No jo, ale tahle tabulka ukazuje, že se procesor nedá schovat za jedno číslo. Hned první procesor - tedy s nejvyšším score je Intel Xeon E5-2670 v3. To je bestie, co má 12 jader a s HT 24 vláken. Ale má jen 2.3GHz frekvenci a turbo je 3.1GHz. Celkovým výkonem braným jako součet všech vláken bezkonkurenčně vede, přesto si troufám říct, že ve hrách a i v simech tohle nebude nijak excelovat. Možná to dokonce nepojede ani jako ty FX procesory od AMD. Je to stavěný na něco úplně jinýho. Podobně na jiném levelu jsou tam i5 a i7 procesory. V zásadě platí, že ve hrách je přínos HT velmi omezený, pokud vůbec je, a že i5 se díky tomu vyrovná i7 na podobné frekvenci. V tomhle grafu to tak ale není. Zkrátka fungují jen specializované herní testy a i ty je občas těžké extrapolovat mimo testované kusy HW a hry a konfigurace grafiky.
Před pár dny jsem četl zajímavý test na nějakém HW serveru, bohužel už nevím kde. Testovali primárně 4K a tuším grafiky GTX 770, 780, 780ti, 970, 980 a nějaký ty AMD 290X a 295X ... A testovali to v sestavách s intelama i s AMD FX. No a výsledek byl, že na Full HD rozlišení ty Intely utíkaly AMD procesorům o hodně. Na 2560x1440 už míň a na 4K v podstatě vůbec. A ještě to celý je funkce grafické karty. S GTX 770 přijdou intely o náskok významně dřív než s GTX 980. A jistě je to funkcí konkrétní hry a nastavení grafiky. Některé hry potřebují víc výkonu jednoho vlákna, jiné míň. Na konkrétním příkladu v tom full HD, kde byly rozdíly nejviditelnější to bylo tak, že s intelama šlo FPS třeba hodně přes 100, zatímco AMD se plácalo kolem 80. Rozdíl víc jak 50% nahoru. No a na 4K se svorně sjednotili kolem 40 FPS.
Jezus...pri 4k je samo limit graficka karta takze to logicky naprosto smaze rozdili mezi CPU,protoze proste zacne nestihat GPU.Provozovat na AMD sestave xfire je silenstvi kdyz FX nedokaze dostatecne rychle dodavat data ani jedne r9290.Jedina spasa pro AMD je Mantle a DX12 kde by mel cpu overload uplne zmizet.Jinak co se HT tyce...HT ve hrach je velice uzitecny(u core i3) a nemuzes prohlasit ze je omezeny,HT opravdu hodne zasadne pomuze core i3 protoze vetsina dnesnich her je delana na 4 vlakna a tim padem u core i3 HT ve hrach hodne pomuze(testu je vsude dost kde vidis o kolik i3 utika pentiu bez HT)ze stejneho duvodu se da rict ze u core i7 je HT ve hrach v soucasny dobe opravdu k nicemu(skoro zadna optimalizace na 8 vlaken) a vykon je na urovni i5.
Upravil/a Fishbed64 dne 23-09-2014 17:40
Ale Fishbede to celkem vzato říkáš to samé co já. Já to sice popisuju příkladem, ale taky mluvím o tom, že existuje mez, kdy se úzkým místem stane GK a přestane to být CPU. Ano o HT mluvím v souvislosti s i7 versus i5.
Jen já navrch říkám, že pokud je ten limit nad frekvencí potřebnou pro plynulou hru, začne být nezajímavý. Asi se nepohádáme, když povím, že náskok intelu o 50% navrch, je úplně šuma fuk, když to AMD jelo na 80FPS. Možná to pozná ultra HC gamer, ale většina lidí nerozezná pohled na hru při 80FPS a při 120FPS. Třeba konzolové hry jsou locknuté na 30FPS a lidi to vnímaj jako plynulé. Pro plynulost je velmi důležité, aby FPS bylo stabilní. Člověk špatně vnímá výrazné změny FPS a rozdíl FPS a zobrazovací frekvence. Já netvrdím, že by AMD bylo lepší či rychlejší. Kdyby bylo, mám ho doma. Jen říkám, že AMD dělá procesory, co maj svoje místo na slunci v té oblasti, kde peníze hrají významnou roli a nedělají to špatně. To je vše.
