Our massive DCS Winter Sale 2024 is now live. Don’t miss the perfect opportunity to expand your collection and make this holiday season one to remember! With up to 50% across all our most popular modules, we are confident you'll find something to warm you up this winter.
Mám podezření, že ve FW-190D je špatně nasimulovaný palivový systém. V manuálu se píše, že palivové čerpadlo by mělo dávat dostatečný tlak k živení motoru a že přebytek je vypouštěn do přední nádrže. Za běžného provozu je tedy spuštěno jen zadní palivové čerpadlo a pokud by to nestačilo, tak si motor "přisaje" z přední nádrže, protože palivový uzávěr má být otevřen na obě nádrže. Jenom ve výškách nad cca 8km by se mělo zapnout i přední čerpadlo, protože zadní už nemusí vytvářet dostatečný tlak. Jako snažil jsem se fakt hodně, ale nikdy se mi nepovedlo vyčerpat zadní nádrž dřív, jak přední. Takže jdu udělat ultimátní test. Budu poletovat při zemi a kochat se Normandií. Budu udržovat 2100 RPM, což je podle manuálu nejekonomičtější cestovní nastavení motoru a vezmu si přídavnou nádrž. Pokud jako první blikne červená, píšu na ED forum, že to mají zabugované.
Cituji manuál:
When the fuel selector (fuel cock) is set to "Auf", both fuel lines from the forward and rear tanks are allowed to feed fuel to the booster pump. The booster pump draws more fuel than actually needed from both tanks and the surplus is routed back into the forward tank, thereby closing the valve for the forward tank. With this mechanism fuel effectively is drawn only from the rear tank as long as the engine gets enough fuel from it. When the engine pump starts to starve, the forward tank is "opened".
Překlad:
Pokud je palivový volič (palivový kohout) nastaven na „Auf“, mohou obě palivová potrubí z přední i zadní nádrže přivádět palivo do čerpadla posilovače. Posilovací čerpadlo čerpá z obou nádrží více paliva, než je skutečně potřeba, a přebytek je veden zpět do přední nádrže, čímž se uzavře ventil pro přední nádrž. Díky tomuto mechanismu se palivo efektivně čerpá pouze ze zadní nádrže, pokud z ní motor dostává dostatek paliva. Jakmile začne čerpadlo motoru hladovět, přední nádrž se „otevře“.
Tedy jak je psáno, palivo by se mělo automaticky nejprve čerpat jen ze zadní nádrže.
Edit: Tak po testech jsem došel k tomu, že to nasimulované není.
Upravil/a AJaromir dne 16-12-2024 21:15
AJaromir napsal:
Tedy jak je psáno, palivo by se mělo automaticky nejprve čerpat jen ze zadní nádrže.
Edit: Tak po testech jsem došel k tomu, že to nasimulované není.
Ve starém Šturmu měl Fw 190 simulovanou jen jednu nádrž, v BOX jsou simulovány obě (případně všechny tři u A-8 a D-9) a je to udělané celkem korektně. Nehrozí, že bys nejdříve spotřeboval přední a až pak zadní, přičemž je během letu celkem dost znát posun těžiště (směrem vpřed). Jestli máš chuť testovat, můžeš zkusit ověřit, jestli jsou simulovány v DCS opravdu dvě/tři nádrže (i když v DCS je myslím ta třetí vždycky s MW50) a hlavně jestli změna těžiště skutečně odpovídá posunu směrem dozadu (tzn. letadlo je po spotřebování paliva méně stabilní). V simu můžeš klidně mít "jen" prohozené ukazatele přední a zadní nádrže, proto je fajn hlubší test.
Jako asi to je nasimulované, protože si jde v editoru misí nastavit, jestli chci mít v zadní nádrži B4 nebo MW-50 nebo nic. A jde to v DCS nastavit pro Antona (u Antona jen palivo), Doru, i pro BF-109. Nasimulovaný posun těžiště tam taky je. Nejvíc to jde znát, když opravdu záměrně napřed vypumpuju přední nádrž, abych letadlo udělal méně stabilní a tím více obratné. Ale nejvíc to v DCS:W jde znát u P-51D, u nějž je pak řízení fakt opruz.
Spíš co musím vyzkoušet, jestli vůbec správně funguje ten ventil. Jo a kdysi ještě posrali primár. Pamatuji si, že v BF-109 kdysi fungoval dobře, tedy při pumpování rostl tlak paliva, ale od určité doby prostě nefunguje. U Dory myslím že primár vůbec nesimulovali.
Edit: udělal jsem pár dalších testů.
Ve výšce 11km si lítá jakoby se tam narodilo.
S tou vyčerpanou zadní nádrží je velmi stabilní, možná až příliš. Při konstantních 300 kph IAS (a 620 kph TAS) mám s téměř prázdnou zadní nádrží trim 2 jednotky dolů.
Když to porovnám s Thunderboltem, tak přemýšlím, jestli mu náhodou nenasimulovali něco jako gyroskopický moment turbodmychadla.
Upravil/a AJaromir dne 17-12-2024 20:55
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.