Chátrající Yak-11
|
Vokoun |
Přidané 01-05-2006 18:47
|
Nováček
Příspěvek: 16
Založený: 03.10.05
|
Zdar!
Mám takový šílený nápad. U nás v Kunovicích v muzeu je Starý Yak-11. A zdá se mě nedůstojné pro takové letadlo, aby hnilo v muzeu a pršelo na něj. Je to muzeum na trávě a pod širákem. Je to jenom takový šílený nápad, ale myslím si že to letadlo se dá nejen zachránit, ale dokonce i zprovoznit. Motor to má, křídla taky, budíky jak by smet. Stačí to jenom někam odtlačit, a znovu natřít. Vůbec nevím jaký je to rok, nebo nějakou další specifikaci, takže to po mě nechtějte. Stejně tam musím zavolat, a zjistit kdo to má ve vlastnictví. Myslí ale že když nabídnu místo, peníze a dobré chování že nebude problém se v tom za takových 5 let proletět. Peníze nemám, ale seženu je (jako student absolutně nevím kde). Nevíte o nějakém zdroji? Napadá mě jenom Stát či EU, nějaké ty dotace. Stačí si to zaregistrovat jako nějakou tu mládeži prospěšnou věc, a je to, ne? Kdo do toho ide se mnou? |
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 01-05-2006 18:52
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
no to je opravdu silenej napad |
|
|
|
Vokoun |
Přidané 01-05-2006 18:52
|
Nováček
Příspěvek: 16
Založený: 03.10.05
|
tady je odkaz
http://www.slovackemuzeum.cz/adresar.py?ida=A00000000000000129&mode=prevnext
Já vím, nikdo? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-05-2006 19:17
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Zkus nejdřív zjistit, zda letadlo bylo do expozice začleněno jako letuschopné, či neletuschopné - a pokud jako neletuschopné, tak z jakého důvodu..
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 01-05-2006 19:28
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Nedávno jsem s 3.IAP/BAP muzeum navštívili.
Když je dost peněz opravit se dá všechno. Tenhle kousek by vyžadoval opravdu moc peněz, a neví jistě, ale hlídač říkal něco o prodeji do Anglie. Bohužel si nejsem jistý jestli se to určitě týkalo jaku-11.
Upravil/a XXX_Dazz dne 01-05-2006 19:29
|
|
|
|
310_McMarty |
Přidané 01-05-2006 19:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 195
Založený: 06.10.05
|
Ahoj,
sice se mi libi tve nadseni, ale "zatlacit a natrit" je totalni nesmysl. Jsem zastancem praci bud poradne nebo nic. A v tomto pripade, kdy masina stoji jak jsem si vsiml venku. Pro mne by to znamenalo kompletni demontaz draku na jednotlive skupiny a podskupiny. Taktez demontaz motoru a kompletni GO motoru. Sehnat vykresovou dokumentaci, pokud zjistis, jakoze zjistis ze nektere duralove casti draku se rozpadly taktez i drevene. A mohl bych pokracovat .. nicmene myslenka je to opravdu krasna a docela rad bych se na tom podilel, ale ... |
|
|
|
Mungo |
Přidané 01-05-2006 20:22
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Tiez pridam do mlyna: "Kompletne zachovale" stroje sa bezne reparovali cez 10 rokov. A to na leteckych zakladniach a muzeach, kde je solidne dostupne vybavenie aj know-how. Staci si mrknut niektore dokumenty k mezkom, ale aj Spitom a Hurosom. Je teoreticka moznost, ze k Jaku-11 by mohli byt dostupnejsie suciastky, ale aj tak to znamena kompletnu demontaz, renovaciu a montaz.
Este dodam: Ale zasluzne by bolo aj zastavenie dalsieho chatrania.
Upravil/a Mungo dne 01-05-2006 20:24
|
|
|
|
3IAP_Ondura |
Přidané 01-05-2006 20:27
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 31.12.05
|
Myšlenka je to pěkná, ale to by tě vyšlo levněji si ho postavit znovu, než tento zrestaurovat do letuschopného stavu.Bohužel a to takhle chátrá dost letadel všude možně. |
|
|
|
Noram |
Přidané 01-05-2006 21:17
|
Uživatel
Příspěvek: 591
Založený: 30.09.05
|
jj nedávno jsme tam byli a ten vrátný nám říkal že originál motor lítá v anglii a tady tohle se tuším bude na podzim restaurovat či co |
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 01-05-2006 22:12
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
taktak, letadlo pěkné....... |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 01-05-2006 22:37
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
Co vím tak nějaký ten Yak 11 lítá v ČR, zprvu vyřazen a pak zas zrestuarován ale na jméno pilota si nevzpomenu.
