November 21 2024 21:14:24
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 14

· Piloti on-line: 1
Strangy

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
PRO BOMBARĎÁKY
AH_Watson
Bilá skupina: start hned za Čutorou, držel jsem se ho jako veš kožichu, abych se neztratil. Takže ten granát, který byl určený pro něho, jsem pak vyžral já. Ztratil jsem křídlo a nestihl ani vyskočit. Super počasí, díky Edisone.
 
1stCL_Pospa
Žlutá skupinka: start v tom strašným větru kdy nás to šoupalo bokem i na špalkách se povedl. Cestu k cíli hledá sody kvuli času začínáme vyčkávat daří se nám držet formaci. Bohužel jsme začali vyčkávat v oblasti drsnýho flaku. Koupil jsem to a pouštím palivo, ale světe div se palivo pouštím jen z přídavné nádrže a proto odhazuji a je po problému. Nabíráme kurz na cíl další to od flaku koupil Edie olej na skle. Server to vyřešil za něj a začal mu loadovat next mission Vyděšený Podobný osud čekal i mě a sodyho. Jediný nad cíl se dostal Petras a po hrdinem boji padl střelou flaku Šklebící se Opakujeme se sodym let Edie už úspěšně zemřel nad cílem. K cíli se tentokráte dostáváme přilepeni nízko nad řekou (ani jsem netušil že je v tomhle počasí možné letět takhle nízko). Berem sebou do hrobu každý pár AA ,ale od přehrady se ani jeden z nás už nikdy nevrátil Zamračený

Ještě jednou říkám že tyhle specky maji zatracenou šťávu Mrknutí
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
Vogel
Ufff... V takovém počasí bych ani sta.. nevyhnal!! Ale jinak super!! Prvni let jsem to koupil adotahl to s jedním motorem temer na dohled letiště a došla mi šťáva. Vyskocil jsem a uchránil si tak alespoň holý život!!! V té slotě jsem trochu zaspal o bomby nestihl odhodit,přičemž při žádosti o opakovaný nálet jsem byl zbaven svéprávnosti.Smutný
Druhý let pouze ve třech lidech, Doktor to záhy koupil a o jednom motoru se vrátil zpátky. S jeho odchodem související bloudění se mi podařilo zdárně eliminovat, bohužel ya cenu ztráty kontaktu s kolegou, jehož další osud mi není znám.Cíl nalezen,bomby shozeny a hlášen zásah(otlična, taváryšč!!).Cesta zpět bez komplikací a přistání rovněž, až na B25 zaparkovanou ve čtvrtině přistávačky.Šklebící seŠklebící se
Jinak super a veliký dík poředateli!!Mrknutí
 
AH_Cutora
Bílá skupina očima navigátora:
Před samotným letem byla udělána předletová příprava a vybrány dvě trasy v závislosti na meteosituaci a dení době. Protože bylo jakš takš vidět, byla vybrána severní trasa. Let nad pevninou, "skákání po jezerech" ve výšce kolem 2000ft. Odstartovalo nás 6. Cestou nás několikrát zaskočili flaky. Trasu jsem považoval za docela bezpečnou a flaky jsem tady nečekal. Dost nás pocuchali. Cestou k poslednímu otočnému bodu (jezero jihozápadně od Medvedovskaya) jsme přisšli o 2 letouny. V posledním úseku jsme sklesali do 500ft QNH abychom ztížili flaku střelbu, ale stejně jsme ztratili dalšího. Cíl byl napaden z malé výšky pumama se zpožděním. Útok byl docela úspěšný, všichni 3 jsme trefili významné cíle. Zaplatili jsme za to ale dalším těžkým poškozením.

Cibul byl děravej jak řešeto, půlka osádky mrtvá, motory vcelku šlapaly.
Falkon jeden motor odstaven, těžce poškozen, ztrácel palivo.
Čutora zastaven levý motor, letadlo jak řešeto, jedno kormidlo výškovky ztraceno.