Ale Fishbede to celkem vzato říkáš to samé co já. Já to sice popisuju příkladem, ale taky mluvím o tom, že existuje mez, kdy se úzkým místem stane GK a přestane to být CPU. Ano o HT mluvím v souvislosti s i7 versus i5.
Jen já navrch říkám, že pokud je ten limit nad frekvencí potřebnou pro plynulou hru, začne být nezajímavý. Asi se nepohádáme, když povím, že náskok intelu o 50% navrch, je úplně šuma fuk, když to AMD jelo na 80FPS. Možná to pozná ultra HC gamer, ale většina lidí nerozezná pohled na hru při 80FPS a při 120FPS. Třeba konzolové hry jsou locknuté na 30FPS a lidi to vnímaj jako plynulé. Pro plynulost je velmi důležité, aby FPS bylo stabilní. Člověk špatně vnímá výrazné změny FPS a rozdíl FPS a zobrazovací frekvence. Já netvrdím, že by AMD bylo lepší či rychlejší. Kdyby bylo, mám ho doma. Jen říkám, že AMD dělá procesory, co maj svoje místo na slunci v té oblasti, kde peníze hrají významnou roli a nedělají to špatně. To je vše.
Tak jasne 80 vs 120 nikdo resit nebude protoze oboji je perfektne hratelny to urcite souhlasim,dokonce v realu v beznejch hrach ktery tak nedrtej cpu ten rozdil bude spis tak 10fps max(treba 50 vs 60 na intelu)velkej problem pro AMD nastava pouze v pripade ze je potreba hruba sila CPU a pak jsou videt ty dropy az na 25 oproti treba 40 na Intelu a to je velkej rozdil...v minimalnich fps ktery uz hodne narusujou hratelnost.
BOSko provozuju na kombinaci i7 4790 + GTX 780. Je to dost na to, aby to takhle chodilo na ultra na 2560 x 1440bodů. Není potřeba SLI ani XFire. Na IL2 foru ale najdeš sbírku lidí, co to provozujou na AMD 7970, 290X či něčem takovým. Docela rád bych to viděl na 4K, mám ale pocit, že 4K proti 1440p nepřinese pocitově nijak velký pokrok. Už to na 1440p to vypadá tak, že snad není třeba antialiasing.
BOSko provozuju na kombinaci i7 4790 + GTX 780. Je to dost na to, aby to takhle chodilo na ultra na 2560 x 1440bodů. Není potřeba SLI ani XFire. Na IL2 foru ale najdeš sbírku lidí, co to provozujou na AMD 7970, 290X či něčem takovým. Docela rád bych to viděl na 4K, mám ale pocit, že 4K proti 1440p nepřinese pocitově nijak velký pokrok. Už to na 1440p to vypadá tak, že snad není třeba antialiasing.
JJ tak to uz je slusna sestava...osobne jedu na VA led 27"monitoru ve standartnim HD 1080p,davam vdycky prednost vysimu frame rate pred treba namaxovanymu AA AF atd...4k je v soucasny dobe zabijak vykonu na druhou stranu uz i single GTX980 hlavne po OC by to urcite hodne slusne taky rozhejbala,ale je to investice-GTX980+4k monitor...jak pises pokud to jedes ve 1440p zas tak markantni rozdil tam nebude.I kdyz hmmm Bos ve 4K ...
Klucí, ohledně testování nic nemám. Ale vraťte se na zem a pokud to hodláte testit tak pro normální lidi, ne pro pár vyvolených které netrápí finance. Na povídání o 4K si člověk může otevřít kdejakou stránku o HW.
