|
Jaký joystick si pořídit v roce 2025?
|
| Richi |
Přidané 03-11-2025 22:16
|

Uživatel

Příspěvek: 503
Založený: 20.02.18
|
AJaromir napsal:
F/A-18C je FBW. Není důvod, aby páka něco dělala při přejezdu přes překážky.
No já nevím, určitě jsi toho držel v ruce dost na to, abys psal jako někdo, kdo o FFB v životě neslyšel.
Jestli sedíš v letadle z WW2 nebo rouře, tak by zážitek z pohybu po zemi měl být stejný.
Přejedeš překážku, letadlo nadskočí, ale joy nic. Vystřelíš ze zbraně, ale joy nic. FFB joy tě jen přibližuje k vcítění do hry, k lepšímu prožitku. V F18 ani ťuk.
To není o FBW ale o FFB. |
| |
|
|
| AJaromir |
Přidané 03-11-2025 22:30
|

Diskutující

Příspěvek: 3205
Založený: 01.05.06
|
Jenomže spousta vibrací, které ve FFB páce cítíš, jsou nereálné. Jsou to věci, které bys měl vnímat tělem a ne v páce. Třeba při přejetí překážky je nereálné, aby joy v F/A-18C něco udělal. Nebo velmi často když se stroj blíží ke kritickému úhlu náběhu, tak v páce ve skutečnosti většinou nejde cítit ale vůbec nic. |
| |
|
|
| magot |
Přidané 03-11-2025 23:18
|

Fusioner

Příspěvek: 18226
Založený: 19.06.08
|
No on má na mysli, že když se otřese celý stroj, tak se otřese i páka a to má být přeneseno do FFB, stejně tak např. do FFB sedačky či rukavic.
Za mne FFB páka nemůže pokrývat dvě dimenze třesení. Buď simuluje síly v páce nebo simuluje zlom v San Andreas, ne oboje .. |
| |
|
|
| petsild |
Přidané 04-11-2025 07:21
|

Diskutující

Příspěvek: 4236
Založený: 30.11.14
|
V DCS jsou telemetrická ffb data pro klacek a pak pro zbytek efektů co přebírá podložka a není jich zrovna málo.
Tedy aby šla data do jednoho zařízení současně, je technicky nemožné a vznikl by tak vibrační paskvil.
Edit:
Zde je ukázka zkrocení ffb efektů pro Apache, aby v tom nebyl jen vibrační mišmaš.
Upravil/a petsild dne 04-11-2025 07:50
|
| |
|
|
| LesniHU |
Přidané 04-11-2025 18:54
|

Stařešina

Příspěvek: 6230
Založený: 30.09.05
|
magot napsal:
No on má na mysli, že když se otřese celý stroj, tak se otřese i páka a to má být přeneseno do FFB, stejně tak např. do FFB sedačky či rukavic.
Za mne FFB páka nemůže pokrývat dvě dimenze třesení. Buď simuluje síly v páce nebo simuluje zlom v San Andreas, ne oboje .. To je trochu, jako kdybys rekl, ze musis mit u pocitace reproduktory *a* zaroven na hlave sluchatka, protoze jen sluchatka (nebo jen reproduktory) nemuzou pokryvat zvuky z radia v pilotove helme a zaroven zvuky z venku.
petsild napsal:
V DCS jsou telemetrická ffb data pro klacek a pak pro zbytek efektů co přebírá podložka a není jich zrovna málo.
Tedy aby šla data do jednoho zařízení současně, je technicky nemožné a vznikl by tak vibrační paskvil. ...a kdyby sly vsechny zvuky jen do sluchatek, vznikl by zvukovy paskvil :-)
Jsou tu dva ohledy, na ktere zapominate. Jednak, ze snaha musi byt udelat co nejlepsi simulaci v ramci omezeni dostupneho HW, coz znamena, nevyhnutelne, ze se nektere veci, co by bylo prilis drahe replikovat, nahradi jinymi, ktere povedou k podobnemu vysledku. Jinak skoncime jako treba s letadly v il-2.
No a potom taky to, ze kdyz se klepe letadlo, tak se setrvacnosti klepe i pilotova ruka, ktera drzi knipl, takze pilot citi v uchopu sily, ktere se daji ve hre generovat z druhe strany, pohybem ffb. V urcite mire, samozrejme. |
| |
|
|
| AJaromir |
Přidané 04-11-2025 19:05
|

Diskutující

Příspěvek: 3205
Založený: 01.05.06
|
Jen pro info k tomu zvuku: V DCS jde nastavit zvuky tak, aby okolní zvuky šly z repráků a komunikace šla ze sluchátek. A taky je tam funkce "hear like in helmet", která tlumí okolní zvuky, pokud používáte jen sluchátka.
Upravil/a AJaromir dne 04-11-2025 19:11
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 04-11-2025 19:43
|

Fusioner

Příspěvek: 18226
Založený: 19.06.08
|
LesniHU napsal:
magot napsal:
No on má na mysli, že když se otřese celý stroj, tak se otřese i páka a to má být přeneseno do FFB, stejně tak např. do FFB sedačky či rukavic.
Za mne FFB páka nemůže pokrývat dvě dimenze třesení. Buď simuluje síly v páce nebo simuluje zlom v San Andreas, ne oboje .. To je trochu, jako kdybys rekl, ze musis mit u pocitace reproduktory *a* zaroven na hlave sluchatka, protoze jen sluchatka (nebo jen reproduktory) nemuzou pokryvat zvuky z radia v pilotove helme a zaroven zvuky z venku.
Máš pravdu. Může, ale stojí to za prd.  |
| |
|
|
| AJaromir |
Přidané 04-11-2025 19:53
|

