December 04 2025 09:48:28
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Mig 3
310_cibule
To je strašná bestie. Je tu někdo, kdo při rychlosti větru do 10 m/s dokáže miga bezpečně zvednout desetkrát z deseti pokusů a stejně často s ním i sednout, aniž by se mu při dobržďování netočil jako čamrda? Je to horší než Dora v DCS :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
311_Vont
stav se Cibule někdy na ts můžeme to prubnout
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
310_cibule
Proč ne, rád. Ale stejně bych rád slyšel odpověď na tu otázku. Úsměv
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Rumcajs
MiG 3 zamyká ostruhu přitažením páky.
Před 150 km/h je třeba začít páku povolovat, ale s citem.
Při přistání je třeba ostruhu zase zamknout, takže když poklesne rychlost, zas přitáhni.
No a chce to cit do směrovky. Schválně, už sis dneska myl nohy?
Non est specifica
 
310_cibule
No, problém trochu je, že ostruhu nezamyká jen páka, ale taky pedály. Když je směrovka uprostřed, je zamknutá, když se
vychýlí tak o 20 procent, odemkne se.

Nohy jsem si myl. Ani to není tak dávno.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
310_cibule
Dělám to takhle (ne že bych na to přišel sám, vyčetl jsem to na oficiálním fóru, ale funguje to. Tak v polovině pokusů :-) .

Start:

Klapky na 20 procent (je potřeba nastavit omezovač, ukazatel za kniplem)

Trim výškovky 20 procent plus.

Držet brzdu a otevřít přípusť na 80 procent. Pustit brzdu a a držet směrovku tak na polovině pedálu doleva, aby se mrška šinula po dráze rovně. Vyrovnávat velmi jemně kormidlem směr. Pokud nefouká ostrý vítr zprava, nevychylovat ZA ŽÁDNOU CENU kormidlo ani o píď doprava.

Udržet směr (to je asi to nejtěžší) a pomalu přitahovat knipl, až se ta bestie odlepí.

Přistání:

Klapky naplno dolů (opět třeba nastavit omezovač, tentokrát na 100 procent).

Sednout na tři body tak kolem 180 km/h, při 150 km/h přitáhnout knipl k sobě a začít brzdit. Nedotýkat se pedálů.

Jenže se mi éro tak třikrát ze čtyřech pokusů nakonec po dosednutí roztočí a urazím třeba stabilizátor výškovky. Což mne štve.

P.S. Jo, směs má být u miga prakticky pořád na 50 procentech. Tuším, že asi do tří tisíc metrů. Podle toho, co se psalo na fóru, sedá se prakticky bez plynu. Tedy myslím.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Rumcajs
310_cibule napsal:Nohy jsem si myl. Ani to není tak dávno.
To je chyba, jak chceš mít cit, když nohy nejsou cítit? Samozřejmě se to nesmí přehnat, protože kdyby to bylo tak tvrdé, že by se ti chtělo napsat "cýtit", pak už by to nefungovalo.

Mig 3 ve stávající reinkarnaci je prostě nestabilní mrcha. Ale jak je v BOSku zvykem, je to úplně přesný model až do doby, kdy 777 změní názor. V aktuálním patchi něco provedli a s většinou letadel se přistává moc hezky. Odhaduju, že v dalším patchi dorovnaj další splašené koně. Ono reálně jsou letadla konstruovaný tak, aby se s nima dalo přistát a nezabít se. Kdyby to byl takhle nejistý business, nikdo by s tím nelítal (už proto, že většina pilotů by svižně vymřela), nikdo by to nepovolil k provozu a k produkci. Takže bych se s tím moc netrápil, dost možná trénuješ něco, co vlastně trénovat nemusíš.
Non est specifica
 
Rumcajs
U Migu 3 je bohatost směsi kombinovaný ovladač. Máš tam polohy "země", "výška" a "forsáž". Když to vrazíš úplně dopředu, je to nejen bohatá směs, ale i boost na plnícím tlaku. Těch 50% je tedy reference na polohu páky, kdy je vlastně plná bohatost a normální neboostovaný maximální plnící tlak. Od 3000 metrů se začíná ochuzovat.
Non est specifica
 
