trošku jsme ujeli OT ve vláknu o neoficiálních modech a sklouzlo to na AH. Prosím veďte diskusi o AH zde, bude to logičtější ....
AH_Cutora napsal:
AHčka na offiko 4.09m rozhodně přejdou.
Momentální situace s modama, nezlobte se na mě, je pěkně na piču. Děsnej brajgl, každej má jinak zmodovanej IL, spousta modu je velmi sporné kvality - ale na druhou stranu jsou i špičkové mody které mi v IL2 moc chyběli - a nikdo nikdy neví jaká verze a skladba modů zrovna frčí... Z toho by se jeden zesral. Rozhodně na tom nejde stavět mapy pro plošnej veřejnej server.
Velký kus záslužné práce udělal AAA UI 1.0 a 1.1, alespoň trošku se snaží do toho vnést pořádek vydáním jasně označených verzí - nicméně i tak to nikdo nedodržuje mít "čistou verzi modu". Navíc při tom objemu ke stažení to je na hraně únosnosti distribuce. Navíc mluvit o plošném zveřejnění dost dobře nejde.
Naproti tomu jak vyjde OFICIÁLNÍ a ROZUMNĚ DISTRIBUOVANÝ patch posvěcený 1CMaddox, tak je jasný jaká je to verze a není problém ji vyžadovat od klientů.
K té distribuci: Ať bylo UBI Soft jakékoli, tak důležitá věc jak to vnímám já bylo, že tam vycházeli ofiko patche a dali se tam dohledat a zjisti. Zánikem jejich podpory je problém s distribucí ofiko věcí mimo rusko. Přeci jen azbukou píše jen zlomek světa a Ruské stránky jsou dost problém Bylo by dobré kdyby si tohle 1C Maddox games taky uvědomili...
Strašně rád bych, kdyby se do ofiko patche dostali některé věci z AAA, ale je mi jasné, že při tom objemu co modeři chrlí není boha který by to zkontroloval, odzkoušel a rozhodl tenhle mod je dobře naprogramovanej a bez chyb/vedlejších efektů, tenhle není... To by Daidalos team vopravdu se změnil na tester team. Nicméně doufám, že to někteří modeři pochopí a pokusí se přidat k Daidalos teamu do některého dalšího patche (ti s kvalitnějšími mody jako mdf, FMB mod, katapult, nový systém rození, některé kvalitnějšíí mapy, ...). Konec konců vždyť hlavní rozdíl mezi Daidalos teamem a ostatními modery je v té spolupráci s Olegem a přísné samokontrole kvality výsledků.
Neděkám si iluze, že zmodovat nový ofiko 4.09m bude otázkou dnů pro všechny ty AAA, C6 a já nevím koho ještě... Celý ten slavný sound mod a vše nad ním postavené je vlastně o tom, že poupravili pár klíčových komponent ILa aby jako moduly přijal MODy. Když si projdete strukturu AAA modů tak zjistíte, že stávající mody jsou jedny a ty samé pro 4.08m a 4.09b1m a 4.09b1m je vlastně "modem nad 4.08m". Však oni se s tím rychle poperou a bude v tom zase ten samej brajgl jako je teď. Otázka dní od vydání ofiko patche podle mě...
Jirka napsal:
Pěkně jsi to napsal Martine. A jak se k tomu AHčka postaví. Bude to i nadále server který sežere všecko s čím se tam kdo připojí ?
AH_Cutora napsal:
Ano, check runtime nechame vypnute. Zda se ze cheatovani s FM a podobne nastesti neni obvykle, takze neni duvod byt timto zpusobem restriktivni ke klientum.
Jak rikam, problem s modama je ze se nelze spolehnout ze je klienti maji, Take by se mi libilo mit na serveru nektere nove mapy, nektera letadla a nektere vlastnosti z modu, ale spolehnout se na klienta ze to ma proste nelze, je v tom moc velkej mrdnik
U dedikace pro sirokou verejnost je holt potreba byt trosku konzervativnejsi a opatrnejsi.
311_BleskovejPodrs napsal:
Já myslím že UI 1.1 je už tak rozšířené, že lze na server nahodit mapy v něm obsažené a člověk se nemusí bát, že by mu poklesla návštěvnost serveru.
Alespoň na serveru Spit vs 109 MODs to funguje zcela bez problémů, každý večer je na serveru 60-80 lidu...a hned by byly AH přitažlivější.
Byla by to alternativa pilotům, kteří si chtějí zalétat nové mapy s novými letadly, ale nechtějí až takovou obtížnost, jako je létání bez ikony na mapě, bez ikon letadel a bez speedbaru...
AH_Cutora napsal:
O návštěvnost na AH se nebojím, teď když jsem lítal naposled jsem musel jít na BP, poněvadž jsem se na AH neproklikal ;-)
Já spíš vnímám jako devizu, že AH je na základním 4.08m a zalítá si tam každej kdo má ILa. Mody máme povolené a na mapách jsou MOD letadla, nicméně i ten kdo má jen čistého ILa nebo zcela jiný systém modů než nejrozšířenější AAA se může připojit na jakoukoli mapu a vybrat si letadlo ze standardu 4.08m se kterým si může zalétat.
