October 18 2025 22:12:37
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 1
Kukuloo

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Il-2 GB zbarvení pro letadélka
ringlett
Spad S.VII C-1

Letecká nekázeň, touha předvést své letecké umění nad rodným městem je tak stará, jako letectví samotné a stejně tak dlouho si z času na čas vybírá svou daň. V okamžiku, kdy dojde vlivem nepozornosti k překročení limitů letadla je potom úplně jedno, jestli pilot sedí v letounu dřevěné konstrukce potaženém plátnem, nebo v moderním "brusu" z uhlíkových vláken vybaveném "glass cokpitem". Malá výška nad rodným domem je pak při ztrátě kontroly nad strojem zárukou rychlého konce. Jedním z letců, kteří krátce po zrodu čs. letectva na snahu se předvést doplatili, byl v listopadu 1923 desátník Karel Tkadlec.

Celý příběh: http://www.leteck...etail/673/

www.2i.cz/images/2024/12/28/20049.jpg

Stažení :https://www.media...r_1923.dds
 
ringlett
Junkers Ju 52/3m

Letecká nehodak která se stala v r. 1938. Letoun Ju 52 maďarské společnosti Malert s imatrikulační značkou HA-JUC. Tento stroj byl dodán Malertu v r. 1936. Původně nesl označení HA-DUR a jméno "Kiss Jozsef". Sloužil jako prezidentský stroj. V průběhu služby byl přejmenován na HA-JUC, přestavěn na civilní konfiguraci a u Malertu létal na linkách do Prahy, Mnichova, Varšavy a Bukurešti.

Podrobnosti : http://www.leteck...etail/373/

www.2i.cz/images/2024/12/29/5600.jpg

Stažení : https://www.media...R_1938.dds

Zatím jen jednodušší věci, potřebuji novou kreslící podložku. Jsem ve stavu výběru.

Upravil/a ringlett dne 29-12-2024 12:07
 
ringlett
P-40E

www.2i.cz/images/2025/06/01/Hill.gif

P-40E, David "Tex" Hill, velící důstojník 2. Stíhací peruti AVG, 14. Letecká armáda USAAF, Čína, květen 1942

https://www.media...y_1942.dds
 
ringlett
I-153

www.2i.cz/images/2025/07/21/5001.gif
Prototyp v podobě z října 1938.

Stažení : https://www.media...r_1938.dds

Co je špatně : chybí červené disky kol, na templatu nejsou, chybí vrtulový kužel, taky není ...
 
ringlett
I-153

www.2i.cz/images/2025/07/22/12VVS.jpg
I-153 No.12, pilot Biatkowski, letoun ukořistěný po nouzovém přistání u Kerimäki on 25.6.41, pilot byl zraněn ve vzdušném boji.
Stažení : https://www.media...e_1941.dds

www.2i.cz/images/2025/07/22/12F.jpg
Stejný stroj během zkoušek a oprav, červenec 1941.
Stažení : https://www.media...y_1941.dds

www.2i.cz/images/2025/07/22/VH19.gif
Letoun po zařazení k 3/LLv 6 na letišti v Turku, Finsko, červenec 1941
Stažení : https://www.media..._VH-19.rar

www.2i.cz/images/2025/07/22/IT19.jpg
Stejný letoun, stejná jednotka, stejné letiště, květen 1942
Stažení : https://www.media..._IT-19.rar

Pozor, poslední dvě podoby se skládají z dvojice souborů!
 
Bierglass
Neví někdo jak si dám vlastní Hildu na přístrojovku? V jakém souboru to najdu abych to přetáhl.
Dík
 
ringlett
Bierglass napsal:

Neví někdo jak si dám vlastní Hildu na přístrojovku? V jakém souboru to najdu abych to přetáhl.
Dík


C:\Program Files (x86)\1C Game Studios\IL-2 Sturmovik Great Battles\data\graphics\Planes\P38J25\Textures

Musí být formát DDS jako u skinu.
 
Bierglass
ringlett napsal:

Bierglass napsal:

Neví někdo jak si dám vlastní Hildu na přístrojovku? V jakém souboru to najdu abych to přetáhl.
Dík


C:\Program Files (x86)\1C Game Studios\IL-2 Sturmovik Great Battles\data\graphics\Planes\P38J25\Textures

Musí být formát DDS jako u skinu.


Zkusím diky
 
Bierglass
U BF109 E7 mi nefunguje mauální ovládání chladičů. Několikrát jsem to přemapoval na všechny možné tlačítka a osy a nic. Díky za radu
 
1stCL_Fucida
To bude to samé, jako u vrtule nebo u nastavení trimů. Musíš najít ten správný řádek. Chladiče máš olejové a vodní a snad pro každý z nich je tam zvlášť mapování pro osy a pro tlačítka. Jenže pro konkréní letadla fungují buď jen osy, nebo jen tlačítka (to nesouvisí s tím, jestli se na ty řádky snažíš namapovat fyzickou osu, nebo fyzické tlačítko). Zřejmě tedy mapuješ ty "druhé" řádky.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
ringlett
Jedna jitrnice pro šest, a dva co kibicovali ...

www.2i.cz/images/2025/10/18/20251018_134143.jpg

Po absolvování válečné školy Munzar nastoupil v hodnosti Korporal (desátník) na italskou frontu k Flik (letecké setině) 55J, která v červenci 1917 začala bojovat v prostoru Zocchi v Pergine. U Flik 55J létal na Albatrosu D.III (Oef) č. 153.100, který měl na trupu namalovanou velikou číslici osm. Dne 7. prosince 1917 se podílel na sestřelu italského letounu.

