Me-262 rychloměr
|
torr |
Přidané 16-02-2010 11:51
|
Uživatel
Příspěvek: 533
Založený: 05.01.06
|
Náhodou jsem si nechal speedbar a koukám že tu něco nesedí.
Doposud jsem seřídil temně zelenou rafičkou,ale nad výškou 1,5km se začína znatelně rozcházet to co ukazujou obě rafičky se speedbarem.takže např. letím ve výšce 6km,světle zelená rafička ukazuje +-350km/h,temně zelená rafička ukazuje -+600km/h a speedbar ukazuje +-450km/h.takže jakou rychlostí letim,pokud možno vztaženo k rychlosti třeba bf109,fw190 atd.?Prostě to co ukazují jejich rychloměry.žádný mph,kias,knoty a jim podobný úchylný jednotky.Ostatně proč má Me-262 dvě rafičky v rychloměru?gůgl mlčí a manual ila taky |
|
|
|
Merten |
Přidané 16-02-2010 12:04
|
Uživatel
Příspěvek: 1208
Založený: 22.04.08
|
Indikovaná a skutečná rychlost od toho tam jsou dvě. |
|
|
|
torr |
Přidané 16-02-2010 12:26
|
Uživatel
Příspěvek: 533
Založený: 05.01.06
|
dobře, ale speedbar ukazuje svoji třetí hodnotu a to je jaká rychlost?A tom je prakticky můj dotaz.
v BF109,fw190 je hodnota speedbaru stejna s tím co je na rychloměrech.
Upravil/a torr dne 16-02-2010 12:27
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 16-02-2010 12:39
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
No asi tak.
Proč to potřebuješ mít převedeno do poměru k jiným strojům?
Je to jednoduché!
Při startu nejlépe dosáhnout 190 - 210km/h na odlepení.
Po odlepení nabrat co nej rychlost pro následné stoupání bez přehřívání motorů. Rychlost=chlazení.
Při letu dodržet max 800-850km/h a za tu xetrémně nechodit.
Přistání, při přiblížení se nedostat pod 250km/h a na prashu dosedat na 200km.
A to vše dle budíku.!
Pokud to potřebuješ na něco jiného než pro sebe na polet tak ti neporadím.
Upravil/a 1stCL_Novotny dne 16-02-2010 12:40
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 16-02-2010 12:51
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
To je zajímavé. Přístroj v Me-262 indikoval TAS až nad 400 km/h díky vestavěné kompenzaci výšky letu. Takže přístroj v tomto případě není přesný a speedbar je?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
torr |
Přidané 16-02-2010 12:56
|
Uživatel
Příspěvek: 533
Založený: 05.01.06
|
zkusím se zeptat jinak,situace temně zelená rafička ukazuje třeba 700km/h.do výšky 1,5km bude rychlost se speedbarem stejná.ve 6km bude naprosto rozdílná.takže jak zjistím rychlost kterou by ukazoval speedbar ,když by byl zapnutý?prostě indikovanou si nějak nedokážu "představit" kdežto absolutní rychlost kterou ukazuje speedbar tak nějak jo.
že by Horido měl pravdu a prostě je to jenom bug?
Upravil/a torr dne 16-02-2010 13:00
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 16-02-2010 13:02
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Indikovaná vzdušná rychlost (anglicky „Indicated airspeed“, IAS) je rychlost letadla vůči mase vzduchu, jak je indikována pilotovi na rychloměru ovládaném pitot-statickým systémem. Rychlost se obvykle udává v km/h nebo uzlech (anglicky „knot“, zkratka „kn“ nebo „kt“, v kokpitech některých letadel „knt“ ).
Pokud letadlo není v nulové nadmořské výšce a v bezvětří, je indikovaná rychlost nižší než pravá vzdušná rychlost (True Air Speed - TAS).
Toliko Wikipedie.
Upravil/a 1stCL_Novotny dne 16-02-2010 13:03
|
|
|
|
Merten |
Přidané 16-02-2010 13:08
|
Uživatel
Příspěvek: 1208
Založený: 22.04.08
|
Jinak řečeno pokud se cítíš být stihač je ti poměr indikovaná/skutečná rychlost k hovnu a mělo by tě zajímat kdy se tvůj stroj rozpadne na prvočinitele ale pokud seš bombr je to alfa a omega úspěchu . |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 16-02-2010 13:13
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Rychloměr
Rychloměr funguje na tom principu, že sleduje rozdíl celkového tlaku vzduchu a statického tlaku ve volném proudu. Z toho odvozuje rychlost letu. Pokud tomu nerozuníte to nic, prostě měří rychlost vůči okolnímu vzduchu. Zdánlivě jednoduchý přístroj. Mimo všeobecně známých potíží s přepočty mezi km/h, mph (1 mph = cca 1,6 km/h) a kts (1 kts = cca 1.8 km/h) je tu problém s IAS/TAS.
