December 27 2024 05:33:58
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,751
· Nejnovější pilot: VGR-Spawn
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » Rise of flight (letový bojový simulátor z období první světové války) » Rise of flight - diskuse
 Vytisknout diskuzi
FM letadel RoF
Pragr
Jelikož se to poslední dobou nějak zvrhává v RoF news, kam si myslím že podobné diskuze nepatří, zakládám vlákno kde se můžeme hádat do nekonečna a nezasviníme podstatné věci Šklebící se

Abych navázal na diskuzi ohledně Camelu a Pupu (primárně), tady je odkaz na srovnání odporu jednotlivých letadel podle výkonů co podávají v RoF. Srovnání je založeno na maximální rychlosti, výkonu motoru, nosné ploše (jelikož atmosférické podmínky jsou stejné dá se jejich vliv zanedbat)

[img]http://riseofflight.com/Forum/download/file.php?id=33638&mode=view[/img]

celý thread zde:
http://riseofflig...mp;t=31638

Konkrétně řečeno nejhůře pokud jde o o odpor jsou na tom E.III a Dh.2, nejlépe je na tom Pup. Pěkná je i ta vyváženost. Dvě letadla od Centrálů jsou v plusových číslech (D.XII a Dr.I) a stejně tak dva Entente stroje jsou v mínusových (DH.2 a Ni.11). A pak že hra není vybalancovaná Úsměv
 
Rumcajs
Jsem tohle vlákno četl už před časem, ale význam toho obrázku mi tehdá asi unikl. No je to hezký, jak je to namodelovaný. Tak nějak to podporuje tu mojí myšlenku, že 777 nejde ani tak o realismus ale o to, aby dodali, co trh očekává. Nebo lépe řečeno, co si oni myslí, že trh očekává. Ale zase na druhou stranu oni ty peníze potřebují jako sůl. Nemyslím si, že by to byl zlatý důl, dělat takový sim. Není úplně na místě jim nadávat, když vlastně není alternativa.
 
LesniHU
Nepochopeni fyziky, resp. chybejici selsky rozum. Porovnavat koeficienty odporu je hezke, ale protoze jsou vztazene k referencni plose (typicky plose kridla), tak samy o sobe nerikaji nic o odporu letadla. Napriklad, kdyz vezmeme Spitfire a urizneme mu konce kridel, tak se odpor letadla zmensi, protoze ho ty konce kridel uz nebrzdi, ale koeficient odporu se zvetsi, protoze to cislo proste musi kompenzovat zmensenou plochu kridel. Napsat, ze Albatros je pri stejnem motoru rychlejsi a vyvodit z toho, ze ma proto vetsi odpor, to je pomerne kreativni. I kdyz po technicke strance se vypoctu neda moc vytknout, cele je to krok spatnym smerem.

Toliko k uvodnimu postu toho vlakna, dal jsem to necetl.
 
Rumcajs
LesniHU napsal:
Nepochopeni fyziky, resp. chybejici selsky rozum. Porovnavat koeficienty odporu je hezke, ale protoze jsou vztazene k referencni plose (typicky plose kridla), tak samy o sobe nerikaji nic o odporu letadla. Napriklad, kdyz vezmeme Spitfire a urizneme mu konce kridel, tak se odpor letadla zmensi, protoze ho ty konce kridel uz nebrzdi, ale koeficient odporu se zvetsi, protoze to cislo proste musi kompenzovat zmensenou plochu kridel. Napsat, ze Albatros je pri stejnem motoru rychlejsi a vyvodit z toho, ze ma proto vetsi odpor, to je pomerne kreativni. I kdyz po technicke strance se vypoctu neda moc vytknout, cele je to krok spatnym smerem.

Toliko k uvodnimu postu toho vlakna, dal jsem to necetl.

Není mi úplně jasné o čem mluvíš. Jestli se snažíš pochopit, o čem Gavagai píše, pak si můžeš nastudovat ty podklady na http://en.wikiped...oefficient.

Dál mi není jasný, co vlastně chceš říct tím svým hodnocením, ale spíš to vypadá, že jsi nečetl co psal Gavagai. Gavagai došel k závěru, že Albatros vykazuje koeficient celkového odporu vzduchu asi o 20% vyšší než to ClII. Což je rozhodně divné, protože ClII je dvousedadlovka, která má minimálně navrch toho střelce a kulomet a bylo by skutečně pozoruhodné, aby byla aerodynamicky čistší než Albatros. A proč vzal zrovna tyhle dvě letadla? Protože mají stejný motor, o poznání jinou velikost a hmotnost, přesto skoro stejnou ROF maximálku. A to je divné, že.

