Nejpoužívanější letoun ve 2. s.v.
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 13-08-2007 11:40
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Tak mě napadlo že počty vyrobených letounů jsou vcelku lehce zjistitelný, ale jsou mnohdy velmi zavádějící. Protože mnohdy velkoseriově vyráběné letadlo má celkem nalétáno bojových hodin méně než stroje jichž bylo jen několik desítek kusů.
Asi všem je jasné že nejpočetnější letounem byl Il-2 šturmovik a v těsném závěsu supertruper "stíhačka" Po-2(Olegu ty takovej rusák a do ilu nám ho nedáš, styď se!). Ale mám sílné pochyby, že by počet bojových letů, či hodin u šturmoviku byl vyšší než třeba, u spitfirů, befek, či junkersu 88. Za američany bych si typl že nejvíce nalétaných bojových hodin by mohla mít B-24.
Proto se ptám nevíte někdo, nebo nemáte odkazy kde by se dali zjistit počet bojových letů, či počet bojových hodin, naletaných na různých strojích z 2 s.v. |
|
|
|
313_Ffajtl |
Přidané 13-08-2007 11:52
|

Uživatel

Příspěvek: 605
Založený: 03.10.05
|
magoooor |
|
|
|
Twister |
Přidané 13-08-2007 12:18
|

Nováček

Příspěvek: 82
Založený: 18.10.05
|
313_Ffajtl napsal:
 magoooor
zase jeden podpis bez dopisu  |
|
|
|
Lucka |
Přidané 13-08-2007 12:38
|

Uživatel

Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Tak mě napadlo že počty vyrobených letounů jsou vcelku lehce zjistitelný, ale jsou mnohdy velmi zavádějící. Protože mnohdy velkoseriově vyráběné letadlo má celkem nalétáno bojových hodin méně než stroje jichž bylo jen několik desítek kusů.
Asi všem je jasné že nejpočetnější letounem byl Il-2 šturmovik a v těsném závěsu supertruper "stíhačka" Po-2(Olegu ty takovej rusák a do ilu nám ho nedáš, styď se!). Ale mám sílné pochyby, že by počet bojových letů, či hodin u šturmoviku byl vyšší než třeba, u spitfirů, befek, či junkersu 88. Za američany bych si typl že nejvíce nalétaných bojových hodin by mohla mít B-24.
Proto se ptám nevíte někdo, nebo nemáte odkazy kde by se dali zjistit počet bojových letů, či počet bojových hodin, naletaných na různých strojích z 2 s.v.
Nějak už tomuhle fóru přestávám rozumět Všetečná otázka: K čemu by Ti to bylo Cassi?  |
|
|
|
Lucka |
Přidané 13-08-2007 12:40
|

Uživatel

Příspěvek: 1014
Založený: 06.10.05
|
Mno....ale....jinak.....na to je přece jednoduchá odpověď - NO PŘECE SPIT!
Upravil/a Lucka dne 13-08-2007 12:40
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 13-08-2007 12:49
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Lucka napsal:
Nějak už tomuhle fóru přestávám rozumět  Všetečná otázka: K čemu by Ti to bylo Cassi?  No není lepší se zeptat, k čemu je ti počet vyrobených strojů?
Celkovej počet bojových letů, či bojových hodin, by bylo lepší vodítko k tomu jak moc danný stroj ovlivnil 2 s.v., než počet kolik jich vyjelo z továrny. |
|
|
|
3IAP_Jacques |
Přidané 13-08-2007 13:15
|

Nováček

Příspěvek: 49
Založený: 01.03.07
|
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
...........Asi všem je jasné že nejpočetnější letounem byl Il-2 šturmovik a v těsném závěsu supertruper "stíhačka" Po-2......
Nie. Je pravda že zistiť presný počet je obtiažne, ale podľa mnohých zdrojov je kukuruznik pred šturmovikom. Napríklad o šturmovikoch kolujú nepresné čísla od 35 000 do 37 000. Asi najvierihodnejšie číslo čo som našiel je 36 163 kusov. U kukuruznikov sa čísla pohybujú od 37 000 do 41 000, pričom mnohé zdroje hovoria že kóta 40 000 bola prekročená. To môže byť aj tým že sa vyrábal až do roku 1953. Ale na konci vojny ich bolo okolo 38 000. U kukuruznika je to obtiažne zistiť, ale podľa všetkého takmer na 99% predstihol šturmovika... |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 13-08-2007 13:21
|

