September 28 2024 00:34:35
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Vliv výkonu motoru na kroucení?
606_Temp
Tak je tu téma, které mě zajímá. Není to žádný útok na jedince, na modročepičkáře, či červenočepičkáře, ani na nějaké letadlo z osobní zášti atd.
O co půjde.... Ve zkratce o to, že jsou v il2 letadla, která mají stejný drak, různě výkonný motor a má to pro mě nepochopitelný vliv na schopnost kroutit (možná spíš lépe manévrovat při vyšších rychlostech) Nejdřív trochu rozeberu ovládání letadla při různých rychlostech. Na nižších rychlostech má vliv na obratnost převážně váha letadla. Pro příklad - lehčí spit bude ovladatelnější na 250 km/h určitě lépe, než třeba Me 262. Ovšem při narůstající rychlosti už to vůbec nemusí (a taky je to hodně často tak) být pravda. Jakmile začíná působit odpor vzduchu na aerodynamiku letadla, tak je váha to poslední, co určuje schopnost letadla manévrovat (pokud poletí stejná letadla co v předchozím příkladě 700 km/h, tak spit se stane o dost línější na pohyb, než 3x tak těžká me 262) Pro porovnávání jsem zvolil program Il2compare a provedl pár pokusů, abych se přesvědčil, že nekecá (přiznávám, že jsem nezkoušel úplně všechny letadla osobně, klidně se nechám opravit). Moje úvaha se nebude týkat ani tak konkrétních typů letadel, jako spíš jejích celých větví. Budu zčásti vycházet z pamětí pilotů, co se svezli na více typech obou stran a na pár grafech, co jsem někde objevil. Začnu teda rozebírat pár kousků namodelovaných v il2.

Spitfire IX 25lb
Hodně lidí nadává, že je tohle letadlo ufo. Někteří si myslí, že nelítalo, někteří, že lítalo, ale nebylo až tak super a někteří to jen tupě papouškují, protože to patří k dobrému bontonu. Nebudu se tu zabývat tím, jestli lítalo, nebo je u země rychlejší o XYZ. Pro mě je UFO hlavně v tom, že kroutí ůplně divně. Nejdřív něco o spitech serie IX, ať neztratím nit. Spitfire IX je nouzové řešení problému zvaného FW190. Sice byl ve vývoji modernější spitfire, ale nejrychlejším řešením byla zástavba silnějšího motoru do stávajícího draku. Spit IX však nezůstal až do konce války s drakem z roku 41. V průběhu 43. a 44. roku byl notně modernizován právě v důsledku nevhodnosti draku pro větší rychlosti (upravení chladiče, kridla a hlavně ocasních ploch) Tohodle spita máme v Il2 jako IXc a IXe. To je taky kámen ůrazu při jeho prohlašování o UFU. Rannější verze IXspitu byla o něco horší a přitom je tenhle novější nasazovan o rok až dva dříve (ovšem na tohle netrpí jen spitIX) Vrátím se ale ke spitu IX25lb. Šlo o pokus narvat do motoru větší plnící tlak, aby byl výkonnější. Ovšem je tu háček, že tenhle pokus se dělal na draku původním, tj. ještě na draku spitu Vc (V il2 je dokonce takhle ztvárněn graficky) Měl by mít tudíž letové vlastnosti při vyšších rychlostech někde na úrovni spitu Vc obtěžkaném pár kily navíc. Ovšem v přímé konfrontaci se Spitem IX s vylepšeným drakem je to ÚPLNĚ NAOPAK. Spit 25lb si udržuje i s o generaci starším drakem mnohem lepši ovladatelnosti, než kvůli tomu přepracovaný modernější typ.
U spitfiru, stejně tak jako např. u Bf109 nebylo nikdy dosaženo ideálních letových vlastnostech. Oba typy až do konce války trpěli více či méně tuhnutím ovládání při vyšších rychlostech, docházelo k ůpravám, ale ani u spitu XIV nebylo dosaženo obratnosti při vyšších rychlostech jako např. u FW190.

Edit: vyjasneno, spit 25lb ma v il2 opravdu stejny drak jako IXe a horsi vlastnosti mit nema (ikdyz v realu byl testovan na starsim draku Mk.V). Nicmene stejne si myslim, ze by ovladatelnost spita mela byt horsi, nez 190ky v tech vyssich rychlostech.