Až v osudový den 21. března 1918 Munzar zaútočil ve skupině dalších pěti letounů na italský upoutaný balon – a z letu se již nevrátil. Munzar byl při útoku šesti letounů Oeffag D.III na upoutaný balon v souboji se dvěma italskými Hanrioty HD.1 zasažen, ale podařilo se mu nouzově přistát za italskou frontou. (obrázek výše je výňatkem z jeho pozůstalosti kde vlastnoručně celou událost zachytil)


Bohumil Munzar

www.2i.cz/images/2025/10/18/bohumil-munzar-1.jpg

(29. prosince 1897 Dvůr Králové nad Labem – 6. června 1922 Praha)

Po vyučení byl v roce 1915 odveden k 18. pěšímu pluku rakousko-uherské armády v Hradci Králové. Dobrovolně se přihlásil k letectvu, u něhož prodělal pilotní výcvik v Szegedu a později stíhací kurz ve Vídeňském Novém Městě. 26. července 1917 získal rakouský pilotní diplom FAI číslo 739. Poté byl odeslán na italskou frontu, kde byl přidělen k elitní 55. letecké stíhací rotě (Fliegerkompagnie 55J). Zde se jako pilot letounu Albatros D.III (Oef) 7. prosince 1917 nedaleko Asiaga podílel na sestřelu italského dvoumístného stroje typu SAML a dosáhl hodnosti Korporal. 21. března 1918 však byl během útoku na pozorovací balón sám sestřelen italským esem poručíkem Silviem Scaronim, pilotujícím Hanriot HD.1, který tím dosáhl svého 16. vítězství. Po krátkém pobytu v zajetí se přihlásil do československých legií, kam byl 11. srpna 1918 přijat v hodnosti střelec. Jelikož chtěl nadále působit u letectva, což mu v Itálii nebylo umožněno, zažádal o přeložení do Francie, kde byl zařazen k 5. rotě československého 23. střeleckého pluku. První světová válka ale skončila dříve než mohl zahájit přeškolení na francouzské letouny. Absolvoval je až po válce, a 8. září 1919 se vrátil do vlasti, kde byl přidělen k 2. leteckému pluku v Olomouci. 15. prosince 1920 byl demobilizován, a stal se zalétávacím pilotem společnosti Avia. Zahynul 6. června 1922 při předváděcím letu stíhačky Avia BH-3, jejíž konstrukce se zhroutila, pravděpodobně poté, co nevydržela nadměrné namáhání.
Pohřben byl na hřbitově v rodném Dvoře Králové.

www.2i.cz/images/2025/10/18/bohumil-munzar.jpg
Oeffag D.III153.100, zprava Franz Lahner (v kabině), Alexander Kasza (na trupu), Georg Kenzian, Alois Lehmann, Bohumil Munzar

www.2i.cz/images/2025/10/18/153.100.jpg
Oeffag D.III 153.100
Stažení : https://www.media...3_1918.dds

Silvio Scaroni

www.2i.cz/images/2025/10/18/silvio-scaroni.jpeg

(12. května 1893 – 16. února 1977)

Silvio Scaroni vstoupil jako desátník do 2. polního dělostřeleckého pluku italské armády. Sloužil v této jednotce, když první světová válka zasáhla zbytek Evropy. 2. srpna 1914 Itálie oznámila svou neutralitu, když se strany připravovaly na konflikt.
Scaroni přešel v březnu 1915 do Corpo Aeronautico Militare. Krátce předtím, než Itálie 26. dubna 1915 vstoupila do války na straně DOhody, začal trénovat létání na letadlech Bleriot a Caudron. V září 1915 byl Scaroni přidělen jako průzkumný pilot k Squadriglia 4a. V lednu 1917 byl povýšen na poručíka a přidělen k Squadriglia 43a. Následně byl převelen do Squadriglia 86a a poté do Squadriglia 76a jako stíhací pilot.

3. listopadu 1917 Scaroni podal svou první žádost o uznání vzdušného vítězství, ale ta nebyla potvrzena ani uznána. 14. listopadu Scaroni zaznamenal své první oficiální vítězství, když pilotoval letoun Nieuport 17. Do 19. prosince zaznamenal šest vítězství.

Zbytek svých vítězství Scaroni zaznamenal s letounem Hanriot HD.1. Se svými 26 vítězstvími se stal druhým nejúspěšnějším pilotem tohoto typu letadla hned po Belgičanu Willy Coppensovi.

