nejakým řízením osudu jsem se jako slepý k houslím dostal k IL-2: 1946 a co je horší, ono mě to docela chytlo. Zatím mám nalétáno pár hodin, trénuju zatím navigaci na mapě bez "ikon", přistávání a tak.
Mohl bych poprosit o zodpovězení několika dotazů?
Trimování: umíte vyladit letadlo vždy opravdu tak, aby jste mezi waypointy mohli letět hands off? Ať dělám, co dělám, vždy se mi letadlo natáčí na stranu (např. jednou trim Ctrl+šipka je málo, 2x už moc).
Podle čeho nejspolehlivěji rozpoznáte letadlo? Zatím se mi zdá, že než se přiblížím dostatečně blízko, aby se mi dot dostatečně zvětšil a já si byl jistý, jestli je náš nebo jejich, stejně po mě začne střílet, takže je rozpoznávání zbytečné - vrhnu se na to, co po mě začně střílet.
Máte nějakou pomůcku, kdy střílet pomocí kulometů a kdy pomocí kanónů? Zatím kropím jedním, a když dojde, tak druhým. (Ehm, to kropení znamená, že ještě neudržím zaměřovač na jednom místě, třeba na motoru, ale že štráfuju po celém letadle - doufám, že tohle se tréningem taky vylepší)
Jak je to horsi ze te to chytlo? To je snad dobre ne?
Pokud jde letoun trimovat kolem vsech os pak je mozno vytrimmovat tak abys letel "bez drzeni." Vetsina stihacek to ovsem nema takze na to musis obcas sahnout a nekteret drzet porad, trim ti jen pomuze k tomu abys na to nemusel celou cestu tlacit.
Letadla se musis naucit, jsou urcite pomucky (nemci hranate konce kridla, rusove modra bricha...) ale proste se to musis naucit. Siluletu k rozeznani zobrazi Sturm na dostatecnou vzdalenost. Pomaha tomu zapnuti AA.
Pokud mas cas na dlouhou strelbu, nebo si nejsi jist ze trefis, pak nejdrive kulomety, po spatreni zasahu kanony. Vetsinou neni cas a neni videt, takze to per ze vsech hlavni, kratouckyma davkama. Kazdy zacinal jako sprayer a jen z nekterych se stali snajperi, takze jsi v norme
shift +f1 je základ jinak panteři maj slušný stránky tady http://www.blackp...dex_m.html
tam sou základy střelby jinak zlatá poučka 300m a blíž kanóny, kulasy na kropení + dej si taky spouště 1a2 dohromady bo třeba P-47 střílí na půlky. V nastavení je na to kolonka 1+2
Letadlo jinak, než zblízka nepoznáš pokud nejsou zapnutý ikony. Poznávat siluety se naučíš neboj.
trimování pokud trimuješ přez klávesnici tak se ti to podaří málokdy nejlepší je mít trim na ose. ale malá výchylka zas tak nevadí a pozor některý letadla trim nemaj.
Je vidět, že o létání víš hodně, protože hodně lidí při létání IL-2 ani neví jak trimovat.
1. K tomu trimování: Ptej se spíš těch, co vlastní trimovací box, nabo mají na svém Joysticku dostatečné množství hejblátek. Trimování klávesnicí se dá dokonale vyvážit málokteré letadlo. Pokud jde o bombry, tak ty maj level stabilizátor. Rada, která ti ušetří nervy: Jak-1 nikdy nevyvážíš.
2. Rozpoznávání letadel: Tohle je o zkušenostech. Létat, létat, létat.
3. Střelba: Historie se neptá, jak jsi ho sestřelil. Důležité je, že je dole. Pomůcka pro střelbu: Když si myslíš, že ho to sestřelí, použij to.
Orientaci na mapě bych pro začátek vynechal. Olegovo placky jsou všechny stejný ( skoro ), aby se v nich prase orientovalo. Raději trénuj rozeznávání letadel ve vzduchu. Ikonky tě jenom naučí čekat na nápis a na serveru bez ikon budeš jako slepý. Naopak, dost často na AH poznám letadlo dřív než se objeví ikona. Střelbu trénuj z Hurryho, nebo Bf-109E. To jsou stabilní držáci a dobře se míří. Hodně pomáhá si ze začátku klidně snížit čas na 1/4 a koukat kam ti to padá. Případně si pustit natáčení a po letu koukat kam jsi kropil. Jak psal Jp- u nás na stránká, ve složkách Tipy & Triky a Rozpoznávání letadel najdeš plno dobrých i "dobrých" rad do začátku.
Při střelbě neváhej nepřítele osolit ze všeho co může střílet. Máš- li rakety použij je. V příštích okamžicích už by jenom překáželi. Protože jak psal, blahé paměti Turbo: "Chcípnou s plnejma zásobníkama je stejný trapas jeko jít spát s plnejma koulema."