Bf109
Další kousek který se mi nepozdává je protivník spitu. Není to zdaleka takovy paradox a extrém, jako u 25lb spitu, ale také tam něco nesedí. U verze E je vse ok. Verze F je téměř nové letadlo. Přepracované je na něm opravdu hodne na to, aby seděl jeho model v IL2 oproti verzi E. Háček se objevuje u verze G, která oproti verzi F nemá téměř žádné úpravy řídících prvků. Bylo zesíleno uložení motoru pro zástavbu silnějšího. Upraveny výzbroj, ale do konstrukce křídla ani ocasu se
nešáhlo (vyjímkou je pár kusů, ktere měli zvětšenou kýlovku z důvodu pokusu použít na stavbu částí dřevo. pro dosaženi pevnosti byla proto zvětšena) Dočteme se o laborování s výzbrojí a výstrojí, úpravou podvozku, vylepšováním výhledu, ale zásah do draku týkající se ovladatelnosti nenajdeme (pokud ano, klidně to sem nahažte a vyveďte mne z omylu). jednotlive serie G se od sebe lišili různými motory týkající se výškovostí a výkony, výzbrojí, dokonce i jen tím zmněněným výhledem, přesto se to podepsalo na ovladatelnosti při narůstající rychlosti. Pokud bych měl zase porovnávat, tak s FW190. Stejná země, úplně jiny stroj. FW se oproti BF vyznačoval právě mnohem lepší ovladatelností v rychlosti, nez bf109. Vyplývá to jak ze zkušeností něměckych pilotů, tak z poválečnych porovnávacích testů v angli a USA. BF trpěla stejne jako spit na tuhnutí ovládání při narůstajících rychlostech a tu zhruba tak nastejno. Tomuhle problému se nevyhla dokonce ani serie K, která také nema od Fka nijak výrazně upravenou aerodinamiku a ovládání. Je s podivem, že drží krok s FW190, který měl právě tuhle velkou výhodu oproti spitu i Bf

FW190
Při porovnávání s předchozími stroji jsem však narazil na pár podivností i kolem tohodle letadla. Vsechno az do verze A6 se zdá být zase OK. Mírné (opravdu mírné) zlepšování do této série muže být v pořádku. Pak ale nastává opět zlom (možná právě proto, aby dorovnli bugy ve spitu a bf?) verze A8 používá stejný drak, identické křídlo a ocasni plochy, je výrazně težší a přesto při narůtající rychlosti začína kroutit lépe, než jeho mladší a lehči dvojče. U verze A9 je to ještě markantnější. Tam sice ůprava draku byla, týkala se však opět zástavby motoru. Lože motoru bylo mírně prodlouženo, ale ocas a křídlo opět zůstalo beze změn. Musím poděkovat fucimu za krásný přehled fokáčů, kde má popsány rozdíly jednotlivych verzí. Máme popsáno o kolik cm se posunla antena radiostanice, o kolik cm byl posunut závěsník na pumu, či přídavnou nádrž, kompresní poměry motorů, počet lopatek chladících motor atd, ale ani u Fučiho, ani nikde jinde se mi nepodařil najít zásah do aerodinamiky a ovládacích prvků. Posledním fokácem je tolikrát přetřásaná Dora (opravdu mám tohle letadlo rád a nic osobního proti němu nemám). Bylo mi potvrzeno, ze Dora byla v prototypech postavena na draku A7, při zahájení sériové výroby byli použity díly z A8 a přesto se stačí podívat do il2compare a najdeme téměř stejný rozdíl, jako u nahoře zmíněného spitu. Samozřejmě vím, že D9 má oproti A8 jiné těžistě atd. To jí ale ůdajně bylo spíš oproti verzím A ku škodě. Narušilo se vyváženi, par set kilo přešlo z křídel do čumáku, celé letadlo se muselo výrazně prodloužit a o něco dokonce ztěžklo. Přesto výrazně přesahuje v ovladatelnosti jak svého souběžníka A8, se kterým má společné křídlo i ocasní plochy, tak i verzi A9 (ikdyž taky téměř identickou s verzí A8) Pár Dor mělo zvětšenou směrovku, ovšem spíš jako reakci na zhoršení oproti řadě A, než aby byla lepší.

