Vliv nových procesorů na Il-2 a MSFSX
|
XXX_Dazz |
Přidané 04-01-2007 18:51
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Pokud někdo uvažuje o upgrade compu, nebo přímo o koupi nového mrkněte zde.
Rozdíl mezi výkonem AMD X2 a INTEL Core2Duo je až překvapivě velký ve prospěch Intelu.
Navíc je zde pěkně vidět vliv výkonu (resp. frekvence) procesoru na fps v Ilovi
Upravil/a XXX_Dazz dne 04-01-2007 18:52
|
|
|
|
Drevokocur |
Přidané 04-01-2007 22:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 01.10.05
|
upgradoval jsem z obstarožního Athlonu 2600XP na dvoujádrové Pentium D 2.8Ghz (jádro Presler,2mega L2 cache pro každé jádro, 800Mhz) nárust v IL2 je hodně znatelný, ale ne tak jak bych si představoval. Použitá grafická karta je ATI X1600ProGDR3.
V rozlišení 1024*768*32 s 4*Aniso +2*AA na max detaily (+water 0, forest 3) mi Black Death jede v průměru 37 snímků, ovšem výsledek strhává načítání výbuchů (vždy to trhá) a některé scény nepochopitelné padají pod 20fps. Imho je Black Death prapodivný benchmark.
IL2 není aplikací která by dokázala využívat naplno dvě jádra, WinXP (a propos použitý OpenGL) na to není optimalizován už vůbec.
offtopičova poznámka
Vypočetní sílu dvoujádrových processorů nádherně ukazuje např. PSCX2 což jest emulátor Playstationu 2, který je na to optimalizován a přírůstek rychlosti je tam úžasný, některé hry mi jedou 60fps zcela hratelně o čemž si mohou majitelé jednojádrových processorů zatím nechat zdát
Upravil/a Drevokocur dne 05-01-2007 08:23
|
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 04-01-2007 22:56
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Drevokocur napsal:
upgradoval jsem z obstarožního Athlonu 2600XP na dvoujádrové Pentium D 2.8Ghz (jádro Presler, 800Mhz) nárust v IL2 je hodně znatelný, ale ne tak jak bych si představoval. Použitá grafická karta je ATI X1600ProGDR3.
V rozlišení 1024*768*32 s 4*Aniso +2*AA na max detaily (+water 0, forest 3) mi Black Death jede v průměru 37 snímků, ovšem výsledek strhává načítání výbuchů (vždy to trhá) a některé scény nepochopitelné padají pod 20fps. Imho je Black Death prapodivný benchmark.
IL2 není aplikací která by dokázala využívat naplno dvě jádra, WinXP (a propos použitý OpenGL) na to není optimalizován už vůbec.
Tvůj problém bude asi v tom, že ATI karty řady 1600 resp. 1650Pro nejsou pro Ila moc vhodné http://www.hardwa...0-gto.html
Z testu vyplývá, že jsou horší než Nv6600GT což je předchozí generace Nv.
Il2 není optimalizovaná pro dvě jádra, ale to není dnes téměř žádná aplikace včetně her (až na výjimky) nicméně z testu je vidět, že nové jádro Intelovského CPU sluší Ilovi daleko lépe než K8 od AMD. Dá se říci, že až Intel vyplivne Core singl tak to bude pro Ila lepší než Athlon 64.
Jinak jsem v té věci spíše laik, ale grafické rozhraní OpenGL s XP nemá nic moc společného jelikož tam funguje na stejné stejné úrovni jako directX. Je to spíš věc ovladačů grafiky. Problém nastane až u Visty.
Upravil/a XXX_Dazz dne 04-01-2007 22:57
|
|
|
|
57MH_Zvire |
Přidané 04-01-2007 23:25
|
Uživatel
Příspěvek: 1287
Založený: 30.09.05
|
XXX_Dazz napsal:
Il2 není optimalizovaná pro dvě jádra, ale to není dnes téměř žádná aplikace včetně her (až na výjimky) nicméně z testu je vidět, že nové jádro Intelovského CPU sluší Ilovi daleko lépe než K8 od AMD. Dá se říci, že až Intel vyplivne Core singl tak to bude pro Ila lepší než Athlon 64.
Ono je to hlavně tím, že vícejádrové procesory Core 2 Duo si navzájem půjčují L2 Cache, takže když aplikace IL2 využívá pouze jedno jádro, vezme si tohle jádro pro sebe na práci L2 Cache obou jader. Proto je výkonější. Single Core tomu moc nepomůže, ale i tak bude výkonější jak A64, protože je novější konstrukce.
