Zdravím všechny piloty. Dlouho jsem hrál Combat Flight simulator, ale už jsem ho měl moc navrčený a tak jsem zkusil Il-2 1946. Mám velký problém a nevím, jestli je to hrou, nebo špatnou konfigurací mého počítače. Ani s jedním letadlem nedokážu v různých výškách letět vodorovně rychleji než něco málo přes 400 KmH. Nastavoval jsem nejbohatší směs, plný výkon, hrál jsem si s náběhem vrtule a nic. Měl jste někdo podobný problém? Taky s ovladatelností letadel mám potíže, nějak se mi rychle otáčí okolo vlastní osy. Dokážu to asi tak třikrát za vteřinu a mezi různými typy letadel není rozdíl.
S žádným letadlem neuděláš víc jak 400kmph? A nemáš tam přecvaknuto na míle nebo knoty? A nebo jsem to pochopil tak, že při rychlostech na 400kmph ti letadla zvedaj nos? Tak potom nezbývá než trimovat/vyvažovat.
OndrejW napsal:
Taky s ovladatelností letadel mám potíže, nějak se mi rychle otáčí okolo vlastní osy. Dokážu to asi tak třikrát za vteřinu a mezi různými typy letadel není rozdíl.
Kolem které vlastní osy ? A jak máš nastavenou obtížnost ?
Nedodáš víc informací, jako typ kniplu atd? Předpokládám, že v systému (nastavení Herní zařízení) máš joy ověřený a že tam funguje bez problému. Pusť hru, vlez do Nastavení HW / Vstupní zařízení a projdi hodnoty průběhů křivek u os kniplu. Výchozí 10, 20, 30... tam nenechávej a nacvakej tam minimálně hodnoty z PDF manuálu. Pak dej zkušební let. Vyber letadlo u kterého se dají trimovat všechny 3 osy, např. F4U. Každý letadlo bude někam uhejbat, k tomu abys to udržel snáze v rovným letu, je pak vyvažování. Mrkni proto na nastavení rozložení kláves ve hře, na přiřazení vyvážení. Když pak v letu zrychluješ, bude se ti zvedat nos a ty to vytrimuješ. Jak budeš zase zpomalovat, půjde ti nos dolů, dokud nebudeš na čumáku ubírat - budeš trimovat nazpět. Moment od vrtule pak dotrimuješ křidýlkama. Tolik velice neprofesionální (pardon) volné podání
OndrejW napsal:
Taky s ovladatelností letadel mám potíže, nějak se mi rychle otáčí okolo vlastní osy. Dokážu to asi tak třikrát za vteřinu a mezi různými typy letadel není rozdíl.
Kolem které vlastní osy ? A jak máš nastavenou obtížnost ?
no je celkem jedno, kolem ktere osy, 3x za vterinu je moc v kazdem smeru otaceni rekl bych. to leda tak se zvysenou rychlosti v singlu
jen bych asi doplnil Toppera, testuj to na ciste verzi, bez modu + dodej i info, jakou verzi hry vlastne mas
Zas takova lama nejsem, abych si nevšiml, že mi to ukazuje v mílích. Vyberu si třeba P 47, nebo Fw 190 D, nastavím libovolnou výšku (třeba 6000m, kde by ty letedla měla lítat těsně pod 700 KmH), srovnám letadlo vodorovně, dám plný výkon, lehce vyrovnávám moment vrtule, potud v pořádku a i když mám motor na plný výkon, směs, vrtuli také, nikdy neletím rychleji, než nějakých 400-440 KmH a zkoušel jsem naprosté easy i hardcore ovládání. Když jdu do střemhlavého letu, rychlost vzrůstá 500, 600, 700... tak jak to má být. No, scitlivostí joye jsem si samozřejmě pohrál, aby se to dalo ovládat, ale když ho vychýlým na max., tak udělat výkrut třikrát za vteřinu žádnej problém. No, jestli vám to vodorovně lítá 600-700 na plný plyn, tak je chyba asi v ovladačích na mém kompu.
