Poznej ty fotky II
|
LesniHU |
Přidané 12-09-2025 23:25
|

Stařešina

Příspěvek: 6220
Založený: 30.09.05
|
Ja tedy vubec netusil, ze existuje verze se ctyrlistou vrtuli, tremi vyfuky, ale nizkou smerovkou... |
|
|
|
ringlett |
Přidané 13-09-2025 09:33
|

Diskutující

Příspěvek: 2142
Založený: 23.10.09
|
LesniHU napsal:
Ja tedy vubec netusil, ze existuje verze se ctyrlistou vrtuli, tremi vyfuky, ale nizkou smerovkou...
Někde mám fotku devítky kde jsou tyhle výfuky taky ...
Spit byl stavebnice. A skoro jakýkoliv prvek z řady I-II-V-IX vyjma křídla a jeho celků je záměnný napříč. Je pravda, že drak I by s motorem z IX měl pevnostní problém, ale namontovat by to se správným ložem šlo. Takže taková drobnost jako výfuky a směrovky nepřekvapí ... |
|
|
|
Hoper |
Přidané 15-09-2025 21:19
|

Moderátor

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
Pánové, díky!
Já chtěl jít hledat, jestli se někde dočtu, že pětky, nějaké pozdní verze, už zkoušeli s 4listými vrtulemi ... bych se nahledal :)
veikso - souhlas s tou Mk VI? :) V knize je ještě další fotka?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
veikso |
Přidané 15-09-2025 22:32
|

Uživatel

Příspěvek: 919
Založený: 15.01.08
|
V knize je fotka ze stejného úhlu, jen piloti (310. sq.) jsou jinak promícháni a nejsem si jistý, jestli jsou to všichni ti stejní. Čtyřlistá vrtule i výfuky jsou jasně poznat.
Popisek říká: "Piloti letky B před Spitfirem HF Mk. VI."
Nad ní je menší fotka, na které je zřejmě jiný Spitfire z boku. Vypadá jako pětka, ale má čtyřlistou vrtuli. Kolem je houf lidí a popis: "Mechanici a piloti 310. perutě u jedné z výškových "šestek" v Castletownu."
Na fotce z odkazu výše by tak měli být (zleva): Karel Zouhar, Leopold Šrom, ?, Josef Sokol, v koužku František Vindiš a na křídle sedící Stanislav Peroutka.
Na fotce v knize stojí třetí zleva Bohuslav Kimlička (nemá ani brigadýrku, ani knírek). |
|
|
|
ringlett |
Přidané 16-09-2025 17:46
|

Diskutující

Příspěvek: 2142
Založený: 23.10.09
|
Koncem čtyřicátých let nebyla čtyřlistá vrtule na dosluhujících pětkách zas tak výjimečná.
Mimochodem pár fotek s Mk.VI znám, ale tu použitou jsem snad ještě neviděl, nebo se nepamatuji |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 16-09-2025 19:37
|

Stařešina

Příspěvek: 6220
Založený: 30.09.05
|
ringlett napsal:
LesniHU napsal:
Ja tedy vubec netusil, ze existuje verze se ctyrlistou vrtuli, tremi vyfuky, ale nizkou smerovkou...
Někde mám fotku devítky kde jsou tyhle výfuky taky ...
Spit byl stavebnice. A skoro jakýkoliv prvek z řady I-II-V-IX vyjma křídla a jeho celků je záměnný napříč. Je pravda, že drak I by s motorem z IX měl pevnostní problém, ale namontovat by to se správným ložem šlo. Takže taková drobnost jako výfuky a směrovky nepřekvapí ... Vim, ze to slo, jen jsem zatim nevidel, ze zrovna tohle nekdo za valky udelal :-). Myslim ted hlavne tu smerovku pro vyskovou verzi.
Co je to?
 |
|
|
|
ringlett |
Přidané 16-09-2025 19:45
|

Diskutující

Příspěvek: 2142
Založený: 23.10.09
|
To je něco, co zrušili kvůli úspěchu raket s jadernou hlavicí, ale pro veřejnost to bylo protiponorkový ... |
|
|
|
magot |
Přidané 16-09-2025 19:57
|

Fusioner

Příspěvek: 18188
Založený: 19.06.08
|
poslední Martin, poslední hydro bombardér, první a poslední nukleární hydro bombardér, poslední létající člun americké armády (nepočítaje nově navrácené Cataliny do US Navy) |
|
|
|
veikso |
Přidané 16-09-2025 22:31
|

Uživatel

Příspěvek: 919
Založený: 15.01.08
|
Když to tak googlím tak i HF Mk. VII měla minimálně zpočátku nízkou směrovku.
 |
|
|
|
ringlett |
Přidané 17-09-2025 16:32
|