XXX_Dazz napsal:
Jinak jsem v té věci spíše laik, ale grafické rozhraní OpenGL s XP nemá nic moc společného jelikož tam funguje na stejné stejné úrovni jako directX. Je to spíš věc ovladačů grafiky. Problém nastane až u Visty.
Mno... tím bych si nebyl zase tak jistý. OGL je pořád nadstavba systému, zatím co DX jsou součástí systému a bez nich se ve Windows nestane vůbec nic. |
|
|
|
Jirka |
Přidané 05-01-2007 07:38
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
^
|
IL2 je optimaliyovaný na jedno i více procesorů. OpenGL rovněž. |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 05-01-2007 08:25
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Jirka napsal:
^
|
IL2 je optimaliyovaný na jedno i více procesorů. OpenGL rovněž.
O OpenGL nemůžeš říci, že je optimalizováno pro více procesourů (asi jsi myslel jader CPU) jelikož to závisí na konkrétní aplikaci a pokud myslíš Ila samotného a to přepínání v .ini tak to by chtělo otestovat jelikož já tomu nevěří. Přepínání v .ini může být jen obezlička aby se Il choval na vícejádrových procesorech korektně, ale nemusí to znamenat nárůst fps
Jirko pokud jsi to nějak testoval tak postni výsledky.
Upravil/a XXX_Dazz dne 05-01-2007 08:26
|
|
|
|
Jirka |
Přidané 05-01-2007 08:30
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
XXX_Dazz napsal:
Jirka napsal:
^
|
IL2 je optimaliyovaný na jedno i více procesorů. OpenGL rovněž.
O OpenGL nemůžeš říci, že je optimalizováno pro více procesourů (asi jsi myslel jader CPU) jelikož to závisí na konkrétní aplikaci a pokud myslíš Ila samotného a to přepínání v .ini tak to by chtělo otestovat jelikož já tomu nevěří. Přepínání v .ini může být jen obezlička aby se Il choval na vícejádrových procesorech korektně, ale nemusí to znamenat nárůst fps
Jirko pokud jsi to nějak testoval tak postni výsledky.
Můžu, nezávisí to na aplikaci, ale na OpenGL API a driveru. No a info o tom jak to vevnitř vypadá a chodí si najdi na googlu. |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 05-01-2007 08:39
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Jirko je to asi otázka i verze OpenGL, Il je ve verzi OpenGL 1.0 (hodně staré) a taky bude otázka jak ja aplikace napsána, téhle té funkce OpenGL nemusí využívat.
Zadalší asi bude rozdíl ve využívání více procesorů a více jader procesorů |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 05-01-2007 08:46
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Ono je nejjednodušší to vyzkoušet (samozřejmě jen pro ty co vlastní dvoujádro) pomocí toho přepínače v .ini o kterém jsi psal. Nemůžu to najít, v kterém je to vlákně ? |
|
|
|
Jirka |
Přidané 05-01-2007 09:04
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
I 15 let staré OpenGL bylo psané na více procesorů. Je potřeba si uvědomit, že jeho prazáklad je na unixové platformě a na grafických stanicích typu Silicon Graphics. Jen si vzpomeň na Jurský park a dobu kdy byl tenhle film v kinech. Grafika jako prase - OpenGL. A co jsme měli tehdá doma na PCčkách za gamesy. Ale to jak to dneska přesně na dané grafické kartě vevnitř funkcí funguje ví přesně snad jen programátoři od firem co ty karty dělají. Nicméně je sem tam dohledatelná dokumentace. Co se týče využití více procesorů, pak ono nejde jen o OpenGL , ale i o samotný driver.
Defaultně jsou jak ATI tak Nvidia a to jak OpenGL, tak i driver defaultně zapnuté na využití všeho co najdou. Použitím všelijakých hidden přepínačů si s tím lze všelijak hrát. V Nvidii jsem se prakticky nehrabal, nemám ji doma, jen jsem si o ní přečet, ATI jsem zkoušel. Jedinné co jsem zaznamenal bylo to, že to různém přepínání chodilo hůř. Takže je lepší se v tom nehrabat. Je to ztráta času.
