Hunter, ten kluk ušatá žije? Je tady, nebo poletí vodněkud z Londýna?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Debrífink:
Sólo let v B-25 nad cíl po zadané letové trase. Vinou nízké oblačnosti cíl minut cca. pět kilometrůod východně. Při druhém průletu cíl lokalizován, zaměřen a zasažen (bombometčík hlásil jedno zničené auto). Cíl nebyl označen pathfindery.
Ve výšse 13 000 stop nad Falaise těžká palba flaku, stroj silně poškozen. Při návratu napadení stíhačem, útok odražen, nepřátelský stroj sestřelen (Terp?). B-25 inkasovala další zásahy, horní střelec mrtvý, hoří levý motor, poškozen i pravý. Uniká palivo. Přelet pobřeží východně od Caen, letoun není schopen držet výšku. Nad mořem cca. deset kilometrů od pobřeží dochází palivo, při pokusu o nouzové přistání na hladinu je stroj zničen a celá posádka zahynula.
Takže kdo tohle vlastně píše...?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
LesniHU, Mosquito VI (pathfinder):
Prvni let: znackovani prumyslove zony Falaise. Let pod urovni mraku, preskakani pres cil pri 2fps, nasledne marny pokus ohodnotit uspesnost znackovani. Navrat domu, priskakani k vlastnimu letisti a pristani na nejvetsi nalezenou drahu :-).
Druhy let: znackovani nadrazi St.Lo. Prilet pod urovni mraku, preskakani cile, znackovaci bomby znicily i par vagonu. Potom stoupani, pohled zpatky na oznaceny cil, vyhledavani nepratelskych letadel. Dohanim jeden krouzici Fockewulf, ktery vzapeti mizi dolu. Nemusel, stejne se nedalo nic trefit. Jeste chvile patroly nad Francii, uz se to tak necuka, ale stejne je cas letet domu. Nad vlastnim letistem sviti svetla a strili flak, zkousim najit nepratelska letadla, nenechazim, pristavam.
Kdyby to tak nelagovalo a bylo vic lidi, mohla to byt prima akce.
Debrfífink:
Vzal jsem si -110, podvěsy 2x20, přídavné nádrže, naroloval jsem, vzlétnul a začlo se to trhat. FPS=2.
Tak jsem se odhlásil a znovu přihlásil.
Vzal jsem si -110, podvěsy 2x20, přídavné nádrže, naroloval jsem vzlétnul a začlo se to trhat. FPS=2.
Tak jsem se odhlásil na dobro.
Škoda. Celý týden jsem se těšil, jak budu 2 hodiny bloudit ve tmě, nikoho nenajdu, až 10 minut před koncem mise mě dostane střelec z pětadvacítky.
A vono nic.
Mosquito-let při základně mraků nad Falaise, z větší vzdálenosti jsem viděl problikávat malá světla, při přiblížení už to byly velké ohně, odhodil jsem jednu dávku bomb a přískoky se vzdaloval od cíle doprovázen hojným flakem. Dostal jsem zásah do nádrže a vzápětí mně našel německý stíhač. V rádiu jsem slyšel, jak se nad Falaise blíží velcí kluci, proto jsem prchal rovně pod mraky jednak abych letěl co nejrychleji, druhak abych ho odtáhl co nejdále. Při FPS 4 a méně jsem se ohlížel a viděl jak befko pozoruhodně manévruje, neměl jsem šanci a vzápětí šel do lesa a spát. S! Lekku:tup:. Omlouvám se, že jsem nevydržel déle, ale bylo na mně už opravdu dost pozdě, navíc jsem na vlastní uši slyšel, jak si někteří z nás dělají při noční akci světlo jak ve dne :geek:.
310_cibule napsal:
Při návratu napadení stíhačem, útok odražen, nepřátelský stroj sestřelen (Terp?). B-25 inkasovala další zásahy, horní střelec mrtvý, hoří levý motor, poškozen i pravý. Uniká palivo. Přelet pobřeží východně od Caen, letoun není schopen držet výšku. Nad mořem cca. deset kilometrů od pobřeží dochází palivo, při pokusu o nouzové přistání na hladinu je stroj zničen a celá posádka zahynula.
Takže kdo tohle vlastně píše...?
Kdepak cibule, to byl mha... každopádně jsi měl dobré střelce, musel jsem skákat...
Upravil/a mha dne 28-08-2006 10:19
Tělo mrtvého nepřítele páchne vždy dobře.