Diskutující

Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
zaujímavé. 
ale Cassie, na to budeš potrebovať trochu viac údajov. Skombinovať počty b.letov, počty b. hodín. počty vyrobených lietadiel počas WW2 i po WW2, pomer bojových strát, pomer nebojových strát, vztah k pilotáži a náklady na výrobu a logistiku plus ešte vela dalších vecí. A poviem vcelku , sú to údaje "skoro" k ničomu. 
No najdôležitejšie, čo by si mal sledovať, je konanie nepriatela. Jeho obranné opatrenia, zmeny správania sa, vztah k logistike, výrobe, stratégii, a neposlednom rade k morálke.
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 13-08-2007 13:24
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
3IAP_Jacq napsal:
kukuruznika je to obtiažne zistiť, ale podľa všetkého takmer na 99% predstihol šturmovika...
Na 99% nepředstihnul Ale je pravda že kukuružník se stavěl na koleně, zrovna když na něm dělnici nestavěli špaginy, takže možná jich bylo více než prokazatelných 33 tisíců, ale šturm má těch svých 36 jistejch .
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 13-08-2007 13:26
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 13-08-2007 13:29
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Tajpan napsal:
zaujímavé. 
ale Cassie, na to budeš potrebovať trochu viac údajov. Skombinovať počty b.letov, počty b. hodín. počty vyrobených lietadiel počas WW2 i po WW2, pomer bojových strát, pomer nebojových strát, vztah k pilotáži a náklady na výrobu a logistiku plus ešte vela dalších vecí. A poviem vcelku , sú to údaje "skoro" k ničomu. 
No najdôležitejšie, čo by si mal sledovať, je konanie nepriatela. Jeho obranné opatrenia, zmeny správania sa, vztah k logistike, výrobe, stratégii, a neposlednom rade k morálke.
Tajpane já nechci knihu volovin, ve kterých se každej normální utopí, jen mi stačí stručnej počet bojových letů, či hodin nic víc. A jestli v logistice byl jednorukej Franta s kuřím okem na noze a jestli to mělo vliv na strategii 8. letecké armády, mě je vcelku fuk . |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 13-08-2007 13:42
|

Diskutující

Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Tajpan napsal:
zaujímavé. 
ale Cassie, na to budeš potrebovať trochu viac údajov. Skombinovať počty b.letov, počty b. hodín. počty vyrobených lietadiel počas WW2 i po WW2, pomer bojových strát, pomer nebojových strát, vztah k pilotáži a náklady na výrobu a logistiku plus ešte vela dalších vecí. A poviem vcelku , sú to údaje "skoro" k ničomu. 
No najdôležitejšie, čo by si mal sledovať, je konanie nepriatela. Jeho obranné opatrenia, zmeny správania sa, vztah k logistike, výrobe, stratégii, a neposlednom rade k morálke.
Tajpane já nechci knihu volovin, ve kterých se každej normální utopí, jen mi stačí stručnej počet bojových letů, či hodin nic víc. A jestli v logistice byl jednorukej Franta s kuřím okem na noze a jestli to mělo vliv na strategii 8. letecké armády, mě je vcelku fuk  .
ako myslíš, tak GL.! |
|
|
|
1stCL Pepan |
Přidané 13-08-2007 13:43
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 386
Založený: 29.09.05
|
Twister napsal:
313_Ffajtl napsal:
 magoooor
zase jeden podpis bez dopisu 
                              |
|
|
|
3IAP_Jacques |
Přidané 13-08-2007 14:07
|

Nováček

Příspěvek: 49
Založený: 01.03.07
|
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
3IAP_Jacq napsal:
kukuruznika je to obtiažne zistiť, ale podľa všetkého takmer na 99% predstihol šturmovika...
Na 99% nepředstihnul Ale je pravda že kukuružník se stavěl na koleně, zrovna když na něm dělnici nestavěli špaginy, takže možná jich bylo více než prokazatelných 33 tisíců, ale šturm má těch svých 36 jistejch  .
http://www.aerosp...0292.shtml
http://www.answer...arpov-po-2
http://www.luftfa...tf/po2.htm
http://en.wikiped...arpov_Po-2
http://www.topsid...r&unit=po2 |
|
|
|
3IAP_Jacques |
Přidané 13-08-2007 14:13
|

Nováček

Příspěvek: 49
Založený: 01.03.07
|
Najmä ten prvý odkaz je dobrý. Tam keď si odmyslíme mimovojnové stroje tak rebríček ww2 je
1. Po-2
2. Il-2
3. DC-3
4. Bf-109
5. B-24 |
|
|
|
Hoper |
Přidané 13-08-2007 14:13
|

