Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
|
Baron |
Přidané 01-01-2016 00:08
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Cajka bude mozno skor, ako si myslis (a mozno nebude vobec )
Stastny a vesely rok 2016 vsetkym virtualnym lietavcom
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
magot |
Přidané 01-01-2016 00:22
|
Fusioner
Příspěvek: 17608
Založený: 19.06.08
|
Ano primárně IL-4. Ale např. bitvy o Moskvu se účastnily Jer-2 ten dokonce nebyl ani ve starým Iloj, vlastně jsem ho nikde nikde neviděl.
Pak by tam mohli být SB-2, DB-3, A-20. Pe-8/ TB-7 až tak pro rok 44/45 s protiváhou He-177. |
|
|
|
Al CZ |
Přidané 01-01-2016 00:47
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 237
Založený: 29.10.14
|
Jer 2 je ve war thunderu.... Snadná kořist. Jestli se nemýlím tak to byl současník Antky/Kaťušky SB-2/B.71. S tím by moc prča nebyla....
Pe-8/TB-7 sloužily už na začátku války... až do konce....ale jako co s tím ? Berlín hned tak nebude, Rumunsko taky ne, o Königsbergu nemluvě. Navíc docela dost si jich Sověti sundali sami, když se vraceli z mise nad Berlínem, protože to bylo v době kdy bylo VVS zdecimované.
Na bombarďáky to chce západní frontu a hlavně konečně noční mise Někdy dávno byl vyvíjen simulátor "Target for Tonight" ale nikdy to nevyšlo (stejně jako Desert Fighters). Noční bombardovací ofenziva vůbec nikdy nebyla v simech pořádně zpracovaná, což je škoda. (Třeba ve WT je super mise Alone in Darkness... s Mosquitem...) a konečně i v BoS jsou noční mise (v quick mission). Na dnešních enginech by to bylo super (všechny ty světelné efekty,trasírky, flak, světlomety požáry a výbuchy...). Simulace starých radarů atd...
Upravil/a Al CZ dne 01-01-2016 00:58
|
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 01-01-2016 12:49
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
Z praktické zkušenosti můžu říct, že by poklesla návštěvnost serveru. Protože čím složitější (reálnější) ovládání radaru, tím méně lidí to nadchne (spíš spoustu odradí nebo bude nudit) a přesunou se na mapu kde cíl uvidí krásně v denním světle. Je to primárně hra -> lidé se chtějí bavit. Jak moc se bude bavit létáním ve tmě, kdy dlouhé minuty nic neuvidí, ta "platící většina" ? Dlouho ne. Ve starém Ilovi jsme měli kdysi mapu ve které se útočilo na lodní konvoje ve Středomoří - pro malý zájem stažena. Pseudoútoky na Británii na náhražce v podobě mapy Normandie - dtto.
Jestli mají tvůrci aspoň špetku rozumu, noční mise budou až jako jedny z posledních jako úlitba fajnšmekrům, kdy už nebude moc co přidávat nebo jako vedlejší projekt skupinky nadšenců. Z toho totiž velké zisky nekoukají a jejich primárním cílem je zisk generovat. |
|
|
|
Al CZ |
Přidané 01-01-2016 14:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 237
Založený: 29.10.14
|
Kdo mluví o složitém ovládání radaru ? Pro nadšence by tam mohl být mód který by byl složitý, ale vesměs mám na mysli opětovně poloarkádu... Ano, je to hra, lidí se chtějí bavit a s radarem se cíl ve tmě (svaz bombardéru) hledá v pohodě. Když jsem četl knížku Gentlemani nebezpečných nocí, od Františka Kauckého tak to mělo neskutečnou atmosféru... V druhoválečném simulátoru je nejjistějším navigačním bodem svit požárů... a navíc když mluvíte o bombardérech, myslel jsem že by tam byly právě i bombardéry jako Wellington, Lancaster, Halifax, Hampden, Whitley atd, plně ovladatelné...Coby stíhače by vás pozemní kontrola navedla na svaz a vy byste pak už mohli jen řádit jako "Wilde Sau" - proto taky měla ta taktika tenhle název. Nemluvě o soubojích nočních stíhaček... Nebo si zahrát na Night Intrudera a lítat kolem nepřátelských letišt Takový Silent Hunter ve vzduchu... (A Silent Hunter je pro mě jeden z nejzábávnějších simulátorů s obrovskou atmosférou vůbec...). |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 01-01-2016 14:40
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Noční akce jsou na speciálku, pro běžné létání na serverech by to bylo pro většinu vopruz. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 01-01-2016 15:05
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tak ono vůbec bombardování s čímkoli větším je na běžných serverech potíž.