La5
Do ruských strojů vidím podstatně méně, popravdě jsem vycházel hlavně z publikace vydané Milošem Věštšíkem a Jiřím Vraným. Na druhou stranu je tam posána serie od serie snad i včetně použitých lepidel. Pro fanoušky La5/7 určitě ideální věc. Nebudu to protahovat, protož opravdu do tohodle typu nevidím tolik. La5 se od sebe lišili opět hlavně
zástavbou motorů, u pozdějších verzí sníženim hřbetu a po té i ještě úpravou překrytu kabiny. Opět jsem se dočetl o změnách v chlazení, změnách vstřiku paliva a o různých úpravach vyzbrojení i o drátech radiostanice tazených o par centimetrů jinam. Ale snad jedine mezi La5 a La5f je nějaká zmínka o úpravách ocasních ploch, či křídla. Jediná významější změna je výsuvný slot na náběžné hraně křídla pro lepší ovladatelnost při malých rychlstech, ale pro rychlosti vyšší se žádná zaznamenaná změna nekonala. U la7 bych zlepšení i pochopil, tam bylo zapracovane na aerodinamice a ikdyz piloti mezi La5FN a La7 neshledali výrazný rozdíl, tak u toho bych to pochopil. Byl jsem už párkrát usměrňován tím, že se děli tzv field mody. nepochybuji o schopnsti mechaniků odmontovat přebitečné pancéřování či zbraně, ani o nahrazeni hřebíků šroubama, ale jestli mě někd bude chtít přesvědčit, že dokázali upravit na koleně křidélka, výškovky a směrovky, tak at si pro to sežene nějaký důkaz. Fieldmodem se dá okecat váha a možná par věcí kolem toho, ale ne tohle téma.

Doufám, že se to tu nezvrhne v osočování, určitě jsem nezmínil spoustu dalších typů, kterých se to týká taky. Klidně můžete přihazovat. Očekávám, že se mi tu objevi argumenty proč to tak je, já si však z tohot zatím myslim, že Oleg u některých typů přepálil a při následujícím balancováni dodrbal ještě víc letadel (já uvedl jen příklady, je jich určitě víc)

Jsem zvědavej na vaše názory. Pokud mi bude chtít jen někdo sdělit, že plácám blbosti at zkusí PM, nebo si založí jiný vlákno. Tohle téma mě zajímá a určitě k tomu má co říct víc lidí nestojící o spam.
Upravil/a 606_Temp dne 21-11-2007 21:34
 
http://no606.ic.cz/
WT_Horrido
Holly shit. Zamračený
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
clone9cz
slusne, prosim.
...


Tempiku, vstupujes na tenkej led, uz predevsim proto, ze se Oleg distancuje od IL2Compare

dle meho jsi opomenul i jednu ne nevyznamnou vec, a ac to nemusi primo souviset se zavery, ktere publikujes, neuvedl si zmeny v konstrukci utesneni mezery mezi kridlem a kridylkem, k nimz jiste dochazelo a vliv na ovladatelnost mely

IMHO aerodynamicke okenko uz jsme tu meli v pripade ustreleneho motoru v TT, kdy se zduvodnovalo, proc takove letadlo nemuze plachtit a to i presto, ze mu zustaly veskere ovladaci prvky funkcni

... ? jeste neco jsem chtel, uvidime jestli si na to vzpomenu nebo nekdo jiny

PS: videl jsem fotku, o ktere se tvrdilo, ze jde o ruskou tovarnu na letadla, stal na ni chlapik u svetaku a pilnikem neco brousil, zatimco se nad jeho hlavou prohanely mraky, jeslti tam bylo nejake letadlo si uz nevzpominam, ale duvod myslet si, ze to ma nejakou spojitost s letadlama, to jiste byl, jinak bych si na to ted jiste nevzpomnel
 
http://www.wwii-illusion.net
1stCL_pbarry
No, trochu prilis subjektivni. Jak si meril ze jeden typ letadla je ovladatelnejsi nez druhy ? Treba FW.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
LesniHU
Cetl jsem to dvakrat a ani jednou jsem nepochopil, co vlastne chces rict.

Jestli muzes, specifikuj prosim:
-kdy mluvis o hre a kdy o skutecnosti
-definici terminu 'schopnost kroutit'
-definici terminu 'manevrovat'
-definici slovniho spojeni 'bude ovladatelnejsi'
-definici slovniho spojeni 'kroutí ůplně divně'
a tak dale.

Mozna pro zacatek bude nejlepsi, kdyz vlastnosti letadla jasne rozdelis na:
-ucinnost kridelek pri dane rychlosti
-ucinnost vyskovky pri dane rychlosti
-maximalni gecka, co je schopno letadlo vygenerovat pri dane rychlosti
coz jsou uplne odlisne veci a ve tvem textu se nejak michaji.
 