Moderátor

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
pokud chceš dohledávat, tak dohledávej bojové lety, ne hodiny
to by ti pak klidně mohli do čela poskočit Cataliny ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 13-08-2007 14:24
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
"Mass production started in 1930 at 'Krasnyj Letchik' (The Red Pilot) factory and ended in 1953, when requirements to primary pilot training changed again. More than 33,000 were build. Actual number is almost impossible to figure out, because many were built by aeroclubs, repair shops and even enthusiasts. Small scale production lasted at least until 1959!"
Neustálé opakování více jak 40 kolíků, mě prostě připadá jak přejímaný text z ruky do ruky. Někdo kdysi řekl že opakovaná lež se stává pravdou. Já neřikám že jich nemohlo být tolik (v Rusku je všechno monžé ) a docela tomu věřím že neevidovaných letadel mohlo být ještě spousty, ale abys mě přesvědčil chtělo by to dohledat něco blížšího o existenci 40 000 Kukuružníků. A upřímnou soustrast v hledání v sovětském "archívním" bordelu .
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 13-08-2007 14:25
|
|
|
|
3IAP_Jacques |
Přidané 13-08-2007 14:31
|

Nováček

Příspěvek: 49
Založený: 01.03.07
|
To hej, ale ide aj o to aký chceš údaj zistiť. Či chceš zistiť produkciu od začiatku po koniec, od začiatku po koniec vojny alebo len počas vojny. Ak len počas vojny tak to je jasne šturm. Dokonca v jeden moment ich malo letectvo okolo 12 000 a produkcia v roku 1943 sa pohybovala okolo 11 600 kusov. O kukuruzníkoch sa mi podarilo vycucať že do konca vojny ich bolo vyrobených 33 818 ks, takže tu je tvoja 33. A boh vie koľko sa ich urobilo po vojne. Čítal som že produkcia skončila v 1949, podľa iného zas 1953 a dokonca som našiel aj 1959. A v prvý rok po vojne sa ich vyrobilo cca 1 400 kusov a keď si vypočítaš s klesajúcou tendenciou výroby zopár rokov dopredu tak číslo 40 000 až zas tak nereálne nebude.  |
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 13-08-2007 14:35
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Hoper napsal:
pokud chceš dohledávat, tak dohledávej bojové lety, ne hodiny
to by ti pak klidně mohli do čela poskočit Cataliny  No víš jak prospěšné a ovlivňující průběh bojů, bylo celodenní sledování prázdného moře . Ale dej mi odkaz, někde kde ty čísla, aspoň o catalínách najdu . |
|
|
|
BP_Tyrl |
Přidané 13-08-2007 14:35
|

Diskutující

Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
Já myslím, že to byl Fi-156 Storch každý německý pilot, který si potřeboval vrznout se bez opušťáku vzdaloval tady na tom. |
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 13-08-2007 14:49
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
3IAP_Jacq napsal:
To hej, ale ide aj o to aký chceš údaj zistiť. Či chceš zistiť produkciu od začiatku po koniec, od začiatku po koniec vojny alebo len počas vojny. Ak len počas vojny tak to je jasne šturm. Dokonca v jeden moment ich malo letectvo okolo 12 000 a produkcia v roku 1943 sa pohybovala okolo 11 600 kusov. O kukuruzníkoch sa mi podarilo vycucať že do konca vojny ich bolo vyrobených 33 818 ks, takže tu je tvoja 33. A boh vie koľko sa ich urobilo po vojne. Čítal som že produkcia skončila v 1949, podľa iného zas 1953 a dokonca som našiel aj 1959. A v prvý rok po vojne sa ich vyrobilo cca 1 400 kusov a keď si vypočítaš s klesajúcou tendenciou výroby zopár rokov dopredu tak číslo 40 000 až zas tak nereálne nebude.  Ne klidně po celej čas výroby kukuružníka. Docela rád bych viděl aspoň kde si vzal to do konce vojny 33,8 tisíc. Já jen že zatím vím že s fabrik vyjelo 33 kolíků, plus spousty letadel bylo označeno za vyřazené, či neopravitelné, v průběhu války byly zase zprovozněny nově označeny atd., plus možná výroba nebo úprava ve všech koutek SSSR i za jeho hranicema. Takže klidně těch letounů mohlo být více než 40 nebo méně, ale zatím údaj kterému můžu věřit je těch 33 . Šturmovik narozdíl od kukuružníka nešel postavit v každé stodole a jejich stavy byly alespoň na přelomu 42-43 již hlídané, takže tomu udaji 36 +-1, jde věřit. |
|
|