Diskutující

Příspěvek: 3205
Založený: 01.05.06
|
No a to je jedna z věcí, nad kterou již dlouho uvažuji, ale jak vybrat správně, je věc druhá.
Zatím vybírám z nejznámějších věcí.
Buttkicker https://thebuttki...
Nebo HF8 https://nextlevel...aming-pad/
V minulosti se prodávala ještě taková lepší podložka, ale už si nevzpomenu na název. |
| |
|
|
| petsild |
Přidané 04-11-2025 22:12
|

Diskutující

Příspěvek: 4236
Založený: 30.11.14
|
LesniHU napsal:
petsild napsal:
V DCS jsou telemetrická ffb data pro klacek a pak pro zbytek efektů co přebírá podložka a není jich zrovna málo.
Tedy aby šla data do jednoho zařízení současně, je technicky nemožné a vznikl by tak vibrační paskvil. ...a kdyby sly vsechny zvuky jen do sluchatek, vznikl by zvukovy paskvil :-)
Jsou tu dva ohledy, na ktere zapominate. Jednak, ze snaha musi byt udelat co nejlepsi simulaci v ramci omezeni dostupneho HW, coz znamena, nevyhnutelne, ze se nektere veci, co by bylo prilis drahe replikovat, nahradi jinymi, ktere povedou k podobnemu vysledku. Jinak skoncime jako treba s letadly v il-2.
No a potom taky to, ze kdyz se klepe letadlo, tak se setrvacnosti klepe i pilotova ruka, ktera drzi knipl, takze pilot citi v uchopu sily, ktere se daji ve hre generovat z druhe strany, pohybem ffb. V urcite mire, samozrejme.
Jak chceš udělat, aby vibrační motor generoval v jeden čas 14 rozdílných efektů, to není technicky možné.
|
| |
|
|
| AJaromir |
Přidané 04-11-2025 22:14
|

Diskutující

Příspěvek: 3205
Založený: 01.05.06
|
No úplně nejjednoduššeji je prostě převést zvuk na vibrace. Protože vibrace a otřesy jsou stejně jako zvuk prostě jen mechanický pohyb o nějaké frekvenci a amplitudě. Buttkicker, low pass filtr, a jede se. Vše pak záleží čistě jen na kvalitním audiu ve hře. |
| |
|
|
| petsild |
Přidané 04-11-2025 22:23
|

Diskutující

Příspěvek: 4236
Založený: 30.11.14
|
Limit je pořád stejný, co efekt to reprák.
|
| |
|
|
| 1stCL_Fucida |
Přidané 04-11-2025 22:23
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11142
Založený: 26.01.13
|
Jop, takhle fungovaly první vibrační deky cca 20 let zpátky. Prej to celkem fungovalo. Já zkušenost ale neměl.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
| |
|
|
| AJaromir |
Přidané 04-11-2025 22:40
|

Diskutující

Příspěvek: 3205
Založený: 01.05.06
|
Takže doma, aby byl perfektně reprodukován symfonický koncert, tak potřebuji 200 reproduktorů? |
| |
|
|
| petsild |
Přidané 04-11-2025 22:49
|

Diskutující

Příspěvek: 4236
Založený: 30.11.14
|
Jednoduše, 3D kino jedním reprákem nevytvoříš a to ani dvěma.
|
| |
|
|
| Tyler Durden |
Přidané 05-11-2025 08:11
|

Diskutující

Příspěvek: 2849
Založený: 07.10.14
|
AJaromir napsal:
Takže doma, aby byl perfektně reprodukován symfonický koncert, tak potřebuji 200 reproduktorů?
Možná si pozvat rovnou symfonický orchestr, každá reprodukce je jen reprodukce.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
|
| |
|
|
| petsild |
Přidané 05-11-2025 08:56
|

Diskutující

Příspěvek: 4236
Založený: 30.11.14
|
Jestli si rozumíme, zrovna HF8 má 8 nezávislích vibrátorů, čtyři spodní a čtyři na zádech.
Funkce SimShaker for Aviators spočívá, že efekty přerozděluje dle aktuální scény.
Příklad využití prostorového vnímání vibrací v DRII, přejedu překážku kolama jen na pravé straně,
tedy efekt se projeví nejdříve na předním pravém motoru a následně na pravém zadním.
Tedy více motorů více zážitků, v tom spočívá celé kouzlo.
|
| |
|
|
| Ajvn |
Přidané 05-11-2025 12:16
|

Diskutující

Příspěvek: 2521
Založený: 30.05.07
|
Dyk vám to říkám celou dobu. Všechny ty vibrátory jsou ze své podstaty na hovno. Vyprdněta se na nějaké mozy nemozy. Kupte si nějakou pořádnou základnu+páku:
https://virpil-controls.eu |
| |
|
|
| petsild |
Přidané 05-11-2025 12:39
|

Diskutující

Příspěvek: 4236
Založený: 30.11.14
|
Vrať se s klasikou do hrobu, nastoluje se nová doba force feedbacková.
|
| |
|
|
| Tyler Durden |
Přidané 05-11-2025 13:11
|

Diskutující

Příspěvek: 2849
Založený: 07.10.14
|
BTW jeden pro FF tip. Kdo má doma ještě starou dobu forcefeedbakovou v podobě MS Sidewinderu FF2 a "pogumování" joysticku se proměnilo v lepkavý hnus (což se stane i když není používán) stačí rozmíchat sodu bikarbonu s vodou na hustější pastu a klacek s tím vydrhnout. Jako nový bude.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
|
| |
|
|
| magot |
Přidané 05-11-2025 13:32
|

Fusioner

Příspěvek: 18226
Založený: 19.06.08
|
a doba SSC pák ještě nepřišla, stále tu F-16 nemáme košér  |
| |
|