Mno... co sem napsat.
No Winter jako obvykle nezklamal. Rozkazy až těsně před akcí, mise vyloženě reálná, žádný plánování: "Vypo letíte tak a mi poletíme tak." Nevyvážené strany... prostě válka jak má být. Slovy klasika: "Tuhle slovnou bitvu jsme vyhráli, protože můj bratranec dal velícímu štábu špatný mapy. Takže si válčil o 100 km dál v rovné poušti a vojáci si sami bojovali ve skalách."
Let tam byl docela dobrý, akorát jsem těsně před bombardováním přelítal z jedný skupiny do druhý, takže do bojů jsem se zapojil později. Nejdřív jsme s někým vystrašili a pak sestřelili jednu Kobru, co nám porcovala bombry, druhá nám uletěla. Nakonec jsem odlovil v náletu jednu P-40 a odehnal ji pryč. I když jsem třílel, tak jsem asi nic netrefil. Chvliku jsem ho hnal před sebou do dajvu a při zemi pryč a pak, až byl dostatečně daleko a nemohl bombry ohrozit, jsem ho nechal. Pak tam bylo najednou kolem mě moc červených, tak jsem začal stoupat a odlétal k našemu letišti. Po chvilce začal do rádia strašně nadávát her Fučida, tak jsem se pro něho začal vracet. Po chvíli jsem zjistil, že už donadával, takže nemělo cenu letět pro něho a zahlásil jsem návrat. Po klidném navigačním letu jsem vyděsil nějaká Zera nad naším letištěm a přistál.
Tohle byl pro mě spíš trénink lítání do kolečka v těsné formaci. Asi hodinu jsme se s Mungem jen tak tocili kolem letiště, potom měl mungo nějaké problémy s myší či co tak se odpojil a zase připojil. Ja zatím nahoře vesele dál usínal, když po chvíli slyším munga že vidí čtyři kontakty ze severu...slétnu dolů je "checknout" a zjišťuji že je to naše 311. a hned za nima o hooodně výš si to šinou tři betky s doprovodem. Dostoupavam betky přímo proti nim ale na čelňák mi to nevyšlo tak sem se pověsil za někoho kdo mě nechutně nakrmil tou dvacitkou hnusnou, ode me dostal jen douru do nadrze. Jdu na druhou betinu ktera me poradne rozcudila a pak se do me jeste pustilo nějaký zéro. Naštvaně do Sodyho ještě tak symbolicky vystřelim aby neřek že za ten můj motor nic nedostane a zdrham to přebalit. Po startu vidim Munga jak si vychutnava dva bombry ale ze shora se k němu plíží fuči. Stáhli jsme ho trochu níž a začali si hrát, po chvilce se přidala dvojice p-40 a myslím že Vitman nakonec Fučiho explodoval těsně nad vodou, ale držel se dlouho lajon jeden Pak sem nějak blbnul před přistáním takže mi to asi v 150metrech spadlo do vyvrtky a už sem to nějak nevybral...ende [img]http://img149.imageshack.us/img149/1241/cobrykopieir1.th.jpg[/img] is not a valid Image.Upravil/a Mamutak dne 30-09-2006 22:47
A CR_PETRAS dodává..... " No tak to jsem byl asi na jiné mapě "
Protože Parádní misi jsem zatím zažil pouze od Fučidy nebo Edisona !!!
Takže pánové,ono zlaté :"Učit se ,učit se ,učit se " Platí stále !!!
Jinak díky za nekonečnej let s japonskou jitrnicí,můj zmatenej odhoz a s totálně děravou Betty bez paliva sednutí v poli.Naštěstí na naší straně hranice.
The END .... Jo a díky Madvlkovi,že jsem nemusel navigovat
CR_PETRAS - Co bys chtěl? Tohle zažívám na Zeke stále. Vždycky někam přiletím, kde americké UFOstroje kempujou ve třech a padají na nás podle toho, kterým smerem střílejí jejich lodě. To je ouplně noumální Uďo... Se někdy koukni na moji statistiku, kolikrát mě sešrotoval nějakej americkej tank.