Tu noc ale vidím spíš jako téma na offline. Je to specifický druh zábavy, který může báječně bavit. Ale díky své specifičnosti by se těžko hledala větší skupina lidí, která by se toho chtěla účastnit. Snad ty speciálky by mohly fungovat, ale aktuálně se speciálky plní tak nějak pro denní akce. Noční by asi neměly dost osazenstva. Rozumějte, aktuální denní speciálky jsou sice docela obsazené, ale kolikrát lidma s velmi mlhavýma zkušenostma. Často maj problém už při pojíždění a startu. A víc než pravidlem jsou lidi, co nedoletěj k cíli, protože zničej motor, bo neznaj jeho limity. Neumím si představit, že by v současné době bylo možné postavit noční mise s radarama a přístrojovým lítáním. Kde by se na to brali piloti s takovou zkušeností?
Non est specifica
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 01-01-2016 15:43
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
No od toho jsou speciálky, aby ses na ně připravil...Pevně doufám, že i BoS dosáhne jednou stavu, kdy na něm půjde udělat nějaká skutečná speciálka, ne jen nějaká "mise" na kterou se den předtím přihlásíš. Pak rozhodně bude téma nočních náletů zajímavé a lidí bude dost. |
|
|
|
magot |
Přidané 01-01-2016 15:51
|
Fusioner
Příspěvek: 17608
Založený: 19.06.08
|
Noční specka je stejně zábavná jako denní imho. Ovšem specka. Standartně běžící na serveru to by asi běžný smrtelník nezkousnul ...
Upravil/a magot dne 01-01-2016 21:44
|
|
|
|
saldy |
Přidané 01-01-2016 16:02
|
Diskutující
Příspěvek: 3649
Založený: 29.01.09
|
Ve šturmu vás na pár vyjímek noční mise nezajímaly/nezajímají a najednou ano, tak to se ještě načekáte. Mimochodem je možné v Bosu udělat si noční singl misi např. pro Pe-2 s letem na majáky, lze pak snadno spojit i několik misí dohromady? Lze ostatní AI bombry ve vaší letce nějak kloudně ovládat? |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 01-01-2016 17:17
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Saldy, v BOSku je k dispozici FMB - "full mission builder". Je to nástroj na tvorbu misí. Jeho použití je komplexní, ale dá se s tím dosáhnout spousta věcí. Lze tvořit i noční mise. Mise mohou mít triggery, tedy splnění úkolu může vyvolat další úkoly. Takto lze řetězit průběh mise.
Nejsem si jist, jak moc lze mít pod kontrolou AI. V zásadě AIčka letěj po zadané trase a vybombardujou cíl mise. Jak moc je v rámci toho možné modifikovat jejich chování, to netuším. Předpokládám ale, že triggery v rámci mise je můžou přeprogramovat.
Co jsem zatím pozoroval, AIčka se v BOSku chovají dost svéhlavě. Mají cíl, tak se ho drží. Stihači uvidí něco k ulovení, tak se to pokusí sundat. Že tam je i člověk, kterej je velitel skupiny, to je nějak nezajímalo. Ale dlouho už jsem offline neletěl.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 01-01-2016 18:16
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
Ve Sturmu byl největší problém, že nebyla tma jako tma. Někdo i v noci viděl dost dobře, někdo neviděl nic. To všechny noční mise degradovalo, byť měly atmosféru.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 01-01-2016 18:37
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
1stCL_pbarry napsal:
Ve Sturmu byl největší problém, že nebyla tma jako tma. Někdo i v noci viděl dost dobře, někdo neviděl nic. To všechny noční mise degradovalo, byť měly atmosféru. Tohle bude problém vždy. Krom nastavení grafické karty záleží hodně na monitoru. Jestli se něčím monitory odlišují, pak je to schopnost odlišovat stupně šedi. Je docela jasné, že majitelé 10bitových panelů zde budou v obrovské výhodě proti chudákům s 8bitovýma panelama. Dál je to asi i věc kalibrace, ale základním schopnostem dané technologie se nedá utéct.
