November 23 2024 08:29:18
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 18

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Chátrající Yak-11
Vokoun
Zdar!

Mám takový šílený nápad. U nás v Kunovicích v muzeu je Starý Yak-11. A zdá se mě nedůstojné pro takové letadlo, aby hnilo v muzeu a pršelo na něj. Je to muzeum na trávě a pod širákem. Je to jenom takový šílený nápad, ale myslím si že to letadlo se dá nejen zachránit, ale dokonce i zprovoznit. Motor to má, křídla taky, budíky jak by smet. Stačí to jenom někam odtlačit, a znovu natřít. Vůbec nevím jaký je to rok, nebo nějakou další specifikaci, takže to po mě nechtějte. Stejně tam musím zavolat, a zjistit kdo to má ve vlastnictví. Myslí ale že když nabídnu místo, peníze a dobré chování že nebude problém se v tom za takových 5 let proletět. Peníze nemám, ale seženu je (jako student absolutně nevím kde). Nevíte o nějakém zdroji? Napadá mě jenom Stát či EU, nějaké ty dotace. Stačí si to zaregistrovat jako nějakou tu mládeži prospěšnou věc, a je to, ne? Kdo do toho ide se mnou?
 
1stCL_SaBot
no to je opravdu silenej napad Úsměv
 
Vokoun
tady je odkaz

http://www.slovackemuzeum.cz/adresar.py?ida=A00000000000000129&mode=prevnext

Já vím, nikdo?
 
1stCL_Fucida
Zkus nejdřív zjistit, zda letadlo bylo do expozice začleněno jako letuschopné, či neletuschopné - a pokud jako neletuschopné, tak z jakého důvodu..
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
XXX_Dazz
Nedávno jsem s 3.IAP/BAP muzeum navštívili.
Když je dost peněz opravit se dá všechno. Tenhle kousek by vyžadoval opravdu moc peněz, a neví jistě, ale hlídač říkal něco o prodeji do Anglie. Bohužel si nejsem jistý jestli se to určitě týkalo jaku-11.
Upravil/a XXX_Dazz dne 01-05-2006 19:29
 
310_McMarty
Ahoj,
sice se mi libi tve nadseni, ale "zatlacit a natrit" je totalni nesmysl. Jsem zastancem praci bud poradne nebo nic. A v tomto pripade, kdy masina stoji jak jsem si vsiml venku. Pro mne by to znamenalo kompletni demontaz draku na jednotlive skupiny a podskupiny. Taktez demontaz motoru a kompletni GO motoru. Sehnat vykresovou dokumentaci, pokud zjistis, jakoze zjistis ze nektere duralove casti draku se rozpadly taktez i drevene. A mohl bych pokracovat .. nicmene myslenka je to opravdu krasna a docela rad bych se na tom podilel, ale ...
 
Mungo
Tiez pridam do mlyna: "Kompletne zachovale" stroje sa bezne reparovali cez 10 rokov. A to na leteckych zakladniach a muzeach, kde je solidne dostupne vybavenie aj know-how. Staci si mrknut niektore dokumenty k mezkom, ale aj Spitom a Hurosom. Je teoreticka moznost, ze k Jaku-11 by mohli byt dostupnejsie suciastky, ale aj tak to znamena kompletnu demontaz, renovaciu a montaz.

Este dodam: Ale zasluzne by bolo aj zastavenie dalsieho chatrania.
Upravil/a Mungo dne 01-05-2006 20:24
 
3IAP_Ondura
Myšlenka je to pěkná, ale to by tě vyšlo levněji si ho postavit znovu, než tento zrestaurovat do letuschopného stavu.Bohužel a to takhle chátrá dost letadel všude možně.
 
Noram
jj nedávno jsme tam byli a ten vrátný nám říkal že originál motor lítá v anglii a tady tohle se tuším bude na podzim restaurovat či co
 
http://noram.youaremighty.com/
313_OTU_oblak
taktak, letadlo pěkné.......
 
GC3_Messik
Co vím tak nějaký ten Yak 11 lítá v ČR, zprvu vyřazen a pak zas zrestuarován ale na jméno pilota si nevzpomenu.