Sorry za to nadávání na konci Ale fakt mě to naštvalo, útočim ještě s jednim Zerem na Kobru a to asi pod dojmem, že bych ho kousl, se mnou v půlce boje přestane spolupracovat, zdrhne a nechá mě tam napospas .
Amíci startovali děsně brzo po přistání, ale uznávám, že se neřeklo, že by platila speciálková pravidla . No ale ona to stejně byla taková speciálka nespeciálka. Winter, chlape..kua. Musíš plánovat. Plánovat, plánovat, PLÁNOVAT. Nestačí sehnat screenshot na první stránku a rozdat letadla (mimochodem i ten planeset by šel trochu vyladit..). Když už to označíš slovem speciálka, tak místní piloti jsou zvyklí, že to má určitou úroveň, že je to něco jako svátek tohoto našeho poletování - a ne že tam přijdu a ty teprve budeš zjišťovat, na jaká letiště jsi umístil jaká letadla a pak se divíš, že máme k cíli hodinu a půl. Takhle to dál prostě nejde. Když se pustím do nějaké akce, tak na začátku je nějaká myšlenka na historickou událost - zvolil jsi Port Moresby 1942, to je dobré téma, ještě se to neletělo, má to potenciál. Pak bys měl zjistit, co tam vlastně létalo, přibližně v jakých počtech, případně můžeš optimalizovat historičnost na úkor hratelnosti, ale chce to postupovat s mírou a ideálně s dalším poradcem z protistrany. A jsme u další důležité věci: Speciálku můžeš naplánovat tak, že ji sám poletíš (takhle je plánuju třeba já), nebo že zůstaneš na zemi a budeš organizovat (takhle je dělá Lekk). Pokud letíš, tak je dle mého názoru zcela nezbytné, abys na začátku zvolil stranu, za kterou poletíš a stejně nezbytné je, aby sis zvolil protějška, který bude znát všechny podrobnosti mise (resp. všechny důležité..) a byl ti rádcem a pomocníkem.
V tuhle chvíli tedy máš dvě strany, mapu na které poletíš, znáš planeset a máš kumpána, se kterým to splácáš dohromady. Teď se můžeš domluvit na další věci - skriptování. Tedy jestli nalinkuješ, jak mají všichni letět a nenalinkované necháš až samotné boje - přičemž samozřejmě nikomu neřekneš, že letí podle plánu a že ta letadla, která vidí na druhé hodině tam nejsou náhodou, ale protože se držela plánu, který dostali od vrchního velení. V takové chvíli samozřejmě musíš se svými informacemi operovat velmi obezřetně a ostatní tě stejně budou pravděpodobně obviňovat, že si nadržuješ . Druhá možnost je dát výchozí podmínky a cíle mise - Lekkův způsob, nebo v úplně křišťálové podobě SM systém. Oboje má svá pro a proti, dle mého názoru je nejlepší oba systémy zkombinovat.
No a nyní už následuje samotné plánování. Pokud nemáš dostatek zkušeností, tak je dobré změřit přeletové časy, zjistit, kolik to tak může stát paliva, jaké použít bomby (když děláš speciálku, tak nepřemýšlíš jako pilot, ale jako generál - zahrnuješ do úvah úplně jiné aspekty - třeba jestli se na tohle letiště opravdu vejde tolik letadel). No, nebudu popisovat co všechno musíš zajistit, je toho hodně a naplánování velké akce, jako byl třeba Berlín - což byla vůbec první speciálka a jak pro piloty, kteří se zúčastnili, tak i pro mě a Jiříčka, jako pro plánovače, bylo vše nové a musely se postupy teprve zjistit - trvalo asi 20 hodin čistého času. A to do toho nijak nepočítám tréninky pro jednotlivé piloty, takhle dlouho trvalo jen to, než jsme připravili mapy, prověřili časy a všechny možné okolnosti, vyladili flaky..atd..atd..atd. No a první SM, tam už to bylo takových 100 hodin čistého času. A to určitě nepřeháním. Problém byl, že jsme se při plánování několikrát opili, což práci zpomalovalo A ani pak se nezavděčíš všem, část lidí řekne, že to bylo nanic, někdo má smůlu a sejme ho flak, druhý to koupí při prvním průletu..ale to k tomu tak nějak patří. No a atmosféra, která je při velkých speciálkách cítit na každém kroku, té se nic nevyrovná.