Zkrátka Gavagai se snažil získat koeficiant celkového odporu. Použil k tomu matematický aparát, který je na wiki. Pokud chceš tohle zpochybnit, zkus mu v tom najít chybu, nebo napadni věrohodnost wiki. Jediné zjednodušení, co tam udělal, je to, že považuje propulzi u obou letadel stejnou. A zase proč? Protože mají identický motor.
 
1stCL_Fucida
Šklebící se

...jo fyzika, to je svinstvo Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Robo
Rumcajs napsal:

LesniHU napsal:
Nepochopeni fyziky, resp. chybejici selsky rozum. Porovnavat koeficienty odporu je hezke, ale protoze jsou vztazene k referencni plose (typicky plose kridla), tak samy o sobe nerikaji nic o odporu letadla. Napriklad, kdyz vezmeme Spitfire a urizneme mu konce kridel, tak se odpor letadla zmensi, protoze ho ty konce kridel uz nebrzdi, ale koeficient odporu se zvetsi, protoze to cislo proste musi kompenzovat zmensenou plochu kridel. Napsat, ze Albatros je pri stejnem motoru rychlejsi a vyvodit z toho, ze ma proto vetsi odpor, to je pomerne kreativni. I kdyz po technicke strance se vypoctu neda moc vytknout, cele je to krok spatnym smerem.

Toliko k uvodnimu postu toho vlakna, dal jsem to necetl.

Není mi úplně jasné o čem mluvíš. Jestli se snažíš pochopit, o čem Gavagai píše, pak si můžeš nastudovat ty podklady na http://en.wikiped...oefficient.

Dál mi není jasný, co vlastně chceš říct tím svým hodnocením, ale spíš to vypadá, že jsi nečetl co psal Gavagai. Gavagai došel k závěru, že Albatros vykazuje koeficient celkového odporu vzduchu asi o 20% vyšší než to ClII. Což je rozhodně divné, protože ClII je dvousedadlovka, která má minimálně navrch toho střelce a kulomet a bylo by skutečně pozoruhodné, aby byla aerodynamicky čistší než Albatros. A proč vzal zrovna tyhle dvě letadla? Protože mají stejný motor, o poznání jinou velikost a hmotnost, přesto skoro stejnou ROF maximálku. A to je divné, že.

Zkrátka Gavagai se snažil získat koeficiant celkového odporu. Použil k tomu matematický aparát, který je na wiki. Pokud chceš tohle zpochybnit, zkus mu v tom najít chybu, nebo napadni věrohodnost wiki. Jediné zjednodušení, co tam udělal, je to, že považuje propulzi u obou letadel stejnou. A zase proč? Protože mají identický motor.


Rumcajs pri vsetkej ucte, s LesniHU by som sa moc nehadal Šklebící se
 
Rumcajs
Jo sorry už to vidím, ten koeficient je funkcí plochy křídel. Nelze porovnávat letadla s rozdílnou plochou.
 
1stCL_Fucida
Tak nejen koeficientem plochy křídel, ale obecně plochy. Letadlo netvoří jen křídlo (křídla), ale spousta dalších součástí, které jsou v rámci koeficientu odporu kalkulovány.

Celý je to složitější. Vezmi si dvě letadla, která budou tvarově totožná, ale jedno bude 2x větší, než druhé. Koeficient odporu bude totožný, ale to větší bude mít 4x větší aerodynamický odpor. Tzn. koeficient odporu je fajn věc, ale při porovnávání letadel prakticky k ničemu. Nehledě na to, že se samozřejmě jinak mění s úhlem náběhu u jednoho a jinak u jiného éra. Pak už do toho taháme poláry Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Bierglass
1stCL_Fucida napsal:

Tak nejen koeficientem plochy křídel, ale obecně plochy. Letadlo netvoří jen křídlo (křídla), ale spousta dalších součástí, které jsou v rámci koeficientu odporu kalkulovány.

Celý je to složitější. Vezmi si dvě letadla, která budou tvarově totožná, ale jedno bude 2x větší, než druhé. Koeficient odporu bude totožný, ale to větší bude mít 4x větší aerodynamický odpor. Tzn. koeficient odporu je fajn věc, ale při porovnávání letadel prakticky k ničemu. Nehledě na to, že se samozřejmě jinak mění s úhlem náběhu u jednoho a jinak u jiného éra. Pak už do toho taháme poláry Úsměv.

