GeForce V-sync Fast, nárůst FPS
|
310_cibule |
Přidané 18-03-2017 18:16
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Tohle jsem nevěděl.
V nastavení GeForce karet jde u vertikální synchronizace nastavit kromě Zapnuto a Vypnuto také možnost Rychlá/Fast V-sync.
Když jsem to pro BoX na své kartě 960 GTX nastavil (s vypnutým V-sync ve hře a omezovačem FPS), docela slušně mi FPS vylétly nahoru, aniž by se obraz trhal.
Tady je vysvětlení, proč tomu tak asi je.
https://forum.il2...ynch-fast/
Upravil/a 310_cibule dne 18-03-2017 20:54
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Mira |
Přidané 18-03-2017 18:36
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
no ja to nastavil a vyletěly mi FPS ze 60 Hz na 100 - 120 Hz ale mam 60Hz monitor tak mi to je asi k prdu ale v červnu bude novej monitor s Gsync.. |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 18-03-2017 18:42
|
Diskutující
Příspěvek: 2947
Založený: 01.05.06
|
Tím asi myslí adaptivní V-sync. Tedy že pokud máš pod 60 FPS, tak se automaticky vypne. Já jinak mám G-sync monitor, takže tohle mě vůbec nezajímá |
|
|
|
petsild |
Přidané 18-03-2017 20:12
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Ale pozor... abys mohl používat fast-sync bez trhání obrazu, je nutné mít 2x tolik fps než máš frekvenci monitoru, tedy při 60Hz musíš docílit alespoň 120fps konstantně.
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 18-03-2017 20:22
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Nikoliv, AJaromíre. Adaptivní V-sync resp. adaptivní s poloviční obnovovací frekvencí je něco jiného. Doporučuji přečíst ten odkaz. Mně to funguje.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 18-03-2017 20:37
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Cibule má pravdu. Podle popisu je to tak něco mezi. Sice to trochu zvýší latenci, ale zas to neškube. Jen dodám že klasický V-Sync zvyšuje latenci, ale netrhá obraz. Vypnutí V-sync naopak sníží latenci, ale trhá obraz. Tuten fast prý sice trochu zvedne latenci, ale netrhá obraz. Kdyby někdo opravdu stál o popis fungování a proč to tak je a kde ta latence a škubání vznikaj, dejte vědět, jinak tím tady nebudu svinit vlákno a mrhat tak drahoceným přenosovým pásmem.
Non est specifica
|
|
|
|
petsild |
Přidané 18-03-2017 21:06
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Právě u Fastu je nižší než vsync, ale né tak dobrá jako s g-sync. Podmínkou je mít co největší framerate, tedy hlavně vhodné pro starší first person střílečky, kde je možné docílit třeba přes 300fps a více.
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 20-03-2017 18:09
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
A ví někdo, jak to upraví spotřebu?
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 20-03-2017 18:41
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Nemám informace od zdroje, ale jestli vzroste FPS, vzroste zátěž CPU i GPU a tedy wattáž pojede taky směrem vzhůru. Navíc tam pak přibude nějaká ta mezivrstvička mezi generované snímky a skutečně zobrazované, což asi taky nebude úplně zadarmo. Naopak zapnuté prosté v-sync, které zamkne FPS na 60ti, vede u PC s výkonem hodně nad těma 60FPS k výraznému snížení spotřeby (a tedy i hluku od větráků). Takže asi tak, o kolik se zvedne spotřeba u tebe, je závislé na tom, jak moc přebujelé tvoje PC je a jak moc se zvednou FPS při zapnutém fast v-sync. Může to být i o desítky procent. Zas ale můžeš být rád, protože třeba majitelé g-sync za tu vymoženost zvýšit spotřebu ještě připlácejí za drahý monitor.
Non est specifica
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 20-03-2017 19:07
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
To je škoda, někde jsem četl, že to přidá fps zadarmo. To je stejný, jako se ženit z důvodu, aby ti někdo vypral košili zadarmo. Takže to dle tebe znamená: "čím jseš bohatší, tím máš dráž zadamo vypranou košili". To je divný?
|
|
|
|
Mira |
Přidané 20-03-2017 19:32
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Chlapi, tak ted už tomu vůbec nerozumím. Pomůže mi Fast Sync k tomu abych to konečně začal dávat a nebyl pořád jen za toho otloukánka na serverech |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 20-03-2017 19:48
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
No a navrch se ještě za to vyprání musíš omlouvat třeba koupí auta, nebo alespoň něčeho hezkého na sebe, by mohla okouzlovat další trubce.