606_Temp
Clone, najdi mi jakykoliv udaj o utesnovani a budu ti verit. ja nic nenasel. nvic se delalo podle forem. naradi na lis se jednou udela a jede se na nem, bez moznosti ho nejak dodelavat. Spis se to vyzvejka a ne opravi. To jestli se to skladalo pod cistou oblohou je v tomhle pripade jedno. myslim si, ze ruzna kvalita jiste existovala, ale spis se horsima podminkama jeste zhorsovala, nez naopak. Vstupuji na tenkej led, ale od toho tu je diskuzni forum, abych se dovedel i neco o silnejsim.

pbaryy - vem si spita a spita 25lb. Pust ho v divu, nech rychlost vlezst na 750 a pritahni. To stejne G2 vs G10 a A6 vs D9

lesniHu: mluvim ve vetsine pripadu o hre a o realu to tam mam napsany.
Vim, ze nemam rozdelen ucinek kridelek, smerovky a vyskovek. Ale az tak odlisne to neni. nemam zmereny konkretni udaje z il2. Je to nemozne poskladat graf ucinosti smerovky, ale neni problem si do toho letadla skocit a zkusit to na vlastni kuzi
 
http://no606.ic.cz/
Jirka
Šklebící seŠklebící seŠklebící se Tísící první diskuse o tom samém prdu. Je potřeba si uvědomit, že je to jen nedokonalá hra. Ten kdo v tom hledá realitu ja fakt úplnej magor.

Mám doma plnej regál knih s popisama pamětníků o tom, jak jim to lítalo. Kdybych to měl hledat v ILovy, tak bych se jednak toho moc nedohledal a taky bych dříve nebo později z toho zblbnul. Šklebící seŠklebící seŠklebící se

Že se na to nevyserete ... Úsměv
Upravil/a Jirka dne 20-11-2007 07:36
 
3BAP_Cassius Chaerea
Ale to by se Vogone nakonec nebylo o čem bavit, ani ta radarová základna nedokáže vydržet tak dlouho, jako špatně namodelovaná a načítovaná letadla ve šturmuÚsměv
 
AH_Cutora
Jo jo.

Hele Tempíku, zajdi si do skriptárny ČVUT a kup si tam troje skripta v češtině. Aerodynamika nízkýhc rychlostí, Aerodynamika vysokých rychlostí (obě ods prof. Brože) a skripta Letové výkony od Vladimíra Tichopáda. Nestojí to dohromady ani 300,- Kč a máš co studovat a dá ti to opravdu dobrý náhled na věc.

IL2 je HRA. V mnoha směrech velmi nekorektně udělaná, plná dost zjednodušení, nekorektních letadel s vlastnostma tak jak to Oleg kde dohledal, lidé si vyřvali, nebo kde co bylo odfláknuto. Fakt nemá smysl se v tom nějak extra šťourat.

Ale stejně je to nejlepší WWII letový sim co znám a hraju ho moc rád.
 
ivanivanovic
606_Tempik napsal:
já si však z tohot zatím myslim, že Oleg u některých typů přepálil a při následujícím balancováni dodrbal ještě víc letadel
Jsem zvědavej na vaše názory.


Tu to skutocnost uz asi kazdy z Nas co lieta nejaky ten piatok vie, vidim ,ze to vies a ty, tak sakra preco zas prilievas olej do ohna.

3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Ale to by se Vogone nakonec nebylo o čem bavit, ani ta radarová základna nedokáže vydržet tak dlouho, jako špatně namodelovaná a načítovaná letadla ve šturmuÚsměv

Amen Šklebící se
Upravil/a ivanivanovic dne 20-11-2007 08:55
 
1stCL_Johann
ivanivanovic napsal:
606_Tempik napsal:
já si však z tohot zatím myslim, že Oleg u některých typů přepálil a při následujícím balancováni dodrbal ještě víc letadel
Jsem zvědavej na vaše názory.


Tu to skutocnost uz asi kazdy z Nas co lieta nejaky ten piatok vie, vidim ,ze to vies a ty, tak sakra preco zas prilievas olej do ohna.

