November 23 2024 08:56:46
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 15

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Bell P-39 Airacobra
XXX_Dazz
[img]http://www.dazz.ic.cz/obrazky/kobra5.jpg[/img] is not a valid Image.


Doporučená literatura:
1) Airacobra v amerických službách USAAF 1941-1944
Miroslav Šnajdr
nakl. VOTOBIA 1996
pozn. čeština, výborná čtivá kniha, doporučuji
2) Bell P-39 Airacobra
Artur Juszczak, Robert Peczkowski
nakl. Mushroom
pozn. angličtina, výborný technický popis všech verzí, doporučuji
3) P-39 Airacobra in action
nakl. Squadron Signal Publications
pozn. angličtina, jako vždy spousta fotek a hrubý popis
4) P-39 Airacobra aces of World War 2
George Mellinger, John Stanaway
nakl. Osprey
pozn. angličtina, název říká vše, je to včetně východní fronty

Pohonnou jednotku letounu P-39 tvořil čtyřdobý zážehový kapalinou chlazený přeplňovaný dvanáctiválec. Motor Allison V-1710 měl bloky válců uspořádány do V a svírají úhel 60 stupňů, na sériově vyráběných Airacobách se objevil celkem v pěti různých verzích.
V-1710-35(E4) o výkonu 1150 hp, P-39D, P-39F, P-400, Airacobra Mk.I
V-1710-59(E12) o výkonu 1100 hp, P-39J, P-39F
V-1710-63(E6), o výkonu 1325 hp, P-39D-2, P-39K, P-39L
V-1710-83(E18), o výkonu 1200 hp, P-39M
V-1710-85(E19), o výkonu 1200 hp, P-39N, P-39Q
bližší popis jednoho z nejpoužívanějších motorů v období WWII a jeho historie je zde
rwebs.net/dispatch/images/v1710-35.JPG

Upravil/a XXX_Dazz dne 28-03-2008 09:26
 
XXX_Dazz
Takže pánové a dámo pokud má někdo zajímavé info. k P-39 sem s tím, pokud to bude stát za to vložím to na začátek vlákna.
Sám budu dále pravidelně plnit.
 
1stCL_pbarry
XXX_Dazz napsal:
Takže pánové a dámo pokud má někdo zajímavé info. k P-39 sem s tím, pokud to bude stát za to vložím to na začátek vlákna.
Sám budu dále pravidelně plnit.


Jsem slyšel že kobra měla pisoár..
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Bertifox
No ja slysel, ze pozdejsi verze meli uz i misu s primim vstrikovanim Úsměv
Upravil/a Bertifox dne 02-03-2008 22:07
 
3IAP_Sasa
No pisoár tam byl, ale rusáci si to vymontovávali stejně jako nepotřebné kulomety a budíky, kterým stejně nerozumněli Úsměv . Holt to byli tvrdí kluci.
 
alfik
O tom to není. Prostě to lítadlo používali k mnohem kratším letům, my bychom asi řekli jako záchytný stíhač, a tak jim ten pisoár připadal jako zbytečná zátěž. Cobra ostatně nebyla jediné letadlo které jej mělo.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
XXX_Dazz
Fotky, nákresy takhle to je jen jedna paní povídala.
 
Glad69
V jednom rozhovoru jsem cetl, ze tam byl, ale ze ho pouzivali na tuzky.
 
http://www.cockneyrejects.net
3BAP_Rohlos
Jako dveře od Rolls Royce:
[img]http://img134.imageshack.us/img134/8339/cobra1mm5.jpg[/img] is not a valid Image.


Tak těmahle robertkama bych nechtěl dostat nabacáno:
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4971/cobra2io6.jpg[/img] is not a valid Image.
 
Panek
Kam se poděli ty fotky s hřídelí, reduktorem a kanónem?Smutný
 
XXX_Dazz
Budou
 
3BAP_Cassius Chaerea
Až si koupíte omalovánky s kobrama, tak aby ste věděli kterou pastelku kam použít.
 
313_Gryzlov


Tady jsem si dovolil švestičky z vlastní zahrádky ... Cool

Tabulky střelby pro kanón 37mm M4

37mm M4
D [mm] 37,00
m [kg] 0,65
v0 [m/s] 580

x y v t
[m] [m] [m/s] [s]
0 0,000 580 0,00
50 0,038 565 0,09
100 0,000 551 0,18

x y v t
[m] [m] [m/s] [s]
0 0,000 580 0,00
50 0,119 565 0,09
100 0,161 551 0,18
150 0,123 538 0,27
200 0,000 524 0,36

x y v t
[m] [m] [m/s] [s]
0 0,000 580 0,00
50 0,206 565 0,09
100 0,334 551 0,18
150 0,383 538 0,27
200 0,346 524 0,36
250 0,220 511 0,46
300 0,000 498 0,56

x ... vzdálenost
y ... převýšení
v ... dopadová rychlost
t ... doba letu

Tabulky jsou stanovené pro vzdálenost nástřelu 100m, 200m, 300m. Součinitel odporu není znám, byl stanoven podle součinitele odporu střely BR-365 (tankový kanón ZIS-S-53, ráže 85mm, typ AP). Důvodem je to, že pro tento kanón mám balistické tabulky a jedná se o střelu bez balistické kukly, což je i případ projektilů leteckého kanónu 37mm M4.
Ale i tak jsem hodnotu stanovil z hlavy, byl jsem trošku líný hledat konkrétní údaj. Později možná upřesním. Nicméně neznám průběh součinitele odporu v závislosti na Machově čísle.