Diskutující

Příspěvek: 2142
Založený: 23.10.09
|
veikso napsal:
Když to tak googlím tak i HF Mk. VII měla minimálně zpočátku nízkou směrovku.
Devítky, osmičky to samé, některé desítky. |
|
|
|
magot |
Přidané 12-10-2025 22:08
|

Fusioner

Příspěvek: 18188
Založený: 19.06.08
|
a nyní to bude jednoduché, páč to bylo ve starým šturmoj, co je to? 
 |
|
|
|
veikso |
Přidané 12-10-2025 22:16
|

Uživatel

Příspěvek: 919
Založený: 15.01.08
|
CANT 1007? |
|
|
|
magot |
Přidané 12-10-2025 22:31
|

Fusioner

Příspěvek: 18188
Založený: 19.06.08
|
1007 neměl plováky a nebyl ve šturmu  |
|
|
|
batoh |
Přidané 13-10-2025 12:09
|

Uživatel

Příspěvek: 1047
Založený: 29.06.10
|
magot napsal:
a nyní to bude jednoduché, páč to bylo ve starým šturmoj, co je to?
Původně jsem tipoval Alcione - Ledňáčka - tedy 1007 stejně jako Veikso.
Je to taky Cant a jméno toho typu začíná taky na A.
Pamětníci, nebylo to v čisté hře pouze AI flyable?
Upravil/a batoh dne 13-10-2025 21:30
|
|
|
|
magot |
Přidané 13-10-2025 22:11
|

Fusioner

Příspěvek: 18188
Založený: 19.06.08
|
Je to Cant Z506, v šturmoj byl pouze AI, kokpit sice existoval ale jako mnoho strojů se nestihl dodělat a tak nikdy nebyl létatelný.
Na fotce ta britská verze má za sebou veselou historii jak si italská posádka při převozu RAF zajatců nechala ve vzduchu stroj ukrást. Jednalo se o jediný únos letadla za WWII s přemožením posádky 
V HSFX měl kokpit z Canta 1007
 |
|
|
|
ringlett |
Přidané 14-10-2025 20:51
|

Diskutující

Příspěvek: 2142
Založený: 23.10.09
|
magot napsal:
Je to Cant Z506, v šturmoj byl pouze AI, kokpit sice existoval ale jako mnoho strojů se nestihl dodělat a tak nikdy nebyl létatelný.
Na fotce ta britská verze má za sebou veselou historii jak si italská posádka při převozu RAF zajatců nechala ve vzduchu stroj ukrást. Jednalo se o jediný únos letadla za WWII s přemožením posádky 
Nevím jak moc jistá je to informace, ale údajně to letadlo, s těmi britskými kroužky, dvakrát vysadilo britské agenty přímo v sicilských přístavech. Sice v noci, ale i tak ... |
|
|
|
magot |
Přidané 14-10-2025 21:01
|

Fusioner

Příspěvek: 18188
Založený: 19.06.08
|
ringlett napsal:
magot napsal:
Je to Cant Z506, v šturmoj byl pouze AI, kokpit sice existoval ale jako mnoho strojů se nestihl dodělat a tak nikdy nebyl létatelný.
Na fotce ta britská verze má za sebou veselou historii jak si italská posádka při převozu RAF zajatců nechala ve vzduchu stroj ukrást. Jednalo se o jediný únos letadla za WWII s přemožením posádky 
Nevím jak moc jistá je to informace, ale údajně to letadlo, s těmi britskými kroužky, dvakrát vysadilo britské agenty přímo v sicilských přístavech. Sice v noci, ale i tak ...
Ano, je to tak. Po zařazení stroje do RAF na Maltě s tím pak dělali špiónské mise. Po pádu Mussoliniho v '43 tyhle Canty létaly už za spojence.
Ale říkal jsem si jak s tím asi ti zajatci přistávali na poprvé, to muselo být hodně dobrodružné, protože přistání s takhle velký hydroplánem je i pro vylétaného pilota pozemního bombardéru vyšší dívčí.
Ale za vlnolamy ve Valletě asi byla voda klidnější .. |
|
|
|
ringlett |
Přidané 15-10-2025 19:03
|

Diskutující

Příspěvek: 2142
Založený: 23.10.09
|
magot napsal:
Ano, je to tak. Po zařazení stroje do RAF na Maltě s tím pak dělali špiónské mise. Po pádu Mussoliniho v '43 tyhle Canty létaly už za spojence.
Ale jo, to že to létalo s tím účelem vím. Jen ta přistání přímo v leteckém přístavu, případně přímo v přístavu některého z měst. Nevím to by bylo asi hodně opovážlivý.
A ohledně únosu, mám dojem, že letět donutili přímo původního pilota. |
|
|
|
magot |
Přidané 15-10-2025 19:24
|

Fusioner

Příspěvek: 18188
Založený: 19.06.08
|
ringlett napsal:
A ohledně únosu, mám dojem, že letět donutili přímo původního pilota.
Jo, tak to asi bylo  |
|
|