Vzorec pro kobercové bombardování
|
Serza |
Přidané 22-05-2012 09:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1217
Založený: 24.09.10
|
Zdar. Mám udělat projekt do programování, a rád bych
1) byl originální
2) ohromil učitele
3) udělal něco co sám využiju
A napadla mně kalkulačka pro výpočet úhlu zaměřovače při výškovém kobercovém bombardování. Boužel kužel, strejda Google mlčí, takže bych se rád zeptal vás, u kterých nepochybuju. Potřebuju vzorec podle kterého z výšky ve stopách a rychlosti v mílích (IAS) vypočtu úhel nutný pro zásah cíle.
Předem díky za odpověď. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 22-05-2012 09:29
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Dobrá volba, až budeš mít alespoň senam problémů, se kterýma se vypořádat, tek čekej reakci. První tvůj psoblém je, jak účiteli prokážeš, že tvůj výpočet není uplně vedle.
|
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 22-05-2012 09:44
|
Uživatel
Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Serza napsal:
Zdar. Mám udělat projekt do programování, a rád bych
1) byl originální
2) ohromil učitele
3) udělal něco co sám využiju
A napadla mně kalkulačka pro výpočet úhlu zaměřovače při výškovém kobercovém bombardování. Boužel kužel, strejda Google mlčí, takže bych se rád zeptal vás, u kterých nepochybuju. Potřebuju vzorec podle kterého z výšky ve stopách a rychlosti v mílích (IAS) vypočtu úhel nutný pro zásah cíle.
Předem díky za odpověď.
Serzo, zalezi jak chces byt presny v simulaci. Pokud budes pocitat konstantni gravitaci (ve vyssich vyskach je gravitace nizsi), konstantni odpor vzduchu (ve vyssich vyskach je nizsi hustota vzduchu -> nizsi odpor vzduchu), idealni rovny povrch (zeme je kulata, na delsich vzdalenostech se to projevi), a zadny vliv vetru, pak to je vcelku jednoduche.
Pak tu mame terminalni rychlost bomby a dalsi a dalsi "blbinky" ktere muzes a nemusis zahrnout.
Zalezi jak je narocny ucitel a jak ty. Zalezi do jakeho to je predmetu. Pokud to je do predmetu "Pokrocile simulacni nastroje a techniky", tak ti zjednoduseni neprojde - pokud to je do "Zaklady prace s PC" tak jsi v pohode
Todle by ti mohlo pomoct: http://msemac.red...Wfinal.pdf
Upravil/a DarkTatka dne 22-05-2012 09:49
|
|
|
|
Serza |
Přidané 22-05-2012 09:47
|
Uživatel
Příspěvek: 1217
Založený: 24.09.10
|
Napada me nainstalovat na notas Sturma... problem s vetrem neresim, vysku cile nad morskou hladinou taky ne, s programovacim jazykem jako takovym se taky poperu uspesne. Cili jedinym problemem zustava pravdepodobne vzorec vyska-rychlost-uhel. Pripadne prevod z IAS na TAS. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 22-05-2012 10:06
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
1) byl originální
2) ohromil učitele
3) udělal něco co sám využiju
Chápu, účel světí prostředky, ale bude ti to v IL-2 fungovat, asi ne ?
EDIT: Taťko, to je nějaký složitý, kde mam zadat ty 3 čísla ?
Upravil/a clone9cz dne 22-05-2012 10:11
|
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 22-05-2012 10:53
|
Uživatel
Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Vyres soustavu rovnic v odstavci Conclusion pro promenou x, za podminek y = 0, y0 = VYSKA, v0 = RYCHLOST, at uz pocetne nebo simulaci.
Spocti uhly v trojuhleniku danem body [0, Y0], [0, 0], [X, 0] a dostanes uhel jak nastavit zamerovac.
Jak proste mily Watsone |
|
|
|
lochness |
Přidané 22-05-2012 11:12
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Serzo, tohle jsem pro sve potreby v IL2 vyrabel onehdy. http://kogm.bluef...angle.html
Ve vetsine pripadu je to celkem presne (az na odchylky zpusobene naklonem letadla ve vysce - je to cca 1 - 3 stupne podle podminek, prostuduj si T}{oruv bombardovaci manual, ma to tam popsane), ale v nekterych pripadech to neni funkcni (vitr primo proti a vitr do zad - deleni 0) a v nekterych pripadech mi vychazel uhel nesmyslne (pokud jsem vzorce spravne prevedl do programu), nechtelo se mi to uz studovat, potreboval jsem si od toho vorazit. Je mozne, ze se misto TGS pocita proste jen s TAS, fakt netusim. Ale jako vychozi bod by ti to snad poslouzit mohlo.
