měl bych takový dotaz je vůbec k něčemu nastavování parametrů motorů jako úhel listů vrtule ,bohatost směsi,otevření chladiče,magnety atd.¨
Já většinou lítám tak,že dám na let 90 procent výkonu,před cílem plnej a až se začne přehřívat stáhnu ho na normál 90.
pokud ano neni nějaký link jak co nejlíp naštelovat(pokud možno v češtině).
díky
Pro Baron Von Drap odpověď:
Podobný dilema mám taky. Jde o to jestli si chci hrát na opravdováho letce.
Jediný co se slyšitelně změní je, když letíš ve vysokých výškách (cca 3500 m) tak pomůže přepnout kompresor. Pokud je u letadla, co sním lítáš, přepínatelnej. V Readme je popis u jednotlivých letadel v jakých výškách je nutno kompresor přepnout.
Úhel listů vrtule měním při prudkém klesání, či rychlém přistávání (až na 0). Prý by se ve skutečnosti mohl motor přetočit a zadřít.
Ovládání chladiče používám – hrozí zadření motoru.
Bohatost směsi taky používám, u některých letadel motor lépe táhne při stoupání. Většinou jedu na 60 až 80%, někdy i jen na 40%. Při 120% se motor většinou zahltí a zhasne. Jak to ve skutečnosti používali nevím. To by nám musel poradit nějakej opravdovej pilot.
Magneta nepoužívám, ani pořádně nevím, na co jsou dobrý.
bacha na ten kompresor, Oleg v tom má u pár letadel viditelný hokej (z hlavy mne teď tak napadá I-16, J2M3, možná ňáký Jaky)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
tady je to samej Von
Jinak kazde letadlo chce to svoje a nastavovani se u nekterych skoro nevyplati a u nekterych letadel se bez toho lita dost spatne. Pokud te zajimaji konkretni stroje, tak je tu vetsinou najdes v prislusne sekci a tam se to jiz pravdepodobne probiralo podrobneji. Pripadne se tam optej a jiste ti fanatici do sve plechove krasky radi poradi
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
1. Nastavování bohatosti směsi u některých letadel nefunguje. Znamená to že mají pouze automatiku a nejde do toho šahat?
2. Když uberu bohatost směsi na 0, tak chcípne motor. Potom už se mi ho nedaří znovu nahodit. Jde to?
3. Dá se u čtyřmotoráků vybírat víc motorů najednou? Vím že jde vybírat každej motor zvlášť,ale každým vybráním se zruší výběr toho předchozího. Chtěl bych vybrat a ovládat současně například motory 2 a 4
1. Nastavování bohatosti směsi u některých letadel nefunguje. Znamená to že mají pouze automatiku a nejde do toho šahat?
2. Když uberu bohatost směsi na 0, tak chcípne motor. Potom už se mi ho nedaří znovu nahodit. Jde to?
3. Dá se u čtyřmotoráků vybírat víc motorů najednou? Vím že jde vybírat každej motor zvlášť,ale každým vybráním se zruší výběr toho předchozího. Chtěl bych vybrat a ovládat současně například motory 2 a 4
1. Ano
2. Pokud das bohatost 0%, znamena to, ze chces letet na vzduch. A to nepujde...
Musis nastavit korektni smes. Je ovsem otazka, jak to Oleg myslel. Pokud naprogramoval 100% jako idealni stechiometricky pomer - a predpokladam, ze ano, potom lze startovat i s nastavenim 120%. Priblizne pri tomto obohaceni pistove spalovaci motory vykazuji nejvyssi stredni efektivni tlak, tedy vykon.
3. Zalezi, jak mas namapovano. Osobne pouzivam funkce Select/Unselect pro kazdy motor zvlast a tam se to neovlivnuje. Pri tomto nastaveni tedy muzes pracovat s libovolne vybranymi motory. Pozor ovsem na jednu vec: tyto vybrane motory se vzdy "vyladi" na synchronni ovladani.
1) ano
2) ano, chcipne, Oleg to má blbě, blbě, blbě za normálního letu (tedy nijak extrémně pomalého) nemůže motor chícpout do klacku, protože vrtule točí motorem. Proto když mu sebereš benzín, tak se jen protáčí a jakmile ho tam zase vrátíš, tak běží dál, protože benzín to má, jiskru to mám, točí se to. V reálu by to asi tomu motoru nedělalo moc dobře, ale projednou by to přežil. Stejně tak chpípání motoru v negativních G má Oleg blbě blbě a blbě, ze stejného důvodu.
3) Ano, v controls je toggle engine, takže je možno nastavit a vypínat ovládání každého motoru zvlášť, zatímco ty ostatní se drží na původní hodnotě (tedy ovládán/neovládán).
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
3) Po pravdě řečeno je to trochu krkolomné na jednu páku. Buď můžeš vybrat motory 1-4, nebo motory v pravo/v levo.Pokud ti někdo rozrochá třeba dvojku, musíš navolit motor č 2 a stáhnout u něj plyn. Blbý je, že když dáš opět všechny motory, tak si přidáš plyn i u dvojky. Proto je výhodnější u 4motoráku spíš stáhnout vrtuly. Tím také šetříš motor. Nebo ho rovnou vypnout. A šetřit si ho pro přistání. Nicméně i vypnutý motor se občas dokáže zadřít. Ale o něco později. U 2motoráku je to bez problémů. Poškozenýmu stáhneš plyn i vrtuly a druhého vesele kvedláš, dokud se nepřehřeje.
