Gyro zameriavac Mustangu
|
Mungo |
Přidané 01-01-2006 16:08
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Obcas si s touto masinkou zablbnem v offline, takze mohol by mi niekto kto to vie poradit, ako spravne pouzivat tento zameriavac?
Moje pokusy boli take, ze som nastavil prislusne lietadlo a snazil sa tu hviezdicku nastavit podla rozpatia protivnikovej siluety a potom ju umietnit nanho. Ale neviem, ci rozpatie sa ma vojst do vonkajsieho ci vnutorneho obvodu "hviezdice"
P.S. Bol to vobec pouzitelny system? Pri trochu agresivnejsie manevrujucom superovi co neleti rovno je problem tu znacku nan na chvilu dostat a jak poskakuje a pilot sa to snazi korigovat, zhorsi sa jeho schopnost reagovat na manevre supera. Navyse na rozumnu vzdialensot strelby (<200m) sa to uz stava kritickym. |
|
|
|
Noram |
Přidané 01-01-2006 16:24
|
Uživatel
Příspěvek: 591
Založený: 30.09.05
|
něco o tom tady http://www.il2fly...iew/44/36/
a v reálu to nováčkům ulehčilo prej práci ale zkušení piloti říkali že ta sekunda/2 navíc na nastavení jim přišla moc |
|
|
|
AH_James_Gastowski |
Přidané 01-01-2006 16:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 386
Založený: 29.09.05
|
Myslím, že se tím teď dost zabývá AH_Ronsoc, tak se zkus zeptat ho. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 01-01-2006 16:31
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Pouzivas ho spravne, ale jestli plati vnejsi nebo vnitrni kraj, nevim. Ja pouzival vnejsi, ale strilet mi s nim moc neslo . V realu navic pry trvalo vterinu ci dve nez se po manevru ustalil, v ilovi jsem to nikdy nepozoroval.
Pokud jde o ucinnost ve skutecnosti, mel vybornou povest, ktera asi nevznikla sama od sebe. Je treba si uvedomit, ze drtiva vetsina nas simulatorovych pilotu ma nalitano strasne moc hodin v boji, takze umi strilet. Naproti tomu skutecny pilot-relativni novacek (tech je vzdycky vetsina), ktery je v boji jednou za cas a navic se musi bat o svuj zivot, ten nema ten luxus klidu na premysleni kam mirit a uceni se z vlastnich chyb.
Neco jineho jsou asi zkuseni piloti - pokud vim, montaz gyrozamerovacu piloti Tempestu odmitli - hlavne pry proto, ze by jim to kazilo vyhled dopredu, a ze jsou zvykli a umi strilet s normalnim. |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 06-06-2007 14:21
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
Jediné na co je fakt perfektní je při útoku na bombardéry.Jelikož nejsme blázni a neútočíme na ně přímo zezadu ale ze včech možnejch ůhlu výšek a šířek tak potřebujeme i patřičně předsadit.Protože bomber je většinou rovně letící mrcha tak se zapnutým gyrem naštelujem tečku pěkně na motor(v klidu s rozvahou) pomalu máčknem spoušť abychom si nehli s letounem a koukáme jak mu to jde vše do jednoho místa......V boji s divokým bf 109 nedej bože s rychle sudujícím Fw-190 jsem netrefil ani prt. |
|
|
|
Panek |
Přidané 06-06-2007 15:09
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
310_OTU_Gringo napsal:
Jediné na co je fakt perfektní je při útoku na bombardéry.Jelikož nejsme blázni a neútočíme na ně přímo zezadu ale ze včech možnejch ůhlu výšek a šířek tak potřebujeme i patřičně předsadit.Protože bomber je většinou rovně letící mrcha tak se zapnutým gyrem naštelujem tečku pěkně na motor(v klidu s rozvahou) pomalu máčknem spoušť abychom si nehli s letounem a koukáme jak mu to jde vše do jednoho místa......V boji s divokým bf 109 nedej bože s rychle sudujícím Fw-190 jsem netrefil ani prt.
No jo realita.
