obrazu nevytvořeného americkou propagandou s růžovoučkými brýlemi na očích...
a čti prosím pozorně, autor (Čech, co se svezl i na letadlech s bílou hvězdou) neříká nic o tom, že by MiG-15 byl bez chyb ;)
jinak je to výcuc z delšejšího článku, ale řekl bych, že obejktivní výcuc :P
Ten člověk píše podobným tónem jako chlapík z Neviditelného Psa..čte se mi to blbě..samý přívlastek. Jako romanopisec by byl jistě dobrý, ale tady to trochu brzdilo rychlost čtení :)
Nicméně k článku: je silně tendenční. V podstatě od samotného počátku se autor snaží glorifikovat sovětské piloty na úkor amerických. Vrchol je jednostranné zpochybnění sestřelů amerických pilotů a přitom víra v pravdivost sovětských nároků. Přitom minimálně po zkušenostech z WWII si obě tato letectva mohla podat ruce, co se nadhodnocování počtu sestřelů týče. Stať o "Yankeem" honícím sestřely, zatímco Rus plní nějaké vyšší cíle..připadal jsem si téměř až trapně, když jsem to četl.
A ten takzvaný "indikátor es", to jako má být vtip? Nebo to snad autor myslí vážně? I kdyby to myslel vážně, tak mu tam na prvních místech chybí jiní piloti. Marseille totiž rozhodně neměl nejpříznivější počet vzletů a sestřelů. Tato kategorie byla všeobecně spíše doménou nočních stíhačů, ale zřejmě úplně nejúspěšnější pilot v této kategorii (pokud "zanedbáme" ty, kteří se nedožili řekněme alespoň 30ti sestřelů) měl 70 sestřelů v 71 misích. Jméno si teď nevybavím, pamatuji si jen číslo. Ale že tuhle část vůbec komentuju. Vždyť tohle opravdu za těch pár bajtů v databázi nestojí. Takovej brak. Fuj.
PS: čekal jsem nějaké srovnání 15ky a Sabru, ale kromě toho, že 15ka byla lepší snad úplně ve všem (teď jsem si to přečetl znovu.."přinejmenším v mnoha ohledech") a v něčem dokonce vícekrát, jsem tam nic nenašel.
jo, čte se to místama blbě, já občas musel několikrát :))
je úžasné, jak někteří lidé bezhlavě věří svým zdrojům a když se jim dostane do rukou jiný, jim se nehodící, schodí ho na to, že je článek tendenční a nadržující jedné straně...
A při tom si neuvědomí, že jejich zdroje možná daleko více nadržují té druhé straně ;) (792 sestřelených MiGů proti 78 F-86 - viz tvůj link a zmínka v "mém" článku)
A při tom Moravec dává za příklad jednu jednotku a sestřely lidí (a jejich ztráty, ty především jsou důležité), které jsou ověřené z pohledu druhé strany (červení).
Navíc s pár zmiňovanýma lidma byl osobně v kontaktu (a to nejen s těma rudýma...), proto si dovolil o nich psát tak, jak píše. Ty to nazýváš glorifikace, ale to bys ty sám nesměl mluvit obdivně o spoustě dobrých (nejen německých) pilotů. Dobrých nejen umem, ale i charakterem... Pokud ti ta "glorifikace" vadí u jiných, neměl bys to dělat ani ty. Přece :)
"Vrchol je jednostranné zpochybnění sestřelů amerických pilotů a přitom víra v pravdivost sovětských nároků" - tohle je nejúžasnější, co jsem za poslední dobu četl, obzvlášť co jsem si prolítnul ty tvoje dva linky. To si někam uložím, protože to je také vrcholné dílo :DDD
"Stať o "Yankeem" honícím sestřely, zatímco Rus plní nějaké vyšší cíle..připadal jsem si téměř až trapně, když jsem to četl." - ty vyšší cíle si myslel vysoko letící cíle, viď ? ;) A pokud jsem si já všiml, psal, že byli úplně stejní - jak modří, tak červení... Dokonce že i Rusové měli tendenci jít za sestřelem za dovolené hranice (a dělali to)...
A na závěr to tak sáhodlouze schodit na tabulce "indiakce es" - nebuď malej jarda... Kdo všechno zná toho Leutnanta Günthera Scheela "71/70" ? Použil "zvučná" jména, která jsou spíš v podvědomí i méně obeznalé komunity (a možná ho sám ani neznal...) Navíc, pokud budu rýpat, si všimni, že jména jsou seřazena dle indikátu, ale není řečeno, jestli byl HJM první nebo ne a kdo všechno mezi nimi ještě mohl být :))
A pokud bys četl pozorně, co ti píšu, psal jsem, že "není to dokument o parametrech". Takže pokud takovéto články neuznáváš, mohl sis odpustit stahování těch pár bajtů na svůj komp a nemusel by ses pak ošklíbat :)
Je to článek (kompletní, myslel jsem, že jen část, ale je to komplet z jedné publikace k MFLF) o uvedení do problému, abys věděl, jak fungovala jedna strana a jak fungovala druhá. Ne podrobný rozpis, ale náhled.
Pokud bys byl nestranný, pak bys toto četl s nadhledem a neviděl v tom nic rudě propagandistického a možná tě to vedlo k tomu, abys ke svým dosavadním zdrojům přistupoval obezřetněji (všimni si prosím, že ti nepíšu abys je zavrhnul, jak to mmch činíš ty o mém zdroji, ale abys přistupoval obezřetněji)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal: tady se cosi píše o tom, že Rusové neposlali do Koree 17tky, neb věděli, že 15tky (ke konci biska) bohatě stačí...
není to dokument o parametrech, ale měl by tě (snad ) uvést do obrazu nevytvořeného americkou propagandou s růžovoučkými brýlemi na očích...
a čti prosím pozorně, autor (Čech, co se svezl i na letadlech s bílou hvězdou) neříká nic o tom, že by MiG-15 byl bez chyb
jinak je to výcuc z delšejšího článku, ale řekl bych, že obejktivní výcuc
Zajímavé Hopere. Také jsem to musel číst několikrát Máš plnou verzi? Zajímá mě to.
Fuči, ty odkazy, které jsi dal, tak ty jsou také fajn, ale některé informace jsou tam v rozporu s tvrzením jiných amerických pilotů. Nebo alespoń tak mi to přišlo.
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak?
Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.