Motory 2 a 4 společně ovládat nejdou. Společně jdou ovládat 1/2 a 3/4.
Tyrle, ty mu blbnes hlavu. Nema na to vliv, jestli je to ctyr, nebo dvoumotorak.
Pokud mas navolene to, co jsem psal, tak muzes "rozladit" vsechny ctyri motory nezavisle vcetne vrtuli a hasicaku do bezvedomi. Reaguji vzdy jen ty, ktere jsou v Toggle rezimu Selected. Ostatni na tebe bodaji bez rozdilu cislovani. A to vcetne Giganta, protoze tech motoru je tam na namapovani osm.
Motory 2 a 4 společně ovládat nejdou. Společně jdou ovládat 1/2 a 3/4.
Dík, o tohle mě šlo. Vím že se dají vybírat motory každý zlvášť, ale vždycky jde ovládat jenom jeden právě vybraný motor. Nebo jdou vybrat motory nalevo a napravo. U dvoumotoráku je to jedno,tam to stačí. Ale u čtyř motorů si člověk nemůže libovolně vybrat.
Ale zase to tak moc nepotřebuju, protože stejně většinou lítám jedno a maximálně dvoumotoráky. Jen jsem chtěl vědět jestli to jde...
WT_Pedropan napsal:
Tyrle, ty mu blbnes hlavu. Nema na to vliv, jestli je to ctyr, nebo dvoumotorak.
Pokud mas navolene to, co jsem psal, tak muzes "rozladit" vsechny ctyri motory nezavisle vcetne vrtuli a hasicaku do bezvedomi. Reaguji vzdy jen ty, ktere jsou v Toggle rezimu Selected. Ostatni na tebe bodaji bez rozdilu cislovani. A to vcetne Giganta, protoze tech motoru je tam na namapovani osm.
Jo tak ono to jde? Musím tedy pořádně propátrat nastavení kláves.
Upravil/a Wardog dne 03-12-2009 17:08
WT_Schmouddle napsal:
2) ano, chcipne, Oleg to má blbě, blbě, blbě za normálního letu (tedy nijak extrémně pomalého) nemůže motor chícpout do klacku, protože vrtule točí motorem. Proto když mu sebereš benzín, tak se jen protáčí a jakmile ho tam zase vrátíš, tak běží dál, protože benzín to má, jiskru to mám, točí se to.
Takže je to ve Šturmu udělaný tak, že když dáš směs na 0 a motor chcípne je "rozbitej" a už nejde nahodit?
WT_Pedropan napsal:
Tyrle, ty mu blbnes hlavu. Nema na to vliv, jestli je to ctyr, nebo dvoumotorak.
Pokud mas navolene to, co jsem psal, tak muzes "rozladit" vsechny ctyri motory nezavisle vcetne vrtuli a hasicaku do bezvedomi. Reaguji vzdy jen ty, ktere jsou v Toggle rezimu Selected. Ostatni na tebe bodaji bez rozdilu cislovani. A to vcetne Giganta, protoze tech motoru je tam na namapovani osm.
Teda, jestli umíš nastavit, aby jsi ovládal například motory 1,3,4 najednou a vynechal dvojku, tak jsem něco přehlédl.
Já měl dojem, že když chceš namátkou vynechat z ovládání třeba tu dvojku, tak maximálně můžeš ovládat najednou motory v pravo tj.3.4 a pak ještě solo jedničku.
Jde to uplne bez problemu. Dokonce nekdy, kdyz se ztratis tak jako Hanss, nebo jednou ja, i tak, ze letis ve formaci s B-17, hulis to na plnej plyn, hrejes, lomcujes vrtulema a porad ti ostatni ulitavaji. Schmm uz z toho byl na nervy, lital okolo a cucel, co ze mne kde visi, ze neletim a nestoupam.
Pak mne napadlo prekontrolovat motory a ejhle. Trojka Unselect. Toz jsem ji zapnul a zaradil se, abych se mohl cervenat...
WT_Schmouddle napsal:
2) ano, chcipne, Oleg to má blbě, blbě, blbě za normálního letu (tedy nijak extrémně pomalého) nemůže motor chícpout do klacku, protože vrtule točí motorem. Proto když mu sebereš benzín, tak se jen protáčí a jakmile ho tam zase vrátíš, tak běží dál, protože benzín to má, jiskru to mám, točí se to.
Takže je to ve Šturmu udělaný tak, že když dáš směs na 0 a motor chcípne je "rozbitej" a už nejde nahodit?
Nene, jen ho musíš znovu "nahodit" Íčkem (ne Langerem) a na to se musí nějak zaverglovat s plynem a letadlo musí letět docela rychle. Jak přesně, netuším. Ja v tomto případě nahlas nadávám Olegovi, stáhnu přípusť tak napůlku, začnu mačkat Íčko a ono to časem chytne nebo je z toho nouzák. S realitou to nemá nic společnýho, ale hlavně že je to complex engine management.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
WT_Pedropan napsal:
Jde to uplne bez problemu. Dokonce nekdy, kdyz se ztratis tak jako Hanss, nebo jednou ja, i tak, ze letis ve formaci s B-17, hulis to na plnej plyn, hrejes, lomcujes vrtulema a porad ti ostatni ulitavaji. Schmm uz z toho byl na nervy, lital okolo a cucel, co ze mne kde visi, ze neletim a nestoupam.
Pak mne napadlo prekontrolovat motory a ejhle. Trojka Unselect. Toz jsem ji zapnul a zaradil se, abych se mohl cervenat...
....a pak jsme se srazili.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.