Když to nastavíme tvrdě na mod nějaké verze, použijeme pro misi MOD mapu, nebo na mapě nebude žádné ne-mod letadlo, nebo natvrdo použijeme nějakou mod funkci která zásadně ovlivní situaci, tak si spousta lidí nezalétá... To je ta konzervativnost a opatrnost správce veřejnho serveru o které mluvím.
PS: jsme ale už poněkud OT. Případnou další diskusi o AH prosím směrujme do AH sekce diskusního fóra.
LC_LEON_CZ napsal:
Jirka napsal:
Martine, nejde o čítování, ale o vzájemnou nekompatibilitu mezi různými mody způsobující nekorektní chování ILa.
Pokud se na AH připojí někdo s jinými mody, než jaké jsou na AH serveru uvedeny a bude mu blbnout hra, je to podle mě jen jeho problém a ne provozovatele AH serveru...
CZ_AH_Dedicated jede na ORIGINÁLNÍM dedikáči 4.08m.
Až vyjde ofiko 4.09m a bude k němu dedikáč 4.09m, přejdeme na dedikáč 4.09m.
Kontrola integrity ILa zapnutá není.
V planesetu některých map jsou občas letadla, která jsou v originální hře jen AI a v modech mají kokpit, takže člověk s příslušným modem si ho na serveru může vzít jako normální flyable letoun, ten kdo nemá příslušný mod na to letadlo si ho vzít nemůže. Přes to tam má na každé straně alespoň jedno letadlo které nepotřebuje mod, je v origo hře, takže může létat i bez modu. Tento přístup by měl umožnit, že všechna letadla jsou ve vzduchu vidět, nevyskytují se "duchové" a podobně.
Zkrátka AH jsou k modům tolerantní, ale přímo je nevyžadují z důvodů co největší kompatibility.
Pokud má někdo problém s modama versus takto nastavený server, tak je to jeho problém a neměl si zprasit ILa pochybnyma modama.
Pokud by nastali problémy typu, že se na serveru opakovaně vyskytují lidé s nekorekníma modama které způsobují problémy OSTATNÍM, pak by asi přišla na řadu otázku zapnutí kontroly hry a modisti by prostě měli smůlu. Stejně pokud by se na serveru začali objevovat lidi s upravenými flight modely letadel (i když zrovna u B24, B29, B27, B5N2 a podobně to jsem ochoten v rozumné míře tolerovat, Oleg-boys flight model těchto letadel je špatný), nebo s upravenou municí a prostě s cheaty tohoto druhu. Zatím mi to nebylo nijak zásadně hlášeno, co vím tak bylo jen jednou podezření na někoho s modifikací munice ale jen jednou a už se to znova neobjevilo tak to zatím ignoruju, mohl to být i planý poplach.
Lepší řešení stávající situace neznám, myslím že je to asi nejlepší kompromis mezi všemi hledisky.
Nechci mít z AH za každou cenu nejnavštěvovanější server. Spíš si zakládám na kompatibilitě, stabilitě, velké zásobě pestrých map a tom že chodí rozumní lidé se kterými je zábava lítat....
AH_Cutora napsal:
Pokud má někdo problém s modama versus takto nastavený server, tak je to jeho problém a neměl si zprasit ILa pochybnyma modama.
Jenže to není tak jednoduché. Server pustí i toho, kdo má jinak nastavený mod než jaký je na serveru. A pokud se potkají dva lidé s různými mody, pak mají problém oba. Jednoduše řečeno, jeden s jiným modem to kazí každému koho potká co má jiný mod než má on. Takže se nejedná p problém jednoho ale o problém obecný.
AH_Cutora napsal:
Pokud má někdo problém s modama versus takto nastavený server, tak je to jeho problém a neměl si zprasit ILa pochybnyma modama.
Jenže to není tak jednoduché. Server pustí i toho, kdo má jinak nastavený mod než jaký je na serveru.
Pocad chapu. Ano, server pusti kazdeho kdo ma v IL2 hre zakompilovanou promennou verze hry "4.08m". Mod ne mod je mu ukradeny, IL2 primarne kontroluje pri pripojeni obsah te promenne. Teprve to nastaveni kontroly verze na serveru spousti dalsi pridavny mechanismus kontroly klienta.
A pokud se potkají dva lidé s různými mody, pak mají problém oba. Jednoduše řečeno, jeden s jiným modem to kazí každému koho potká co má jiný mod než má on. Takže se nejedná p problém jednoho ale o problém obecný.
