Přetížení - dotaz
|
3BAP_Rohlos |
Přidané 25-12-2008 22:53
|
Uživatel
Příspěvek: 816
Založený: 08.01.07
|
Bavili jsme se na štědrej večer s kámošama v hospodě o blbostech a taky o letadlech a přetížení. Tak tam někdo zahlásil, že 0 G je normální horizontální stav letu a od něj se odvíjijou pozitivní a negativní géčka. Tak jsem řekl, že když letadlo stojí na zemi, nebo letí horizont tak má 1G a že 0G je jako stav beztíže a že ty géčka jsou gravitačním násobkem. (tzn. mám jedno G - vážím 90kg, když mám 3G, tak je to 270kg a když mám -2G, tak vážím -180kg - tak to vidím já)
No tak se mě všichni vysmáli a řekli mě, že melu sračky...
Chtěl jsem se zeptat někoho povolanýho, jak to teda je a esi su vopravdu takovej vůl. |
|
|
|
BenKenobi |
Přidané 25-12-2008 23:16
|
Uživatel
Příspěvek: 526
Založený: 24.05.08
|
podle mě máš pravdu....klidný stav je 1G, myslím že se to odvozuje od gravitačního zrychlení, takže když jsi v letadle, které se propadá rychlostí 10m/s (pro rýpaly: 9,81m/s), tak tehdy máš těch 0 G, tj. stav beztíže... |
|
|
|
doktorkop |
Přidané 26-12-2008 09:17
|
Uživatel
Příspěvek: 732
Založený: 30.09.05
|
Jestli si dobře vzpomínám 1G je správně.
Tenhle drobeček dělal výkrut právě 1G
http://www.youtub...J546BEps-M
Je snadné být přečíslen,když je někdo nula.
Že?
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 26-12-2008 10:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Jo, měls pravdu, G je násobek gravitačního zrychlení.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 26-12-2008 14:06
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Rohliku, k prostemu vysvetleni si lze pujcit matematiku.
V pripade, kdyby odpovidalo 0G horizontalne leticimu letadlu, ci stojicimu na zemi, tak by jeho nasobky odpovidaly
0G*1=0G
0G*2=0G
0G*3=0G
0G*4=0G
0G*5=0G
0G*-1=0G
0G*-2=0G
0G*-3=0G
0G*-4=0G
zase jen "nule".
Az se s nima priste uvidis, tak se jich zeptej jaky by byl rozdil mezi nasobky G v pripade, pokud by G odpovidalo 0 a vysvetleni dostanes od nich.
|
|
|
|
Hanss |
Přidané 26-12-2008 14:11
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
máš se vsadit aspoň o flašku vizoura, já už jich takhle pár vyhrál |
|
|
|
alfik |
Přidané 26-12-2008 19:03
|
Diskutující
Příspěvek: 4818
Založený: 21.04.06
|
Je to tak, sračky melou oni prd vědí. V novějších stíhačkách je ukazatel, a ten skutečně např. při stání na letišti stojí na značce 1G. Ukaž jim to třeba na Lock Onu nebo MSFS.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 26-12-2008 22:04
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Gravitační zrychlení vyjadřuje intenzitu gravitačního pole v dané vzdáleností od těžiště tělesa, které gravitační pole kolem sebe vytváří. Vyjadřuje gravitační sílu, kterou toto těleso přitahuje jiné těleso o jednotkové hmotnosti. Godnota gravitačního zrychlení na povrchu Země vyplývá ze vztahu pro intenzitu gravitačního pole po dosazení hodnot poloměru a hmotnosti Země. Gravitační síla směřuje do těžiště (středu) tělesa a proto je gravitační pole vždy centrální. S gravitačním zrychlením by tělesa padala k Zemi, kdyby se Země neotáčela.
Na tělesa otáčející se spolu se Zemí působí výslednice dvou sil:gravitační síly a odstředivé síly. Tato výslednice se nazývá tíhová síla a uděluje tělesům při volném pádu tíhové zrychlení, což je vektorová výslednice gravitačního zrychlení a odstředivého zrychlení (záporné zrychlení dostředivé).
Tíhové zrychlení vyjadřuje intenzitu tíhového pole na povrchu Země. Tíhové pole se s dostatečnou přibližností považuje v daném místě za homogenní. Tíhová síla a tíhové zrychlení jsou pak kolmé na vodorovný povrch Země a s výškou se jejich velikosti nemění. Na různých místech zemského povrchu se velikost tíhového zrychlení mírně liší, tzn. na rovníku je jeho hodnota menší a směrem k pólům se zvětšuje. To je způsobeno velikostí odstředivé síly vznikající rotací Země, která je největší na rovníku a nejmenší na pólech. Dohodnutá střední hodnota tíhového zrychlení je g = 9,80665 m/s².