Aulus Vitellius
Posmrtná rekapitulace letu:
Start skoro v pohodě (napodruhé). Let s nabíráním výšky k prvnímu otočnému bodu probíhal až moc klidně. Díky nalitýmu navigátorovi (prý se mu při letu dělá špatně) jsme minuli otočný bod a teprve při pohledu na Le Havre nám došlo kde to jsme. Flak v Le Havru poškodil letadlo. Unikalo palivo z levého křídla, levý motor lehce poškozen. Dva členové posádky lehce zraněni. Navigátor usnul zmožen alkoholovou únavou. Po jednohlasném rozhodnutí pilota se dál jede k cíli (posádce lehce ubrán kyslík, ať tolik nekecají). Po několika minutách se levý motor zastavuje. Přestože pomalu ztrácíme výšku, letíme dál, a cíl nacházíme. Díky výšce je rozhodnuto bombardovat v nízkém letu. Bomby odhozeny, zásah cíle. Flak u cíle celá další díry do pravé křídelní nádrže. Při nízkém letu pozorován před námi souboj našeho bombru s nočňákem. (Cibule) Pokus horního střelce o odlákání nevyšel. Při přeletu Francouzkého pobřeží se připojilo jedno Mosquito.
Domovské letiště nalezeno. Navogátor se konečně probudil, ale né na dlouhou. Přistání prováděno rovnou bez okruhu. Těsně před prahem dráhy došlo palivo. Náš náklaďák sebou práskl na dráhu a celé osazenstvo poslal někam do hajan na věčný spánek.
Je tu krásně, andělé s krásným hrudníčkem nás obskakují a dělají, co nám na očích vidí.
ach Wilde Sau. Neviem, ale ked to letím v B25 vždy niečo pokafrem. Ani teraz to nebolo inak.
Prvý štart.
Radím sa ako posledný na štart. Pre istotu. A štart. asi som bol v lagu, lebo zrazu B25 vybočila zdráhy a mierila si to niekam do .... . Odlomil sa hlavný podlvozok ale predná noha vydržala. Takto, šmýkajúc sa na zadných, som zastavil 10 metrov pred nejakou budovou. :tdown:
Druhý let.
Štart z pojazdnej dráhy smerom nad more. Treba sa rýchlo ponáhlať , B25 už točia okruh. Zdvihnem stroj do výšky a rýchlo zasúvam podvozok.
Chyba. Uklikol som sa a .... spustil hasiace zariadenie. Motory, zablumbali, pretočili sa vrtule a .... B25 aka vetron. Posádka komplet okúpaná, prežila .
Tretí let.
Konečne vo vzduchu. Tak a teraz nájsť B25. Navigujem sa podla ich hlášok, približne. Vstup nad okupovanú Franciu bez problémov. Mám výšku B25 ale ich nevidím. Je tma a nie som tam kde by som mal byť. Pohoda. Navigujem sa podla jedného železničnho uzla, a kua, ono to je flaková pasca. Poškodený zdrhám preč. Kto hladá, nájde. Nakoniec som našiel som ciel. No Falaise. Ale Zväz B25. A dokonca v čelnáku!!!
Zavri oči brouku, to jediné som stihol. :lol: To vám bola paráda, hukot ako tornádo. Apropoo, všimol si ma niekto? :lol: Tak som to otočil za nimi, pekne som ich videl na pozadí oblakov. Falaise som nestihol zamerať, tak som odbombardoval podla citu. Zadný strelec kričal niečo o zničenom cieli ale ja viem že asi bol na nejakých práškoch. Tak si nárokujem jednu kravu, dve kozy a párik zajačikov. Flak bol dosti presný, tahal som miečnu dráhu z oboch krídel. Návrat v pohode.
odstartoval jsem,odhodil jsem bomby coby pathfinder nad falaise,sestřelil jsem si bf109,potkal b25 a odfotil jsem se zpátky k ostrovu
Upravil/a Noram dne 28-08-2006 20:33
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Tak tahle mise se nepovedla. Něčím jsem to zkazil. Pak jsme meditovali jestli těma světlama, nebo novýma typama flaků, počtem objektů, nebo čím. V podstatě všem to moc cukalo.
Dali jsme jeden nálet na Falaise. Vzlet, let směrem na Le Havre, nad mořem otočka na jih, nad tím velkým lesem otočka na NW a na Falaise v asi 12 000ft. Cíl byl označen dobře, něco jsem trefil. Flak si mě podal. Cesta domů OK, žádný stíhač nepotkán. Přistání díky FPS strašně rozskákané, urazil jsem křídlo. Celá osádka přežila.
Pak jsem ohlásil po společné poradě konec mise, konec startů, druhou vlnu už ne. Po další asi půl hodině mise stopnuta. Moc to cukalo.
Omlouvám se za cukatůru, budu to muset pro příště nějak pořešit....
Moje strucne: Odstartoval som (klasicky meskajuc ako vzdy), doletel na spravne miesto, odbombardoval, zasiahol, doletel domov a pristal. Pocas letu tam mi to silne cukalo, pri bombardovani to islo plynule, potom znovu trochu cukalo. Pristatie bolo vcelku hladke.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.