Před pár dny jsem dospěl k závěru, že potřebuju Window 8.1. Důvod je prostý, chtěl jsem se pustit do vývoje pro "Windows runtime", což je nové API dostupné jen na Windows 8 a 8.1. Na sedmičky to MS neportovali, tak holt nemám jinou možnost. Ale krom C++/CX a WinRT a jiných blbinek na tom chci provozovat i CloD, BOS a ROF a RIFT. Kupodivu vše lze nainstalovat bez problémů. Problémy začnou pak. V zásadě se výsledek projevuje limitovaným FPS a mikrolagama. Nejvýraznější to bylo v CloDu, který se defaultně s Win 8.1 prostě nesnáší. Výsledek zejména online připomíná trhací kalendář. Jednou za čas se to utrhne a pohne, pak to zas stojí. Zkrátka hrůza. Ale i ostatní hry jeví roztodivné výkonostní problémy. Tak kde je zakopaný pes?
Nález č. 1:
Win 8.1 ( a asi i 8 ) jedou defaultně v úsporném procesorovém režimu. První krok k zlepšení je v přepnutí profilu spotřeby na "vysoký výkon". To samo o sobě přinese docela dobré výsledky. Ale je tu jedna vyjímka a tou je CloD. Ten je prostě nepoužitelný.
Nález č. 2:
Chce to najít vhodná nastavení v NVidia panelu pro dané aplikace. Nastavení podle doporučení pro ten který titul se dá většinou najít na WEBu. Je tu ovšem jedna vyjímka a tou je CloD. Stále nepoužitelný.
Nález č. 3:
Kluci na ATAGu doporučují, aby se u Launcher.exe nastavila kompatibilita "Windows 8". Čtete správně, Windows 8, ne 7. Drobně to pomůže.
Nález č. 4:
Parkování jader procesoru. Z nějakého důvodu Win 8.1 parkují jádra procesoru i v profilu pro vysoký výkon. Ale dá se tomu pomoct. Viz. třeba tento návod http://forums.bit...p?t=229080. Zkusím to popsato rozumně česky.
- spustit regedit.exe. Normálně přes start, do toho chlívečku začít psát regedit.exe, mělo by to naskočit. Jinak je to editor registrační databáze.
- v editoru jít do menu "Úpravy". V něm je položka "Najít". Otevře se vyhledávací okýnko. Do chlívečku "Najít" dát tohle
0cc5b647-c1df-4637-891a-dec35c318583
Přesně jak je to tu uvedený. No a najít kde se to v databázi vyskytuje. Po vyhledání se ten dialog zavře a v levé části to stojí na tom klíči a napravo to ukazuje několik hodnot. Zajímavé jsou
ValueMax
ValueMin
Tyhle čísla řídí parkování jader procesoru. Obojí nastavte na 0. Tím se parkování úplně zakáže. ValueMin asi budete mít 0 hned. ValueMax pravděpodobně bude 64 nebo něco takovýho. Předpokládám, že to je bitová maska jader, kde je parkování povoleno. Takže dejte všude 0.
No a protože to je nastavení profilu, je třeba najít i všechny další výskyty toho řetězce a zopakovat tuhle očistu. Profilů můžete mít víc, takže je to prostě potřeba vytlouct všude. Pokračovat v hledání lze pomocí F3, nebo z menu. Jo a smazal jsem preventivně cache CloDu. To tedy dělám při jakékoli změně.
Po posledním zásahu najednou CloD běží hladce jak nikdy předtím. FPS ani nebudu postovat, abych nevzbudil zbytečnou závist. Zakázané parkování jader je stejné i pro Windows 7. Tedy neváhejte a zakazujte. Proces je to reverzibilní, pokud chcete návrat do lůna přírody a šetřit energii parkováním jader, vraťte si tam svoje původní čísla.