Nabrali jsme návratový kurz. Hory se blížili, letoun 327-636, pilot Čutora, již nestoupal a pomalu ztrácel výšku. Terén mírně stoupal, hory se blížili, osádka dostala rozkaz opustit letoun na padáku dokud to ještě jde. Všichni úspěšně vyskočili, padli do zajetí.

Cibule přestoupal hory, motory mu šlapaly. Nedodržel však kurz, asi byl netrpělivý a moc brzo otočil na jih k pobřeží a dostal se do flaku od Gelendzhiku. Při pokusu o přistání na Novorossiysku se rozsekal na dráze a osádka uhořela.

Falkon ztrácel palivo, letěl na jeden motor, zvuky z motoru strašnej kafamlejnek. Hory přeplazil. Tehdy mu došel benál a motory vysadily. Začal klesat. Z mraku vypadl přesně před letištěm nad zálivem u Novorossiyska a ještě se vztekal, že sice letiště našel, ale má vejšky tři prdele a musí ji vytrácet kroužením kolem letiště Šklebící se Uspěšně přistál. Jako jediný ze skupiny bílá.

Jako navigátora mě překvapilo, že snos větru se nekonal. Letěli jsme celou trasu k cíli podle hodinek a kompasu s nulovou chybou vlivem větru. Vědět tohle, letěli jsme ve 20.000ft a cíl jsme vzali dajvem podle hodinek.... Na druhou stranu se slušně smrákalo. Cíl jsme kvůli tmě a dešti zahlédli až opravdu na poslední chvíli a seknout se o kus v navigaci, měli bychom pořádnej problém.
 
LesniHU
Udelejte pokud mozno nejakou obrazkovou galerii. Podle popisu to vypada, ze by ty obrazky mohly byt dost ... barvity :-).

AH_Cutora napsal:
Falkon ztrácel palivo, letěl na jeden motor, zvuky z motoru strašnej kafamlejnek. Hory přeplazil. Tehdy mu došel benál a motory vysadily. Začal klesat. Z mraku vypadl přesně před letištěm nad zálivem u Novorossiyska a ještě se vztekal, že sice letiště našel, ale má vejšky tři prdele a musí ji vytrácet kroužením kolem letiště Šklebící se
Ale na Murmansku to takova slava nebyla, ze, Falkone? (soukromy humor StG Šklebící se).
 
falkon
Bolo to tak, ako pise Cutora. Úsměv

Najskor sme prisli o Munga - server mu zacal loadovat novu misiu.Smutný

Potom to kupil Watson - toho trafil flak priamo do kridla niekde medzi motorom a trupom, co bolo nasledovane padom v plamenoch bez kridla.Smutný

To sme si zacali zo Safrika utahovat, ze postupuje stale vyssie a vyssie na rebricku doslova "cez mrtvoly" - z povodnej "pravej 4" uz bol na "pravej 2". Úsměv

No bohuzial aj jeho dostal flak. Flak mu odstrelil lave kridlo. Teraz rychlo neviem, ci to kupil ako na potvoru asi 2 sekundy potom, co Cutora nariadil zostup do 500ft, alebo ci Safrikova strata tak Cutoru vydesila, ze nahlasil ten zostup. Smutný

Tesne pred cielom sa do nas zase zacal zastrelovat flak, trochu som vypadol z formacie, ale vdaka kamaratovi Cibulovi a jeho dlhej palivovej znacke som ich rychlo nasiel. Diky Cibule! Úsměv To uz som letel na jeden motor. Pravy motor po predoslom zasahu zacal vypustat olej a pomaly sa zadrhavat. Na moje nemile prekvapenie som zistil, ze budik 'tlak oleja' ma prehodene rucicky - prava ukazuje lavy motor a naopak. Skoro som si kvoli tomu vypol jediny zivy motor Zamračený Asi 2 min pred cielom mi ale pravy motor zastal uplne a tak nebolo pochyb, ktory vypnut Úsměv