V kostce jde o to, že přístroj na palubě neukazuje skutečnou rychlost letu, ale jen indikovanou rychlost letu. Rychloměr si "myslí", že operuje stále při hladině moře a v nestlačitelném prostředí. To znamená, že s klesající hustotou vzduchu (s rostoucí výškou letu) rychloměr kecá víc a víc. Další problém je se samotnou rychlostí. Pokud letíte pomalu, vzduch se chová jako nestlačitelná tekutina. Čím rychleji letíte, tím je vzduch stlačitelnější a přístroj víc a víc kecá. Zkrátka rychloměr ukazuje IAS (indikovaná rychlost) a skutečnou vzdušnou rychlost TAS získáte po provedení korekcí. K tomu je ta převodní tabulka IAS - TAS dodávaná s ILem.
IAS ale není hodnota k ničemu jak se asi teď zdá. IAS je pro letadlo důležitá z hlediska vlastností a výkonů letounu. Pokud je například pádovka letadla 160km/h, je to pádovka spočítaná na hladině moře a IAS je zde totožná s TAS. Pokud ale lezete s výškou nahoru, hustota vzduchu klesá a pro udržení se letadla ve vzduchu potřebujete výrazně vyšší TAS. Ale podle IAS je pádovka stále stejná, 160km/h.
TAS je důležitá při navigaci. TAS je rychlost kterou se pohybujete vůči zemi.
Pro šťouraly: jasně že to není pravda. Ještě je tu vliv větru. TAS je rychlost letadla vůči vzduchu a když fouká vítr, je potřeba ho vektorově přičíst k rychlosti letu. Tím teprve dostanete skutečnou rychlost letu. V IL2 není vítr modelován - zatím ...
Jo jo, není nad jednoduchej, nezáludnej, blbuvzdornej budík jako je rychloměr že?
Tohle je od AH_Cutory z Holubů. |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 16-02-2010 13:20
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Rychlosti
Také určení rychlosti letadla je poměrně spletitá záležitost. Pro praktické použití je nutné rozlišovat minimálně následující rychlosti:
TAS (True AirSpeed, pravá vzdušná rychlost) je rychlost, kterou se letadlo pohybuje vůči vzduchu. Překvapivě se velmi obtížně měří, spíše ji lze vypočíst na základě IAS, barometrického tlaku a teploty vzduchu. TAS se v malých nadmořských výškách prakticky shoduje s IAS, s výškou však rozdíl zcela zásadně roste (TAS je vždy vyšší než IAS). Hodnota TAS není pro naše účely příliš významná, bohužel FS dovoluje její nastavení jako defaultně zobrazované rychlosti na přístrojích leatdla.
IAS (Indicated AirSpeed, indikovaná vzdušná rychlost) se na rozdíl od TAS měří relativně snadno – jako funkce dynamického tlaku působícího na snímač umístěný vně letounu v ose letu. Právě tuto rychlost ukazují “klasické” přístroje v kokpitu letadla. Její vysvětlení je ovšem spletitější. Díky různé hustotě vzduchu v různých výškách je to rychlost pouze zdánlivá, vyjadřující aerodynamické obtékání letadla vzduchem. Letadlo pohybující se stále stejnou rychlostí TAS bude mít ve výšce – vzhledem k řidšímu vzduchu – nižší IAS než u země. Ačkoliv je rozsah TAS často značný (např. u Concordu od cca 250 do 2500 km/h), rozsah IAS je daleko menší (cca 200 – 450 knotů). Vysokých rychlostí dosahují letadla zpravidla ve velkých výškách, kde díky řidšímu vzduchu odpovídá aerodynamické obtékání letadla podstatně nižší rychlosti v menší výšce.
Znalost IAS je naprosto zásadní pro řízení letadla – právě na IAS záleží zda a v jaké konfiguraci letadlo poletí. Například při přiblížení letí B 737 bez obtíží IAS 160 knotů a TAS bude vzhledem k malé výšce podobná. Pokud bychom se však pokusili letět stejnou TAS 160 knotů ve FL 300, letadlo se zřítí pro ztrátu rychlosti, protože IAS vyjadřující reálné aerodynamické obtékání bude díky řídkému vzduch v této výšce hluboko pod 100 knoty.
GS (ground speed, rychlost vůči zemi) je součtem vektorů TAS a pohybu vzduchu (větru). GS se opět obtížně přímo měří, ale při letu po trati k VOR-DME dá se vypočítat na základě změny údajů DME (měřiče vzdálenosti od radiomajáku) za daný čas. Obvykle je také součástí údajů poskytovaných GPS. Měřič GS bývá běžnou součástí přístroje DME nebo HSI. Znalost GS je naprosto zásadní pro navigaci, zejména pro ATC - jen podle ní jsme schopni vypočítat kde a kdy se jaké letadlo octne. GS vypovídá o skutečném pohybu letadla v geografickém prostoru. Při procedurálním způsobu řízení (na základě hlášení osádek, nikoliv radaru) měl výpočet GS naprosto zásadní úlohu při zajištění organizace letového provozu.