Non est specifica
|
|
|
|
kvitek |
Přidané 01-01-2016 18:59
|
Nováček
Příspěvek: 66
Založený: 03.02.13
|
Rumcajs napsal:
Je docela jasné, že majitelé 10bitových panelů zde budou v obrovské výhodě proti chudákům s 8bitovýma panelama.
A co teprve až ta většina 8biťáků zjistí, že fskutečnosti mají 6bit+FRC.
Zlatý 8bit EIZO. |
|
|
|
saldy |
Přidané 01-01-2016 19:36
|
Diskutující
Příspěvek: 3649
Založený: 29.01.09
|
Tak určitě, noční specky byly vždy problematický, v tomto případě vidím jejich potenciál primárně v off-linu. Je to škoda, že to je tak okrajová záležitost bo noční lety oproštěné od čučení na omalovánku, mi vždy dávaly větší pocit té "reality". |
|
|
|
Al CZ |
Přidané 02-01-2016 02:39
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 237
Založený: 29.10.14
|
Prosím vás, berte to jako názor laika v BoSku (Il-2 1946 jsem hrál strašně dávno...a už si spoustu věcí nepamatuji.) Podle mne nemohly noční mise fungovat - protože ani jedna hra pro ně nebyla designovaná. Il-2 1946 postrádal zasádní letadla pro noční mise a mapy, BoSko je na tom ještě hůř. Obě hry jsou více méně o CAP a CAS.... To není špatně, takhle to holt na východní frontě chodilo. Přiznejme si že tichomořské mapy v '46 byly odfláklé, stejně jako výběr letadel, byla tam jestli se nepletu Normandie (ale to je malý kus Francie, no a BoS nemá ani to. Na východě to nikdy nebylo o dlouhých náletech a obřích vzdušných bitvách ve velké výšce, všechno se odehrávalo v malých výškách a vesměs šlo o souboje stíhačů se stíhači a bitevníky, nebo nepočetnými (v porovnání s WETO) svazy dvoumotoráků.
To pak prostě nebude fungovat a fakt to může být jen zpestření hry...
Jenže pokud by se přidělala velká mapa západní Evropy (ideálně od Anglie po Šumavu) - nebo aspoň tohle:http://www.palba.cz/forumfoto/displayimage.php?pos=-6596 - tedy Kammhuberova linie (v podstatě mapa Německa) tak rázem je to o něčem jiném. Podívám li se na to okem poučeného laika (ale stále laika) - je tahle fáze letecké války v období 1940-1945 velmi podobná současnému boji... protože závisí na spolupráci pozemního naváděcího střediska, které poskytuje vektory na základě informací z přehledových radarů s radary vybavenými stíhačkami. Jednotlivé letouny jsou přece vektorovány do určité oblasti, kde se má nacházet "proud bombardérů". Také je tu možnost simulovat útoky Night Intruder a Rhubarb.... Takže pokud by to někdo udělal ve stylu Nachjägers vs. R.A.F., respektive R.A.F. vs. Luftwaffe a pominul absolutní začátky bez radaru v letadlech tak nechápu proč by to mělo být nudné, nemluvě o tom že by zde mohla být možnost co-opu v rámci jednotlivých strojů (pilot-radista, pilot - střelci - bombometčík). Pokud se najednou pohybujete nad mapou nad níž se pohybují stovky - ne li tisíce cílů je to o něčem jiném nežli denní bitvy. Nemluvě o možnosti simulovat fotoprůzkumné mise, zhostit se role pathfinderů nebo provádět osamělé útoky za pomocí těžkých pum cokkie v neozbrojeném Mosquitu... |
|
|
|
batoh |
Přidané 02-01-2016 08:06
|
Uživatel
Příspěvek: 873
Založený: 29.06.10
|
Al CZ napsal:... Jenže pokud by se přidělala velká mapa západní Evropy (ideálně od Anglie po Šumavu) - nebo aspoň tohle: ... - tedy Kammhuberova linie (v podstatě mapa Německa) tak rázem je to o něčem jiném...