Bomby som odhodil, ale ci som nieco trafil mi bolo v tu chvilu ukradnute. Vsade buchali flaky, boj lavy motor vydaval uz vtedy divne zvuky, tieklo zo mna palivo a pred nami cierno-cierna tma. Chvilu som sa este drzal za Cutorom, ktory ale nemal vykon a tak ked ohlasil vyskok, odputal som sa a vydal sa domov. Nadiktoval mi kurz a predpokladany cas letu, aby som trafil. Niekde na pol cesty prisla dalsia kriza v podobe flaku - kupil som asi 4x diery do nadrzi - tahal som za sebou brazdu siroku skoro ako som bol sam Úsměv
Z nicoho nic som sa objavil nad pobrezim. Ako na potvoru mi prave vtedy dosiel benal a ja som sa zacal modlit, aby letisko nebolo daleko. A v tom - vidim zaliv! Heureeeka, som pri Novorissiysku! Nasledovalo vyhladanie letiska, ktore sa miestami stracalo v mrakoch a potom vyklesavanie prebytocnej vysky. S tepom asi 240 som jemne posadil kolieska na drahu. SOM DOMA!!!

Bola to SUPER akcia - ako kazda Edieho specialka mala stavu a atmosferu !!!
Na zaver chcem podakovat Cutorovi, ktory mal perfektne prichystanu navigaciu a napriek tomu, ze som pocas celeho letu nevedel, kde sme, ma dokazal dostat domov!!
No a v neposlednej rade samotnemu Ediemu, za perfektne vymyslenu a pripravenu akciu!

DIKY PANI !
 
310_cibule
Byla to naprosto super akce. Jedna z nejlepších, jakou jsem kdy letěl (tu v šestapadesátým počítaje)

A teď několik drobných nevýznamných upřesnění

AH_Cutora napsal:
Cibule přestoupal hory, motory mu šlapaly. Nedodržel však kurz, asi byl netrpělivý a moc brzo otočil na jih k pobřeží a dostal se do flaku od Gelendzhiku. Při pokusu o přistání na Novorossiysku se rozsekal na dráze a osádka uhořela.


Cibule po útoku nasadil kurs, který mu zahlásil jeho umírající velitel.

Letadlo šlapalo jak hodinky, samosvorné nádrže fungovaly dokonale. Jednomu ze střelců se udělalo špatně (možná proto, že mu střepina roztrhla stehenní tepnu). Bez problémů jsem vystoupal do šesti tisíc feetů a posmíval se falkonovi, kterej s jedním motorem furt brečel, že se mu tam pletou nějaký kopce.

Taky mu docházelo palivo. Mne ukazatele hlásily plný bandy a já nemohl najít vypouštěcí kohouty. Sakra, nechce se mi to tahat domů.

Nad Gelenžikem (kam mne poslal můj umírajícíc velitel) jsem to naposled schytal od flaku, ale furt to bylo v pohodě. Motory vesele brumlaly, kaučuk na nádržích držel jak zednická víra, střelci se udělalo líp a my se těšili domů na horký kafe.

A už je tu Novorosijsk. Z dálky je vidět letiště jak vánoční stromeček. Skoro jako kdyby ani nebyla válka. Opravuji kurs a začínám klesat.

Náhle druhý pilot hlásí, že se přehřívá levý motor. Sakra, to by tak scházelo. Ani otevření chladících klapek nepomáhá...

Rozhoduji se: Jdeme na přístání přímo z kurzu. To zvládnem.

Tlačím mašinu dolů, pomalu vysunuji klapky a podvozek.

Vpíjím se očima do zvětšující se betonové plochy před sebou. Zapomínám na budíky. Fatální chyba.

Najednou slyším zděšený hlas bočního střelce. Vinou vysoké rychlosti se přistávací klapky vyvrátily z úchytů a bezmocně plandají ve větru.

Sakra. To půjde, to půjde drtím, mezi zuby. Vítr mne snáší poněkud stranou od osy dráhy. Podrovnávám. Co nejdéle letím těsně nad dráhou. A teď dolů, abych nebyl dlouhý.

Kola se dotýkají plochy... STRAŠNÁ RÁNA, VŠUDE PLAMENY, PACH HOŘÍCÍHO PALIVA A SPÁLENÉ KůŽE...