Nejdůležitější co se musíš naučit je Start a Nadávání do chatovacího řádku.
Frank napsal:
Máte nějakou pomůcku, kdy střílet pomocí kulometů a kdy pomocí kanónů? Zatím kropím jedním, a když dojde, tak druhým. (Ehm, to kropení znamená, že ještě neudržím zaměřovač na jednom místě, třeba na motoru, ale že štráfuju po celém letadle - doufám, že tohle se tréningem taky vylepší)
Kdy kulomety a kdy kanony?) Resp. kdy "lehčí" a kdy "plnou" výzbroj? To bude asi hodně individuální. Když myslím, že je šance na zásah mizivá, nebo chci z jakéhokoliv důvodu donutit nepřítele k manévru, pak použiji jen kulomety. Ale jakmile je šance na zásah reálná, není důvod nestřílet i z kanonů. Jak psal již někdo výše - téměř vždy je lepší série několika krátkých (třeba vteřinových) dávek, než jedna dlouhá. Delší dávky využiješ při značně deflekční střelbě (tedy když střílíš opravdu daleko před nepřítele a očekáváš od něj, že bude tak laskav a dávkou proletí).
Jak je to s mířením na motor?) Za jistých velmi příhodných okolností se po delší době naučíš mířit na jednotlivé partie i u jednomotorových stíhaček.
Cílené zásahy křídel stíhačky jsou obtížné, byť účinné. Většina lidí intuitivně míří na trup, ten je při střelbě zezadu relativně nejméně citlivou částí letounu (pokud se ti nepodaří přestřelit táhla řízení). Při deflekční střelbě ale nepřítel může odhalit i mnohem citlivější oblasti - kabinu a motor. Ideální je, když ti nepřátelský stíhač provede nějakou středně prudkou zatáčku, do které můžeš hezky předsadit a pokropit mu tak právě jeho čelní partie. Úplně jednoduché to není, ale opravdu se dá v tomto případě na krátkou vzdálenost mířit i dosti cíleně.
Nicméně má to dva háčky, jeden dobrý a druhý ne. Dobré na tom je, že většina stíhaček má dostatečně silnou výzbroj, aby sestřelila (nebo kriticky poškodila) nepřítele jen krátkou dávkou a to takřka kamkoliv. Co je horší, tak nepřítel většinou moc neposedí a je docela problém ho vůbec trefit. Až (nebo jestli už) budeš létat online, tak poznáš, že AI při svých manévrech pravidelně jakoby na chvíli "zatuhává" a čím déle offline budeš létat, tím více si právě na využívání těchto nedostatků budeš všímat a využívat je. Jakmile přijdeš na online, tak přijde vystřízlivění a budeš se učit využívat pozice od začátku. Právě nedokonalost AI je jedním z důvodů, proč co nejdříve přejít na online - než se naučíš moc zlozvyků.
(ne)šetřit munici?) Jak kdy. Munici bys hlavně měl využívat efektivně. Střílet jen když věříš, že to bude mít nějaký účinek (ať už zmiňované donucení nepřítele k manévru, aby ses tak dostal třeba do výhodnější pozice, nebo jednoduše klasická jistota zásahu).
Ono možná je trapné umřít s plnými zásobníky, jenže stejně trapné je umřít kvůli prázdným zásobníkům. Nebo třeba nemoct sestřelit další letadlo jen proto, že jsi předtím neuváženě plýtval. I když většinu času trávím za mířidly Fw 190 (který má munice obrovské množství), tak se snažím šetřit s ní neustále. Její hmotnost mě zase tak moc netíží a nikdy nevíš, kdy se bude hodit. I když občasný "spray & pray" taky není na škodu Upravil/a 1stCL_Fucida dne 25-02-2008 16:01
Ja sem takovej slepostrelec, ze jediny letadlo ze kteryho to umim je spitfire a tempest. Nevim proc, ale jak to ma kanony v cumaku, je to spatynka. V tempestovi je to o to jednodussi ze skoro vsecko dojedes, takze 50m vzdalenost a 4x20mm to jisti . No a v Jaku sem snad nikoho jeste nesestrelil . Jinak lepsi je se asi strilet ucit na nemeckych letadlech. Jsou stabilni a naboju maji jak drivi v lese a nikdo te nevynuzkuje. Akorat co mi tam u toho desne prekazi je ten kour jakej z toho jde
Nemyslim, ze treba pri nejakym extremnim manevrovym souboji nekdo dokaze presne strilet na urcitou cast. Osobne si myslim ze cileny mireni treba do kridel ci motoru je mozny jen v okamziku kdy se ti ten souper nastavi, protoze pokud jsi mu za ocasem je plocha kridla minimalni. Resp cileny byt muze, ale musis odhadnout co udela a nachystat se na to. Jinak jeste si nemyslim, ze je dobry strilet na vetsi vzdalenost jak 200-250m. Maximalne ho strasit, aby ti ukazal ty kridla.