3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Ale to by se Vogone nakonec nebylo o čem bavit, ani ta radarová základna nedokáže vydržet tak dlouho, jako špatně namodelovaná a načítovaná letadla ve šturmuÚsměv

Amen Šklebící se


Mno Ty mas teda dobrej pristup,kdyz te neco sere tak o tom nemluvitŠklebící se Kdyz ti bude soused obstastnovat manzelku tak budes chodit okolo se svesenou hlavou ne?Šklebící seŠklebící seŠklebící se
 
Jirka
1stCL_Johann napsal:
ivanivanovic napsal:
606_Tempik napsal:
já si však z tohot zatím myslim, že Oleg u některých typů přepálil a při následujícím balancováni dodrbal ještě víc letadel
Jsem zvědavej na vaše názory.


Tu to skutocnost uz asi kazdy z Nas co lieta nejaky ten piatok vie, vidim ,ze to vies a ty, tak sakra preco zas prilievas olej do ohna.

3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Ale to by se Vogone nakonec nebylo o čem bavit, ani ta radarová základna nedokáže vydržet tak dlouho, jako špatně namodelovaná a načítovaná letadla ve šturmuÚsměv

Amen Šklebící se


Mno Ty mas teda dobrej pristup,kdyz te neco sere tak o tom nemluvitŠklebící se Kdyz ti bude soused obstastnovat manzelku tak budes chodit okolo se svesenou hlavou ne?Šklebící seŠklebící seŠklebící se


Z toho jasně vyplývá, že je nejvyšší čas udělat trestnou výpravu do Ruska za účelem rozbýt někomu hubu. Protože to, že se tady po x-té zkonstatuje, že se letadýlka nepovedly jaksi už celá léta nikam nevede, že ? Šklebící seŠklebící seŠklebící se
 
ivanivanovic
1stCL_Johann napsal:
ivanivanovic napsal:
606_Tempik napsal:
já si však z tohot zatím myslim, že Oleg u některých typů přepálil a při následujícím balancováni dodrbal ještě víc letadel
Jsem zvědavej na vaše názory.


Tu to skutocnost uz asi kazdy z Nas co lieta nejaky ten piatok vie, vidim ,ze to vies a ty, tak sakra preco zas prilievas olej do ohna.

3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Ale to by se Vogone nakonec nebylo o čem bavit, ani ta radarová základna nedokáže vydržet tak dlouho, jako špatně namodelovaná a načítovaná letadla ve šturmuÚsměv

Amen Šklebící se


Mno Ty mas teda dobrej pristup,kdyz te neco sere tak o tom nemluvitŠklebící se Kdyz ti bude soused obstastnovat manzelku tak budes chodit okolo se svesenou hlavou ne?Šklebící seŠklebící seŠklebící se


Pises to tak ako by mongolsky pastie (Oleg) vsetky navrhy online leteckej komunity dokladne zvazoval!

Proste som pochopil ze hrach mongolskemu pastierovi hadzat netreba lebo on ho nezaseje ale vsetok necha zozrat svojmu konovi Šklebící se
 
3BAP_Cassius Chaerea
Jirka napsal:
Z toho jasně vyplývá, že je nejvyšší čas udělat trestnou výpravu do Ruska za účelem rozbýt někomu hubu. Protože to, že se tady po x-té zkonstatuje, že se letadýlka nepovedly jaksi už celá léta nikam nevede, že ? Šklebící seŠklebící seŠklebící se

Ale je to jedna z věcí co drží tohle forum při životěÚsměv.
 
313_Blc
A proč prostě nehrajete šturma tím stylem, že nemá s reálnými letadly nic společného a ty letadla co v něm sou, tak jsou namodelovány naprosto přesně a vy musíte lítat s tím co je. Prostě v reálu taky nebrečeli nad tím, že je nějaké letadlo lepší a druhé horší. Nemíchejte šturma s realitou a lítejte s tím jak to máte namodelované ... je to větší výzva. Mrknutí
 