Takže se příště snaž prosím trochu víc a nahraď kvantitu kvalitou. Co kdybys nám naplánoval akci na 2. prosinec - je sobota, všichni budou mít volno, času na plánování spousta. Ale pls neber jméno Speciálka nadarmo. Jako dneska.
57MH_Zvire napsal:
Mno... co sem napsat.
No Winter jako obvykle nezklamal. Rozkazy až těsně před akcí, mise vyloženě reálná, žádný plánování: "Vypo letíte tak a mi poletíme tak." Nevyvážené strany... prostě válka jak má být. Slovy klasika: "Tuhle slovnou bitvu jsme vyhráli, protože můj bratranec dal velícímu štábu špatný mapy. Takže si válčil o 100 km dál v rovné poušti a vojáci si sami bojovali ve skalách."
310_Mamutak napsal:
Tohle byl pro mě spíš trénink lítání do kolečka v těsné formaci.
CR_PETRAS napsal:
Galland napsal :
paRADNI MISE
A CR_PETRAS dodává..... " No tak to jsem byl asi na jiné mapě "
Protože Parádní misi jsem zatím zažil pouze od Fučidy nebo Edisona !!!
Takže pánové,ono zlaté :"Učit se ,učit se ,učit se " Platí stále !!!
1stCL_Fucida napsal:
No ale ona to stejně byla taková speciálka nespeciálka. Winter, chlape..kua. Musíš plánovat. Plánovat, plánovat, PLÁNOVAT. Nestačí sehnat screenshot na první stránku a rozdat letadla (mimochodem i ten planeset by šel trochu vyladit..). Když už to označíš slovem speciálka, tak místní piloti jsou zvyklí, že to má určitou úroveň, že je to něco jako svátek tohoto našeho poletování - a ne že tam přijdu a ty teprve budeš zjišťovat, na jaká letiště jsi umístil jaká letadla a pak se divíš, že máme k cíli hodinu a půl. Takhle to dál prostě nejde.
...
Hmm... vidim, ze WinteR nesklamal a drzi sa svojej povesti.
Som rad, ze som sa nakoniec nedal zlakat na ucast a nezabil par hodin svojeho zivota. Diky!
Myslim, ze Fuci to plne okomentoval, co sa tyka Specialky a jej planovania. Aj ked mam pocit, ze niektore drobnosti sa vyskytuju aj na inych akciach tohoto druhu. Moj nazor ako neplanovaca je taky, ze by sa minimalne dopredu malo oznamit (okrem obvyklych nalezitosti kto, kde kedy a v com):
- Presna mapa, ktora sa leti (nech si ju mozeme popripadne vytlacit)
- Nastaveny realizmus (nech vieme, ako na tom budeme s navigaciou ci odcitavanim parametrov do bombardovacich zameriavacov)
- Pravidla letu (smrt, refly atd ...)
- Ciele misie by sa velitelia mali dozvediet vcas, nech sa mozu pripravit. Nemusia vediet nejake planovane zvraty a pod., ale akonahle mam letiet niekolko desiatok km niekam s bombarderom ci robit cover je dobre, ked si mozem mrknut mapu.
A mat nejake zalozne ulohy pre pripad malej ucasti - vcera sa bez problemov dala urobit aspon minimisia, kde cervena hliadka by zachytila bettyny s malym stihacim sprievodom a modra zase mitchelly tiez s krytim.