Tady uz se nechytam. Stavajici mody jak jsem pochopil jsou o tom, ze jsou zpristupnovana/modifikovana letadla ktera byla AI. Dale jsou delane drobne zmeny ve flight modelu a podobne. Pripadne pridane objekty a letadla. Ale to je vsechno z pohledu serveru jedno. Server s klientem komunikuje pres UDP. Na serveru je definovana mapa a co je na ni dostupne a zmodovany klient si vezme to co mu server "nabidne/povoli" a posila serveru informace o poloze a svych akcich. A protoze server zna letadla a format odpovedi klienta, tak je to v pohode i kdyby mel klient zmodovane treba PZL s letovym modelem schwalbe (samozrejme hraci by to ufo videli a rvali by). Prusvih nastane, pokud si klient pres nekorekni mod protlaci neznamy objekt/letadlo - pak vznikaji ti duchove a tak...
Ale snad se v modech nemeni nic zasadniho ve smyslu kompatibility hry ne? To by uz bylo uplne v hajzlu, natolik soudni panove moderi snad jsou ne? Ja ty mody nesleduju tak me prosim opravte pokud se mylim, tohle je hodne dulezite z hlediska kompatibility hry...
ok, beriem.
ale...
takto prídeme sa o vela AAA-lietatelných strojov. a to by bola škoda
minulý týžden som náhodne chodil na AH_Akrobat.
využitelnost prakticky nulová, viac sa používa TS _akrobat.
Čo takto , ked výjde 4.09Final, prerobiť Akrobat na klasický AH_DF_4.09Final a AH_DF_dedicated premenovať na AH_DF_MOD-AAA.
A pre oba servery zostanú tie isté mapy, nastavenie len iný planeset.
A nech aspon raz rozhodne "lud".
Niečo podobné ako je Spit vz 109 a Spit vz 109 MOD.
a bude koza celá i vlk sýty.
Upravil/a Tajpan dne 16-08-2009 02:51
AH_Cutora napsal:
Ale snad se v modech nemeni nic zasadniho ve smyslu kompatibility hry ne? To by uz bylo uplne v hajzlu, natolik soudni panove moderi snad jsou ne? Ja ty mody nesleduju tak me prosim opravte pokud se mylim, tohle je hodne dulezite z hlediska kompatibility hry...
Ano Martine. Právě že je to tak. Už když jsem s čistým 4.08 potkával na AH letadla s AAA měl jsem často problém. A teď s UltraPackem, kterej ILa překopává ještě víc je to v pr... úplně.
AH_Cutora napsal:
Ale snad se v modech nemeni nic zasadniho ve smyslu kompatibility hry ne? To by uz bylo uplne v hajzlu, natolik soudni panove moderi snad jsou ne? Ja ty mody nesleduju tak me prosim opravte pokud se mylim, tohle je hodne dulezite z hlediska kompatibility hry...
Ano Martine. Právě že je to tak. Už když jsem s čistým 4.08 potkával na AH letadla s AAA měl jsem často problém. A teď s UltraPackem, kterej ILa překopává ještě víc je to v pr... úplně.
Pokud se připojuješ na AH s čistou hrou bez AAA a hra se Ti pak chová nekorektně, protože všichni ostatní tam AAA mají, tak stačí si AAA doinstalovat taky, ne? Vždyť to Čutora už jednou před chvílí psal, že když někdo lítá v jiné konfiguraci hry než je předepsaná na serveru a hra se mu pak chová nekorektně, je to pouze jeho problém.
čistá 4.08 by na AH neměla být vůbec žádný problém. Mapy jsou tam jen základní co abízí Oleg a žádné letadlo, co by nebylo v olegově ilu AI tu taky není, takže nehrozí nějaký ghost planes. Kromě grafických vylepšení, jiných zvuků a právě těch lítajících AI by AAA UI nemělo upravovat nic jiného. Je v ní sice obsažený mód pro BOB s novými mapami na 4.09, ale to se odvíjí od nastavení serveru. 99,8% všech módů upravují stejně jen textury, nebo zvuky atd takže není důvod se znepokojovat nějakým nekorektním jednáním Ila z důvodů módů.
AAA mod upravuje mnohé. Nevyjímaje FM a DM. I když autoři mluví jinak. Stačí jen rozbalit a porovnat. Pokud by AAA mod upravoval jen efekty, pak by s čistou 4.08 nebyly problémy. BTW. Co když se na AH připojí člověk s UltraPackem ? A to je sakra poměněný IL.
Jirka napsal:
AAA mod upravuje mnohé. Nevyjímaje FM a DM. I když autoři mluví jinak. Stačí jen rozbalit a porovnat. Pokud by AAA mod upravoval jen efekty, pak by s čistou 4.08 nebyly problémy. BTW. Co když se na AH připojí člověk s UltraPackem ? A to je sakra poměněný IL.
Nejaky konkretni priklad ? By me to zajimalo protoze jak striktne hlasaj zadny upravy zbrani a puvodnich letadel ...
Jelikož se nám v posledních týdnech neustále ztrácí chatovací řádek (resp. není reakce na příkazy) bude nejpozději 4.10.2009 zapnuta verze na kontrolu originálu bez modů. Dle všeho je to způsobováno zvenku, v PC nejsou žádné chyby zapsány.
Pokud celý týden bude chat reagovat, nic se měnit nebude, ale moc tomu nevěřím, nejpozději do 2 dnů po restartu reakce na příkazy přestanou.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.