WT_Horrido
Tempikovi to proste nejde tak breci nad spatnym modelem no... Šklebící se
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
606_hayes
WT_Horrido napsal:
Tempikovi to proste nejde tak breci nad spatnym modelem no... Šklebící se


v tom pripade by sme tu museli brecet viaceri medzi nimi aj jaMrknutí

ja mam na tuto temu iny nazor. vela ludi tu stale hovori ze je to len hra neporovnavajte to....ale kolko ludi pocuvam na TS alebo v chatu ako sa rozculuju ze to spatne leti. ale poloblb je len ten kto to tak nejako trocha zverejni. myslim ze by som to nebral ako plakanie nad tym ako to oleg po**al, skor by som to bral ako par informaci z oboru ktory je mojim konickom. a mohla by to byt diskusia nie na urovni hra-realita ale historicke fakty,
velka vacsina z nas co sturma hrava ho hrava aj preto aby trocha nakukla aspon virtualne do minulosti ako to prebiehalo ...preco inak by ste tu trenovali taktiky formacie take ake boli v WWII a tie uz su realne alebo boli a nebola hra par angicanov a nemcov...takze realita sa tu vzdy bude motat s hrou....toz moj nazor.....tak ma zabite terazÚsměv
 
http://606.klikej.org/news.php
ivanivanovic
606_Hayes napsal:
WT_Horrido napsal:
Tempikovi to proste nejde tak breci nad spatnym modelem no... Šklebící se
...takze realita sa tu vzdy bude motat s hrou...

to ano ale nabadat ludi aby o tom diskutovali zas a znova, pre vacsinu je bezvyznamne pretoze vedia kam take to diskusie smeruju!

Je to zacarovany kruh z ktoreho sa neda vymotat!

Osobne si myslim ,ze by Tempikovy uz mal niekto to kruzidlo zlomit aby prestal robit tieto kruhy na inac pokojnej hladine svk fora. Šklebící se
 
313_Gryzlov
606_Hayes napsal: ... myslim ze by som to nebral ako plakanie nad tym ako to oleg po**al, skor by som to bral ako par informaci z oboru ktory je mojim konickom. a mohla by to byt diskusia nie na urovni hra-realita ale historicke fakty ...


Sdílím Tvůj názor. Bohužel většina lidí tento postoj nemá a vnímá to tak, že by se v tom už nikdo neměl rýpat, protože to k ničemu nevede. Ano, i oni mají pravdu. Ve většině případů to skutečně k ničemu nevede, protože chleba a ani máslo tím nezlevní. Ovšem pokud bych měl podle těchto měřítek hodnotit veškerou činnost, potom nemá smysl dělat nic, co nevytváří finanční hodnotu.

Pro "odpůrce" těchto témat ...
Malému dítěti také neříkáte "nestav si bábovičky z písku, je to zbytečné, protože stejně nevydrží do druhého dne". Je to tak?

Naopak si myslím, že pokud se někdo o něco velmi hluboce zajímá, byť z počátku toho neví tolik, co jiní, tak postupem času získává více informací a náhled na věc. Takže kdo něco víte, poskytněte radu a neshazujte druhého mávnutím ruky, že to je stejně k ničemu, protože vy víte víc. Ten druhý totiž není "omezený" věděním a může být přínosem. A ten kdo o tom nic neví, ať na tyhle diskuzní vlákna vynechá Úsměv Nebo také chodíte říkat sousedovi, že to má v bytě strašný, ať udělá tohle nebo tamto a nebo ať se na to vůbec vykašle? Vyděšený
 
BP_Tyrl
Já bych jenom chtěl podotknout, že jako výrobce nap na server mám své skušenosti s lidským vděkem a uznáním. Prostě nikdy se nezavděčíš všem a vždycky se najde nějaký chytrolín, co ti bude tvrdit, že jsi udělal úplně všechno špatně. Kdyby měl Oleg možnost si do každého originál letadla vlézt, osahat a proletět a pak to namodeloval blbě, tak bych nic neměl proti výrazu "mongolský pastevec". Ovšem dnes, kdy se nedá pamětníkům věřit ani slovo, protože je to, s odpuštěním banda senilních staříků a každá "odborná publikace" tvrdí něco jiného, je těžké uspokojit všechny a Oleg podle mě dělá co může. A pokud nedělá, ani se mu nedivím. S tou bandou šťouralů za zadkem, bych se na to už taky dávno vyprdl. Takže jediné řešení je spojit se s výrobci SM, "správně to namodelovat" a pak si nechat nadávat, jak jsem to zase zkonil.Mrknutí
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

12-09-2024 16:04
No právě. Zem nesaje. A na Šumavě už staví sněhuláky. https://hydro.chm.
..eq=2505266


12-09-2024 10:36
jojo, voda na děsivý mlýn: https://www.inter.
..
Šklebící se

11-09-2024 21:27
Zítra v 7 to začne. Za 4 dny tu má spadnout víc srážek než za celý rok.

35,682,001 návštěv