Bilá skupina: start hned za Čutorou, držel jsem se ho jako veš kožichu, abych se neztratil. Takže ten granát, který byl určený pro něho, jsem pak vyžral já. Ztratil jsem křídlo a nestihl ani vyskočit. Super počasí, díky Edisone.
Žlutá skupinka: start v tom strašným větru kdy nás to šoupalo bokem i na špalkách se povedl. Cestu k cíli hledá sody kvuli času začínáme vyčkávat daří se nám držet formaci. Bohužel jsme začali vyčkávat v oblasti drsnýho flaku. Koupil jsem to a pouštím palivo, ale světe div se palivo pouštím jen z přídavné nádrže a proto odhazuji a je po problému. Nabíráme kurz na cíl další to od flaku koupil Edie olej na skle. Server to vyřešil za něj a začal mu loadovat next mission Podobný osud čekal i mě a sodyho. Jediný nad cíl se dostal Petras a po hrdinem boji padl střelou flaku Opakujeme se sodym let Edie už úspěšně zemřel nad cílem. K cíli se tentokráte dostáváme přilepeni nízko nad řekou (ani jsem netušil že je v tomhle počasí možné letět takhle nízko). Berem sebou do hrobu každý pár AA ,ale od přehrady se ani jeden z nás už nikdy nevrátil
Ještě jednou říkám že tyhle specky maji zatracenou šťávu
Ufff... V takovém počasí bych ani sta.. nevyhnal!! Ale jinak super!! Prvni let jsem to koupil adotahl to s jedním motorem temer na dohled letiště a došla mi šťáva. Vyskocil jsem a uchránil si tak alespoň holý život!!! V té slotě jsem trochu zaspal o bomby nestihl odhodit,přičemž při žádosti o opakovaný nálet jsem byl zbaven svéprávnosti.
Druhý let pouze ve třech lidech, Doktor to záhy koupil a o jednom motoru se vrátil zpátky. S jeho odchodem související bloudění se mi podařilo zdárně eliminovat, bohužel ya cenu ztráty kontaktu s kolegou, jehož další osud mi není znám.Cíl nalezen,bomby shozeny a hlášen zásah(otlična, taváryšč!!).Cesta zpět bez komplikací a přistání rovněž, až na B25 zaparkovanou ve čtvrtině přistávačky.
Jinak super a veliký dík poředateli!!
Bílá skupina očima navigátora:
Před samotným letem byla udělána předletová příprava a vybrány dvě trasy v závislosti na meteosituaci a dení době. Protože bylo jakš takš vidět, byla vybrána severní trasa. Let nad pevninou, "skákání po jezerech" ve výšce kolem 2000ft. Odstartovalo nás 6. Cestou nás několikrát zaskočili flaky. Trasu jsem považoval za docela bezpečnou a flaky jsem tady nečekal. Dost nás pocuchali. Cestou k poslednímu otočnému bodu (jezero jihozápadně od Medvedovskaya) jsme přisšli o 2 letouny. V posledním úseku jsme sklesali do 500ft QNH abychom ztížili flaku střelbu, ale stejně jsme ztratili dalšího. Cíl byl napaden z malé výšky pumama se zpožděním. Útok byl docela úspěšný, všichni 3 jsme trefili významné cíle. Zaplatili jsme za to ale dalším těžkým poškozením.
Cibul byl děravej jak řešeto, půlka osádky mrtvá, motory vcelku šlapaly.
Falkon jeden motor odstaven, těžce poškozen, ztrácel palivo.
Čutora zastaven levý motor, letadlo jak řešeto, jedno kormidlo výškovky ztraceno.
Nabrali jsme návratový kurz. Hory se blížili, letoun 327-636, pilot Čutora, již nestoupal a pomalu ztrácel výšku. Terén mírně stoupal, hory se blížili, osádka dostala rozkaz opustit letoun na padáku dokud to ještě jde. Všichni úspěšně vyskočili, padli do zajetí.
Cibule přestoupal hory, motory mu šlapaly. Nedodržel však kurz, asi byl netrpělivý a moc brzo otočil na jih k pobřeží a dostal se do flaku od Gelendzhiku. Při pokusu o přistání na Novorossiysku se rozsekal na dráze a osádka uhořela.
Falkon ztrácel palivo, letěl na jeden motor, zvuky z motoru strašnej kafamlejnek. Hory přeplazil. Tehdy mu došel benál a motory vysadily. Začal klesat. Z mraku vypadl přesně před letištěm nad zálivem u Novorossiyska a ještě se vztekal, že sice letiště našel, ale má vejšky tři prdele a musí ji vytrácet kroužením kolem letiště Uspěšně přistál. Jako jediný ze skupiny bílá.
