u všech přejetejch koček, co je to "morálně volní vlastnosti"?
No, to je právě ono. Většina těch, kdo zde debatují, mají technické vzdělání nebo pracují v IT oboru (je to vcelku vzhledem k náplni této hry pochopitelné; já se k ní dostávám z druhé strany, přes historii).
Důležité je, že tak jako já nerozumím drtivé většině věcí z technických a IT, jiní nikdy neslyšeli běžně užívaný (byť dnes již mírně archaický) termín "morálně-volní vlastnosti". Byly doby, kdy mne to rozčilovalo. Už ne ; )
Ale myslím, že bychom tuto debatu v tomto vlákně měli rychle nechat usnout. Nepatří sem.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
u všech přejetejch koček, co je to "morálně volní vlastnosti"?
No, to je právě ono. Většina těch, kdo zde debatují, mají technické vzdělání nebo pracují v IT oboru (je to vcelku vzhledem k náplni této hry pochopitelné; já se k ní dostávám z druhé strany, přes historii).
Důležité je, že tak jako já nerozumím drtivé většině věcí z technických a IT, jiní nikdy neslyšeli běžně užívaný (byť dnes již mírně archaický) termín "morálně-volní vlastnosti". Byly doby, kdy mne to rozčilovalo. Už ne ; )
Ale myslím, že bychom tuto debatu v tomto vlákně měli rychle nechat usnout. Nepatří sem.
no přečetl jsem ledacos od různých autorů psychanalýzy až po různé kusy filosofie (za poslení rok např. 3 knihy od Nakonečného) a z archaické češtiny jsem si zapamatoval to, že uvnitř slov můžu psát S místo Z.
Ale termín "volní" už mě asi z paměti zcela unikl .. ale už vím asi jsem ho k ničemu nepotřeboval, všechno co nepotřebuju zapomínám, už toho má RAMka moc neudrží
Jinak debata o leteckých simulátorech v Levelu už se krapet vykolejila.
Upravil/a magot dne 01-11-2024 18:23
Volní je od podstatného jména vůle. Ty uvedené vlastnosti kladou nároky na vůli (ta je do jisté míry vrozenou dispozicí, ale dá se i trénovat) i na morálku, tedy dodržování jistého souboru pozitivních pravidel, který si ta která společnost/civilizace vytváří, aby vůbec mohla nějak smysluplně existovat (míra jejich přijetí je individuální, ale některá jsou i součástí jurisdikce). Jednoduše řečeno: nemá-li jedinec vůli/schopnost něco dodržovat, je mu soubor pravidel k ničemu. Nebo vůli má, ale kašle na pravidla i.e. ostatní. Samozřejmě je to daleko složitější, to je jen hrubý náčrt pro představu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
V tomto bodě zcela nesouzním z českým jazykem, z mého pohledu jde o nepochopení termínu vůle.
Ale budiž, historicky to tam nějaký "myslitel" dotlačil (do mluvnice) a vzalo se to za bernou minci. Ale takových podivných výrazů bude povícero.
Btw už sám termín "vůle" je diskutabilní a sám o sobě pochybný, Crowley by mohl "vyprávět"..
S dnešními simy už nemá společného nic, ale tenkrát se tomu říkalo sim i když to sim nebyl a v levelu v recenzi bylo v kolonce typ hry "simulátor", prostě arkády a simy házeli na jednu hromadu - 1998
Jojo v gamepassu to je, před nedávnem jsem to na xboxu dohrál někam do půlky, pak jsem se zasekl.
Ale pozor originál PC verze byla dost odlišná. Měla jinou stavbu levelů, lepé se tam dali stavět samotné stroje a byl tam i kokpit.
CHvíli jsem to hrál, asi to bylo v Levelu nebo jsem to někde upirátil, normálně se vyletělo ze vzducholodě a pak vás zase chytilo rameno. Hra se nebrala vážně a bylo to chytlavý, zábava a hezká grafika.
CHvíli jsem to hrál, asi to bylo v Levelu nebo jsem to někde upirátil, normálně se vyletělo ze vzducholodě a pak vás zase chytilo rameno. Hra se nebrala vážně a bylo to chytlavý, zábava a hezká grafika.
Přesně tak, bylo to chytlavé a zábavné, dohrál jsem to.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.