Rozumíš tomu úplně správě, s fast v-sync je to stejný.
Spisnu velmi velmi zjednodušený případ.
60Hz monitoru = 16.66 ms mezi snímkama. Taky to ale znamená, že jakýkoli vstup (třeba klávesnice či myš, nebo klacík), musí čekat v průměru polovičku téhle doby, než si ho engine všimne (velmi zjednodušeno). To dělá 8.33ms. Tak teď zapneš fast v-sync. Vytáhneš FPS na 120. Mezi snímkama je 8.33ms, průměrné čekání je 4.166 ms. Super, ušetřils 4.166 ms. No a teď ten snímek čeká na zobrazení. Máš furt jen 60Hz monitor. Takže půlku snímků zahodíš, když jich je dvakrát víc. A druhá půlka se zobrazí s tím, že musí chvilku počkat na to, než bude monitor zobrazovat. V průměru bude čekat 4.166ms. Tak ... teď ... jeden snímek se zahodil, tedy 8.33ms přišlo vniveč. Dalších 4.166 se čekalo na monitor. A 4.166 je čekání na engine, až si všimne vstupu. To když se celé sečte, je to asi tak skoro přesně 16.66ms. Teď pozorný čitatel zavětří! Poví si kluk ušatá, ale 16.66ms už tu bylo na začátku. Bylo. Závěr je, že z 60Hz monitoru 120Hz neuděláš. Ale jedno pozitivum tam skutečně je. Těch 4.166ms latence se fakt šetří, protože se virtuální realita počítá dvakrát častěji. Jen to stejnak uvidíš na 60Hz monitoru. Uvnitř to reaguje rychleji, změna se provede dřív, ale rychleji to stejnak neuvidíš. Tedy to je to, že zapnutím fast v-sync trochu naroste latence v porovnání se stavem bez v-sync, ale naroste míň, než když se zapne prostý v-sync.
Aby se to vešlo sem na forum, je to celé dramaticky zjednodušené. Kompletní popis by byl úplně mimo svým rozsahem.
Non est specifica
|
|
|
|
magot |
Přidané 20-03-2017 20:01
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Určitě to ale sníží spotřebu piva, protože nebudeš vysedávat v hospodě a budeš si užívat masivní FPS, takže ono se to s tou elektrikou nakonec vykompenzuje. |
|
|
|
petsild |
Přidané 20-03-2017 20:07
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
clone9cz napsal:
To je škoda, někde jsem četl, že to přidá fps zadarmo. To je stejný, jako se ženit z důvodu, aby ti někdo vypral košili zadarmo. Takže to dle tebe znamená: "čím jseš bohatší, tím máš dráž zadamo vypranou košili". To je divný?
Žádná ze způsobů zpracování obrazů ti snímky navíc nepřidá, ale dokáže pak zobrazit celé snímky bez tearingu a synchronizovat s monitorem, výsledek je plynulý obraz bez trhání za určitou daň = vyšší latenci zpoždění kvůli zpracování bafru. Existuje naštěstí zdarma sw řešení staré dobré V-sync a moderní F-sync které to dokáží ale ne tak dokonale.
Pokud bys chtěl pohledově docílit plynulejšího obrazu, tak potřebuješ monitor který má hw modul pro zpracování obrazu pro Nvidi je G-sync a grafiky AMD zase Freesync.
Příklad pokud ti klesnou na monitoru 60Hz s G-sync snímky na strašných 30 fps pocitově to bude jako 60 snímků s minimální latencí téměř neměřitelnou proti V-sync off bez latence na 60Hz monitoru, vtom je ta hlavní výhoda téhle technologie.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 20-03-2017 20:16
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
petsild napsal:
clone9cz napsal:
To je škoda, někde jsem četl, že to přidá fps zadarmo. To je stejný, jako se ženit z důvodu, aby ti někdo vypral košili zadarmo. Takže to dle tebe znamená: "čím jseš bohatší, tím máš dráž zadamo vypranou košili". To je divný?