Jako navigátora mě překvapilo, že snos větru se nekonal. Letěli jsme celou trasu k cíli podle hodinek a kompasu s nulovou chybou vlivem větru. Vědět tohle, letěli jsme ve 20.000ft a cíl jsme vzali dajvem podle hodinek.... Na druhou stranu se slušně smrákalo. Cíl jsme kvůli tmě a dešti zahlédli až opravdu na poslední chvíli a seknout se o kus v navigaci, měli bychom pořádnej problém.
Udelejte pokud mozno nejakou obrazkovou galerii. Podle popisu to vypada, ze by ty obrazky mohly byt dost ... barvity :-).
AH_Cutora napsal:
Falkon ztrácel palivo, letěl na jeden motor, zvuky z motoru strašnej kafamlejnek. Hory přeplazil. Tehdy mu došel benál a motory vysadily. Začal klesat. Z mraku vypadl přesně před letištěm nad zálivem u Novorossiyska a ještě se vztekal, že sice letiště našel, ale má vejšky tři prdele a musí ji vytrácet kroužením kolem letiště
Ale na Murmansku to takova slava nebyla, ze, Falkone? (soukromy humor StG ).
Najskor sme prisli o Munga - server mu zacal loadovat novu misiu.
Potom to kupil Watson - toho trafil flak priamo do kridla niekde medzi motorom a trupom, co bolo nasledovane padom v plamenoch bez kridla.
To sme si zacali zo Safrika utahovat, ze postupuje stale vyssie a vyssie na rebricku doslova "cez mrtvoly" - z povodnej "pravej 4" uz bol na "pravej 2".
No bohuzial aj jeho dostal flak. Flak mu odstrelil lave kridlo. Teraz rychlo neviem, ci to kupil ako na potvoru asi 2 sekundy potom, co Cutora nariadil zostup do 500ft, alebo ci Safrikova strata tak Cutoru vydesila, ze nahlasil ten zostup.
Tesne pred cielom sa do nas zase zacal zastrelovat flak, trochu som vypadol z formacie, ale vdaka kamaratovi Cibulovi a jeho dlhej palivovej znacke som ich rychlo nasiel. Diky Cibule! To uz som letel na jeden motor. Pravy motor po predoslom zasahu zacal vypustat olej a pomaly sa zadrhavat. Na moje nemile prekvapenie som zistil, ze budik 'tlak oleja' ma prehodene rucicky - prava ukazuje lavy motor a naopak. Skoro som si kvoli tomu vypol jediny zivy motor Asi 2 min pred cielom mi ale pravy motor zastal uplne a tak nebolo pochyb, ktory vypnut
Bomby som odhodil, ale ci som nieco trafil mi bolo v tu chvilu ukradnute. Vsade buchali flaky, boj lavy motor vydaval uz vtedy divne zvuky, tieklo zo mna palivo a pred nami cierno-cierna tma. Chvilu som sa este drzal za Cutorom, ktory ale nemal vykon a tak ked ohlasil vyskok, odputal som sa a vydal sa domov. Nadiktoval mi kurz a predpokladany cas letu, aby som trafil. Niekde na pol cesty prisla dalsia kriza v podobe flaku - kupil som asi 4x diery do nadrzi - tahal som za sebou brazdu siroku skoro ako som bol sam
Z nicoho nic som sa objavil nad pobrezim. Ako na potvoru mi prave vtedy dosiel benal a ja som sa zacal modlit, aby letisko nebolo daleko. A v tom - vidim zaliv! Heureeeka, som pri Novorissiysku! Nasledovalo vyhladanie letiska, ktore sa miestami stracalo v mrakoch a potom vyklesavanie prebytocnej vysky. S tepom asi 240 som jemne posadil kolieska na drahu. SOM DOMA!!!
Bola to SUPER akcia - ako kazda Edieho specialka mala stavu a atmosferu !!!
Na zaver chcem podakovat Cutorovi, ktory mal perfektne prichystanu navigaciu a napriek tomu, ze som pocas celeho letu nevedel, kde sme, ma dokazal dostat domov!!
No a v neposlednej rade samotnemu Ediemu, za perfektne vymyslenu a pripravenu akciu!
Byla to naprosto super akce. Jedna z nejlepších, jakou jsem kdy letěl (tu v šestapadesátým počítaje)
A teď několik drobných nevýznamných upřesnění
AH_Cutora napsal:
Cibule přestoupal hory, motory mu šlapaly. Nedodržel však kurz, asi byl netrpělivý a moc brzo otočil na jih k pobřeží a dostal se do flaku od Gelendzhiku. Při pokusu o přistání na Novorossiysku se rozsekal na dráze a osádka uhořela.
Cibule po útoku nasadil kurs, který mu zahlásil jeho umírající velitel.
