Na uvod varovani: tato akce neni urcena pro vsechny. Tohle bylo uz napsano u akce Alsterufer, ale tady to bude platit dvojnasob, protoze tohle bude skutecne hardcore akce nad sirymi planemi Pacifiku.
Vzhledem k charakteru mise budou pred akci treninky, na kterych bude ucast povinna.
Strucne receno bude zapletka spocivat v tom, ze kazda strana bude mit jednu letadlovou lod a umysl potopit tu protivnikovu.
Akce se poleti jako serie coopu, ktere na sebe budou navazovat - ve vhodnou dobu mise skonci s tim, ze ti, kdo jsou v te dobe nekde ve vzduchu, budou ve stejnem miste vzduchu zacinat i v dalsim kole. Mise NEBUDE mit predem pripraveny scenar, uspech ci neuspech bude zalezet pouze na umeni pilotu a planovacich schopnostech velitelu. Bude to takove 'vyplouvate odnekud z tohoto prostoru a snazte se, je to na vas'.
Zucastnene osoby muzeme rozdelit do trech skupin: - velici admiralove - admiral veli jedne strane a nese konecnou zodpovednost. Je to on, kdo planuje trasu lodi, pruzkumnych letadel, kdy a kam vyslat bombardery a jak nejlepe vyuzit svoje stihacky. Nikam neleti, sedi na lodi u vysilacky a premysli, az se mu z hlavicky kouri. - piloti stihacek a bombarderu - ti co poslouchaji rozkazy a ridi stihacku ci bombarder - strelci/navigatori - s durazem na tu navigaci. Prvni cast mise nevyhnutelne zacne pruzkumem, coz znamena nejen protivnika najit, ale take zahlasit jeho polohu (...spravnou polohu...) a pak se vratit na svou lod, ktera mezitim odplula nekam jinam. To neni zadna sranda, verte nam. Piloti stihacek a bombarderu bez strelce to budou mit o to tezsi, hehehe.
Jak nejlepe vyuzit kapacitu svoji lode (pocet nahradnich stroju a kapacitu startovaci plochy na zacatku kazdeho kola) a lidske zdroje (pocet svych pilotu a navigatoru a limit 16 lidi jedne strany coopu) bude asi nejdulezitejsim strategickym oriskem admirala.
Poleti se v Zerech, Valech, F4F a SBD. Pocet lidi neni vlastne omezen, ale najednou leti maximalne 32 lidi, coz je 16 na jednu stranu. To znamena, ze sedmnactemu se muze stat, ze bude celou akci sedet na lodi az do doby, nez ji nepritel potopi i s nim. Pro zacatek pocitejme se ctyriceti az padesati lidmi leticiho personalu celkem, neco jako rezerva kdyz nekdo nebude mit cas, neco jako posila z podpalubi az par lidi popada do vody.
V zajmu realisticnosti a vybalancovani budou pravidla a omezeni jako treba velikost bomb pro SBD, srovnani poctu lidi na obou stranach a podobne.
Presne datum akce zatim neni urceno. Da se predpokladat, ze se poleti asi tri kola, coz se vzhledem k nutnosti prestaveni mapy za jeden vecer nestihne. Spis pocitejme jedno kolo za vecer. Nejak se dohodneme.
----------------
Timto otevirame nabor admiralu. Je treba alespon jeden pro kazdou stranu. Kdyz jich bude vice, musi byt jeden z nich hlavni.
Piloti, navigatori a podobna drobotina se muze hlasit take, ale pocitejte s tim, ze admiral bude mit schvalovaci slovo - kdyz se mu prihlasi tricet stihacu, bude muset nejake odmitnout nebo prevelet do bombarderu.
Datum prvniho treninku bude vyhlaseno zanedlouho. Na programu bude hlavne navigace, navigace a navigace.
