FW 190 D9 1944 a 1945
|
S5T_Galland |
Přidané 06-09-2006 08:24
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 260
Založený: 17.08.06
|
Jakej je mezi nima rozdíl v ilovi a jakej v realu ?
Upravil/a S5T_Galland dne 06-09-2006 08:24
|
|
|
|
WT_TeeDee |
Přidané 06-09-2006 08:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 162
Založený: 05.10.05
|
Dora z 44 je v ILovi rychlejší nad 4500m o cca 20km/h. Další rozdíly jsou zanedbatelné.
Dora z 45 má MW50, takže všechny nevýhody s tím spojené... |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 06-09-2006 08:39
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
A to se pta general stihacu?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
S5T_Galland |
Přidané 06-09-2006 08:41
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 260
Založený: 17.08.06
|
Jen vas zkousim
Pro TeeDee :
A rozdil mezi Erhohte notleistung a MW50 ? Vykony ? Poruchovost ?
Otazka za 10000 Kc :rol: |
|
|
|
S5T_Galland |
Přidané 06-09-2006 08:42
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 260
Založený: 17.08.06
|
MW50 se nemá zapínat nad 2500RPM ne? |
|
|
|
WT_TeeDee |
Přidané 06-09-2006 09:57
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 162
Založený: 05.10.05
|
S5T_Galland napsal:
Jen vas zkousim
Pro TeeDee :
A rozdil mezi Erhohte notleistung a MW50 ? Vykony ? Poruchovost ?
Otazka za 10000 Kc :rol:
D9 s MW50 váží o nějakých 120kg více. Výkony jsou do té výšky 4500 prakticky identické jak u rychlosti, tak u stoupavosti a zatáčení...Spíše má navrh dora z 44.
Rozdíl asi bude třeba u přehřívání a spotřeby ve prospěch dory z 44... Do poruchovosti lze asi započíst to, že Erhohte notleistung můžeš zapnout kdykoli bez zničení motoru.
Chceš napsat č.ú.? :tup: |
|
|
|
WT_TeeDee |
Přidané 06-09-2006 10:04
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 162
Založený: 05.10.05
|
A jestli ti to nestačí, tak tě pošlu někam...sem:
http://www.focke-...o213_2.htm |
|
|
|
Ucho |
Přidané 06-09-2006 11:04
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
Prostě r.44 je živější a lepší do aktivního boje; r.45 s ní se zase dobře prchá u země ... :-)
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
|
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 06-09-2006 12:17
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
přesně podle požadavků doby... |
|
|
|
313_Vinky |
Přidané 06-09-2006 13:08
|
Nováček
Příspěvek: 31
Založený: 28.06.06
|
JJ Letet z FW190D .r.44 je nadheraZatraceně dobra mašina.Taky sem proni u Mw50 v r.45 furt hledet na otačkoměr :awch: |
|
|
|
Vogel |
Přidané 06-09-2006 13:23
|
Nováček
Příspěvek: 17
Založený: 23.05.06
|
Takze je to opravdu tak, MW 50 zapinat jen do 2500 rpm? :uhoh: |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 06-09-2006 13:39
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Zapnout to muzes kdy chces. Jen odvaris motor no.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
S5T_Galland |
Přidané 06-09-2006 14:09
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 260
Založený: 17.08.06
|
Vogel napsal:
Takze je to opravdu tak, MW 50 zapinat jen do 2500 rpm? :uhoh:
Doporucuji ho zapinat hned po startu na nějakých 600rpm
Upravil/a S5T_Galland dne 06-09-2006 14:09
|
|
|
|
S5T_Galland |
Přidané 06-09-2006 14:10
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 260
Založený: 17.08.06
|
Jinak jako obvykle děkuji všem, 10000 neposílám :tdown::lol: |
|
|
|
Noram |
Přidané 06-09-2006 15:23
|
Uživatel
Příspěvek: 591
Založený: 30.09.05
|
S5T_Galland napsal:
Otazka za 10000 Kc :rol:
S5T_Galland napsal:
Jinak jako obvykle děkuji všem, 10000 neposílám :tdown::lol:
a teď se připrav na žalobu |
|
|
|
WT_TeeDee |
Přidané 06-09-2006 15:47
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 162
Založený: 05.10.05
|
3IAP_Noram napsal:
S5T_Galland napsal:
Otazka za 10000 Kc :rol:
S5T_Galland napsal:
Jinak jako obvykle děkuji všem, 10000 neposílám :tdown::lol:
a teď se připrav na žalobu
žádná žaloba, najmu si pár ukrajinců.... :awch: |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 06-09-2006 16:23
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
No..nejzákladnější rozdíl:
"1944"
palivo C3 (96 oktanů), výkon motoru 1900PS v základu (několik nejstarších letadel mělo jen 1750PS, ale i ty byly zřejmě záhy přestavěny na 1900PS), dal se dále zvýšit pomocí "Erhöhte Notlesitung", i když tady se tomu správě říká nějak jinak (snad Sonder Notleistung..), až na cca 2150PS. Těhle letadel - jen tak mimochodem - vůbec netuším, kolik mohlo být vyrobeno. Spíš předpokládám, že více zastoupeny byly stroje s max. výkonem 1900PS a ne 2100 - 2200PS. Ale v ILovi tu slabší verzi nemáme.
