Ju88 A4
|
1stCL_BlueL |
Přidané 26-02-2006 12:17
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
mate nekdo tucha kolik byla maximalka ju88? ja nasel jen udaj 474km/h (295mph) v Ilu jsme z nej dostal jen 420km/h |
|
|
|
311_Rampa |
Přidané 26-02-2006 12:51
|
Uživatel
Příspěvek: 642
Založený: 29.09.05
|
střemhlav? |
|
|
|
Safrik |
Přidané 26-02-2006 12:52
|
Uživatel
Příspěvek: 964
Založený: 26.12.05
|
Nasel jsem nasledujici:
Ju 88 A-4
maximalni rychlost 470 km/h v 5 300m
pocatecni stoupavost 400 m/min
prakticky dostup 8 200 m
dolet 1 790 km
prazdny letoun 9 860 kg
max. vzletova hmotnost 14 000 kg
motor 2 x Junkers Jumo 211J, radovy 12-ti valec, kapalinou chlazeny se vzletovym vykonem 1 029 kW (1 400 k).
|
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 26-02-2006 12:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
ne stramhalv snese okolo 840kmh (IAS) |
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 26-02-2006 13:57
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
tedka jsem to testoval....
v 5300m s 50% paliva jsme z toho vytahnul 432km/h |
|
|
|
Safrik |
Přidané 26-02-2006 15:15
|
Uživatel
Příspěvek: 964
Založený: 26.12.05
|
jop ja v 5300 m jen 310 km/h pri 25% - 100% paliva? Zacnu v 5000 stoupam na 5500 a pak velmi pomalu klesam na tech 5300 a vic jak 310 z toho nedostanu (podle speed baru) |
|
|
|
mkubani |
Přidané 26-02-2006 16:23
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 301
Založený: 02.10.05
|
Safrik a mas to v IAS alebo TAS? |
|
|
|
Safrik |
Přidané 26-02-2006 16:56
|
Uživatel
Příspěvek: 964
Založený: 26.12.05
|
Jop tak to nevim, jedno je teoreticka air speed a to druhy je skutecna, ze? Ale jak se to prepocitava to nevim, ale proto jsem napsal, ze je to odecteno ze Speed Baru. Mozna placam blosti ...:sm24:
PS:K TAS na IAS, rad se to naucim :sm8: |
|
|
|
Mungo |
Přidané 26-02-2006 17:01
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Podla bombsight table: 310km/h IAS v 5300m = 418km/h TAS.
Speedbar pokial viem ukazuje IAS. |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 26-02-2006 17:03
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
ano to odpovida bluovo 430km/h...
blue meril TAS |
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 26-02-2006 17:08
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
TAS=True Air Speed (skutečná vzdušná rychlost)
IAS=Indicated Air Speed (přístrojová rychlost) |
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 26-02-2006 20:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
já si taky myslel že 109G-6 má maximálku 620 km/h.
btw. Ju88 A-4 podle mého infa má dělat 484 km/h.... |
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 26-02-2006 20:51
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
kolik dava ta G6? |
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 26-02-2006 20:52
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
Ad IAS/TAS, precti si tohle:
http://www.aholub...stroju.php
Rychloměr
Rychloměr funguje na tom principu, že sleduje rozdíl celkového tlaku vzduchu a statického tlaku ve volném proudu. Z toho odvozuje rychlost letu. Pokud tomu nerozuníte to nic, prostě měří rychlost vůči okolnímu vzduchu. Zdánlivě jednoduchý přístroj. Mimo všeobecně známých potíží s přepočty mezi km/h, mph (1 mph = cca 1,6 km/h) a kts (1 kts = cca 1.8 km/h) je tu problém s IAS/TAS.
V kostce jde o to, že přístroj na palubě neukazuje skutečnou rychlost letu, ale jen indikovanou rychlost letu. Rychloměr si "myslí", že operuje stále při hladině moře a v nestlačitelném prostředí. To znamená, že s klesající hustotou vzduchu (s rostoucí výškou letu) rychloměr kecá víc a víc. Další problém je se samotnou rychlostí. Pokud letíte pomalu, vzduch se chová jako nestlačitelná tekutina. Čím rychleji letíte, tím je vzduch stlačitelnější a přístroj víc a víc kecá. Zkrátka rychloměr ukazuje IAS (indikovaná rychlost) a skutečnou vzdušnou rychlost TAS získáte po provedení korekcí. K tomu je ta převodní tabulka IAS - TAS dodávaná s ILem.
IAS ale není hodnota k ničemu jak se asi teď zdá. IAS je pro letadlo důležitá z hlediska vlastností a výkonů letounu. Pokud je například pádovka letadla 160km/h, je to pádovka spočítaná na hladině moře a IAS je zde totožná s TAS. Pokud ale lezete s výškou nahoru, hustota vzduchu klesá a pro udržení se letadla ve vzduchu potřebujete výrazně vyšší TAS. Ale podle IAS je pádovka stále stejná, 160km/h.
TAS je důležitá při navigaci. TAS je rychlost kterou se pohybujete vůči zemi.
Pro šťouraly: jasně že to není pravda. Ještě je tu vliv větru. TAS je rychlost letadla vůči vzduchu a když fouká vítr, je potřeba ho vektorově přičíst k rychlosti letu. Tím teprve dostanete skutečnou rychlost letu. V IL2 není vítr modelován - zatím ...
Jo jo, není nad jednoduchej, nezáludnej, blbuvzdornej budík jako je rychloměr že?
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 26-02-2006 21:03
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
A ted Cutoro otazka za dva body, co je to EAS?
(a neni to chytak, ja nevim, co to je. Obcas to vidam v britskych testech letadel) |
|
|
|
Mikkey |
Přidané 26-02-2006 21:30
|
Nováček
Příspěvek: 84
Založený: 01.10.05
|
LesniHU napsal:
A ted Cutoro otazka za dva body, co je to EAS?
(a neni to chytak, ja nevim, co to je. Obcas to vidam v britskych testech letadel)
EAS-Equivalent Air Speed. Blizsie info najdes napr. tu: http://www.womanp...rspeed.htm :sm8: |
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 26-02-2006 21:38
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
EAS = Equivalent Air Speed
EDIT:
radsi to stahuju a zitra odcituju normu ...
Upravil/a AH_Cutora dne 26-02-2006 21:44
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 26-02-2006 22:45
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Teda Čutoro chce to více studovat.:Jiricek:
Doufám že někdo z přítomných pánů z VZLU tady zítra napíše jaké jsou u letadla rychlosti a jaký je mezi něma skutečný vztah. |
|
|
|
Schnitzel |
Přidané 27-02-2006 14:31
|
Nováček
Příspěvek: 48
Založený: 31.01.06
|
Mě zase štvou ty automatický klapky, nedá se to vypnout? Startovat naloženej proti kopci je fakt žůžo. ead: |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 27-02-2006 14:37
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Schnitzel napsal:
Mě zase štvou ty automatický klapky, nedá se to vypnout? Startovat naloženej proti kopci je fakt žůžo. ead:
Jak vadi automaticke klapky pri startu??
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|