Letecká nekázeň, touha předvést své letecké umění nad rodným městem je tak stará, jako letectví samotné a stejně tak dlouho si z času na čas vybírá svou daň. V okamžiku, kdy dojde vlivem nepozornosti k překročení limitů letadla je potom úplně jedno, jestli pilot sedí v letounu dřevěné konstrukce potaženém plátnem, nebo v moderním "brusu" z uhlíkových vláken vybaveném "glass cokpitem". Malá výška nad rodným domem je pak při ztrátě kontroly nad strojem zárukou rychlého konce. Jedním z letců, kteří krátce po zrodu čs. letectva na snahu se předvést doplatili, byl v listopadu 1923 desátník Karel Tkadlec.
Letecká nehodak která se stala v r. 1938. Letoun Ju 52 maďarské společnosti Malert s imatrikulační značkou HA-JUC. Tento stroj byl dodán Malertu v r. 1936. Původně nesl označení HA-DUR a jméno "Kiss Jozsef". Sloužil jako prezidentský stroj. V průběhu služby byl přejmenován na HA-JUC, přestavěn na civilní konfiguraci a u Malertu létal na linkách do Prahy, Mnichova, Varšavy a Bukurešti.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.