No,není to tak úplně pravda.I u velkého objektu lze dosáhnout menšího aerodynamického odporu než u objektu menšího.Velikost objektu sama od sebe není jediný faktor.V praxi si pak můžeme představit objekt malé krychle a porovnat ho s větším objektem např. kapenkovitého tvaru.Oba objekty vybavíme shodným motorem a může se stát že větší kapenkovitý objekt bude rychlejší ,snáze ovladatelný,ekonomičtější,setrvačnější atd než menší krychle(důležitým při pokusu je shodná váha objektů).Ale v Rof je to ještě složitější než si Fuči mysl횊klebící se Uvedeme si malý školní příklad." Dvě letadla letí ve stejný čas ,stejnou rychlostí 180km/h (měřeno palubními ukazateli)po stejné trase a ve stejné výšce z bodu A do budu B. Které tam bude dříve?Ti z vás kdo kdo si myslí,že v bodu B budou shodně sice pochválí paní učitelka z matematiky ale určitě ne Jasoň.Mrknutí Nebudu říkat,které tam bude rychleji,protože bych byl zase obviněn z jednostranného pohleduCool
 
AH_Kraken
No Bierglass! Puvodne po precteni prispevku o ROF jsem myslel ze jsi se uplne uz zblaznil.
Ale musim rici ze jsi prave, na rozdil od zdejsich odborniku, prave predvedl znacnou davku zdraveho rozumu. Protoze tvrzeni ze soucinitel odporu je funkci plochy kridla a je vlastne k nicemu je opravdu velice sverazne
 
Robo
Bierglass napsal:
No,není to tak úplně pravda.I u velkého objektu lze dosáhnout menšího aerodynamického odporu než u objektu menšího.Velikost objektu sama od sebe není jediný faktor. V praxi si pak můžeme představit objekt malé krychle a porovnat ho s větším objektem např. kapenkovitého tvaru.

Oba objekty vybavíme shodným motorem a může se stát že větší kapenkovitý objekt bude rychlejší ,snáze ovladatelný,ekonomičtější,setrvačnější atd než menší krychle(důležitým při pokusu je shodná váha objektů).Ale v Rof je to ještě složitější než si Fuči mysl횊klebící se Uvedeme si malý školní příklad." Dvě letadla letí ve stejný čas ,stejnou rychlostí 180km/h (měřeno palubními ukazateli)po stejné trase a ve stejné výšce z bodu A do budu B. Které tam bude dříve?Ti z vás kdo kdo si myslí,že v bodu B budou shodně sice pochválí paní učitelka z matematiky ale určitě ne Jasoň.Mrknutí Nebudu říkat,které tam bude rychleji,protože bych byl zase obviněn z jednostranného pohleduCool


Fucida pisal 'tvarove totozna letadla', takze ziadna kocka a kvapkovity objekt. Ked spominas aerodynamiku tvaru, tak si sa dostal presne k tomu, ci pise Lesnik Mrknutí

Bierglass napsal:Dvě letadla letí ve stejný čas ,stejnou rychlostí 180km/h (měřeno palubními ukazateli)po stejné trase a ve stejné výšce z bodu A do budu B. Které tam bude dříve?


Ani jedno do bodu B nedoleti, pretoze za danych podmienok koliduju Šklebící se Dole spadne rychlejsie to tazsie. Pff Inak odpoved je 'samozrejme ta americka krabicka od sirek'. Ber ako vtip prosim Ta, viem co sa snazis povedat.
 
Pragr
1stCL_Fucida napsal:

Tak nejen koeficientem plochy křídel, ale obecně plochy. Letadlo netvoří jen křídlo (křídla), ale spousta dalších součástí, které jsou v rámci koeficientu odporu kalkulovány.

Celý je to složitější. Vezmi si dvě letadla, která budou tvarově totožná, ale jedno bude 2x větší, než druhé. Koeficient odporu bude totožný, ale to větší bude mít 4x větší aerodynamický odpor. Tzn. koeficient odporu je fajn věc, ale při porovnávání letadel prakticky k ničemu. Nehledě na to, že se samozřejmě jinak mění s úhlem náběhu u jednoho a jinak u jiného éra. Pak už do toho taháme poláry Úsměv.


Tohle je trochu extrémní případ. V diskuzi kvůli které jsem tohle založil šlo spíš o srovnání Pup vs Albatros. To jsou velikostí podobná letadla.
Pup: rozpětí 8.08m, délka 5.89m, nosná plocha 23.6m, hmotnost 556kg. Motor o 80hp ho rozhýbe na maximální rychlost 176km/h
Albatros D.III: rozpětí 9.00m, délka 7.33m, nosná plocha 20.54m, hmotnost 885kg. Motor se 180hp mu dá maximální rychlost 170km/h.

Nevím jak výrazný může mít vliv hmotnost na maximální rychlost, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že je buď Pup přepísknutý, nebo je Albík hodně ořezaný. Leda, že by v přeměně výkonu motoru byl Pup nějak výrazně lepší než D.III. Jestli tomu budeme říkat odpor, nebo Pišvajcova konstanta je už jenom na dohodě Úsměv
 
Rumcajs
Jsem se do toho zabral a snažím se přijít na to, zda ty koeficienty jsou nebo nejsou porovnatelné. Na wiki píšou, že je to bezrozměrné číslo. Přímo velikost toho koeficientu používají k porovnání Camelu a P51 a Lockheed Constelation. To mě vede k přesvědčení, že Gavagai má tu úvahu dobře. On neporovnává celkový odpor, ale koeficient odporu, který vznikl právě pro taková porovnání. Sice to mírně zjednodušil, ale to je pravděpodobně v rámci přijatelných mezí. Albík má prostě někde velkou brzdu.
 
