December 27 2025 09:18:31
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Microsoft Flight Simulator 2020
magot
taky už jsem na to koukal, nicméně k importu zbraní do civilní hry ..
YouTube Video


 
AJaromir
No já se na to dívám a je to celé takové nedodělané. Nevím jestli prozatímně nebo na furt. Nejvíce mě zaujaly dvě věci: Jak rychle se přestaly točit kola po odlepení do vzduchu a druhá věc, že vůbec neklesal plnící tlak motoru. Že by to mělo nějaký automatický regulátor?
 
1stCL_Fucida
Pokles plnícího tlaku u přeplňovaných motorů závisí na tom, jakou rezervu má kompresor. Klidně může třeba do 3 km držet maximální tlak a až pak bude klesat. Pak se někde přepne kompresor a máš znovu plnej tlak. Jak přesně to má konkrétní verze Lancasteru, to netuším.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
hlavně má v FSku ten plnící tlak při +2100 RPM úplně jinde ..
YouTube Video


 
alfik
AJaromir napsal:
Že by to mělo nějaký automatický regulátor?

Jop. A celkem jednoduše řešené. Odpouštěcí ventily (prostě klapka s přednastavenou pružinou, jako u systému pro dodávku tlakovzduchu do brzd např.). Ty udržovaly stálý tlak až do výšky kdy už ten kompresor takový tlak nedokázal udržet. A pak se přepínalo na druhý stupeň (byly tam převodovky, např. Lajťas je měl dokonce automatické Úsměv ), jak psal výše Fučida.
To měly prakticky všechny kompresory všech válečných i neválečných stran.
I proudové motory to musí řešit, ale tam je to naopak. Ten proud vzd. co žene kompresor se nereguluje, ale naopak jsou tam různá řešení na vstupu vzduchu, třeba jako přisávací klapky (viz Harrier), posuvný kužel (viz MiG-21), sklopné klapky (viz F-15), apod., které umožní vyšší objem vzduchu nasávaný za nízkých rychlostí. Ty příklady jsou letadla na kterých je to krásně vidět na první přičmuchnutí Úsměv
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
AJaromir
Spíš než regulaci tlaku kompresoru odfukováním bych čekal automatickou regulaci škrtící klapky sání. Mi to přijde jako mrhání energie.

Hlavní důvod úpravy sání (kužel u mig-21) vzduchu u proudových motorů je zabránění rázovým vlnám k dosažení lopatek kompresoru. Zároveň rázové vlny v sacím potrubí fungují jako takový kompresor sám o sobě. Ještě než se vzduch dostane na první stupeň, už je díky rázovým vlnám slušně stlačen. To by byla rychlá smrt. Pak mají "spill/surge doors" - To jsou klapky přes které se přisává vzduch, například v případě prudkého přidání paliva nebo naopak odpouští vzduch při prudkém poklesu vstřikování paliva. Ono u proudových motorů se to celé řídí jen množstvím vstřikovaného paliva a motor si už přisaje tolik vzduchu, kolik sám potřebuje. Musí mu to akorát být umožněno.

Víte co. Tento web mám již mnohokrát pročtený. Šklebící se
http://www.leteck...str-01.php
Upravil/a AJaromir dne 03-08-2025 12:51
 
alfik
AJaromir napsal:
Spíš než regulaci tlaku kompresoru odfukováním bych čekal automatickou regulaci škrtící klapky sání. Mi to přijde jako mrhání energie.

Jo, ale škrt. klapka reguluje množství vzduchu a ne tlak. Takže je to sice plýtvání, ale je to jednodušší. Máš větší množství vzduchu o větším tlaku než potřebuješ, a odpouštíš.
Btw u většiny motorů se dělaly komba dmychadla naháněného od klikovky a turbodmychadla. Většinou to bývá, zvl. v anglosas. lit., označováno jako "dvoustupňový kompresor".

Hlavní důvod úpravy sání (kužel u mig-21) vzduchu u proudových motorů je zabránění rázovým vlnám k dosažení lopatek kompresoru. Zároveň rázové vlny v sacím potrubí fungují jako takový kompresor sám o sobě. Ještě než se vzduch dostane na první stupeň, už je díky rázovým vlnám slušně stlačen. To by byla rychlá smrt. Pak mají "spill/surge doors" - To jsou klapky přes které se přisává vzduch, například v případě prudkého přidání paliva nebo naopak odpouští vzduch při prudkém poklesu vstřikování paliva. Ono u proudových motorů se to celé řídí jen množstvím vstřikovaného paliva a motor si už přisaje tolik vzduchu, kolik sám potřebuje. Musí mu to akorát být umožněno.

