October 30 2025 18:48:14
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS World 2025
Tyler Durden
Podlě toho kruhového postu flaku Zuikaku.

Každopádně ten sloup co podpírá světlomet na ochozu je blbě pro obě verze. A Zuikaku by měla mít pancéřování oken můstku.

A pod můstkem by měl být 1,5 m dálkoměr a na přední plošině nebyly dalekohledy, ale ovladače světlometů.
Upravil/a Tyler Durden dne 15-10-2025 11:03
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
AJaromir
Nová kampaň pro Corsaira od Reflected:
YouTube Video


 
magot
Mig-29A ČSFR 90's skiny od Gimloo
https://drive.goo...7gghA/view
i.imgur.com/IbeLayY.jpeg
Upravil/a magot dne 17-10-2025 20:18
 
magot
filmování rally v DCS Úsměv
YouTube Video



Upravil/a magot dne 22-10-2025 00:08
 
AJaromir
Je venku nový patch, který přidává brzkou verzi kocoura + další věci. Dnes si dali na čas.
https://www.digit...changelog/
 
magot
no a zimní Normandie a francouszké ostrovy: Alderney, Guernsey, Jersey mají nyní LW letiště

anglický ostrov Wight s letištěm:
Bembridge

a nové letiště v jižní anglii:
Headcorn
Holmsley South
Northolt Saint-Pol-Bryas
 
magot
Vytvoření F-14A-135 early se zřejmě dělá tak, že se nastaví časový rozsah 1974 - 1979. V tomto rozmezí by se měl nahrát.
Motory by měly v prudkých otočkách při změně plynu občas chcípat .. ale u hladiny bezkonkurenční výkon.
Taktéž je v core liveries dostupný skin pro iránský F-14A-95 IIAF, ten ale v DCS není.
A taky jsem objevil, že tam je Hawk. Nevím kde ho vzali Úsměv
Upravil/a magot dne 23-10-2025 16:54
 
AJaromir
Mně se asi nejvíc líbí nové UI v F-4, které zobrazuje interní stav systémů.
 
magot
Ten Lancaster mod zdá se plně funkční v rámci AI, s tím už by se dala zbastlit nějaká online taškařice

detaily velmi povedené
i.imgur.com/h44wPY0.jpeg
i.imgur.com/lntXqHA.jpeg
kobercové bombardování plně funkční
i.imgur.com/KQNtfis.jpeg
AI střelci docela uměj ..
i.imgur.com/ZTmxFNK.jpeg
i.imgur.com/HojzXoq.jpeg
damage model přítomen (narozdíl od mnoha jiných modů)
i.imgur.com/td6FHGW.jpeg
i.imgur.com/RWFCbtF.jpeg
i.imgur.com/JizHeM8.jpeg
 
AJaromir
Pokud by vás náhodou zajímalo, proč měla brzká verze F-14 problémy s motory, tak to bylo kvůli tomu, že se jednalo pouze o dočasnou náhradu za motory vyvíjené přímo pro tento stroj. Jako náhradu byly použity motory Pratt & Whitney TF30, které původně byly stavěny pro podzvukový letoun Douglas F6D Missileer. Na vysoké přetížení a krkolomné manévry vůbec nebyly stavěny. Stejně je to vtipné. F-14 byl nosič zbraně, která nikdy nebyla použita. A asi to "nejvtipnější"? Všechny stroje musely být sešrotovány co nejrychleji po vyřazení, aby se nemohly použít na náhradní díly na černém trhu.
Upravil/a AJaromir dne 23-10-2025 20:27
 
magot
tady je jedno raritní áčko s kachnama a třetím motorem pro výstup z plochých vrtáků. Rio to vůbec neobýval Úsměv
www.nasa.gov/wp-content/uploads/2023/03/305756main_ECN-13222_full.jpg
www-nasa-gov.translate.goog/wp-content/uploads/2023/03/305741main_ECN-12451_full.jpg
 
alfik
AJaromir napsal:

Pokud by vás náhodou zajímalo, proč měla brzká verze F-14 problémy s motory, tak to bylo kvůli tomu, že se jednalo pouze o dočasnou náhradu za motory vyvíjené přímo pro tento stroj. Jako náhradu byly použity motory Pratt & Whitney TF30, které původně byly stavěny pro podzvukový letoun Douglas F6D Missileer. Na vysoké přetížení a krkolomné manévry vůbec nebyly stavěny. Stejně je to vtipné. F-14 byl nosič zbraně, která nikdy nebyla použita. A asi to "nejvtipnější"? Všechny stroje musely být sešrotovány co nejrychleji po vyřazení, aby se nemohly použít na náhradní díly na černém trhu.

Jojo, konkrétně šlo o problémy s tokem paliva při manévrech s vyšším G.
Ovšem piloti tyto letadla preferovali, i když teď hned si nevzpomínám proč. Tipl bych si kvůli vyššímu max tahu, protože "we trust in thrust", jak říkají rouraři Šklebící se Pohledám.
No ale po nějakých problémech, vč. jedné nehody s následkem smrti (kterou se mch. inspirovali tvůrci filmu Top Gun Úsměv ) se velení rozhodlo radikálně - letadla s těmito motory prostě musí pryč.