Myšlenka hezká ale není to jen tak, mít milion, strojírenskou firmu střední velikosti a dostatejk času tak bych do toho šel ale jinak takový projekt jen nad naše síly. Jediné co zmůžeme je smutně koukat a volit komunisty préééj se zasaděj o znovunabitý dávné síly našeho vývoje letectva (Aero,Kunovice atp.). P.S. To byl vtip o tom volení
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 02-05-2006 01:21
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
Jojo, tady je:
http://www.militarymuseum.cz/cz/cz/muzeum_expo_detail.php?id_muzeum=3&id=12&id_kat=3
Lítal s ním vždycky Jirmus a šlo mu náááááramně
tady jsem o tom éru našel víc
http://techmag.valka.cz/let_l_jak11.htm
A tuhle stránku asi znáte, ale je to názorná ukázka, co obnáší opravdu důkladná renovace (teda spíš stavba novýho) válečnýho ptáka.
http://www.white1foundation.org/
Mezi náma, to není kejvačka, ale letadlo.
Bude to trochu složitější renovace |
|
|
|
TCRaven |
Přidané 02-05-2006 08:47
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
No offense, ale nejsem si jist jestli si děláš legraci nebo to myslíš vážně. Shodou okolností o tom něco málo vím a aby ses mohl pusit do projektu, kdy nějaký letadlo přivedeš alespoň do stavu "ke koukání" potřebuješ hodně moc chechtáků. Mít možnost to letadlo oživit a alespoň ho na zemi protočit je už úplně někde jinde. Na uvedení do letuschopnýho stavu mi už fantasie nestačí.
V první řadě pochybuju, že by ti to letadlo nějak "dali". Spíš mi přijde reálnější, že by ti dovoli na jejich mašině dělat.
Různé dotace se sehnat dají, pokud se chceš probojovávat systémem jejich požadování, vyřizování a vykazování jejich použití.
Jestliže ale budeš mít nějaký (jakýkoli) letadlo, prostor pro práci na něm, nářadí a perspektivu na klidnou práci na nějakou dobu dopředu, seženeš to úplně nejdůležitější - lidi. Republika je plná nadšenejch lidí, který mají reálný zkušenosti s obsluhou letadel. Nic za to obvykle nechtěj, ale musej vidět, že to k něčemu je, jinak do toho nejdou.
Jinak v zásadě bez zapálenejch magorů by nebylo nic, takže jestli jsi takovej magor, máš odhodlání se tomu několik let věnovat, mohu tě seznámit s lidma co takový věci dělaj. |
|
|
|
TCRaven |
Přidané 02-05-2006 08:50
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
Nejjednodušší je prostě se k nějakýmu spolku nebo muzeu přidat. |
|
|
|
Vokoun |
Přidané 02-05-2006 16:34
|
Nováček
Příspěvek: 16
Založený: 03.10.05
|
Díky za vaše názory, čekal jsem něco optimičtějšího. Ono se k někomu přidat by šlo asi těžko. I když začít s tím sám je ještě těžší. Ale kdy naposledy jste mohli říct, DOKÁZAL SEM TO SÁM! Ale já přesto zkusím zavolat, zjistit informace a když se nepovede tenhle stroj, půjdu o dům dál. A zrestaurované to taky nemusí být hned. Chci jít na vysoukou školu, a věřím že kdybych se do toho pustil, tak 5 roků po škole už by s tím šlo skočit. A ke všemu je to dvousedadlové éro. Takže abych se mohl proletět, nepotřebuji pilotní průkaz. Jasně já vím je to šílenství, ale kdyby se to povedlo, tak si spním sen. A věřím že takových je nás tu víc. Ale je taky možnost, a ruku na srdce, že je to ta pravděpodobnější, že si kůpím PC a skončím v nějaké virtuální letce(což by pro začátek určitě stačilo). Ale mět vlastní letadlo. A letiště - NÁDHERNÝ SEN! Ok díky, já se za ještě ozvu jak dopadl ten telefonát. |
|
|
|
TCRaven |
Přidané 02-05-2006 17:17
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
V každým spolku rádi uvítají zapálenou a pracovitou osobu. Ovšem už jsem viděl hodně prvotního zapálení a po čase vystřízlivění a uvědomnění si co to vlastně obnáší, počítaje v to sám sebe.
V Hradci máme MIG-19 a MIG-21PFM, který ale asi půjdou do Prahy. V HK dále Kindernay má svoje minimuzeum.