Letadlo šlapalo jak hodinky, samosvorné nádrže fungovaly dokonale. Jednomu ze střelců se udělalo špatně (možná proto, že mu střepina roztrhla stehenní tepnu). Bez problémů jsem vystoupal do šesti tisíc feetů a posmíval se falkonovi, kterej s jedním motorem furt brečel, že se mu tam pletou nějaký kopce.
Taky mu docházelo palivo. Mne ukazatele hlásily plný bandy a já nemohl najít vypouštěcí kohouty. Sakra, nechce se mi to tahat domů.
Nad Gelenžikem (kam mne poslal můj umírajícíc velitel) jsem to naposled schytal od flaku, ale furt to bylo v pohodě. Motory vesele brumlaly, kaučuk na nádržích držel jak zednická víra, střelci se udělalo líp a my se těšili domů na horký kafe.
A už je tu Novorosijsk. Z dálky je vidět letiště jak vánoční stromeček. Skoro jako kdyby ani nebyla válka. Opravuji kurs a začínám klesat.
Náhle druhý pilot hlásí, že se přehřívá levý motor. Sakra, to by tak scházelo. Ani otevření chladících klapek nepomáhá...
Rozhoduji se: Jdeme na přístání přímo z kurzu. To zvládnem.
Tlačím mašinu dolů, pomalu vysunuji klapky a podvozek.
Vpíjím se očima do zvětšující se betonové plochy před sebou. Zapomínám na budíky. Fatální chyba.
Najednou slyším zděšený hlas bočního střelce. Vinou vysoké rychlosti se přistávací klapky vyvrátily z úchytů a bezmocně plandají ve větru.
Sakra. To půjde, to půjde drtím, mezi zuby. Vítr mne snáší poněkud stranou od osy dráhy. Podrovnávám. Co nejdéle letím těsně nad dráhou. A teď dolů, abych nebyl dlouhý.
Kola se dotýkají plochy... STRAŠNÁ RÁNA, VŠUDE PLAMENY, PACH HOŘÍCÍHO PALIVA A SPÁLENÉ KůŽE...
Sorry kluci, to kafe už si nedáme....
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
AH_Cutora napsal:
Falkon ztrácel palivo, letěl na jeden motor, zvuky z motoru strašnej kafamlejnek. Hory přeplazil. Tehdy mu došel benál a motory vysadily. Začal klesat. Z mraku vypadl přesně před letištěm nad zálivem u Novorossiyska a ještě se vztekal, že sice letiště našel, ale má vejšky tři prdele a musí ji vytrácet kroužením kolem letiště
Ale na Murmansku to takova slava nebyla, ze, Falkone? (soukromy humor StG ).
No, přiznávám, že já červenou skupinu ztratil už někde u toho Novorosijska nebo jak se ta díra jmenuje.. A pak jsem se v tý tmě plácal už jen odhadem.. nakonec jsem se dostal někam kde to bouchalo a viděl dopady bomb... tak jsem to hodil taky, ale šlo to někam do polí (místní kolchoz má zoráno tak na 2 5letky ) no a pak domů... Cestou tam i zpátky po mě střílel flak a už bomb. jsem dělal s čoudícím levým motorem... cestou mi ještě těžce zranili horního střelce, pak zranili i zadního a bočního střelce ... a něco chytil i 2. pilot (soudě podle tý díry v okně :-/... pak jsem ještě zaútočil na nějakou továrnu hloubkově, bez bomb... no a pak už jsem se jen snažil dostat domů. Už jsem byl nad tím Novorosijskem a hledal letiště, jenže v tý slotě jsem ho nenašel... a nakonec skončil daleko mimo mapu ... a při obratu na zpáteční kurz, mě to hodilo dolů a já spadnul ze 100 metrů do móóře... Takže Amerika přišla o 6 sqělých mladých chlapců... včetně budoucího prezidenta(minimálně )
Ale rozhodně to byl povedenej mazec, Edisone (nechť ti zato žárovky svítej na věčné časy)
Po startu,startoval jsem jako třetí a po letu ve formaci vedle Vogla začal najednou unikat po zasahu flakem ze dvou letounu palivo pak sem se dostal do vrstvy mraku a mlhy a muj letoun spadl do vývrtky a byl neovladatelný stačil jsem vyskočit.
Díky Edimu a všem zučastněným za pěknej polet jen to počasí by mohlo bejt lepší.
falkon napsal:
Nejake obrazky aj s komentarom som hodil sem
Sakra, tyhle skrýny z traků by se měly zakázat. Zpravidla se na nich ukáže, že jsem lítal totální lama
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Manuál bombardéra, ovládání zaměřovače: http://www.aholub.../he111.php
Tohle je sice primárně psané pro He111, ale ono je to v podstatě stejné pro všechny vícemotorové mašiny, liší se to jen konkrétníma rychlostma, jinak úkony jsou stejné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.