311_Tank
Sice na hodinach aerodynamiky vetsinou chrapu, ale neco i rika ze pokud kridlo s mensi nosnou plochou ktere musi nest vyrazne tezsi letadlo (pup vs albatros) tzn musi generovat mnohem vetsi vztalk bude mit vetsi tlousku profilu nebo nabeznej uhel a tim i daleko vetsi odpor.
Pokud panove u swopithu umeli lip vrtule (ne boje meli optimalizovany pro maximalni rychlost) nevidim nic nerealneho na tom ze to lehci ero leteli rychleji.
Upravil/a 311_Tank dne 05-02-2013 16:18
 
Rumcajs
Tanku tos to docela zjednodušil, až zamotal. Každé křídlo má nějaký optimální úhel náběhu, kde je nejlepší poměr vztlaku a odporu. V nějakém okolí toho bodu se to chová podobně. Když je křídlo provozováno na výrazně menším úhlu náběhu, ten poměr se horší. Podobně když je úhel náběhu moc velký. Úhel náběhu výrazně menší než je optimum, je syndrom letadel s velkou nosnou plochou. Navíc je to komlikovaný výškou. Platí, že s přibývající výškou se zvyšuje úhel náběhu potřebný k generování potřebného vztlaku. Proto piloti Pupů lítali vysoko, protože teprve tam se projevila výhoda těch velkých křídel. Pod 3000 prý neměli proti Albatrosům šanci. O čem se ale bavíme je maximálka u země. Tedy o to šlo v tom výpočtu co psal Gavagai.
Vrtule má samozřejmě na dosaženou rychlost dramatický vliv. Oni ale němci za války taky věděli, jak vrtuli optimalizovat proti motoru a letadlu. Proto taky používali různé průměry a stoupání, aby to optimalizovali. Navíc Gavagai porovnává dvě německá letadla.
 
Bierglass
AH_Kraken napsal:

No Bierglass! Puvodne po precteni prispevku o ROF jsem myslel ze jsi se uplne uz zblaznil.
Ale musim rici ze jsi prave, na rozdil od zdejsich odborniku, prave predvedl znacnou davku zdraveho rozumu. Protoze tvrzeni ze soucinitel odporu je funkci plochy kridla a je vlastne k nicemu je opravdu velice sverazne

Mrknutí
 
Bierglass
Albík má prostě někde velkou brzdu.[/quote]
Vše je relativní.Co ty vidíš jako brzdu Jasoň považuje za dobrý prodejní tahŠklebící se
 
Hokus
Ahoj,

mám dotaz.
Máte taky dojem ,že Lewis,aldis,a pilot nějak nesedí oproti fotkám a RoFku?
Lewis moc vysoko,aldis vodorovně s křídlem a pilot moc malej,nebo letadlo moc velký? Úsměv
Nebo je to jedna z možných variant?

[img]http://i1180.photobucket.com/albums/x418/LM_Hokus/2013_2_5__17_56_56.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i1180.photobucket.com/albums/x418/LM_Hokus/lewis_side.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i1180.photobucket.com/albums/x418/LM_Hokus/2650256928_25b1d30954_m.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i1180.photobucket.com/albums/x418/LM_Hokus/a122515.jpg[/img] is not a valid Image.
 
Rumcajs
Jo máš pravdu, že na těch fotkách to vypadá mírně jinak. Především osa aldisu míří jinam. Ale to může být jinou verzí, protože ten Nieuport na fotce nemá synchronizovaný kulomet.
 
WT_Horrido
Ano, není to Foster lafeta takže poloha rovně je správně. Aldis se nakláněl podle toho kam létaly střely. Pilot se blíží Hoperově vzrůstu. Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-12-2024 12:49
vesele vanoce a štastny novy rok vam všem

24-12-2024 11:15
Pohodové Vánoce a šťastný nový rok přejí Vencourovi

08-12-2024 13:02
Vypadá to, že Nvidia definitivně ruší GeForce Experience. Už se mi aktualizuje na Nvidia App.

06-12-2024 19:02
Viděl jsem jen prvních 8 sekund videa. Stačilo mi.

04-12-2024 13:31
Vlastně jako by miliony mozkových buněk vykřikly hrůzou a náhle utichly.

04-12-2024 12:50

03-12-2024 15:48
Zase po letech jsem zaskočil a tak vás všechny zdravím...borci Mrknutí

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

36,139,890 návštěv