|
|
|
|
Jirka |
Přidané 05-01-2007 09:08
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
P.S. To že přepneš ILa aby jel na jednom procesoru ještě neznamená, že ti OpenGL atd, nepojede na všech. Pojede. Jo a opakuju se když napíšu, že i IL jede defaultně na všem co najde. Lze ho už jen omezovat. |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 05-01-2007 09:13
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Jirko, myslíš, že nemůžeš srovnávat víceprocesorové systémy a vícejádové procesory ? Nejsem odborník, ale obávám se, že ne. Ono by bylo výsledkem to, že všechny aplikace pod OpenGL by byly na dvoujádrech o hodně rychlejší, ale to není pravda. |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 05-01-2007 09:16
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Asi budeme muset najít někoho s dvoujádrem aby to zkusil |
|
|
|
Jirka |
Přidané 05-01-2007 09:31
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
Srovnávat to lze, rozdíl je pouze ve výkonu. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 21-08-2007 16:02
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
no jeste tu chybi taky srovnani cen tech procesoru. Pokud bude procesor A vykonejsi o 10% nez procesor B, ale bude stat o 30% vic, tak radej hmatnu po levnejsim. Dalsi vec, je pripadny potencial v pretakovani (C2D ma obrovsky) a dnes uz taky spotreba (to zase vede AMD)
Dnes po ruznych akcich a slevach plati, ze AMD ma lepsi pomer cena vykon, ma nizsi spotrebu. Intel zase vede ve vykonu a kdo se neboji priplatit, ten ma zaruceny delo, ktery muze pripadne jeste pretaktovat a vse od AMD necha za sebou. (nejsem zastancem ani jednoho tabora. v prubehu let stridam oba vyrobce :-) |
|
|
|
Rufu |
Přidané 21-08-2007 18:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1348
Založený: 30.09.05
|
Kde se to v tom ini nastavuje?Ať to trochu přehrabu? |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 21-08-2007 20:21
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
Ja teda nevim..ale sturm mi jede lepe, pokud ho omezim na jeden procesor...
edit:respektive na jedno jadro procesoru...
Upravil/a Glad69 dne 21-08-2007 20:27
|
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 24-08-2007 00:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
Jirko, meles podle me pate pres devate.
OpenGL pokud jede na HW urovni, tak jede na urovni graficke karty a s CPU pocitace jako takoveho ma spolecneho pramalo. Laicky receno: bud aplikace propocitava sama svou metodikou danou scenu podrobne (pak jede pres CPU pocitace) a posle na grafuli vysledny obrazek, nebo s OpenGL si praci zjednodussi tim ze zavola prislusnou funkci OpenGL ktera se o vypocet a zobrazeni postara sama (HW OpenGL pak jede pres chipset grafule). A jestli OpenGL implementace v danem ovladaci a na te karte jede na vice CPU karty (obcas se pise GPU aby se rozlisilo CPU pocitace a CPU karty), nebo ve vice paralelnich vlaknech, to uz s CPU celeho pocitace nema nic spolecneho a z pohledu ILa nas to temer vubec nezajima. To jen mluvi o tom, jak rychly bude IL s OpenGL na dane karte a ovladaci, ale z hlediska systemu to nema s paralelizaci samotne aplikace nic spolecneho.
IL2 Sturmovik dle vsech mych zkusenosti a hrani si s tim samozrejme jede v nekolika vlaknech, ktera by slo rozhodit mezi 2 i vice core. Jenze az na jedno vlakno jsou vsechna ostatni vlakna jen obsluzna a pri hre se flakaji. Kriticka cesta - vlakno - pocita vse a jede na 100% na jedinem core. Jakykoli pokus systemu tento proces nasilne rozhodit na vice core pak znamena pouze vyssi rezii, ktera se projevi zpomalenim behu aplikace. Kod ILa neni napsan paralelne ani omylem, bohuzel |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 24-08-2007 08:03
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
No ono taky psaní vícevláknových aplikací je dobrý způsob, jak se zbláznit . Vždy když se do něčeho takového pustím, začnu přemýšlet, zda by to nešlo nějak "ojebat" v jednom threadu. |
|
|
|
Jirka |
Přidané 24-08-2007 08:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
Čutoro, já nechápu co je na tom nepochopitelného ? OpenGL není nic jiného, než soubor grafických funkcí. Z hlediska progranatora standart. Pokud to budeme pitvat do hloubky a pokud si ho tedy představíme jako věc s vícevrstvou architekturou, pak se dostáváme k tomu, kolik je toho vraženo natvrdo do HW a kolik je toho v ovladači. A z toho plynou ty další věci co jsme tu okolo toho nakecali.
Jo a ještě abych doplnil sám sebe, ale jsou to spíše spekulace. Pak To co je na kartě samotné, čili natvrdo v HW je univerzální vrstva, co je společná jak pro OGL, tak pro DX. Pojem OGL běží na HW je úlet.
Upravil/a Jirka dne 24-08-2007 08:15
|
|
|