Rume díky za dosti podstatné info k provozu W8(.1)
Lehce o nich uvažuju (aby staré PC mohlo případně licenčně přejít z XP na W7 a moje na W8)
Ač myslím, že spotřebu tu téměř nikdo neřeší, nechceš v době volna zkusit, o kolik vzroste žravost Wattů s tím nastavením neparkování ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
No ono stačí smazat parametr který skrýva nastavení core parking normálně v Power Option - Advanced settings, a pak se to dá pohodlně nastavit tam, když už je to nutné.
No už jsem slyšel všelijaký počítačový blábol, ale parkování jader je skutečně luxus
Pro zvídavé doporučuji přečíst si něco o C-states a P-states a jak to celé funguje v různých OS.
C-States a P-States jsou pojmy zcela mimo virtuální simulování a tedy na tomto foru víceméně na nic. Porozumění komplexitě stavů procesoru nijak nepomůže k řešení toho, že ty hry choděj blbě. Na řešení je potřeba postup, kterýmu člověk vlastně ani nemusí rozumět. Podstatné je to, že to pomůže. Především pak nerozumím tomu, proč nazýváš "parkování jader" blábol. Je to termín, kterým se má na mysli použití tuším stavu C6. Možná to nezní tak sofistikovaně, nicméně se to používá úplně běžně. Možná to není pojem, který by použil odborník na procesory, nicméně tady nejsme na foru pro procesorové odborníky. Zkrátka nějak mi není jasné, cos vlastně chtěl říct.
Já sem normálně už leta nic nepíšu, ale to , co jsi tu napsal je opravdu tak hrozný placebo nesmysl, že jsem se neudržel a napsal. Nicméně, je bezva, že z toho svého zkoumání máš dobrý pocit. A to je myslím podstané.
mně stačí tohle, je mi jedno, jak se toho dosáhlo ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Já sem normálně už leta nic nepíšu, ale to , co jsi tu napsal je opravdu tak hrozný placebo nesmysl, že jsem se neudržel a napsal. Nicméně, je bezva, že z toho svého zkoumání máš dobrý pocit. A to je myslím podstané.
Já jsem moc rád, že se našel někdo zkušený z oboru, který nám to všechno může vysvětlit. Předpokládám, že děláš na procesorech u Intelu nebo u AMD. Případně alespoň u Microsoftů píšeš jádro Windows. Takže víš a znáš všechny tyhle detaily HW i SW implementace a můžeš tedy naprosto jistě vyloučit jakoukoli souvilost. Z toho co píšeš plyne, že kdybys chtěl, mohl bys nám to všechno říct. Prosím, poděl se s náma alespoň trochu.
Já za sebe můžu říct, že poslední procesor, který jsem znal nějak důkladnějc byl Intel 8080. Tam nic takového nebylo. Takže po HW stránce nemůžu sloužit. Poslední výlety do programování takhle blízko HW jsem absolvoval někdy na začátku devadesátých let v dobách Intelu 486. Takže taky nemůžu sloužit. Jediné, co vím je to, že jsem nainstaloval Windows 8.1 a že v defaultu to chodilo hrozně. CloD, jak jsem psal, byl prostě strašnej. Snad prvně jsem si začal říkat, že by to chtělo ten antiepileptický filtr, protože to bylo opravdu na záchvat. Z RIFTu se mi chtělo blinkat. Sice to šlo tak jako bez trhání co předváděl CloD, ale plynulost byla spíš jak vlnobití. Jako by hra zrychlovala a zpomalovala několikrát za vteřinu. Navíc ani FPS nešlo přes 25. RIFTu pomohlo přepnutí na režim vysokého výkonu, to už jsem psal. A na webu jsem našel články k tomu parkování. Tak jsem to zkusil. No a CloD začal chodit. Já tomu nerozumím víc než tak, že když to takhle chodí plynule, tak to tak nechám. A ani nemám ambice to zkoumat víc.
Letmo jsem prošel WEB k danému tématu a všude je ta diskuze stejná. Někomu to pomůže, následuje sbírka těch, u kterých to nedělá nic a pak tlupa expertů, kteří tvrdí, že to je celé nesmysl (ve tvém případě placebo). Vlastně v každé diskuzi na tohle téma je to stejné. Takže se ani nedá říct, že by tvoje reakce vybočovala z normy.