Až se zorientujete v číslech (není to moc přehledné, což uznávám) tak převýšení je max kolem 40cm při nástřelné vzdálenosti 300m, což znamená, že by ten projektil měl zasáhnout cokoliv, co má větší výšku než 40cm po celé dráze letu.
 
3BAP_Cassius Chaerea
Tak Gryzlove navnadil si mě, dnes večer to zkusím doma v ilovi, jaké je "skutečné" Olegovo provedení.
 
313_Gryzlov
XXX_Dazz napsal:
Mimo jiné tu diskusi o nastavení M4 kanónu u P-39 moc nechápu jelikož ten střílel osou vrtule a tam se snad u skutečného letadla nic nastavit nedalo ? Může mi to někdo polopaticky osvětlit ?


Přenastavení není nijak výrazné. Na 300m to dělá nějakých 0,00485 RAD (což je asi 16 úhlových minut) a to se vleze do tolerance průměru vrtulového kužele. Jinak by nešlo seřizovat zbraně pro stanovené vzdálenosti.
 
XXX_Dazz
Jak myslíš že to srovnání s Olegovou arkádou dopadne Šklebící se
 
313_Gryzlov
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Tak Gryzlove navnadil si mě, dnes večer to zkusím doma v ilovi, jaké je "skutečné" Olegovo provedení.


No jsem zvědavý. Svého času jsem měl zbraně nastavené na 1000m (ŠVAK + UBSy) a fungovalo to. Při střelbě jsem mířil křížem pod letadlo a střely zasahovaly cíl nad křížem.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 28-03-2008 09:38
 
XXX_Dazz
313_Gryzlov napsal:
XXX_Dazz napsal:
Mimo jiné tu diskusi o nastavení M4 kanónu u P-39 moc nechápu jelikož ten střílel osou vrtule a tam se snad u skutečného letadla nic nastavit nedalo ? Může mi to někdo polopaticky osvětlit ?


Přenastavení není nijak výrazné. Na 300m to dělá nějakých 0,00485 RAD (což je asi 16 úhlových minut) a to se vleze do tolerance průměru vrtulového kužele. Jinak by nešlo seřizovat zbraně pro stanovené vzdálenosti.


Odkuď ty informace pocházejí pls ?
Do teď jsem si myslel, že seřizování zbraní pro různé vzdálenosti nebylo u kanónů střílejících přes osu vrtule možné Zamračený Daly se seřizovat i u např Bf109 ?
Upravil/a XXX_Dazz dne 28-03-2008 09:42
 
313_Gryzlov
XXX_Dazz napsal:
313_Gryzlov napsal:
XXX_Dazz napsal:
Mimo jiné tu diskusi o nastavení M4 kanónu u P-39 moc nechápu jelikož ten střílel osou vrtule a tam se snad u skutečného letadla nic nastavit nedalo ? Může mi to někdo polopaticky osvětlit ?


Přenastavení není nijak výrazné. Na 300m to dělá nějakých 0,00485 RAD (což je asi 16 úhlových minut) a to se vleze do tolerance průměru vrtulového kužele. Jinak by nešlo seřizovat zbraně pro stanovené vzdálenosti.


Odkuď ty informace pocházejí pls ?


Zklamu Tě Úsměv Ode mě. Je to výpočet podle balistiky. Pokud Tě zajímá verifikace, tak výsledky původního programu jsem porovnával s balistickými tabulkami z jiných knih, pro jiné projektily se shodou. Je pravda, že jsem se v tom pak ještě "vrtal", ale na krátké vzdálenosti to sedí. Shodu jsem měl i na 1000m. Pro tankové kanóny mohu mít shodu až na 2000m. Pokud Tě vyloženě zajímá, jak moc dobře a přesně to počítá, tak tomu věnuji nějakou chvilku a udělám Ti srovnání.

EDIT:
Aha, už vím, na co se ptáš Úsměv Seřizování je nutné i pro zbraně v ose vrtule. už kvůli tolerancím. Jinak zmíňka z Jakovleva: JAK-9T zahajovali střelbu na 800m
Upravil/a 313_Gryzlov dne 28-03-2008 09:44
 
XXX_Dazz
Nj Gryzlove, ale mě zajímá jestli u skutečného letounu šly v praxi kanóny střílející osou vrtule nějak seřizovat (já myslím si, že ne).
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,024,031 návštěv