EDIT 15.5. - Upresneni od Cutory
Takže jaká je představa:
Na celou hru budou omezená letadla a piloti. Např. se řekne, že každá letadlovka nese 14 bomberů a 8 stihačů. Nemá smysl rozlišovat kdo je kdo, akorát by to komlikovalo vyhodnocení. Prostě generál má 36 lidí pro letadla komplet (dohromady piloti bomberů, navigátoři, stíhači). Bombery budou mít povoleno vzlet jen s 1x250kg/1x500lb bombou. To je stejná nálož. Dále bude řečeno, že generál má 14 osádek bomberů a 8 osádek stihačů. Kdo zhebne, nastupuje jako nový pilot. Ale pozor, pokud generál vyčerpá počet lidí. Pak bude muset generál rozhodnout kdo poletí a kdo ne.
Budou 3 prostory 200x200km (red prostor 200x200km, neutrální středový prostor 200x200km a blue prostor 200x200km). Takže celkem hrací pole cca 600x200km. Generálové na úplném začátku umístí své lodě ke vzdálenějším krajům od sebe, libovolně kam a naplánují trasu lodí. Bude pevně dáno kam mají za jak dlouho dojet (za 10 až 12 hodin do středu toho prostředního čtverce 200x200km a do subčtverce 100x100km). Loď musí jet neměnnou rychlostí v rozmezí 30 až 45km/h a zákaz zastavení lodě. Lodě by měly aspoň jednou změnit kurz, max. třikrát a maximálně o 20 stupňů v otočném bodě. Neměly by ve finále dojet do úplného středu, ale spíš někam ke kraji toho 100x100km čtverce, aby se vysloveně nepotkaly ve 3tím kole.
První kolo, průzkum
*******************
V tomto kole jde o to, že generálové mají za úkol najít nepřítele a zvolit správnou taktiku. Z vlastní letadlovky vzletí asi 7 průzkumáků a na vlastní letadlovce by měl sedět 1 stihač na obranu. Průzkumáci vzletí, rozletí se do vějíře a poletí na výchozí pozici na otočný bod. Tam otočí a poletí přímo daným kurzem. Cílem je, aby prozkoumali celý sektor 200x200km kde by se mohl nepřítel vyskytovat. Po doletění do daného bodu (přeletění celého prostoru) se průzkum otočí a poletí zpět na svou letadlovku. Tohle celé by nemělo přesáhnout 5h, spíše kolem 4h.
Pokud se cestou průzkumáci potkají, mají za úkol zahlásit že někoho vidí kam a jak letí (vzburcovat zkrátka obranu letadlovky) a pokračovat. Zákaz boje, prioritou je průzkum. Také můžete ze směru letu usuzovat kde asi by mohla být jejich mateřská loď.
V případě nalezení nepřátelského svazu jedním z letounů je potřeba určit polohu, kurz a aspoň odhadnout rychlost kterou jede. Nejdelší čas pro nalezení nepřítele v nejvzdálenější konstelaci lodí a letadel mi vychází na cca 2,5h. Ale pozor, průzkum si musí si dávat majzla. Sice bude staženej flak na lodích aby moc nestřílel (rokie a ROF takových 30), ale na palubě letadlovky, nebo případně ve vzduchu, je stihač, který má za úkol hlídat před průzkumem. Po zahlášení polohy nepřátelské lodě je třeba, aby generál rozhodl co dál. Může nechat toho jednoho průzkumáka tam hlídkovat a hlásit pohyby nepřítele (měl by mít šťávu ještě na alespoň 3h letu) a ostatní vrátit domů pro přezbrojení, nebo jestli pošle na ověření polohy dalšího a zbytek stáhne, nebo jestli stáhne všechny... Věc generála.
Po té co generálovi sedne poslední průzkumák (z těch co stáhne) se zaznamená čas ve hře a vyhlásí se konec kola je TEĎ a teď je 1,5h na návrat druhé strany. Tak zvaná přistávací fáze. Přistávací fáze je jen na to, aby se vrátila i protistrana a mohla naskákat do letadel znova. Zákaz boje! Ať už najdou nebo nenajdou nepřítele. Kdo po skončení přistávací fáze bude ještě ve vzduchu, narodí se v příštím kole ve vzduchu NA MÍSTĚ, KDE BYL V OKAMŽIKU ZAHLÁŠENÍ ZAČÁTKU PŘISTÁVACÍ FÁZE. Stejně tak letadlovky budou znova na místě, kde byly.