Jeho úspěch s letounem Hanriot začal pouhé čtyři dny poté, když 18. listopadu zaznamenal své druhé vítězství. Vítězství následujícího dne a další dvě vítězství 5. a 10. prosince z něj udělaly eso za méně než měsíc. 19. prosince zaznamenal další vítězství. Den po Vánocích se pak stal nejlepším střelcem v jedné z nejvyrovnanějších leteckých bitev první světové války.
Jak sám popsal v článku pro časopis Nel Cielo, jeho letiště bylo napadeno deseti nepřátelskými bombardéry. V 9 hodin ráno sestřelil jeden z bombardérů, který shořel. Poté dvacet minut bojoval s dalším, než ten havaroval. Pozorovatel vyskočil z trosek a zapálil je, aby zabránil jejich zajetí. Bohužel si při tom zapálil vlastní oblečení. Ještě větší smůlou bylo, že pilot zůstal uvězněn pod troskami a uhořel. Mezitím Scaroniho kolegové ze squadrony sestřelili dalších šest útočníků. Scaroni zakončil den sestřelením dalšího, ještě většího bombardéru ve 12:35. Rok tak zakončil s devíti vítězstvími.
Do 16. června 1918 nasbíral dalších deset vítězství. Téhož dne nebo následujícího dne zdvojnásobil svou palebnou sílu instalací druhého kulometu na své letadlo.
V červnu zaznamenal další čtyři sestřely, včetně dvou 25. července, kdy měl dva potvrzené a dva nepotvrzené sestřely 7. července a jeden potvrzený a jeden nepotvrzený 12. července. Následující den byl zraněn a do konce války se již žádného boje nezúčastnil.

www.2i.cz/images/2025/10/18/silvio-scaroni-1.jpeg
Scaroni, neznámý mechanik a H.D. 1


Scaroni se v listopadu 1926 zúčastnil leteckých závodů Schneider Trophy v rámci svých povinností italského leteckého atašé ve Spojených státech. Závod se konal nedaleko Washingtonu, D.C., v Chesapeake Bay. Itálie měla v závodě své zastoupení; přijeli s tak velkými očekáváními vítězství, že si v rozporu s americkým prohibičním zákonem propašovali do svých hydroplánů oslavné víno Chianti. Když měli problémy s motory, Scaroni navrhl vyměnit americké zapalovací svíčky a benzín za italské. To vyřešilo jejich problémy s motory.
Itálie vyslala v roce 1933 vojenskou misi na pomoc nacionalistické čínské vládě. Kolem roku 1934 založil plukovník Scaroni v rámci této mise v Číně leteckou školu pro čínské letectvo v Luoyangu. Její politikou bylo, aby každý žák školu absolvoval. Cílem bylo získat si přízeň rodičů leteckých kadetů z řad vládnoucí třídy a podkopat popularitu dříve založené letecké školy v Chang-čou, která byla obsazena a provozována Američany podle přísnějších standardů amerického armádního letectva. Mise v Číně trvala do roku 1936. Scaroni tam údajně sloužil až do roku 1937.
Italská mise také zřídila továrnu na výrobu letadel, která pod licencí vyráběla stíhačky Fiat a bombardéry Savoia-Marchetti.

Během druhé světové války velel Scaroni italským vzdušným silám na Sicílii.


www.2i.cz/images/2025/10/18/7517.jpg
H.D. 1, No. 7517
Stažení : https://www.media...3_1918.dds
Upravil/a ringlett dne 18-10-2025 16:24
 
ringlett
Aktuální stav :

Letadla ČS. pilotů : 146 ks, nejstahovanější je Nieuport 17, Jan Hoffman
Britské společenství : 108 ks, nejstahovanější je S.E. 5, Mc Cudden
Německo : 98 ks, nejstahovanější je Albatros D.V, Jasta 5

USA : 72, nejstahovanější je Mustang B, Carlton Fuhrman
Rusko : 44 ks, nejstahovanější je Nieuport 11, Alexandr Kozakov
Francie : 30 ks, nejstahovanější je Nieuport 11, Armand de Turenne

Itálie : 17 ks, nejstahovanější je Nieuport 11, Alvaro Leonardi
Rakousko : 14 ks, nejstahovanější je Oeffag D.III, Friedrich Navratil
Rumunsko : 12 ks, nejstahovanější je Bf 109G-2, Cantacuzino

Maďarsko : 5 ks
Polsko : 5 ks
Egypt : 3 ks
Finsko : 3 ks
Řecko : 3 ks
Turecko : 2 ks
Belgie : 2 ks
Izrael : 2 ks
Japonsko : 2 ks
Španělsko : 1 ks
Holandsko : 1 ks
Švýcarsko : 1 ks
Čína : 1 ks
Srbsko : 1 ks
Barma : 1 ks

Celkem tedy 588 ks plus asi 30 ks pro tvůrce kampaní, do deseti ks soukromých zbarvení a pak různé nedodělky (lenost 30+, chyba v templatu 10+, ztráta zájmu 20+), staženosti pro přílišnou nedokonalost (20+), a jiné.

Poslední dobou to přibývá dost pomalu. Na vině je opotřebení a jiné priority.
Upravil/a ringlett dne 18-10-2025 16:20
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,305,094 návštěv