"1945"
palivo B4 (87 oktanů..asi ), letadlo standardně vybavováno zařízením MW50, což funguje podobně jako výše uvedené Erhöhte Notleistung (jo, já vlastně výše nepopsal, jak to funguje..no, to je jedno, když mrkneš na google a zadáš tam MW50, tak najdeš přesnější popis, než bych dal já). V konečném důsledku výkon zvýšený až kamsi k 2100 - 2200PS, občas se uvádí 2240, ale to bude spíš nějaký blud vzniklý dobou. Snad všechny Fw 190 vyráběné od počátku roku 1945 byly v této verzi (někde jsem měl i přesnější data, ale kdo ví, kde je jim teď konec).
No a důvod, proč se vyráběl stroj s MW50 byl zřejmě ten, že nebyl dostatek vysokooktanového paliva C3. Rozhodně to nebyla rychlostní výhoda při letu v nízké výšce
Pokud jde o létání v ILovi, tak verze 44 je lepší ve všech směrech. Ale kolik strojů odpovídajících tomuhle bylo skutečně postavených, to se snažím zjistit už asi 4 roky a nic .
Resumé: ve skutečnosti létaly sériové D-9 s motorem Jumo 213 A s těmito výkony:
1750PS (pár kusů ze začátky výroby, tedy konec léta 1944)
1900PS (prakticky všechna letadla z roku 1944)
2100 - 2200PS (prakticky všechna letadla z roku 1945)
PS: ale já tyhle své názory dost často měním, ze rok třeba budu tvrdit něco odlišného, až nasbírám další informace )
PPS: teoreticky, pokud to Olegovci nasimulovali správně, tak by naše Dora 1944 měla odpovídat 1900PS verzi pokud nepoužiješ právě zařízení na zvýšení výkonu.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 06-09-2006 16:28
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
S5T_Galland |
Přidané 06-09-2006 17:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 260
Založený: 17.08.06
|
Tak koukám, že MW50 se i dneska vyrábí
http://www.femyer...e.mw50.jpg
:clap::clap::tup: |
|
|
|
313_Blc |
Přidané 07-09-2006 08:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 301
Založený: 25.02.06
|
Jo a montujou to do Trabantů, aby se při zemi dotáhly na šestou meďouru ... :tup:
Upravil/a 313_Blc dne 07-09-2006 08:20
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 07-09-2006 09:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Fučida:
Sonder Notleistung (zvláštní nouzový výkon) bylo jen zvýšení kompresních poměrů a veličin kolem toho (časování ventilů atp, v zásadě stejně jako overboost nebo WEP u Spitů a Mustangů)
MW50 je v zásadě vstřikování sraček do motorů pro zvýšení oktanovéhop čísla použitého paliva a dosažení kompresního poměrů adekvátních k palivu s vysokým oktanovým číslem
Vnitřní chlazení motoru výparným teplem vody pominu, není důležité pro porovnání obou systému.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|