Rychlosti se zpravidla udávají knotech, tj. v námořních mílích za hodinu. Ve vyšších hladinách se někdy udávají v tzv. Machově čísle, které vyjadřuje poměr mezi rychlostí letadla a rychlostí zvuku v dané výšce. Machovo číslo eliminuje problém řídkého vzduchu a v podstatě vyjadřuje pravou vzdušnou rychlost.
(c) 2000-2008: Ondřej Franěk
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 16-02-2010 13:29
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Novotňas, na to se ale Torr neptá.
Imho je v tom bug.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
torr |
Přidané 16-02-2010 13:32
|
Uživatel
Příspěvek: 533
Založený: 05.01.06
|
Pánové děkuji za snahu ohledně IAS/TAS jsem zase chytřejší.
Ale zůstává otazka:co teda ukazuje speedbar ,kdy letíte v ME-262 ve větší výšce než 1,5km?prostě má svoji vlastní hodnotu.v tomto případe máte 3 hodnoty rychlosti v km/h(2 z budíku a 1 ze speedbaru) |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 16-02-2010 13:44
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Novotňas, na to se ale Torr neptá.
Imho je v tom bug.
Já reagoval jen na to co dokážu nějak odpovědět.
prostě indikovanou si nějak nedokážu "představit" kdežto absolutní rychlost kterou ukazuje speedbar tak nějak jo.
Pro mne to je takové tento, jsem naučenej bez speedbaru.
Takže ten blábol dole nějak nepotřebuji a koukám na ten ciferník.
Upravil/a 1stCL_Novotny dne 16-02-2010 13:46
|
|
|
|
torr |
Přidané 16-02-2010 13:52
|
Uživatel
Příspěvek: 533
Založený: 05.01.06
|
no právě ,já lítám pouze bez speedbaru,jsem zvyklej na budíky,tentokrát jsem nechal omylem zapnutý speedbar a tak vznikl tento dred.Taky je pravda že si takhle letím v pohodě v třeba 8km při rychlosti temně zelene rafičky +-750km/h a najednou vžum podstatně rychlejší P-47 mě dostane,no ted už to má smysl ,prostě něco kecá. |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 16-02-2010 14:33
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
P-47 ve hře vydrží až 1000 km/h.V tom nemá konkurenci.
Jinak si myslím, že správnou hodnotu v tomhle případě udává speedbar, kterej je dle mého názoru na všechna letadla namodelován stejně.
Jak píše Fuči...V budících Me-262 bude nejspíš bug. |
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 16-02-2010 18:02
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
Když jsme u těch rychlostí, nikdy jsem nad tím pořádně nepřemýšlel, protože mi to přišlo samozřejmé, ale Speedbar v ILovi tedy ukazuje pilotovi IAS, TAS nebo GS? Měl jsem za to, že IAS, jako je tomu v realu na rychloměru každého letounu, ale je to tak i v simulatoru?
Mimochodem k tomu Thunderu... před rokem možná o něco déle jsem v Ardenách 44 na AH dohnal někoho z 311té (nejsem si tou letkou 100% jist) při únikovém manévru ve střemhlavém letu s Dorou. Na rychloměru jsem měl tehdy 950 km/h (což už je daleko za maximálkou D9), když jsem ho sundal, spojenec v chatu nadával, jak je možné, že ho Fokáč dohonil při takovém to manévru (přesto, že jsme měli oba naprosto totožnou vstupní rychlost)... Ono to s tou P 47 v IL2 zase tak horké nebude |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 16-02-2010 19:46
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
FK_Rychtyg napsal:
Mimochodem k tomu Thunderu... před rokem možná o něco déle jsem v Ardenách 44 na AH dohnal někoho z 311té (nejsem si tou letkou 100% jist) při únikovém manévru ve střemhlavém letu s Dorou. o
Nevěřím!
Upravil/a 310_Gringo dne 16-02-2010 19:46
|
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 16-02-2010 20:21
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
Já v životě nevěřil tolika věcem
Upravil/a FK_Rychtyg dne 16-02-2010 20:22
|
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 16-02-2010 22:33
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
Nevím, jak je to s akcelerací ve střemhlavým letu u obou mašin.Ale vzhledem k váze p-47 bych se přikláněl na stranu Thundera.
FW-190D má zase takovej pěkně čistej profil.
Jsi mě navnadil čeče, že to snad s někým otestuju. |
|
|
|
Panek |
Přidané 16-02-2010 22:38
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
No Ilovská Dora se po dosažení 900kmh IAS rozpadne. |
|
|