Myšlenka hezká ale není to jen tak, mít milion, strojírenskou firmu střední velikosti a dostatejk času tak bych do toho šel ale jinak takový projekt jen nad naše síly. Jediné co zmůžeme je smutně koukat a volit komunisty préééj se zasaděj o znovunabitý dávné síly našeho vývoje letectva (Aero,Kunovice atp.). P.S. To byl vtip o tom volení Šklebící se
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
310_Obluda
Jojo, tady je:

http://www.militarymuseum.cz/cz/cz/muzeum_expo_detail.php?id_muzeum=3&id=12&id_kat=3

Lítal s ním vždycky Jirmus a šlo mu náááááramně Úsměv

tady jsem o tom éru našel víc
http://techmag.valka.cz/let_l_jak11.htm

A tuhle stránku asi znáte, ale je to názorná ukázka, co obnáší opravdu důkladná renovace (teda spíš stavba novýho) válečnýho ptáka.
http://www.white1foundation.org/

Mezi náma, to není kejvačka, ale letadlo.
Bude to trochu složitější renovace Mrknutí
 
TCRaven
No offense, ale nejsem si jist jestli si děláš legraci nebo to myslíš vážně. Shodou okolností o tom něco málo vím a aby ses mohl pusit do projektu, kdy nějaký letadlo přivedeš alespoň do stavu "ke koukání" potřebuješ hodně moc chechtáků. Mít možnost to letadlo oživit a alespoň ho na zemi protočit je už úplně někde jinde. Na uvedení do letuschopnýho stavu mi už fantasie nestačí.
V první řadě pochybuju, že by ti to letadlo nějak "dali". Spíš mi přijde reálnější, že by ti dovoli na jejich mašině dělat.

Různé dotace se sehnat dají, pokud se chceš probojovávat systémem jejich požadování, vyřizování a vykazování jejich použití.
Jestliže ale budeš mít nějaký (jakýkoli) letadlo, prostor pro práci na něm, nářadí a perspektivu na klidnou práci na nějakou dobu dopředu, seženeš to úplně nejdůležitější - lidi. Republika je plná nadšenejch lidí, který mají reálný zkušenosti s obsluhou letadel. Nic za to obvykle nechtěj, ale musej vidět, že to k něčemu je, jinak do toho nejdou.

Jinak v zásadě bez zapálenejch magorů by nebylo nic, takže jestli jsi takovej magor, máš odhodlání se tomu několik let věnovat, mohu tě seznámit s lidma co takový věci dělaj.
 
http://airspace.cz
TCRaven
Nejjednodušší je prostě se k nějakýmu spolku nebo muzeu přidat.
 
http://airspace.cz
Vokoun
Díky za vaše názory, čekal jsem něco optimičtějšího. Ono se k někomu přidat by šlo asi těžko. I když začít s tím sám je ještě těžší. Ale kdy naposledy jste mohli říct, DOKÁZAL SEM TO SÁM! Ale já přesto zkusím zavolat, zjistit informace a když se nepovede tenhle stroj, půjdu o dům dál. A zrestaurované to taky nemusí být hned. Chci jít na vysoukou školu, a věřím že kdybych se do toho pustil, tak 5 roků po škole už by s tím šlo skočit. A ke všemu je to dvousedadlové éro. Takže abych se mohl proletět, nepotřebuji pilotní průkaz. Jasně já vím je to šílenství, ale kdyby se to povedlo, tak si spním sen. A věřím že takových je nás tu víc. Ale je taky možnost, a ruku na srdce, že je to ta pravděpodobnější, že si kůpím PC a skončím v nějaké virtuální letce(což by pro začátek určitě stačilo). Ale mět vlastní letadlo. A letiště - NÁDHERNÝ SEN! Ok díky, já se za ještě ozvu jak dopadl ten telefonát.
 
TCRaven
V každým spolku rádi uvítají zapálenou a pracovitou osobu. Ovšem už jsem viděl hodně prvotního zapálení a po čase vystřízlivění a uvědomnění si co to vlastně obnáší, počítaje v to sám sebe.

V Hradci máme MIG-19 a MIG-21PFM, který ale asi půjdou do Prahy. V HK dále Kindernay má svoje minimuzeum.
Ve Vyškově je pořád spousta práce.
V Praze se finišuje letuschopná BH-5.
Jak to chodí ve Kbelích a jinde nevím.