WT_Flan napsal:
Zadnej kokpit nevypinej, akorat se zkazis hned na zacatku. Drep pekne uvnitr a litej. Je to jen o case.
Pokud chceš patřit k průměrným pilotům, copkit nevypínej, ale pokud chceš sestřelovat letadla v úhlech, které průměrní piloti ani raději nezkouší, protože věří jen na sestřel ze šestky, je dobré si jít zatrénovat s otevřeným copkitem. Nemusíš mít strach, že bys ses nějak zkazil. Pokud budeš létat s normálním kopkitem, tak ti nějaká ta tréninková hodinka vůbec nemůže ublížit..... Ale za to perfektně vidíš, kam lítají tvé střely, zaměřovač je pořád stejný.......
Mám rád sestřely, kdy mi letadlo zmizí pod palubkou, předsadím a pak už jen vidím ohnivou kouli za sebou.......
WT_Flan napsal:
Zadnej kokpit nevypinej, akorat se zkazis hned na zacatku. Drep pekne uvnitr a litej. Je to jen o case.
1)Pokud chceš patřit k průměrným pilotům, copkit nevypínej, ale pokud chceš sestřelovat letadla v úhlech, které průměrní piloti ani raději nezkouší, protože věří jen na sestřel ze šestky, je dobré si jít zatrénovat s otevřeným copkitem. Nemusíš mít strach, že bys ses nějak zkazil. Pokud budeš létat s normálním kopkitem, tak ti nějaká ta tréninková hodinka vůbec nemůže ublížit..... Ale za to perfektně vidíš, kam lítají tvé střely, zaměřovač je pořád stejný.......
2)Mám rád sestřely, kdy mi letadlo zmizí pod palubkou, předsadím a pak už jen vidím ohnivou kouli za sebou.......
1)Mě nepřišlo že by mi to někdy nějak pomohlo, zvláště ne v manévrovém boji, když vidíš letadlo i tam kde bys jej v boji neviděl a tudíž tě to učí úplně jiné reakci, než s kokpitem.
2)Mám rád sestřeli, kdy vystřelím a pak se mi v zaměřovači vynoří letadlo, které se změní v ohnivou kouli.....
3BAP_Cassius Chaerea napsal:Mě nepřišlo že by mi to někdy nějak pomohlo, zvláště ne v manévrovém boji, když vidíš letadlo i tam kde bys jej v boji neviděl a tudíž tě to učí úplně jiné reakci, než s kokpitem.
[1)Mě nepřišlo že by mi to někdy nějak pomohlo, zvláště ne v manévrovém boji, když vidíš letadlo i tam kde bys jej v boji neviděl a tudíž tě to učí úplně jiné reakci, než s kokpitem.
2)Mám rád sestřeli, kdy vystřelím a pak se mi v zaměřovači vynoří letadlo, které se změní v ohnivou kouli.....
1) nejde o to vidět či nevidět letadlo, jde o přesnost střelby....
2) to ale se i ty pak měníš v ohnivou kouli...ne??? .)
[1)Mě nepřišlo že by mi to někdy nějak pomohlo, zvláště ne v manévrovém boji, když vidíš letadlo i tam kde bys jej v boji neviděl a tudíž tě to učí úplně jiné reakci, než s kokpitem.
2)Mám rád sestřeli, kdy vystřelím a pak se mi v zaměřovači vynoří letadlo, které se změní v ohnivou kouli.....
1) nejde o to vidět či nevidět letadlo, jde o přesnost střelby....
2) to ale se i ty pak měníš v ohnivou kouli...ne??? .)
1)No právě, otázkou je jestli tenhle způsob kterej ti umožnuje boj úplně v jiném pohledu a značně z jednodušenej, ti nedá vcelku zbytečné zvyky které jinak těžko využiješ.
2)V naprosté většině případu ne.
Kokpit nechat.To zpomalení času off line mi přišlo daleko lepší.
A rozpoznávání letadel je jen otázkou času.V určité vzdálenosti se do té doby stejně velké tečky trochu změní-a ty co jsou takové menší,jsou spojenci.Pak už naskočí vlastní tvary letadel a tam jsou spojenci zase trochu kulatější.A naopak
1)No právě, otázkou je jestli tenhle způsob kterej ti umožnuje boj úplně v jiném pohledu a značně z jednodušenej, ti nedá vcelku zbytečné zvyky které jinak těžko využiješ.
2)V naprosté většině případu ne.
Každý máme svůj systém, a jsem kdykoliv ochoten dokázat svou pravdu
Ještě jsem tu našel siluety letadel, kdysi mi je poslal 312_Lazy, je ještě k původnímu ilovi, takže pacifik a spojenecká éra chybí, ale spita poznáš vždy , tak ti to snad pomůže...
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.