Nas let popisal Mamutak, takze male doplnenie - rozdychal som prvotny sok, ked som zistil, ze pojdeme hliadkovat nad ~150 km vzdialene lode a v dalsom kroku utocit na ~100+ km vzdialeny cial. Nakoniec z toho bolo kruzenie nad domovskou zakladnou. Po tristvrte hodine prislo "transferring mission" a restart, v polke stupanie spozorovane kontakty, najprv navrat B-25 v tesnom slede utociacich Betty s chumlom P-40 a Zer. Este sme sa s mamutakom nedali dohromady, cize kazdy tak trochu za seba - on rozdymil jednu Betty, ja som ju pokropil a neskor som staste zasiahol aj zvysne 2, kazdu sprskou z gulometu a minimalne po jednom granate z 37mm. Mamutak mi hlasil, ze ma nieco nahana, co bola nakoniec pravda, tie trasirky z pukaciek som uz dlhsie ignoroval. Ale uletel som mu a nahanal bombre. Minul som kanon a ked Mamutak zahlasil, ze tam bojuje so Zerom a dymi mu motor, tak som bombre nechal a isiel za nim - zbytocne, lebo Fucida tam bol sam s Kobrou a tlupou P-40, ktore ho rozprskli po hladine. Bombre myslim nakoniec nedoleteli domov ani jeden, bomby nase ciele nezasiahli, takze to dopadlo vcelku dobre.
Namet dobry, nabuduce dufam s lepsou realizaciou. A mozno kvoli ferovosti by bolo modrym lepsie dat D1 alebo P400 nez nadupanejsie verzie (D2/N1).
Bombre myslim nakoniec nedoleteli domov ani jeden, bomby nase ciele nezasiahli, takze to dopadlo vcelku dobre.
To máš bohužel pravdu.Sody musel pryč ještě před odhozem,já s Pertasem jsme sice odhodili,ale špatně nastavený(v domění,že dobře)zaměřovač(odečíst udaje z japonskejch mašin je nad moje síly) zhatil naše záměry pobít pár hamburgrožroutů
při letu zpět mi spadl monitor,takže jsem to musel vypnout.Ještě předtím mi to ale napsalo ENEMY AIRCRAFT DESTROYED .Takže alespoň malý úspěch.Petras to posadil na pole za hranicí.Jiank až na malý chaos na začátku celkem dobré.Příště bude určitě líp.
Za naši skupinu B25 se nebudu sáhodlouze rozepisovat jak jsme to všechno rozmlátili a v pořádku se vrátili domů(protože nepřátel bylo málo a jediný okamžik kdy jsme je aspoň zdálky zahlédli bylo při přistání na domovském letišti po splnění první mise),to si můžete přečíst u nás na fóru viz. rekapitulace od Tjurmy... http://311raf.com...#post_1477
Tak snad to příště bude lepší Wintere, chápu že naplánovat speciálku není asi nic lehkýho,nikdy jsem to nedělal a jak psal Fucida, jsou to hodiny práce...nevim kolik jsi tomu dal ty a nechci ti sahat do svedomi...
Na druhou stranu my z 311.(a jeden nahradnik z 310.ktery letel s nami)jsme se docela bavili,my jsme zvyklí na dlouhé navigační lety a to že jsme nepotkali nepřítele nám ani nevadilo(aby jo )
Takze diky vsem kteri to vydrzeli az do konce a priste...
S!
Ahojte lidi .. je pravda, že tahle specialka moc nevyšla a je jasné, že je spousta naštvaných lidí, kteří na tom ztratili svůj "jistě drahocený" čas... na 2. stranu se to zkusilo a WinteR si určitě zapamatuje chyby, které se staly. Myslím, že jeho příští specialka bude o něčem jiném... . Chybama se člověk učí, ne? Wintera to baví a na rozdíl od některých se snaží to lítání trošku oživit, právě těmi specialkami... Souhlasim s Fučidou... jasně měl se tomu věnovat trošku víc... propočítat to, mrknout na kurzy a plane set a hlavně nenechat ty B25 aby nám to rozmlátily tak BEZTRESTNĚ!!!!... Ale byla to válka a tam se ne vždy jelo podle plánu... tak trocha improvizace nezaškodí, aspoň si skoro každej vyzkoušel maličko toho nevědění
No tak jsem si zase vylil střívko a budu se těšit na další polety... A pro Fučidu, strašně rád bych ti proti těm 4 amíkům píchnul, ale byl jsem 1. koho sundali... tak třeba příště
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.