WRSR je docela hardcore city builder / hra s logistikou a výrobními řetězci, která má některé (pro podobné hry) naprosto unikátní mechaniky. Zejména to, že pokud chcete něco postavit, tak to prostě nekoupíte za prachy, ale je potřeba na staveniště nejdřív dovést materiál potřebný pro tu kterou fázi stavby (betonování základů, stavění ocelové konstrukce, stavění zdí atd.) a taky dělňase, co to budou stavět. Což pak vede k tomu, že stavba jednak nějakou dobu trvá, jednak se můžete dostat do situací, kdy dělníci zevlí na stavbě, protože míchačka s betonem se zasekla v provozu. Taky to znamená, že třeba triviální přestavba křižovatky nutí myslet na to, kudy bude v době, kdy ta křižovatka bude rozkopaná, doprava místo objíždět. A ty suroviny musíte buď koupit na hranicích a dovést do skladů někde uvnitř republiky, anebo sami vyrobit. Ale potom ty doly, farmy, továrny, ocelárny atd. zase potřebují pravidelný přísun dělníků, elektřiny, vstupního materiálu a zbavování se odpadu. V některých věcech jde až do maniakálních detailů: třeba pokud postavíte vodojem na nízkém kopci a připojíte k němu budovy stojící výše, nebudou mít tlak a přístup k vodě, odpadní trubky musí vždycky mít alespoň mírný sklon, aby mohly splašky proudit, nebo pokud ve městě postavíte tramvajový okruh, musíte vymyslet, jak na ten okruh dostat dovezené tramvaje
A celé je to zabalené do socialistické estetiky (hra začíná v 60. letech a většina budov a vozidel je vzata z ČSSR, zejména z Košic), ale politika ze hry naštěstí absentuje (resp. sochy Lenina o trochu zvyšují produktivitu dělníků, no).
Coffin Corner napsal:
Tý brďo, pořád jsem váhal, ale tímhle si mi tu hru prodal. Úžasná práce a taky krásnou hudbou podkreslený video
Vydání bylo trochu jako KCD, ale dneska jsem vydal hotfix, takže by už většina věcí na té mapě měla fungovat správně (mimo Třebíče) Pokud do toho jdeš (což doporučuju), teď už by to mělo být možný.
Tahle věc je neskutečně návyková. Požádala mě o ní dcera, strávila nad tím pár hodin, hraje na jednoduché nastavení. Blbě se od toho vyhazuje.
Tak jsem si k tomu dneska v půl jedný odpoledne sednul, teď jsem to vypnul a přemýšlím. Je to hutný, i na tohle nastavení je to příšernost pro masochisty vymyšlená bandou sadistů.
Líbí se mi to. Nic jsem za celé odpoledne neudělal.
Tohle je psychologicky strašně zajímavé. Aspoň pro mne tedy.
Mám moc rád tenhle typ her (teď hraju Manor Lords, i když ještě není hotová a je to na ní vidět, onehdy si mi podařilo odpoutat až ve tři ráno). Nedělá mi problém hrát jakýkoliv bojový simulátor za wermacht, LW nebo Kriegsmarine. O Japoncích nemluvě.
Ale do budování za bolševismu se mi nechce. Asi proto, že jsem tu dobu aktivně zažil. Evokuje mi to to nejhorší z těch let, tu odpornou ideologii a ještě odpornější praxi.
Němci, co aktivně pamatovali nacismus, by asi také nehráli za armády Třetí říše (tedy ti normální).
Generační záležitost. Moje děti by to určitě pařily bez problémů. Byla by to pro ně historie jako pro mne nacismus. Bez těch osobních emočních vazeb.
Upravil/a 310_cibule dne 14-10-2024 12:22
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
310_cibule napsal:
Ale do budování za bolševismu se mi nechce. Asi proto, že jsem tu dobu aktivně zažil. Evokuje mi to to nejhorší z těch let, tu odpornou ideologii a ještě odpornější praxi.
Zajímavý, vnímal jsem to úplně stejně a cca rok jsem si říkal, že tohle je mi vlastně nepříjemný - hlavně takový to určování "kdo bude co dělat". Jasně, tohle je v mnoha strategiích, jenže tady ti lidé jezdí v Roburech a Škodovkách Š11. Ale pak jsem zjistil, že je tam moc hezky zpracovaná železnice, vlastně lépe, než ve strategiích na vláčky zaměřené...zkusil jsem...no a pak jsem tomu na pár týdnů propadl .
Logistická stránka téhle hříčky je v hard-core módu skvělá. Klidně by to mohlo sloužit jako pomůcka na logisticky zaměřených fakultách.
1stCL_Fucida napsal:
Zajímavý, vnímal jsem to úplně stejně a cca rok jsem si říkal, že tohle je mi vlastně nepříjemný - hlavně takový to určování "kdo bude co dělat". Jasně, tohle je v mnoha strategiích, jenže tady ti lidé jezdí v Roburech a Škodovkách Š11. Ale pak jsem zjistil, že je tam moc hezky zpracovaná železnice, vlastně lépe, než ve strategiích na vláčky zaměřené...zkusil jsem...no a pak jsem tomu na pár týdnů propadl .
Logistická stránka téhle hříčky je v hard-core módu skvělá. Klidně by to mohlo sloužit jako pomůcka na logisticky zaměřených fakultách.
Nemám důvod tomu nevěřit. Budu doufat, že udělají sequel třeba z první republiky : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Mě od sovětské republiky odradilo stavění depresivních paneláků a podobné depresivní architektury. Jinak parádní hra.
Od jinak dokonalého Anno 1800 mě odradilo stavění měst na ostrovech 3x3 km, kde by i Robinson Crusoe odmítl stavět pastoušku z klacků Jinak tomu nemám co vytknout.
Tak stále hraju AOE2 a GZM/ Blietzkrieg posledních 25 let
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.