Jen technická: Ano, konzole jsou loklé na 30, ale ne, není to nerozeznatelné - zkusil jsem, a od té doby ani neplánuji, že bych šel do konzole. A není to kvůli páčkovači ani kvůli čučení na telku. Je to opravdu kvůli těm 30 snímkům, které opravdu, ale opravdu nestačí - no možná že na hry (filmového) typu ratatašuptamlékárničkubumzerpégéčkapadnivolenebonehraju, kde namířím plus mínus 45 stupňů směrek někam k nepříteli a ono ho to stejně trefí jo, ale... tyto hry nehraju a ani je nepovažuju za simulátory.
Ne, 30 nestačí byť by byly sebestabilnější. Fakt ne.
To stačí na "ty naše bombastické hry co navozují skvělý fimový pocit, pročež tam musí být lensfléry a blůmy a... pes v akci a voják nad mrtvým volající nééééé... a taky padající mrakodrap v záblesku výbuchu", o čemž si zk...syni pitomí vývojářsko- grafičtí myslí že se nám líbí - a pak se diví že nejsou prodeje.
30 loklých si strčte někam!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Rozeznatelné to samo je, proto se lépe prodává PS4 protože je schopná dělat 60 fps, narozdíl od Boxu. Navíc 30 fps lock je mnohdy jen zbožné přání, na minulé generaci konzolí těch 30 fps padá klidně na 15 fps...
Zajímavé počtení Nevo. Bohužel to ukazuje, že svět zatím není úplně ready pro 4K. Stávající technologie to zvládají tak nějak a často za cenu omezení, který nejsou na první pohled vidět.
Snímková frekvence omezená na 30 vůbec nevadí u filmů. Ty televizky si klidně zvednou frekvenci tak, že si nějaké snímky mezi tím interpolují a frekvenci si tak zvednou. Nicméně to zásadně zvedá input lag. Takový input lag vůbec nevadí u sledování filmů, ale hrát se s tím nedá. Vlastně ani 60 fps, co přenese DisplayPort 1.2, není úplně hifi. Možná v kombinaci s g-sync nebo časem free sync je to dobrý, ale svět prostě čeká na 120Hz+. A na to nejsou ani grafické karty.
ale asi zalezi co clovek preferuje. vsimol som si, ze v podpise ma GregP odkaz na cele vlakno (z roku 2013) kde sa prejednavaju 4K TV a na zaciatku pise nieco ako:
..you already know that there are basically two kinds available: the Sonys and Samsungs that cost $3-4K and up, and the Seiki line that cost a quarter of that. The big tradeoff of the Seiki models is that they only support a 30 Hz refresh rate at 4K.
....
However, the more I thought about it, I realized that I fit into the presumably very, very small market segment for which these Seikis are perfect, because 1) I'm not using it for TV or streaming, and 2) I've spent years flying DCS at right around 30 FPS, so a 30 Hz limit really doesn't concern me.
v priebehu nejakeho casu sa GregP nakoniec (podla podpisu) prepracoval k Panasonic TC-58AX800U 58" 4K TV. Vecer na dobru noc sa skusim cez to vlakno 'preniest'
Panasonic TC-58AX800U 58" 4K TV
Teď si ještě vemte, že je fajn mít tyhle TV tři vedle sebe (nebo klidně ještě jednu řadu tří kusů nahoře). A teď bych chtěl vidět tu GK
To neřeš, dnes ani za 10 let stejně nebudeš mít na to, aby si zaplatil v popisované konfiguraci elektřinu. Dvoumetrovky jsou sice jen o málo žravější než klasické LCD se 14 trubicemi, ale 6x 150W na těch 4K dvoumetrovejch. To si rači koupíš zvětšovací skla
Podle recenzentů na TomsHardware se jedná o monitor, který v rámci limitů, který jsou mu vtělený, podává velmi dobré výkony.