Jojo Úsměv

Víte co. Tento web mám již mnohokrát pročtený. Šklebící se
http://www.leteck...str-01.php

Heh, někdy ti ukážu ty stovky knih co se tu na mě zubí Úsměv
Desítky z nich jsou o konstrukci draků letadel a motorů Úsměv
Ten web samozřejmě taky znám Úsměv
Ale třeba si to přečte někdo další, stejně jako to o Kolumbovi v tom "politologozním" vláknu Úsměv
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
magot
B2
YouTube Video


 
AJaromir
To asi nebude study level model.
 
magot
čínani už rozhodně studují skládání kol aby to nacpali do svejch létajících trojúhelníků Úsměv
 
magot
vykradli jestera z DCS a ještě jim tam chybí laserovej horizont, amatéři ..
YouTube Video


 
AJaromir
Tak to by se asi měl Heatblur ozvat, protože do toho narvali hodně peněz.
Viděl jsem to video a nepřijde mi to jako vykrádačka. Spíš jen okopírovali nápad, ale ničí voiceovery neukradli.

Nicméně příliš realistické mi to nepřijde. Už jen ten start motoru, který se ve skutečnosti dělá za pomoci pyropatrony, protože speciální palivo pro SR-71 máte problém zapálit i letlampou. Pod plynovkou je počítadlo zbývajících patron, které se ovšem ani nehnulo.

Další naprosto nereálná věc - netankuje za letu. To je jako že podle mě jedna z nejznámějších věcí, že SR-71 vkůli tomu, že samotný trup fungoval jako palivová nádrž, tak byl děravý jak řešeto a stejně tak z něj teklo palivo, dokud se trup dostatečně nezahřál třením vzduchu. Po vzletu musel dotankovat, pak teprve pokračovat dál.
Upravil/a AJaromir dne 23-12-2025 13:08
 
AJaromir
Microprose vydal B-17 pro MSFS. Za mě nic moc. Půlka věcí není nasimulovaná. To jako A2A Accu-Sim B-17 pro MSFSX byl mnohem lepší.
YouTube Video


 
alfik
AJaromir napsal:
Další naprosto nereálná věc - netankuje za letu. To je jako že podle mě jedna z nejznámějších věcí, že SR-71 vkůli tomu, že samotný trup fungoval jako palivová nádrž, tak byl děravý jak řešeto a stejně tak z něj teklo palivo, dokud se trup dostatečně nezahřál třením vzduchu. Po vzletu musel dotankovat, pak teprve pokračovat dál.

Tak on taky kvůli rozdílu v poměru mezi TAS a IAS měl pod cca 5km jen pár set km dolet.
Ovšem s přibývající výškou měl nakonec dolet přes půl Zeměplochy Úsměv
Takže s plnejma vzlétl, pak musel dotankovat protože než se vyškrábal nad 3,5km měl sucho v nádržích, a pak teprve pokračoval.
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

23-12-2025 20:47
19.12. bylo výročí úmrtí Aloise Alzheimera. Nikdo si nevzpomněl.

18-12-2025 17:22
Padá databáze, něco si přej!

17-12-2025 11:06
K Vánocům si kupte RAM Šklebící se

16-12-2025 17:30
kdybyste nevěděli co k vánocům Úsměv https://youtu.be/.
..6x4ODnwcGu


14-12-2025 08:41
Pohodový vánoční čas všem přeju. Děkuju, že jsem vás mohl poznat ... najít svobodu a poznat něco víc.

11-12-2025 18:43
Vylez si tam sám, Tylere, mě bolej nohy Úsměv Žádné tři židovské knihy nebudou! Šklebící se

07-12-2025 13:51
Niitaka yama nobore!

12-11-2025 10:15
Cthulhu dostal podvodní piáno https://youtu.be/.
..UuLQP-YE8O

10-11-2025 10:38
Den válečných veteránů 11. 11. https://www.daruj.
..ojekt/1812

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

38,923,572 návštěv