No a především já to nehledal pro nějaký svůj dobrý pocit, jak si namlouváš, ale pro svůj extrémně blbý pocit z těch her.
Jo a víš co? Velmi často jsem byl přesvědčenej, že se něco nemůže stát, protože přeci přesně vím, jak to funguje. Třeba proto, že jsem to sám vytvořil. A skoro stejně často jsem byl konfrontován s tím, že vlastně nic nevím a moje přesvědčení ty svině počítače nesdílejí. Těším se na to, že přispěješ do debaty osvětlením celé problematiky.
Lepší dotykové ovládání, rychlejší start, zajímavě vyřešené nabídky po najetí do rohu, možnost paralelního provozu více fullscreen aplikací...už se to tu někde probíralo celkem detailně.
Btw, mám takovou záludnou otázku ... proč instalovat osmičky? Jaký je důvod? (Vyjma vývoje ws runtime což nevím k čemu to je dobré pod w8)
No já to dělal specificky kvůli WinRT a C++/CX. Jinak bych důvod neměl. Ten Windows runtime je nový API pro Windows. Doposud se používalo Win32 API. Win32 API je takový starý mastodont. Nový API vzniklo zjevně kvůli podpoře mobilních zařízení a celkově technologickému pokroku. Jako zásadní zavádí několik věcí.
Třeba bezpečnost. Aplikace pro WinRT se distribuují výhradně přes ten Microsoftí Store. Nedaj se ani spustit přímo jako dvojklik na exe soubor. No a při instalaci takový program deklaruje, jaký práva chce používat. A na to se Windows zeptají uživatele, zda s tím souhlasí. Navíc je to evidovaný a lze se kdykoli podívat, s čím člověk vlastně souhlasil. Protože to omezuje přístup k počítači nad deklarovaný rámec, zdá se, že je smysluplně zajištěno, aby aplikace skutečně nesahaly kam nemaj. Časem to určitě někdo hackne a M$ to budou záplatovat a tak dokola.
Pak je to unifikovaná tvorba GUI. M$ tlačí deklarativní způsob pomocí XAML (taková odnož XML pro popis formulářů). A to je fajn, protože to odzačátku na úrovni toho WinRT podporuje takové kravinky jako je práce s monitorama s různým DPI, různým poměrem stran, možností změny orientace atp. No a protože náš čekají ty 4K displeje, bude nutno aby se aplikace uměly přepočítat na jiné rozlišení. A s tím zatím většina softu válčí jak koza se smrtí. Včetně tedy M$ výtvorů.
V neposlední řadě je pak WinRT objektové a moderně koncipované. Podporuje to nejen C++/CX ale i C#, VB, JavaScript .... bla bla. To C++/CX je pak docela důležité právě pro ty mobilní platformy, kde je výkon procesoru limitovanej a navíc to žere baterky.
Zkrátak pro mě dost důvodů, abych to měl nastudovaný. Za pár let to bude všude a jeden ještě nejde do důchodu.
Lepší dotykové ovládání, rychlejší start, zajímavě vyřešené nabídky po najetí do rohu, možnost paralelního provozu více fullscreen aplikací...už se to tu někde probíralo celkem detailně.
Horri, já to dotykové ovládání testoval na menším ultrabooku a světe div se, zalíbilo se mi to. Nepoužíval jsem to sice úplně pořád, ale řekněme celkem pravidelně. Pracovalo to dobře. Navíc jsem zvyklý na Windows Phone a v určité ne úplně daleké budoucnosti se chystám vrhnout přesně do toho samého, o čem píše Rumcajs. Jen s tím rozdílem, že já jsem takový spíše programátorský elév .
Ty nabídky mi osobně vážně přijdou ergonomické .
Paralelní Fullscreeny jsem použil asi jen jednou, víceméně na otestování. Nicméně v práci máme jednu debilní aplikaci, u které by se mi to hodilo, ale tam zase nejsou W8.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.