Něco suché teorie Nula krát něco je bohužel nula, jak píše Clone...
Upravil/a WT_Horrido dne 26-12-2008 22:06
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
swt |
Přidané 26-12-2008 22:57
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 198
Založený: 04.10.05
|
BenKenobi napsal:
podle mě máš pravdu....klidný stav je 1G, myslím že se to odvozuje od gravitačního zrychlení, takže když jsi v letadle, které se propadá rychlostí 10m/s (pro rýpaly: 9,81m/s), tak tehdy máš těch 0 G, tj. stav beztíže...
Letadlo, ve kterém je beztíže, se nepropadá rychlostí 9,81 m/s, alébrž se propadá rychlostí, která se mění se zrychlením 9,81 m/s^2.
Pokud se bude letadlo propadat konstantní rychlostí X (a to třeba 9,81 m/s nebo 1 m/s ...) bude na palubě ... 1g ! |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-12-2008 02:14
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Rohlajz.. Čekal bych, že jakožto student X-tého ročníku strojárny v oboru letecká konstrukce je zničíš argumenty už v hospodě..nebo tím brutálním Cassiovým způsobem, utopit je v tvrdém lihu
PS: Kdo by měl být v těhle směrech povolaný, když né ty?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
3BAP_Rohlos |
Přidané 27-12-2008 08:30
|
Uživatel
Příspěvek: 816
Založený: 08.01.07
|
1stCL_Fucida napsal:
Rohlajz.. Čekal bych, že jakožto student X-tého ročníku strojárny v oboru letecká konstrukce je zničíš argumenty už v hospodě..nebo tím brutálním Cassiovým způsobem, utopit je v tvrdém lihu
PS: Kdo by měl být v těhle směrech povolaný, když né ty?
Se čtverkou v krvi mě rozumný argumenty došly, ale v hlavě jsem měl to, že mám asi pravdu.
Jinak díky všem za odpovědi. |
|
|
|
alfik |
Přidané 27-12-2008 11:24
|
Diskutující
Příspěvek: 4818
Založený: 21.04.06
|
Jinak, z vlastní zkušenosti vím že v hospodě nejde o pravdu ale o adrenalinovou zábavu. I kdybys snesl rozumné argumenty, nebyly by přijaty už z principu. Lepší je vědoucně se chechtat a neříkat nic. Nebo se hádat a s potěšením přijmout že to bude jen pro srandu králíkům To je možná to proč se Gioconda tak debilně usmívá
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 27-12-2008 12:35
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
Se čtverkou v krvi mě rozumný argumenty došly, ale v hlavě jsem měl to, že mám asi pravdu.
V takovým případě jsi měl říct: "A jestlipak víte, vy plantážnící kolik G je na Marsu? Nevíte, tak držte huby!"
Upravil/a 310_Gringo dne 27-12-2008 12:35
|
|
|
|
57thMH_Edison |
Přidané 27-12-2008 12:37
|
Uživatel
Příspěvek: 946
Založený: 30.09.05
|
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Cockpit-L159.jpg[/img] is not a valid Image.
Ten malý budíček druhý od spodu vlevo hned nad kabinovým výškoměrem ..... nebo třetí do vrchu pod rychloměrem a ADI. Jak je vidět v klidu vykazuje hodnotu 1G.
Upravil/a 57thMH_Edison dne 27-12-2008 12:37
RUM ZBYSTŘUJE ZRAK A ZJEMŇUJE PILOTÁŽ
|
|
|
|
Stoupa |
Přidané 28-08-2011 17:53
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Mám dotaz, proč má G meter 3 ručičky?
|
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 28-08-2011 18:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
1- Max. dosažené kladné G
2- Max. dosažené záporné G
3- aktuální G |
|
|
|
Stoupa |
Přidané 28-08-2011 18:20
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Dík.
|
|
|
|
Koty |
Přidané 28-08-2011 21:51
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Já bych měl také dotaz ohledně G. Sou vůbec v ilech simulovány stahovací antiG kalhoty?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Topper-Czech |
Přidané 28-08-2011 21:54
|
Uživatel
Příspěvek: 879
Založený: 17.05.08
|
K čemu by ti to jako bylo? Nestačí ti tohle? http://vwings.net...rowstart=0 |
|
|
|
Koty |
Přidané 28-08-2011 21:58
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
1. Je těžké manévrovat s černou obrazovkou
2. Myslíš ty kapitalistický jakožekrásky?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|