Ve Vyškově je pořád spousta práce.
V Praze se finišuje letuschopná BH-5.
Jak to chodí ve Kbelích a jinde nevím.
Zapálení pro věc nestačí, když nemáš lidi co tomu opravdu rozumí, akorát to letadlo zkur***, i to jsem už viděl.
Jsi si jistej, že si uvědomuješ kolik stojí prostory pro práci na objektu velikosti letadla? Ikdyž ti z fandovství dají lepší cenu? Na kolik ročně vyjde elektrika? Kolik stojí nářadí. A nebo jenom pitomý pití pro ty co tam mají makat.
To že bys věděl kolik stojej díly na (i neletuschopný) letadlo nepředpokládám, sám to nevím, je to prostě moc Pokud nemáš něco na výměnu, nedoplatíš se, zlatý časy skončily. Výměna dílů je v současnosti jedinej rozumnej způsob jak něco sehnat.
Pokud budeš chtít uletuschopnit takovýhle letadlo, tak si připrav nějakejch 5 mega a pak uvidíš. Za troj-čtyřnásobek máš novostavbu Fw-190.
Možná tě podceňuju a to se ti pak rád omluvím, ale domluv si někdy třeba v tom Vyškově víkendovou brigádu. Hoď si tam dvě 8-mi hodinový směny a uvidíš jak moc (málo) práce uděláš. Pak si představ, že bude třeba vyvinout nějakejch 10-20000 pracovních hodin.
Upravil/a TCRaven dne 02-05-2006 17:18
|
|
|
|
Vokoun |
Přidané 02-05-2006 17:32
|
Nováček
Příspěvek: 16
Založený: 03.10.05
|
Čas není překážka. Kdybych se s tím měl hrát celý život, tak by mě to nevadilo. A věřím že v mnoha případech je novostavba lepší a možná levnější než restaurování. Je to takový mladistvý sen, a jak říkáš možná mě to přejde dřív, než to vůbec začalo. Asi vážně největší problém bude do letadlo nějakým způsobem dostat do vlastních prostor. Nemám s tím žádné, ale vůbec žádné zkušenosti. Zkusit to můžu. Díky za názor. |
|
|
|
CR_PETRAS |
Přidané 02-05-2006 17:49
|
Uživatel
Příspěvek: 960
Založený: 06.10.05
|
Nechci vám brát iluze,ale jako letecký mechanik z LO Kbely vám mohu zodpovědně říci : "Děkujeme,zapomeňte ".
Dámy a pánové.Provozuschopný letoun C-11 vlastní a provozuje Letecké muzeum Kbely spolu s LO Malešice ( dříve Kbely ) za vydatné technické pomoci J.Zimáka z firmy BMZ service.A to už jsou nějaké firmy.A provozují ho docela s vypětím sil.A to nejen finančních.
Druhá věc.
Technický život.Neboli doba,za kterou už prostě technika "umřela" a nikdo vám ji nepovolí generálkovat do letuschopného stavu,natož provozovat !!!!
A za třetí.
P E N Í Z E ......... Věrtel peněz,kopec peněz,hora peněz !!!!!!!
Sám jsem si stavěl a létal na motorovém rogale a to je takové ultralehké nic.Ale strávil jsem s tím spoustu času a utratil dost peněz.Ale můžu si říct,jo,dokázal jsem to.
Ale plnokrevnej letoun ??? Starej letoun???
Držim palce a přeju moře štěstí :sm5::sm20: |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 02-05-2006 18:57
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
mi nejdriv pripadlo, ze se chces zabit, bez prdele
nemuzete tady kolegovi vysvetlit, kolik servisnich hodin odpovida jedne provozni na 70 let starem a zrekonstruovanem letadle, jakoze by tech 70 melo, az se to uvede do letuschopneho stavu a projde certifikaci za silenej peniz
IMHO: poptej se na provozni kapaliny, neni to totiz zadny 2l moturek z bavoraka
EDIT: jedine co bych se odvazil ja, je sehnat tomu strechu na nekolik desitek let dopredu a namazat to vazelinou, aby to nechatralo dal ... pak budes pro tvoje vnoucky hrdina, kterej zachranil letadlo pred vlivypocasi a ani to nebude muset do vzduchu
Upravil/a clone9cz dne 02-05-2006 19:02
|
|
|
|
Lucka |
Přidané 02-05-2006 19:12
|
Uživatel
Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
Promiňte za OT:
Jedním z exponátů muzea ve Kbelích je Spitfire. Nevíte někdo jestli je letuschopný?
Upravil/a Lucka dne 02-05-2006 19:38
|
|
|