Voni totiž měli amíci ke konci války hrozné práce se sestřelováním bombardérů. Tak se jim ten gyro sakra šiknul. |
|
|
|
rOckie |
Přidané 06-06-2007 15:30
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
většina soubojů neprobíhala tak jako v Ilovi - letadla sebou po obloze zběsile necukala stylem "hodně zfetovaná fretka"
včera jsem viděl dokument, kde Bud Anderson (16 killů) popisoval souboj, ve kterém mu pilot Me udělal dvakrát nůžky stylem jedna zatáčka doleva - jedna zatáčka doprava z čehož usoudil, že proti němu bojuje opravdu zkušený pilot
Další manévr který se v tomto souboji objevil byla ještě svíčka... |
|
|
|
Panek |
Přidané 06-06-2007 15:51
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
z5 ke gyru. Nelépe je si to nacvičit a vyzkoušet ofline v quick mission. Dát si to proti bomberům, nebo spřátelenejm stíhačkám a střílet a střílet. |
|
|
|
MK_Paja |
Přidané 06-06-2007 16:12
|
Uživatel
Příspěvek: 941
Založený: 29.09.05
|
to "rozpětí křídel" je jen taková berlička pro odhad vzdálenosti, na funkci gyrozaměřovače to nemá žádný vliv. A už vůbec né, na nastavení convergence. |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 07-06-2007 08:50
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
Přesně jak píše Rook.Když se podívám na nějaký záběry z fotokulometu připadá mi že tam oběť většinou letí jak prkno.Kromě snad záběrů z pacifiku kde můžem vidět pěkně kroutící Zera.To se to pak střílelo.Ne jak ne virtuální scéně kde je člověk šťastný za každou vteřinu kdy má letadlo v kříži......Teď si říkám byli oni tak špatní nebo jsme my tak dobří |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 07-06-2007 09:06
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Oni byli tak spatni, delali si starosti s geckama a tak, salati.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Jp- |
Přidané 07-06-2007 09:11
|
Uživatel
Příspěvek: 688
Založený: 30.09.05
|
WT_Horrido napsal:
Oni byli tak spatni, delali si starosti s geckama a tak, salati.
a kupodivu měli strach, že jim někdo střílí přez rameno no prostě lamy. Jako by jim pár kulometů mohlo ublížit |
|
|
|
Lekk |
Přidané 08-06-2007 11:03
|
Uživatel
Příspěvek: 1785
Založený: 20.10.05
|
No svýho času tady bylo přesně to samé vlákno..bohužel už ho někdo smáznul...tam jsem popisoval jak to fachčí.
Předně se jedná o gyrozaměřovač korigující pohyby letounu vuči bodu konvergence. Tj. lidsky řečeno..ukazuje to (hvězdička) kam poletí kulky a kde se protnou v rámci tvých manévrů a rozsahu plexi štítku.
Ta stupnice na boku s ruznýma erama je pouze mechanické zvětšení podle typu era a má za cíl pouze zvětšit zaměřovač dle typu era (
bombr/stihačka).
Bohužel tento typ zaměřovače má jeden fatální nedostatek .. a to že nepracuje s tvojí konevrgencí kterou máš nastavenou v Ilovi. ..místo toho je statický na cca 200m. takže tvoje míření je vlastně jediné..snaha dohnat cíl do bodu konvergence, která je nakalibrovaná ve fabrice...a pokud budeš mít converg. např 500m..tak i při nejlepší vuli nebude tvoje míření fungovat...ona totiž ta optika neumí reagovat na hodnoty konverg. z Ila. pokud ale přijmeš konverg. cca 250-200m mělo by to fachat v pohodě i v rámci přepínání podle typu era.
V rámci manévrování je ti to kapku k ničemu jelikož tam se dostaneš velice rychle mimo funkční rozsah plexi štítku a pro zoom střelbu na dálku zase jsi mimo konvergenci. ale po troše cviku tyhle nedostatky snadno eliminuješ.
PS: co mi ale tenhle zaměřovač určo dal..je dobrej odhad předsazení pro browny obecně...páč pak už hnedka víte že musíte předsadit jednou tolik abyste něco trefili.
Upravil/a Lekk dne 08-06-2007 11:09
|
|
|
|
Rigor Mortis |
Přidané 08-06-2007 13:05
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 199
Založený: 21.12.05
|
Toto jsem napsal někdy před půl rokem na našem panteřím fóru. Je to sbírka zkušeností a postřehů, které jsem získal z několika různých zdrojů. Mimo jiné od učitele z Aera, který mi ten princip vysvětloval na zaměřovači, který má L39 a je prý totožný s K14.