Sorry kluci, to kafe už si nedáme....
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
XXX_Dazz
Ty jó tys je zabil Smutný
 
falkon
LesniHU napsal:
Udelejte pokud mozno nejakou obrazkovou galerii. Podle popisu to vypada, ze by ty obrazky mohly byt dost ... barvity :-).

Nejake obrazky aj s komentarom som hodil sem.

LesniHU napsal:
AH_Cutora napsal:
Falkon ztrácel palivo, letěl na jeden motor, zvuky z motoru strašnej kafamlejnek. Hory přeplazil. Tehdy mu došel benál a motory vysadily. Začal klesat. Z mraku vypadl přesně před letištěm nad zálivem u Novorossiyska a ještě se vztekal, že sice letiště našel, ale má vejšky tři prdele a musí ji vytrácet kroužením kolem letiště Šklebící se
Ale na Murmansku to takova slava nebyla, ze, Falkone? (soukromy humor StG Šklebící se).

No jo no... "co sa za mlada naucis..." Šklebící se
 
Holt



No, přiznávám, že já červenou skupinu ztratil už někde u toho Novorosijska nebo jak se ta díra jmenujeCool.. A pak jsem se v tý tmě plácal už jen odhadem.. nakonec jsem se dostal někam kde to bouchalo a viděl dopady bomb... tak jsem to hodil taky, ale šlo to někam do polí (místní kolchoz má zoráno tak na 2 5letky Vyděšený ) no a pak domů... Cestou tam i zpátky po mě střílel flak a už bomb. jsem dělal s čoudícím levým motorem... cestou mi ještě těžce zranili horního střelce, pak zranili i zadního a bočního střelce ... a něco chytil i 2. pilot (soudě podle tý díry v okně :-/... pak jsem ještě zaútočil na nějakou továrnu hloubkově, bez bomb... no a pak už jsem se jen snažil dostat domů. Už jsem byl nad tím Novorosijskem a hledal letiště, jenže v tý slotě jsem ho nenašel... a nakonec skončil daleko mimo mapu Smutný... a při obratu na zpáteční kurz, mě to hodilo dolů a já spadnul ze 100 metrů do móóře... Takže Amerika přišla o 6 sqělých mladých chlapců... včetně budoucího prezidenta(minimálně VyděšenýVyděšenýŠklebící se )
Ale rozhodně to byl povedenej mazec, Edisone (nechť ti zato žárovky svítej na věčné časy)MrknutíMrknutí
 
WinteR
Červená skupiny-Velitel Doktorkop,

Po startu,startoval jsem jako třetí a po letu ve formaci vedle Vogla začal najednou unikat po zasahu flakem ze dvou letounu palivo pak sem se dostal do vrstvy mraku a mlhy a muj letoun spadl do vývrtky a byl neovladatelný stačil jsem vyskočit.

Díky Edimu a všem zučastněným za pěknej polet jen to počasí by mohlo bejt lepší.
 
1stCL_Pospa
Počasí je právě na tehle akci super. WinteRe když vletíš do mraku musíš přestat čučet ven a sledovat jen přístroje Mrknutí Pak se vrták určitě nedostaví Úsměv
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
310_cibule
falkon napsal:
Nejake obrazky aj s komentarom som hodil sem


Sakra, tyhle skrýny z traků by se měly zakázat. Zpravidla se na nich ukáže, že jsem lítal totální lama Šklebící se
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
AH_Cutora
Wintere, doporučuji tvé pozornosti následující články z asfaltu:

Noční létání a létání bez vidu podle přístrojů:
http://www.aholub...stroju.php

Navigace:
http://www.aholub...vigace.php

Skupinové létání:
http://www.aholub...pinach.php

Manuál bombardéra, ovládání zaměřovače:
http://www.aholub.../he111.php
Tohle je sice primárně psané pro He111, ale ono je to v podstatě stejné pro všechny vícemotorové mašiny, liší se to jen konkrétníma rychlostma, jinak úkony jsou stejné.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,009,209 návštěv