Ty limity jsou
1) 60Hz
2) 8bitové barvy
Kdo chce 4k, zatím asi nezbývá než se s těma 60Hz smířit. Monitor ale podporuje G-Sync technologii a v rámci dosud testovaných 60Hz monitorů vyniká nízkým input lagem. Pokud tedy máte PCčko, který při 4K udrží FPS někde blízko 60, bude tento monitor poskytovat velmi plynulý dojem ze hry. Jen připomínám, že G-Sync = NVidia. S AMD kartama to nepárujte, ty G-Sync nemaj a místo toho maj FreeSync, takže to by bylo potřeba se poohlídnout jinde.
Na monitoru je docela zajímavá cena, která s 16 633 CZK není až tak úplně z říše ropných mandátů. No a především je stále asi o 3000 CZK levnější než kanonický ASUS ROG Swift PG270Q (144Hz @ 2560*1440).
Současně od posledních příspěvků přibyla videokarta, která by snad smysluplné FPS dokázala udržet. Je to GTX 980Ti. Dost možná že třeba v BOS/ROF by i GTX 980 dokázala nějak držet krok.
Možná tedy pomaličku přichází doba, kdy by se mohl najít první lítací odvážlivec a do 4K skočit. Jen je tedy potřeba počítat s tím že grafická karta a monitor daj dokupy cca 37 000 CZK. To je už docela dost peněz pro člověka, který se živí prací. Ale třeba zde jsou i tací, které živí práce jiných a takové oběti se nelekají.
Na závěr je třeba říct, že jsem monitor neviděl a píšu to jen na základě článků z internetu. Nemůžu posloužit osobní zkušeností.
Možná naoko vypadá cenově zajímavě, ale v dnešní době kupovat velkou uhlopříčku s TN technologií obrazu, to jsou vyhozené peníze a navíc přepnutí bodu s černé na bílou za šílené 53ms. To nemůže Alza stou lživou jednou milisekundou myslet vážně!
Petsilde, od toho jsem postoval link na ten test. Je tam sbírka měření, který jsou dělaný snad seriozně. Těch 53ms není čas gtg, ale input lag. Je to něco trochu jiného. V tom testu měřili "Full black to white" a naměřili 14ms, o čemž prohlásili, že to je zatím nejlepší, co viděli u 60Hz monitoru. Na 7ms se dostávají 144Hz modely, který ale v 4K zatím nejsou. TN panel je to aby to bylo cenově snesitelné. Kdyby to bylo cokoli lepšího, cena by vyletěla nahoru na dvojnásobek. Navíc by byl problém i s tou odezvou. Je to nakonec herní monitor a ne profi na grafiku.
Alza píše kde co, proto je dobré se orientovat podle více nejlépe zahraničních zdrojů. A proto tedy ten link na TomsHW.
Vyhozené peníze to jsou v každém případě, je to prachsprostá spotřeba jako cokoli, co si člověk pořídí do toho svýho domácího pekáčku.
Jo a cenově to zajímavý je, páčto kdo by po 4K na hry toužil, dnes asi nic lepšího cena/výkon nesežene. Že to není pro každého, to je jasný. Proto jsem taky psal tu poznámku o pracujícím lidu.
Jasně ale input lag je důležitý parametr, páč se počítá jako celková odezva systému, hodnotu zhoršuje a ovlivní i stabilizace g-sync. Tedy na online paření tenhle panel rozhodně není.
Další problém jsou u tak velkého TN panelu pozorovací úhly, kraje už budou mít jiné barevné podání než ve střední části obrazu.
Je to herní monitor. Nedaj se čekat zázraky. Není to monitor na podání barev. Navíc je to levný. Ačkoli to stojí tolik peněz, je to levný. Je to téměř lidovka v oboru 4K + G-Sync.
Nakonec Acer tuším vyrábí i XB270HU, a to je IPS technologie a je to 144Hz. Jenže to není 4K, je to "jen" 2560*1440 bodů. Stojí to o něco víc, ale není to holt 4K. Zatím nevím o monitoru, který by 4K zvládnul při 120+ Hz. I ten IPS panel je vyjímka nezi 144Hz monitorama. Mimochodem i ten XB270HU se dá v CZ koupit. https://www.alza....26.htm?o=1. Pravda, stojí to 19570 CZK, ale je to IPS.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.