Zapálení pro věc nestačí, když nemáš lidi co tomu opravdu rozumí, akorát to letadlo zkur***, i to jsem už viděl.

Jsi si jistej, že si uvědomuješ kolik stojí prostory pro práci na objektu velikosti letadla? Ikdyž ti z fandovství dají lepší cenu? Na kolik ročně vyjde elektrika? Kolik stojí nářadí. A nebo jenom pitomý pití pro ty co tam mají makat.
To že bys věděl kolik stojej díly na (i neletuschopný) letadlo nepředpokládám, sám to nevím, je to prostě moc Úsměv Pokud nemáš něco na výměnu, nedoplatíš se, zlatý časy skončily. Výměna dílů je v současnosti jedinej rozumnej způsob jak něco sehnat.
Pokud budeš chtít uletuschopnit takovýhle letadlo, tak si připrav nějakejch 5 mega a pak uvidíš. Za troj-čtyřnásobek máš novostavbu Fw-190.

Možná tě podceňuju a to se ti pak rád omluvím, ale domluv si někdy třeba v tom Vyškově víkendovou brigádu. Hoď si tam dvě 8-mi hodinový směny a uvidíš jak moc (málo) práce uděláš. Pak si představ, že bude třeba vyvinout nějakejch 10-20000 pracovních hodin.
Upravil/a TCRaven dne 02-05-2006 17:18
 
http://airspace.cz
Vokoun
Čas není překážka. Kdybych se s tím měl hrát celý život, tak by mě to nevadilo. A věřím že v mnoha případech je novostavba lepší a možná levnější než restaurování. Je to takový mladistvý sen, a jak říkáš možná mě to přejde dřív, než to vůbec začalo. Asi vážně největší problém bude do letadlo nějakým způsobem dostat do vlastních prostor. Nemám s tím žádné, ale vůbec žádné zkušenosti. Zkusit to můžu. Díky za názor.
 
CR_PETRAS
Nechci vám brát iluze,ale jako letecký mechanik z LO Kbely vám mohu zodpovědně říci : "Děkujeme,zapomeňte ".

Dámy a pánové.Provozuschopný letoun C-11 vlastní a provozuje Letecké muzeum Kbely spolu s LO Malešice ( dříve Kbely ) za vydatné technické pomoci J.Zimáka z firmy BMZ service.A to už jsou nějaké firmy.A provozují ho docela s vypětím sil.A to nejen finančních.

Druhá věc.
Technický život.Neboli doba,za kterou už prostě technika "umřela" a nikdo vám ji nepovolí generálkovat do letuschopného stavu,natož provozovat !!!!

A za třetí.
P E N Í Z E ......... Věrtel peněz,kopec peněz,hora peněz !!!!!!!

Sám jsem si stavěl a létal na motorovém rogale a to je takové ultralehké nic.Ale strávil jsem s tím spoustu času a utratil dost peněz.Ale můžu si říct,jo,dokázal jsem to.

Ale plnokrevnej letoun ??? Starej letoun???

Držim palce a přeju moře štěstí :sm5::sm20:
 
http://avionika.webpark.cz
clone9cz
mi nejdriv pripadlo, ze se chces zabit, bez prdele

nemuzete tady kolegovi vysvetlit, kolik servisnich hodin odpovida jedne provozni na 70 let starem a zrekonstruovanem letadle, jakoze by tech 70 melo, az se to uvede do letuschopneho stavu a projde certifikaci za silenej peniz

IMHO: poptej se na provozni kapaliny, neni to totiz zadny 2l moturek z bavoraka


EDIT: jedine co bych se odvazil ja, je sehnat tomu strechu na nekolik desitek let dopredu a namazat to vazelinou, aby to nechatralo dal ... pak budes pro tvoje vnoucky hrdina, kterej zachranil letadlo pred vlivypocasi a ani to nebude muset do vzduchu
Upravil/a clone9cz dne 02-05-2006 19:02
 
http://www.wwii-illusion.net
Lucka
Promiňte za OT:
Jedním z exponátů muzea ve Kbelích je Spitfire. Nevíte někdo jestli je letuschopný?
Upravil/a Lucka dne 02-05-2006 19:38
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,023,575 návštěv