PS: Ad černý trh: Šlo o letadla s velmi vysokým počtem kusů prodaných různým státům. Vzpomeňte na letadla co si ručníkáři zašili do písku Úsměv
Takže ta obava byla celkem oprávněná.
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
magot
No s tokem paliva, to nevím. Šlo o to, že když si za to energicky vzal a začal točit a k tomu ještě stoupat a začal rychle přidávat plyn, tak se začal asymetricky měnit tlak na komepresorech, protože to lopatky kompíku nestíhaly zpracovat přitékající vzduch odlišnými rychlostmi a jeden z motorů se mohl zadusit, v kritickém případě oba. To ale nebyl největší problém, největší průser byl, že při poklesu výkonu v takhle kritickém manévru šel stroj do plochýho vrtáku, z kterýho tomcat neuměl chodit ven. A to byla většina nehod (v manévru).
Motor byl primárně stavěn na stroj F-111 (ne na F6D, to byla pouze evoluce), který měl v mach 1+ kopírovat terén v 300m (řízen AG radarem a počítačem) aby penetroval nepřátelské území pod radarem.
Takže motory byly výkonější těsně nad zemí, jinak pozdější spolehlivější F110 byly výkonější ve všech ostatních výškách. TF30, moc preferovány nebyly protože, hned po tom co bylo zjištěno, že chcípají s přidáním plynu,
se pilotům zakázalo pohybovat s plnem v manévrech a tím pádem byl tomcat totálně retardován v boji do příchodu motorů F110.
Problém s motory se později vyřešil, ale nevyřešil se onen kritickým problém s plochými vrtáky, to přineslo spřažení křidélek a směrovky do čeho vstupoval počítač (s tehdá prvním procesorem na světě) a optimalizoval pohyb. Respektive to řídil tak aby křídélka a směrovka nešla do poloh, kde tomcat začal přecházet do plochého vrtáku. To byl ten okamžik, kdy byl tomcat zachráněn, jinak by asi skončil.
Byl retardován asi jako F-35, když měli piloti zákaz používat přídavné spalování Šklebící se
Btw, nyní si můžete v DCS zkusit, jaké to bylo bojovat, když nemůžete hýbat s plynem v horizontálním a vertikálním manévru. Respektive, můžete pouze nechat stávající výkon nebo stahovat. Přidávat se pod 4G nesmělo a pak jen velice vlažně.
Černý trh s náhradními díly pro tomcat byl pouze jeden a to směr Irán po r. 1979. Jiný stát F-14 neměl. S náhradními díly obchodovali Israelci a prodávali je Iránu, pár dodávek bylo realizováno. Především baterie do phoenixů byla silná komodita. Nenáviděný ajatoláh nesměl dostat ani šroubek navíc, kvůli aféře s obsazením us ambasády a to byl důvod rychlého šrotování vyřazených tomcatů. (Nepočítaje sovětské zloděje technologií)
Další černý trh asi nebyl, RAAF s F-111, který měly motory s TF30 měla všeho dostatek.
I když je fakt, že tomcat byl tehdá nosič nejlepší high-tech, že by si různí špioni asi už věděli rady s různými náhradními díly, např. INS, který sovětský člověk pořád nějak neuměl sešroubovat dokud si ho v německu neukradl z F-104 Šklebící se
Upravil/a magot dne 24-10-2025 11:16
 
saldy
magot napsal:

Ten Lancaster mod zdá se plně funkční v rámci AI


Tady je otázka jestli lze nějak zhasnout města
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
celou mapu by asi zhasnout šlo, modifikací, prostě se načtou denní textury po setmění .. ale lokálně samostatné město to už stěží
 
AJaromir
Jo, ty kachny tam byly kvůli nestabilitě při přechodu do nadzvukové rychlosti. Kachny potom zaměnili za "výsuvné kachny", jenž se nacházely nad sáním motorů, ale později odstranili i tyto.
 
Zifi
Ta Normandie je teď ve velké slevě.
 
AJaromir
Zifi napsal:

Ta Normandie je teď ve velké slevě.


Není ve slevě. Stojí 52 USD. Ale pokud vlastníš Kanál nebo Normandii 1, tak máš velkou slevu na upgrade. Nejmenší sleva je pokud vlastníš jen Kanál. Největší sleva je, když vlastníš Kanál i Normandii 1
 
AJaromir
YouTube Video


 
AJaromir
Tohle je to nové rozhrání v F-4, které ukazuje, že je v letadle pomalu nasimulovaný elektromagnetický tok v káblech. Šklebící se A tak nějak, jak vypadá ten ukazatel paliva, bych si představoval možnost nastavovat množství paliva v jednotlivých nádrží u letadel, kde se to hodí.
YouTube Video


 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,413,206 návštěv