Bene, T-bolt klidně těch "těsně pod 700" letí i bez shwalbiny
OndrejiW, však to co ti ukazuje budík a ukazatel není pravá vzdušná rychlost, ale indikovaná. Ta je vždy poměrově menší. Těch 440 ve výškách 6-8km je kolem těch 700. Takže to nemáš rozbitý, jen ještě neznáš úskalí rychloměrů.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
OndrejW napsal:
Zas takova lama nejsem, abych si nevšiml, že mi to ukazuje v mílích. Vyberu si třeba P 47, nebo Fw 190 D, nastavím libovolnou výšku (třeba 6000m, kde by ty letedla měla lítat těsně pod 700 KmH), srovnám letadlo vodorovně, dám plný výkon, lehce vyrovnávám moment vrtule, potud v pořádku a i když mám motor na plný výkon, směs, vrtuli také, nikdy neletím rychleji, než nějakých 400-440 KmH a zkoušel jsem naprosté easy i hardcore ovládání. Když jdu do střemhlavého letu, rychlost vzrůstá 500, 600, 700... tak jak to má být. No, scitlivostí joye jsem si samozřejmě pohrál, aby se to dalo ovládat, ale když ho vychýlým na max., tak udělat výkrut třikrát za vteřinu žádnej problém. No, jestli vám to vodorovně lítá 600-700 na plný plyn, tak je chyba asi v ovladačích na mém kompu.
Vida vida Setkáváme se na dalším místě mladý Padawane
Je to samozřejmě tím, co píše Tempík. Je třeba rozlišovat indikovanou (na rychloměru) a skutečnou vzdušnou rychlost (tu, o kterou na rychloměru nemáš). IL-2 tohle modeluje naprosto správně..tedy krom chyby měření v přístrojích.
606_Tempik napsal:
Bene, T-bolt klidně těch "těsně pod 700" letí i bez shwalbiny
Těch 440 ve výškách 6-8km je kolem těch 700. Takže to nemáš rozbitý, jen ještě neznáš úskalí rychloměrů.
Vity opět nejbystřejší ,tohle by mě nenapadlo ani ve snu. IAS vs. TAS beru jako samozřejmost a ani mi to nepřijde. To OndrejW: zkus dát let s kokpit off (Ctrl+F1 v defaultu) a sleduj budík rychloměru a porovnávej se standard textovým ukazatelem rychlosti. Toť pro začátek. Pak by se ti mohl hodit i prográmek Bombsight table, který právě dokáže poradit jakou rychlost máš nahodit do zaměřovače při bombičkování. Šikovný to prográmek.
Zrovna teď jsem to zase zkoušel, dal jsem grafiku na co nejmenší nároky. Měl jsem zapnuté indikátory rychlosti a výšky v rohu obrazovky. Dám plný plyn, všechno ostaní taky full, letím vodorovně s Fw 190 D ´45 se zapnutou MW50, mám výšku 6000m, ukazuje mi to 450 KmH a víc z toho nevymáčknu, začnu pikovat do 2000m, dostanu se asi na 850 KMH, opatrně vyberu a vystoupám tak do 5300, než mi klesne rychlost pod 200 KmH. Tohle si myslím, že není odchylkou přístrojů, tady je něco špatně. S P 47 to bylo obdobné. Na 7500M jsem vymáčkl nejvíce 380KmH, pustil jsem se do střemhlavého letu a u země jsem měl 1100 KmH. No a s Mustangem na full realistic sem se v cca 10 000m nedostal nad 180 Mph a střemhlavým letem jsem to dotáhl na 600 Mph, než se mi to rozsypalo.
Mám verzi 4.07m ajoystick ten nejklasičtější Logitech attack 3...
Jinak zdravím kolegy diskutéry z Palba.cz, materiály pro mou reakci se připravují...
Mě tam taky dost zarážijou ty tři výkruty za vteřinu... To je jako kdybys hned z kraja letěl se zrychlením času..
A jak říkali kluci, zkus se přepnout Ctrl+F1 do pohledu bez kabiny s krášně žlutobarevným HUDem přes půl obrazovky. Tam ti to bude ukazovat skutečnou rychlost. Zkus si porovnat tu z toho kulatýho budíku a tu co máš červeně číslicově vlevo dole. Mělo by ti to v 6ti kilákách ukazovat pořádnej rozdíl...
Ale jo, ta rychlost odhadem sedí. Mj. dle oné Bombsight table na 6000metrech při ukazované tvé rychlosti 450kmph je skutečná rychlost (tu ukazuje až budík při kokpit off) slušných 627kmph. Budíky v letadle a textový speedmetr ukazují vždy méně a s roztoucí výškou se odchylka zvětšuje.
OndrejW napsal:
Zrovna teď jsem to zase zkoušel, dal jsem grafiku na co nejmenší nároky. Měl jsem zapnuté indikátory rychlosti a výšky v rohu obrazovky. Dám plný plyn, všechno ostaní taky full, letím vodorovně s Fw 190 D ´45 se zapnutou MW50, mám výšku 6000m, ukazuje mi to 450 KmH a víc z toho nevymáčknu, začnu pikovat do 2000m, dostanu se asi na 850 KMH, opatrně vyberu a vystoupám tak do 5300, než mi klesne rychlost pod 200 KmH. Tohle si myslím, že není odchylkou přístrojů, tady je něco špatně. S P 47 to bylo obdobné. Na 7500M jsem vymáčkl nejvíce 380KmH, pustil jsem se do střemhlavého letu a u země jsem měl 1100 KmH. No a s Mustangem na full realistic sem se v cca 10 000m nedostal nad 180 Mph a střemhlavým letem jsem to dotáhl na 600 Mph, než se mi to rozsypalo.