310_cibule
No tak jsi byl rychlejší :-)

Saburo, od tří tisíc nastavuješ směs na "výšku" čili snižuješ od 50 procent směrem k nule. Ale bacha, aby sis nevypnul motor.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Mira
Dobré vědět Úsměv
 
Brano
AM-35A ma dvojrychlostny jednostupnovy kompresor M-100.Hranica vyskovosti je cca 6000m.Takze hrat sa so zmesou pod len ak chcete usetrit palivo. Ostruhove kolecko sa neodomyka potlacenim paky,ale vychylenim smerovky o 10° co su 2/5 celkoveho vychylenia (25°). Andrej Petrovic pisal na fore,ze sa pozru este raz na podvozok MiGu. Nieco tam zrejme nesedi. Inac pristavat s bocnym vetrom nad 10m/s sa moc neodporuca. Ak to umoznuje letisko,radsej proti vetru. Snad to upravia do dalsieho apdejtu.
 
310_cibule
Je to tak, Brano, to o tom zamykání nastavením pedálů tu už padlo.

Akorát mne trochu mate, že Han psal v DD # 137, že po dosednutí a poklesu rychlosti zhruba na 100 km/h je třeba přitáhnout knipl úplně k sobě (- When speed is 100 km/h: pull the stick fully backward, hold your brakes, keep rolling straight forward).

Je to kvůli tomu, aby mig nešel na čumák, nebo to má také něco společného s ostruhou?

Rumcajsi, pomalu tomu přicházím na chuť/kloub. Jsem na sebe moc pyšný, jestli chování miga při startu a přistání zase změní, tak tu u mne mají utrum.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Rumcajs
Jsem na tebe Cibule taky pyšný.
Non est specifica
 
606_JuLB
Pritiahnutie pod 100km/h je aby si pritlačil kolečko na zem a malo aspoň nejakú adheziu a tým aj smerové vedenie. Najmä ak máš bočný vietor. Zamknuté kolečko zdvihnute vo vzduchu veľmi nesoferuje.Úsměv
 
310_cibule
It makes sense :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
311_Vont
Myslím že to přistání bude (aspoň u mě to pořád platí) největší oříšek u pilotáže miga. Po dosednutí to ještě v klidu udržím, nechám vyběhnout a snažím ze do toho už moc nehrabat, ale téměř vždy při dobrzdění se otočím o 180° v rychlosti už pod 100 km. Tak že asi dělám něco špatně, a nebo se na to soudruzi budou muset ještě podívat Šklebící se
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
310_cibule
Dtto. Všechno ostatní už jde, ale ta pirueta po přistání je tam zatím vždycky. Ale podle všeho to jde i bez ní.

YouTube Video




A dokonce i za silného větru.

YouTube Video




Jdu trénovat.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
1stCL_Fucida
Vonte, možná zkus nechat letadlo aspoň trochu pod plynem, aby ti proud vzduchu šel kolem směrovky. Mohlo by to pomoct. Ale já MiGa nemám, tak nedokážu posoudit.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
311_Vont
Dík za radu, ještě to bude mnoho startů a přistání, než ho dostanu trochu do ruky. Je to hrozná koza Šklebící se
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Letka 13 Papa
som uplne one...povedzme ze si chcem kupit mig-3 (il2 1946 BOS uz mam)
ked kliknem na eshop stranku tak tam vidim ku kupeniu len 2 hry ziadne osobitne lietadla
som uz stary a sprosty pilot,poradte kamarati
dakujem

a stary a sprosty
uz vidim colector planes
tam su tie eroplany
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

12-11-2025 10:15
Cthulhu dostal podvodní piáno https://youtu.be/.
..UuLQP-YE8O

10-11-2025 10:38
Den válečných veteránů 11. 11. https://www.daruj.
..ojekt/1812

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

38,678,559 návštěv