Žádná ze způsobů zpracování obrazů ti snímky navíc nepřidá, ale dokáže pak zobrazit celé snímky bez tearingu a synchronizovat s monitorem, výsledek je plynulý obraz bez trhání za určitou daň = vyšší latenci zpoždění kvůli zpracování bafru. Existuje naštěstí zdarma sw řešení staré dobré V-sync a moderní F-sync které to dokáží ale ne tak dokonale.
Pokud bys chtěl pohledově docílit plynulejšího obrazu, tak potřebuješ monitor který má hw modul pro zpracování obrazu pro Nvidi je G-sync a grafiky AMD zase Freesync.
Příklad pokud ti klesnou na monitoru 60Hz s G-sync snímky na strašných 30 fps pocitově to bude jako 60 snímků s minimální latencí téměř neměřitelnou proti V-sync off bez latence na 60Hz monitoru, vtom je ta hlavní výhoda téhle technologie. Tak on clone samozřejmě g-sync a Freesync technologie zná.
S tím tvrzením, že při poklesu FPS na 30 s g-sync máš minimální latenci, to je nepochopení pojmů latence versus plynulosti zobrazení. Dynamická synchronizace monitoru s snímkama hry zajistí plynulost zobrazení, ale pokud máš mezi dvěma snímkama 33ms (1s/30FPS), tak je průměrné čekání vstupů na engine 16.66ms a žádná technologie s tím už nic víc nenadělá. A 16.66 ms průměrné latence pozná i poleno, natož hráč simulátorů či stříleček. A to je to jen kus celkové latence, že?
Non est specifica
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 20-03-2017 20:19
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Prakticky, pokud je to případ leteckejch simulátorů (ne u každého se čte s v-sync jeden vzorek ze vstupu ovladače na jeden snímek grafiky), by fast sync mělo potlačovat kniplování, tedy alespoň z pohledu zapnutého v-sync, a přinést výhodu zapnutého v-sync v obrazu ... to sem to dobře vysvětlil, že?
V zásadě to pomůže u her a strojů, které zatěžují grafiku méně jak na 50% a CPU, které zatěžují čtyřjádro na 1/8. Tedy mají rezervu na svojnásobek zátěž, než s v-sync.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-03-2017 20:40
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Mira napsal:
Chlapi, tak ted už tomu vůbec nerozumím. Pomůže mi Fast Sync k tomu abych to konečně začal dávat a nebyl pořád jen za toho otloukánka na serverech
Vím, že to byla řečnická otázka, ale mé pocity z létání po aktivaci fast v-sync (aktivoval jsem to už před pár měsíci), byly výborné. Baví mě to s tím .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
petsild |
Přidané 20-03-2017 20:41
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Fast nemá omezovač tedy vytížení grafiky bude opravdu větší než s v-sync on.
|
|
|
|
petsild |
Přidané 20-03-2017 21:00
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Rumcajs napsal:
S tím tvrzením, že při poklesu FPS na 30 s g-sync máš minimální latenci, to je nepochopení pojmů latence versus plynulosti zobrazení. Dynamická synchronizace monitoru s snímkama hry zajistí plynulost zobrazení, ale pokud máš mezi dvěma snímkama 33ms (1s/30FPS), tak je průměrné čekání vstupů na engine 16.66ms a žádná technologie s tím už nic víc nenadělá. A 16.66 ms průměrné latence pozná i poleno, natož hráč simulátorů či stříleček. A to je to jen kus celkové latence, že?
Nižší latence s gsync přesto bude než sw vsync on, jinak řešení existuje s rychlejším monitorem, na 120Hz a více už je latence mezi snímky poloviční.
|
|
|
|
Mira |
Přidané 20-03-2017 21:06
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
1stCL_Fucida napsal:
Vím, že to byla řečnická otázka, ale mé pocity z létání po aktivaci fast v-sync (aktivoval jsem to už před pár měsíci), byly výborné. Baví mě to s tím .
Sice to byla řečnická otázka, ale přesně tuto odpověď jsem chtěl slyšet. |
|
|