Mám verzi 4.07m ajoystick ten nejklasičtější Logitech attack 3...
Jinak zdravím kolegy diskutéry z Palba.cz, materiály pro mou reakci se připravují...
Nevím, nevím, zdáse, že si něco v diskusi přehlédl ? (Tempíkova odpověď)
Mě letí D-9 v 6000m taky "450km/h" se zavřeným chladičem cca 460km/h a nic na tom není špatně. Nejraději bych se zeptal, co vás v tom Combat Flight Simulátoru učili, ale když to tak vidím, tak spíše konstatuji, že je v Combat Flight Simulátoru něco špatně, když v letadlech neukazuje IAS (Indicated Air Speed).
460km/h IAS (Indicated Air Speed), co ukazuje IL-2 v 6000m na budíkách, odpovídá 634km/h TAS (True Air Speed), je na tom něco špatně ? Tedy ano, nám to lítá 600-700km/h hodinu už ve chvíli, kdy budíky ukazují 450km/h
K těm třem výkrutům za vteřinu patří jednoduché vysvětlění.
IL-2 umožňuje při velmi nudných přeletech v OFF-LINE misích zapnout kompresi (akceleraci) času (přes klávesy "[" a "]" ) 1/4 speed, 1/2 speed, Normal, 2x speed, 4x speed, a 8x speed a při takto změněných podmínkách dělají letadla klidně 3 výkruty za vteřinu, ale zároveň uletí 8x větší vzdálenost.
Narážka na zrychlený čas tedy nebyla na chybu v IL-2, ale na to, že se nemáš montovat do kláves "[" a "]", což jsi měl zřejmě uhodnout z křišťálové koule.
Zrychlený čas by se měl vypnout při setkání s něpřítelem, nebo ručně klávesou ' (jednoduché uvozovky vedle enteru), případně poladěním klávesami "[" a "]" do polohy indikované nápisem NORMAL.
S patchema to nemá nic společného, s joystickem taky ne, zjevně máš vše v naprostém pořádku.
PS: Pánové, co ho matete patchema, bombsight table a zrychlenym časem, dyť vy ho necháte hádat co má špatně !
Upravil/a clone9cz dne 10-05-2010 01:23
Děkuji všem pilotům za snahu mi pomoci, ale už jsem přišel na to, v čem byla chyba. A nebylo to ve zrychleném čase, já vím co to je, nejsem trubka, nějaký simulátor už jsem taky hrál.
Byl jsem už naprosto zoufalý a pak mě napadla ještě jedna možnost. Projel jsem počítač antivirákem. Po té, co mi odstranil z počítače pár virů (přesně 138 ) mi nešel IL 2 ani spustit a po opětovné instalaci mi vše běží perfektně. Takže pozor pánové, po jakých serverech brousíte, může se to negativně projevit na výkonech vašich strojů.
Jinak po hodině hraní docela v pohodě, na easy proti těm největším pitomcům v offline docela dávám. Rozuměj: něco trefím a nejdu hned k zemi. Oproti Combat flight 3 je ale Il 2 velice nekomfortní, hlavně absence radaru, zaměřování a automatické sledování soupeře mi dělá velké problémy, furt hledám, kam mi ten parchant zmizel.
Jinak v CSF 3 byl taky rozdil mezi indikovanou a skutečnou rychlosti, ale dalo se to vypnout v realism options.
A co mě nejvíc potěšilo, že v 1946-ce je Ta 152 C a není to naprostej zmetek. (modří vědí...)
Takovej vir by chtěl kažedej, aby dělal 3 výkruty za vteřinu. Skutečně zajímavý projev běhu IL-2 Sturmovik.
IL-2 si totiž má hlídát i čas, protože se přišlo na to, že si pár chytráků podtaktovávalo procesor před spuštěním IL-2, a pak takt zvedli za běhu zpět a lítalo jim to rychlejc.
Automatické sledování soupeře má, tuším, v obtížnosti se musí povolit. Jakýho radaru, CFS letadla mají palubní radary ?
Po 4 vteřinách ho hledat nemusíš, to snad už víš, kde bude, ne.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.