V okamžiku zahlášení KONEC KOLA, ZAČÁTEK PŘISTÁVACÍ FÁZE musí každé letadlo ťuknout na 3 vteřiny kouře a musí si si zaznamenat výšku, rychlost, kurz a stav paliva - bude se to hlásit zpět organizátorům. Okamžitě po přistání letadla je nutné si zapsat čas přistání, nebo dobu od uplynutí začátku přistávací fáze.
První bojové kolo
*****************
Generál si řekne jak chce, aby se mu letadla narodila. Zkontrolují se stavy strojů a pilotů. Musí zvážit zda zná pozici nepřítele, jestli asi nepřítel ví nebo ne kde je jeho loď, jak naplánovat útok/obranu... Kolo začíná v okamžiku, kdy byl vyhlášen konec průzkumného kola a začátek přistávací fáze. To znamená, že letouny jsou nasázeny do vzduchu na místa kde v ten okamžik byly (pokud byly ve vzduchu v okamžiku konce přistávací fáze), lodě na svá místa... Protože ale letadlovky mají omezenou kapacitu na COOPu na jedno kolo, lze připustit požadavek na 2 vlny. To znamená, že za 15 min. se kolo stopne a narodí se další vlna na palubě a kdo byl ve vzduchu je nasázen zase do vzduchu a dostane zahlášenou vejšku, rychlost, palivo. Pokud nám to nezahlásíte (vejšku rychlost a palivo), provedeme fundovaný pesimistický odhad!
Pokud někdo přistával v minulém kole PO ZAČÁTKU PŘISTÁVACÍ FÁZE, tak BUDE MUSET SEDĚT PŘÍSLUŠNÝ ČAS NA PALUBĚ! Prostě protistrana sedla a přezbrojila dřív, tak má příslušnou časovou výhodu!
Tohle kolo je už čistě v režii generála. Opět ten kdo posedá jako první zahlásí požadavek na konec kola a pokud to schválí i protistrana, tak zase přistávací fáze, tentokrát 1h. Pokud protistrana neschválí, má půl hodiny na dokončení své akce a pak je natvrdo přistávací fáze. Ale předpokládáme, že k této kolizi snad nedojde.
Druhé bojové kolo
*****************
....
Třetí bojové kolo
*****************
....
ale to by bylo že za 2 kola to nepotopíte, nebo nedojdou letadla/lidi...
Prihlaseni a ucast na trenincich: Admiralove:
IJN - Jamamoto ----
USN - Jiricek |---
krása
při navigování se ztrácím, ale rád bych se zúčastnil :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Tož toto je velice zajímavé, já bych se tedy taky rád přihlásil, zatím předběžně, záleží na datu akce a tréninků a spíš jako pilot, střelec )) děkuji
Upravil/a Safrik dne 04-05-2007 23:44
Sice nevěřím, že se s Valem dá něco rozumně potopit, ale jdu do něj.
A takový dotaz, pokud v bombrech budou střelci/navigátoři tak se počítají do celkového počtu lidí? Tedy v jednom kole může letět např. jen 8 valů (16 lidí)?
Snad mi čas dovolí plnohodnotnou účast, ale dopředu se to nikdy nedá stoprocentně zaručit.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Georgeu napsal:
Sice nevěřím, že se s Valem dá něco rozumně potopit, ale jdu do něj.
A takový dotaz, pokud v bombrech budou střelci/navigátoři tak se počítají do celkového počtu lidí? Tedy v jednom kole může letět např. jen 8 valů (16 lidí)?
správně ,máš 10 bodů
P.S: V závislosti na datumech treninků se taky předběžně hlásím,jedno F4F4 a nebo SBD s nějakým schopným navigátorem
Upravil/a Noram dne 05-05-2007 10:52
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.