V hospodě mě Avalo a Mára oslovili s tím, abych jim vysvětlil fci. a princip zaměřovače K-14, též zvaného jako Ace Maker.
O jeho historii a nasazení moc nevím, to by mohl možná upřesnit Mechis. Ve hře ho lze najít v letadlech P-51D-20NA a YF-80.
Tento zaměřovač dokáže, v reálném čase a při správném nastavení a postupu zaměřování, určit místo dopadu střel palubních zbraní. Činí tak na základě vašeho manévrování. Když pronásledujete nepřátelský letoun a snažíte se ho dostat do zaměřovače, tak v podstatě víceméně kopírujete jeho letovou křivku (flight path) nebo se s ní snažíte stotožnit tu svou. Různé snímače zaměřovače, ať už gyroskopické, akcelerometry a možná i snímače úhlu náběhu, zjistí, jak se váš letoun pohybuje vzduchem a na základě tohoto pohybu zaměřovač umístí značku na místo, kde předpokládá protivníka.
Opakuji, vše je určováno pouze podle VAŠEHO pohybu. Ve 2WW (v simu Il2FB ) ještě neměla letadla střelecké radary ani žádné jiné snímače polohy nepřátelského letounu.
Navíc je nutné, aby zaměřovač věděl, v jaké vzdálenosti je před vámi nepřátelský letoun. Na to slouží právě nastavování typu letounu a vzdálenosti. Celé to vysvětlím podrobným postupem.
1) Po spatření a začátku pronásledování nepřítele si přepněte zaměřovač na "Auto Mode".
2) Po identifikaci nepřátelského letounu tento nastavte příslušnou klávesou. Pokud se typ letounu v daném seznamu nevyskytuje, vyberte typ, co je nejvíc podobný svým rozpětím.
3) Pro úspěšnou střelbu je vhodné srovnat se s nepřítelem tak, aby byla vaše a jeho křídla rovnoběžně.
4) Když se přiblížíte na vhodnou vzdálenost ke střelbě, nastavte tuto vzdálenost tak, že mačkáte příslušné klávesy (Increase / Decrease Sight Distance), dokud se obvod šestiúhelníku tvořený kosodélníčky přesně nezarovná s rozpětím křídel protivníka. To je právě ta finta, podle které zaměřovač vyhodnotí správnou vzdálenost.
5) Dolaďte zamíření (tečka na střed protivníka) a PAL! Pokud vše uděláte správně, zaručuji, že stačí 1 vteřina a protivník přestane existovat (alespoň v tomto světě).
Klávesy pro nastavení:
Toggle sight mode (Auto) - přepínání mezi obrazcem klasického reflexního zaměřovače (Fixed Mode - kruh s tečkou), oběma obrazci a pohyblivým obrazcem kontinuálně ukazujícím místo dopadu střel v dané vzdálenosti (Auto Mode - 6 kosodélníčků tvořících šestitiúhelník a tečka uprostřed)
Adjust Sight Control To Right / To Left - Nastavení typu letadla, na které hodláte střílet.
Incerase / Decrease Sight Distance - Nastavení vzdálenosti, ve které je před vámi protivník.
Ještě poznámka: Pohyb obrazce zaměřovače má určitou setrvačnost, která je daná snad setrvačností gyroskopů. Proto je doporučeno, být před střelbou alespoň sekundu či dvě v protivníkově letové křivce (držet protivníka pokud možno přesně v zaměřovači), než se gyro ustálí. Platí, že čím prudší změna letové křivky, tím víc se zaměřovač rozhodí a tím víc potřebuje času na ustálení. Z toho vyplývá, že se nejedná zrovna o vhodný zaměřovač pro divoký souboj v zatáčkách. On byl také původně spíše určený pro přepady typu BnZ nebo pro nenadálé přepadení, kdy protivník nemá moc čas reagovat. Pokud se dostanete do dogfightu, raději zaměřovač přepněte na klasický "Fixed mode".