jinak tady jsem ten problem taky nakousl
http://www.vwings...owstart=40
Upravil/a lochness dne 22-05-2012 11:13
|
|
|
|
Serza |
Přidané 22-05-2012 11:15
|
Uživatel
Příspěvek: 1217
Založený: 24.09.10
|
Programovani, tam nejde ani tak o to abych neco vypocital jako o to abych udelal program. |
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 22-05-2012 11:20
|
Uživatel
Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Pokud to je jen ukazani toho ze umis psat Delphi, tak myslim ze se na nejake slozite pocitani muzes vybodnout
Ale jak vidis, spocitat to spravne je vyssi divci. Doporucil bych tedy Lochuv vzorec, ktery se ti bude nejlepe implementovat. |
|
|
|
alfik |
Přidané 22-05-2012 11:23
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Nejjednodušší výpočet dohozu (při zanedbání čehokoli zanedbatelného ) je:
tg úhlu pozorování cíle = (rychlost letu krát druhá odmocnina (dvojnásobku výšky lomeno 9,81)) lomeno výškou. Je to v našich jednotkách, jak vyplývá již z konst. 9,81
Musel jsem to napsat takhle, neumím sem dát vzorec.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 22-05-2012 11:46
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Ano, ve vakuu by to bylo v celku presne, nicht Wahr? :-)
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Serza |
Přidané 22-05-2012 13:32
|
Uživatel
Příspěvek: 1217
Založený: 24.09.10
|
Diky. Programuju v C#, a musim uznat, ze to az tak tezky zase neni. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 22-05-2012 13:52
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Mohl bys udělat něco jako Bombsight Table http://forums.ubi...71896.html (autoři Pedropan a Pitr) pro ila. To by mne v CoD bavilo (a jediněj rozdíl by byl, že by se to v CoD zobrazovalo ve hře, což ten pro starého ila neumí).
Upravil/a 310_cibule dne 22-05-2012 15:05
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Lekk |
Přidané 22-05-2012 14:52
|
Uživatel
Příspěvek: 1785
Založený: 20.10.05
|
Seržo - máš to celé blbě. Pro kobercové bombardování nepotřebuješ přesnej vzoreček.
Potřebuješ hromadu bombardérů |
|
|
|
Serza |
Přidané 22-05-2012 15:18
|
Uživatel
Příspěvek: 1217
Založený: 24.09.10
|
ad Cibule: Promin, tak dobre to s tim C# jeste neumim
Ad Lekk: Ale potrebuji, aby se trefili na cil alespon desetinou pum - ty zbyvajici (9/10) padne vedle v ramci koberce |
|
|
|
Koty |
Přidané 22-05-2012 15:37
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
alfik napsal:
Nejjednodušší výpočet dohozu (při zanedbání čehokoli zanedbatelného ) je:
tg úhlu pozorování cíle = (rychlost letu krát druhá odmocnina (dvojnásobku výšky lomeno 9,81)) lomeno výškou. Je to v našich jednotkách, jak vyplývá již z konst. 9,81
Musel jsem to napsat takhle, neumím sem dát vzorec.
Pokud zadáš koeficient atm. tření (aerodynamický odpor pum) a hustotu vzduchu (která se dopočítá z výšky podle hodnoty 0 m) dostaneš perfektní vzorec. (nepočítáno s bočním větrem...)
Apropó, nedá se udělat i nějaká mechanická mašinka? Např. taková, jako je v He 111...
Ale přeji seržovi, ať se mu to povede. Ne jak mě tuhlevá s jedním referátem.. xD
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Serza |
Přidané 22-05-2012 18:29
|
Uživatel
Příspěvek: 1217
Založený: 24.09.10
|
Ty mas na tyhle veci holt smulu. Ja dostal za seminarni praci na tema Letecka valka na zapade 1939-1945 (+porovnani s leteckou valkou 1914-1918) dostal za jedna. Dnes jsem uciteli predlozil svuj navrh, a ten byl ocividne nadseny mou originalitou. Plus jsem ten vercajk za 45 minut skoro dodelal (chybi mi pouze zaclenit vzorec na TGS) |
|
|
|
Hoper |
Přidané 22-05-2012 18:58
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
Seržo, musíš se Kotymu trošku víc věnovat a pak i jeho výsledky budou o dost víc lepší...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 22-05-2012 19:28
|
Uživatel
Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Serzo, jen tak ze zvedavosti, kde studujes? |
|
|
|
lochness |
Přidané 22-05-2012 19:40
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
good Serza.
Predpokladam, ze TGS pro pripad kdy letis proti vetru bude: TAS - rychlsot_vetru
a v pripade, ze letis s vetrem v zadech, bude: TAS + rychlost_vetru
to tam ja ve vzorecku nemam, protoze v techto pripadech bude jmenovatel roven 0, takze v aplikaci to budes muset dodelat manualne. Jen abys na to nezapomnel.
Pak rekni, jax dopadl
|
|
|