Vytvoření F-14A-135 early se zřejmě dělá tak, že se nastaví časový rozsah 1974 - 1979. V tomto rozmezí by se měl nahrát.
Motory by měly v prudkých otočkách při změně plynu občas chcípat .. ale u hladiny bezkonkurenční výkon.
Taktéž je v core liveries dostupný skin pro iránský F-14A-95 IIAF, ten ale v DCS není.
A taky jsem objevil, že tam je Hawk. Nevím kde ho vzali Upravil/a magot dne 23-10-2025 16:54
Pokud by vás náhodou zajímalo, proč měla brzká verze F-14 problémy s motory, tak to bylo kvůli tomu, že se jednalo pouze o dočasnou náhradu za motory vyvíjené přímo pro tento stroj. Jako náhradu byly použity motory Pratt & Whitney TF30, které původně byly stavěny pro podzvukový letoun Douglas F6D Missileer. Na vysoké přetížení a krkolomné manévry vůbec nebyly stavěny. Stejně je to vtipné. F-14 byl nosič zbraně, která nikdy nebyla použita. A asi to "nejvtipnější"? Všechny stroje musely být sešrotovány co nejrychleji po vyřazení, aby se nemohly použít na náhradní díly na černém trhu.
Upravil/a AJaromir dne 23-10-2025 20:27
Pokud by vás náhodou zajímalo, proč měla brzká verze F-14 problémy s motory, tak to bylo kvůli tomu, že se jednalo pouze o dočasnou náhradu za motory vyvíjené přímo pro tento stroj. Jako náhradu byly použity motory Pratt & Whitney TF30, které původně byly stavěny pro podzvukový letoun Douglas F6D Missileer. Na vysoké přetížení a krkolomné manévry vůbec nebyly stavěny. Stejně je to vtipné. F-14 byl nosič zbraně, která nikdy nebyla použita. A asi to "nejvtipnější"? Všechny stroje musely být sešrotovány co nejrychleji po vyřazení, aby se nemohly použít na náhradní díly na černém trhu.
Jojo, konkrétně šlo o problémy s tokem paliva při manévrech s vyšším G.
Ovšem piloti tyto letadla preferovali, i když teď hned si nevzpomínám proč. Tipl bych si kvůli vyššímu max tahu, protože "we trust in thrust", jak říkají rouraři Pohledám.
No ale po nějakých problémech, vč. jedné nehody s následkem smrti (kterou se mch. inspirovali tvůrci filmu Top Gun ) se velení rozhodlo radikálně - letadla s těmito motory prostě musí pryč.
PS: Ad černý trh: Šlo o letadla s velmi vysokým počtem kusů prodaných různým státům. Vzpomeňte na letadla co si ručníkáři zašili do písku
Takže ta obava byla celkem oprávněná.
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
No s tokem paliva, to nevím. Šlo o to, že když si za to energicky vzal a začal točit a k tomu ještě stoupat a začal rychle přidávat plyn, tak se začal asymetricky měnit tlak na komepresorech, protože to lopatky kompíku nestíhaly zpracovat přitékající vzduch odlišnými rychlostmi a jeden z motorů se mohl zadusit, v kritickém případě oba. To ale nebyl největší problém, největší průser byl, že při poklesu výkonu v takhle kritickém manévru šel stroj do plochýho vrtáku, z kterýho tomcat neuměl chodit ven. A to byla většina nehod (v manévru).
Motor byl primárně stavěn na stroj F-111 (ne na F6D, to byla pouze evoluce), který měl v mach 1+ kopírovat terén v 300m (řízen AG radarem a počítačem) aby penetroval nepřátelské území pod radarem.
Takže motory byly výkonější těsně nad zemí, jinak pozdější spolehlivější F110 byly výkonější ve všech ostatních výškách. TF30, moc preferovány nebyly protože, hned po tom co bylo zjištěno, že chcípají s přidáním plynu,
se pilotům zakázalo pohybovat s plnem v manévrech a tím pádem byl tomcat totálně retardován v boji do příchodu motorů F110.
Problém s motory se později vyřešil, ale nevyřešil se onen kritickým problém s plochými vrtáky, to přineslo spřažení křidélek a směrovky do čeho vstupoval počítač (s tehdá prvním procesorem na světě) a optimalizoval pohyb. Respektive to řídil tak aby křídélka a směrovka nešla do poloh, kde tomcat začal přecházet do plochého vrtáku. To byl ten okamžik, kdy byl tomcat zachráněn, jinak by asi skončil.
Byl retardován asi jako F-35, když měli piloti zákaz používat přídavné spalování
Btw, nyní si můžete v DCS zkusit, jaké to bylo bojovat, když nemůžete hýbat s plynem v horizontálním a vertikálním manévru. Respektive, můžete pouze nechat stávající výkon nebo stahovat. Přidávat se pod 4G nesmělo a pak jen velice vlažně.
Černý trh s náhradními díly pro tomcat byl pouze jeden a to směr Irán po r. 1979. Jiný stát F-14 neměl. S náhradními díly obchodovali Israelci a prodávali je Iránu, pár dodávek bylo realizováno. Především baterie do phoenixů byla silná komodita. Nenáviděný ajatoláh nesměl dostat ani šroubek navíc, kvůli aféře s obsazením us ambasády a to byl důvod rychlého šrotování vyřazených tomcatů. (Nepočítaje sovětské zloděje technologií)
Další černý trh asi nebyl, RAAF s F-111, který měly motory s TF30 měla všeho dostatek.
I když je fakt, že tomcat byl tehdá nosič nejlepší high-tech, že by si různí špioni asi už věděli rady s různými náhradními díly, např. INS, který sovětský člověk pořád nějak neuměl sešroubovat dokud si ho v německu neukradl z F-104 Upravil/a magot dne 24-10-2025 11:16
Jo, ty kachny tam byly kvůli nestabilitě při přechodu do nadzvukové rychlosti. Kachny potom zaměnili za "výsuvné kachny", jenž se nacházely nad sáním motorů, ale později odstranili i tyto.
Není ve slevě. Stojí 52 USD. Ale pokud vlastníš Kanál nebo Normandii 1, tak máš velkou slevu na upgrade. Nejmenší sleva je pokud vlastníš jen Kanál. Největší sleva je, když vlastníš Kanál i Normandii 1
Tohle je to nové rozhrání v F-4, které ukazuje, že je v letadle pomalu nasimulovaný elektromagnetický tok v káblech. A tak nějak, jak vypadá ten ukazatel paliva, bych si představoval možnost nastavovat množství paliva v jednotlivých nádrží u letadel, kde se to hodí. YouTube Video
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.