Upravil/a Rigor Mortis dne 09-06-2007 10:33
|
|
|
|
VGR_cardas |
Přidané 08-06-2007 13:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 137
Založený: 30.09.05
|
a kupodivu měli strach, že jim někdo střílí přez rameno no prostě lamy. Jako by jim pár kulometů mohlo ublížit
|
|
|
|
BP_Tyrl |
Přidané 08-06-2007 14:33
|
Diskutující
Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
Má to zásadní nevýhodu. Při zapnutí Gyra jsou v zaměřovači dvě stejné, lehce zaměnitelné tečky. A přijde mi jednodušší střílet přes tu stabilní, než přes tu zběsile se zmítající. Prima je bod 4) než si namačkám kosodélníčky, tak už dávno nemám na co střílet. Tím netvrdím, že to třeba Kojakovi nefunguje. Asi jo. Nejspíš si budu muset nandat něco pomalého a velkého a trénovat. Nejlépe TB 3. To mi snad neuletí. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 08-06-2007 14:53
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
VGR_Lekk napsal:
No svýho času tady bylo přesně to samé vlákno..bohužel už ho někdo smáznul...tam jsem popisoval jak to fachčí.
takove vlakno by jiste nikdo nesmaznul, jak to vidim ja, tak se jeho presunem, ze zvanirny, zmenilo forum_id=21 na forum_id=62
EDIT: tak nikoliv, "Zameřovač "Ace Maker" a jeho použití v P51D" je primo v kategorii USA http://vwings.net...orum_id=14
Upravil/a clone9cz dne 08-06-2007 14:57
|
|
|
|
MK_Paja |
Přidané 08-06-2007 20:23
|
Uživatel
Příspěvek: 941
Založený: 29.09.05
|
BP_Kojak napsal:
.....Navíc je nutné, aby zaměřovač věděl, v jaké vzdálenosti je před vámi nepřátelský letoun. Na to slouží právě nastavování typu letounu a vzdálenosti....
Víš to jistě ? Já stále tvrdím, že nastavení "rozpětí siluety" má pouze informativní charakter k přibližnému určení vzdálenosti protivníka. A funkci gyrozaměřovače neovlivňuje. |
|
|
|
Rigor Mortis |
Přidané 09-06-2007 10:24
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 199
Založený: 21.12.05
|
Vše muselo být trochu americky blbovzdorný bo na píčoviny nebyl čas.
Chlapík jedním točítkem nastavil typ letadla a druhým dorovnal "kroužek" na rozpětí letadla - tím vlastně nastavil vzdálenost střelby, aniž by jí sám přesně věděl. Alespoň jsem si nevšiml, že by se dala někde odečíst. Ta vzdálenost není v ten moment důležitá pro tebe, ale pro zaměřovač, aby věděl jak má "mrskat" tím kroužkem. Pilotům stačí odhad, že jsou dost blízko na účinnou střelbu.
Po zavedení střeleckých radarů, odpadla činnost nastavení vzdálenosti. To zajistil právě ten radar. Dokonce jsem někde četl, že Sabry měly možnost automatické střelby, kdy pilot jen nastavil typ (třeba Mig 15) srovnal ho do kroužku a zaměřovač propojený s radarem, po vyhodnocení dobrých podmínek pro střelbu, dal sám pokyn zbraním. Pilot se tedy po nastavení typu letadla jen soustředil, aby udržel Miga v kroužku a o ostatní se nestaral.
Pojmem "kroužek" v tomto příspěvku myslím tu šílenost složenou z šesti zplacatělých malých piček (kosodélníčků nebo kosočtverečků nebo tak nějak).
Upravil/a Rigor Mortis dne 09-06-2007 10:31
|
|
|
|
Rigor Mortis |
Přidané 09-06-2007 10:41
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 199
Založený: 21.12.05
|
BP_Tyrl napsal:
Má to zásadní nevýhodu. Při zapnutí Gyra jsou v zaměřovači dvě stejné, lehce zaměnitelné tečky. A přijde mi jednodušší střílet přes tu stabilní, než přes tu zběsile se zmítající. Prima je bod 4) než si namačkám kosodélníčky, tak už dávno nemám na co střílet. Tím netvrdím, že to třeba Kojakovi nefunguje. Asi jo. Nejspíš si budu muset nandat něco pomalého a velkého a trénovat. Nejlépe TB 3. To mi snad neuletí.
K tomu bodu 4) na co máš X-52, se všema těma tlačítkama, točítkama, kolečkama, pačkama a jinejma ...čkama? Oproti chudákům z WW2 si můžeš nastavit HOTAS jako sviňa. Určitě se tam ještě najde volný klobouček na up/down/left/right - increase/decrease....blablablabla
|
|
|