October 08 2025 16:46:05
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Microsoft Flight Simulator 2020
magot
taky už jsem na to koukal, nicméně k importu zbraní do civilní hry ..
YouTube Video


 
AJaromir
No já se na to dívám a je to celé takové nedodělané. Nevím jestli prozatímně nebo na furt. Nejvíce mě zaujaly dvě věci: Jak rychle se přestaly točit kola po odlepení do vzduchu a druhá věc, že vůbec neklesal plnící tlak motoru. Že by to mělo nějaký automatický regulátor?
 
1stCL_Fucida
Pokles plnícího tlaku u přeplňovaných motorů závisí na tom, jakou rezervu má kompresor. Klidně může třeba do 3 km držet maximální tlak a až pak bude klesat. Pak se někde přepne kompresor a máš znovu plnej tlak. Jak přesně to má konkrétní verze Lancasteru, to netuším.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
hlavně má v FSku ten plnící tlak při +2100 RPM úplně jinde ..
YouTube Video


 
alfik
AJaromir napsal:
Že by to mělo nějaký automatický regulátor?

Jop. A celkem jednoduše řešené. Odpouštěcí ventily (prostě klapka s přednastavenou pružinou, jako u systému pro dodávku tlakovzduchu do brzd např.). Ty udržovaly stálý tlak až do výšky kdy už ten kompresor takový tlak nedokázal udržet. A pak se přepínalo na druhý stupeň (byly tam převodovky, např. Lajťas je měl dokonce automatické Úsměv ), jak psal výše Fučida.
To měly prakticky všechny kompresory všech válečných i neválečných stran.
I proudové motory to musí řešit, ale tam je to naopak. Ten proud vzd. co žene kompresor se nereguluje, ale naopak jsou tam různá řešení na vstupu vzduchu, třeba jako přisávací klapky (viz Harrier), posuvný kužel (viz MiG-21), sklopné klapky (viz F-15), apod., které umožní vyšší objem vzduchu nasávaný za nízkých rychlostí. Ty příklady jsou letadla na kterých je to krásně vidět na první přičmuchnutí Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
AJaromir
Spíš než regulaci tlaku kompresoru odfukováním bych čekal automatickou regulaci škrtící klapky sání. Mi to přijde jako mrhání energie.

Hlavní důvod úpravy sání (kužel u mig-21) vzduchu u proudových motorů je zabránění rázovým vlnám k dosažení lopatek kompresoru. Zároveň rázové vlny v sacím potrubí fungují jako takový kompresor sám o sobě. Ještě než se vzduch dostane na první stupeň, už je díky rázovým vlnám slušně stlačen. To by byla rychlá smrt. Pak mají "spill/surge doors" - To jsou klapky přes které se přisává vzduch, například v případě prudkého přidání paliva nebo naopak odpouští vzduch při prudkém poklesu vstřikování paliva. Ono u proudových motorů se to celé řídí jen množstvím vstřikovaného paliva a motor si už přisaje tolik vzduchu, kolik sám potřebuje. Musí mu to akorát být umožněno.

Víte co. Tento web mám již mnohokrát pročtený. Šklebící se
http://www.leteck...str-01.php
Upravil/a AJaromir dne 03-08-2025 12:51
 
alfik
AJaromir napsal:
Spíš než regulaci tlaku kompresoru odfukováním bych čekal automatickou regulaci škrtící klapky sání. Mi to přijde jako mrhání energie.

Jo, ale škrt. klapka reguluje množství vzduchu a ne tlak. Takže je to sice plýtvání, ale je to jednodušší. Máš větší množství vzduchu o větším tlaku než potřebuješ, a odpouštíš.
Btw u většiny motorů se dělaly komba dmychadla naháněného od klikovky a turbodmychadla. Většinou to bývá, zvl. v anglosas. lit., označováno jako "dvoustupňový kompresor".

Hlavní důvod úpravy sání (kužel u mig-21) vzduchu u proudových motorů je zabránění rázovým vlnám k dosažení lopatek kompresoru. Zároveň rázové vlny v sacím potrubí fungují jako takový kompresor sám o sobě. Ještě než se vzduch dostane na první stupeň, už je díky rázovým vlnám slušně stlačen. To by byla rychlá smrt. Pak mají "spill/surge doors" - To jsou klapky přes které se přisává vzduch, například v případě prudkého přidání paliva nebo naopak odpouští vzduch při prudkém poklesu vstřikování paliva. Ono u proudových motorů se to celé řídí jen množstvím vstřikovaného paliva a motor si už přisaje tolik vzduchu, kolik sám potřebuje. Musí mu to akorát být umožněno.

Jojo Úsměv

Víte co. Tento web mám již mnohokrát pročtený. Šklebící se
http://www.leteck...str-01.php

Heh, někdy ti ukážu ty stovky knih co se tu na mě zubí Úsměv
Desítky z nich jsou o konstrukci draků letadel a motorů Úsměv
Ten web samozřejmě taky znám Úsměv
Ale třeba si to přečte někdo další, stejně jako to o Kolumbovi v tom "politologozním" vláknu Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

38,229,605 návštěv