Ahoj, k offline noční válce v IL2 1946 jsem Ti napsal PM. Ať tu nezahlcuji diskuzi k IL-2 BOS.
Upravil/a batoh dne 02-01-2016 10:23
|
|
|
|
lochness |
Přidané 02-01-2016 12:31
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Rumcajs napsal:
1stCL_pbarry napsal:
Ve Sturmu byl největší problém, že nebyla tma jako tma. Někdo i v noci viděl dost dobře, někdo neviděl nic. To všechny noční mise degradovalo, byť měly atmosféru. Tohle bude problém vždy. Krom nastavení grafické karty záleží hodně na monitoru....
On asi pbarry narazi na to, ze se v 1946 pri kazdem nacteni mapy vygenerovala jina tma. Vzpominam, ze se to dost resilo pri specialce, kdy bylo potreba dat nekolikrat refly, aby to byla opravdu tma jako v pytli.
Nicmene na AH bezelo pravidelne nocni Finsko 1941, melo kratsi cas, ale byla to skvela zabava. Jen vetsina rusky mluvicich hracu nastavovala monitory aby videli jako za dne. Dokazali zahlednout letadlo proti temne obloze, kdy nebyl na beznem nastaveni videt ani partak v tesne formaci. To myslim ukazalo, ze dobre navrhnuta nocni mise se muze osvedcit i v beznem provozu.
V BoS je asi tma udelana privetive, protoze i bombardaci ze sve vysky docela dobre vidi objekty na zemi. To ovsem neznamena, ze najit letadlo ve vzduchu je snadne. Podle me to ma v BoS potencial. Zejmena diky plynulemu zapadu a vychodu slunce. A efekty v noci jeste vic vyniknou. Napriklad Fighting Legends maji mapu, ktera zacina brzy rano a muze si tak kazdy vyzkouset, ze ta tma ma neco do sebe.
Al CZ napsal:
...Podle mne nemohly noční mise fungovat - protože ani jedna hra pro ně nebyla designovaná. Il-2 1946 postrádal zasádní letadla pro noční mise a mapy, BoSko je na tom ještě hůř...
Zkousel jsi nejakou misi napriklad v BoS? Me porad pripada, ze kdyz nejde namodelovat scenar, o kterem jsi cetl (jasne, zaletet si historicky korektni misi/kampan by bylo super, souhlasim), tak ze tomu ani nedas sanci. Letel jsem na He111 nocni misi v ramci FNBF kampane a za sebe musim rict, ze uz dlouho jsem neletel takto zabavnou misi. 2 a pul hodiny tvrdeho soustredeni ve formaci kridlo na kridlo, aby se clovek neztratil, nad cilem kokpit ozareny svetlomety. Jasne, neni to nalet na Coventry, ale zabavne to je neskutecne. A cihat u letiste muzes i bez letadla vybaveneho radarem - zejmena ted, kdyz odstranili "radar" z letiste.
Nebo zrovna vcera, kdy me pri pojizdeni vyhmatla formace Pe2 - v ten moment jsem fakt nepremyslel, jestli jsou rusove ve hre nejak osizeni o bombarder, i kdyz napriklad IL4 bych taky videl radsi nez dalsi pesku.
Proste nezatracuj to jen proto, ze to "zatim" neumi Evropu nebo Pacifik. Neumi to spoustu veci, ale s kazdym patchem je videt, ze prace stale pokracuji a treba se dockame.
|
|
|
|
lochness |
Přidané 02-01-2016 12:38
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Kdyz jsme u toho - rad bych se zeptal, jestli tu jsou nejaci dalsi piloti, kteri uprednostnuji spis JABO/Bombardery v BoS/BoM nez stihaci souboje? Chtel jsem lozit vlakno, ale trochu jsem se obaval, ze by se nikdo neozval Letat solo lety neni takova zabava (a ve finale ani tolik bolestive pro cil) jako letet ve formaci. Takze kdyby se tu nekdo nasel, byl bych rad, kdybych podnikli nejake spolecne akce, hlavne teda Luftwaffaci
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 02-01-2016 12:46
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Od lionů létají bombry Kurtis, Kouty a někdy i Jandis a Hiltoš. |
|
|