Plánuji novou sestavu (možná)
|
Ajvn |
Přidané 30-09-2024 10:05
|
Diskutující
Příspěvek: 2498
Založený: 30.05.07
|
Lesníku: Proč nemá kupovat nový monitor? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 30-09-2024 11:44
|
Stařešina
Příspěvek: 5882
Založený: 30.09.05
|
No protoze potrebuje ušetřit
Ja jsem upgrade vzdycky resil dvoukrokove, jednou se koupí cela sestava s důrazem na to, co se nebude měnit v pulce životnosti. A v pulce životnosti se ztrojnásobí paměť a vymění graficka karta.
Ja neznam jeho současnou sestavu, ale pokud je priorita ten monitor, tj. vizualy, nabízí se poradit jen dokoupení paměti, monitoru a graficke karty. Procesor a deska výkon zase tak neovlivňuje. |
|
|
|
magot |
Přidané 30-09-2024 12:14
|
Fusioner
Příspěvek: 17663
Založený: 19.06.08
|
a monitor 21:9 je za trest |
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 30-09-2024 13:02
|
Diskutující
Příspěvek: 2582
Založený: 07.10.14
|
Ano, 32:9, to je spravná cesta.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
|
|
|
|
Paulus |
Přidané 30-09-2024 14:06
|
Diskutující
Příspěvek: 2294
Založený: 26.03.08
|
LesniHU napsal:
No protoze potrebuje ušetřit
Ja jsem upgrade vzdycky resil dvoukrokove, jednou se koupí cela sestava s důrazem na to, co se nebude měnit v pulce životnosti. A v pulce životnosti se ztrojnásobí paměť a vymění graficka karta.
Ja neznam jeho současnou sestavu, ale pokud je priorita ten monitor, tj. vizualy, nabízí se poradit jen dokoupení paměti, monitoru a graficke karty. Procesor a deska výkon zase tak neovlivňuje.
To je dobrá myšlenka, zapřemýšlím…
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
|
|
|
|
ZVP_DRAMA |
Přidané 01-10-2024 08:19
|
Nováček
Příspěvek: 28
Založený: 04.01.08
|
Zdar draci,
Snad trochu mimo, ale...
Třeba do toho někdo vnese jasno.
V testech HW každý řeší FPS a testuje se na různých herních titulech a benchmarcích. Co je ale Il-2 GB? K čemu ji lze přirovnat? je to sim náročný na GPU nebo na CPU nebo na oboje? Jak moc? Kolik FPS je dost FPS? |
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 01-10-2024 11:16
|
Diskutující
Příspěvek: 2582
Založený: 07.10.14
|
To je jako zeptat se na linux foru která distribuce je nejlepší. Cokoli pod 300 fps je neakceptovatelné.
Lidské oko ještě rozezná rozdíl mezi 30 a 60 fps. Ne každé oko, ale většina jo. 30 fps u simulátoru chození je v pohodě, všechno rychlejší chce těch 60 fps. Takže řekněme že stabilních 60 fps je slušné minimum, kdy bude většina lidí spokojena že to běží plynule.
Se 60+ se dostáváme do oblasti těch linuxových distribucí. Záleží na zobrazovadle, rozlišení, na konkrétní hře a jsou i borci co vidí rozdíl mezi 60 a 120 fps...
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 01-10-2024 11:56
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
Lidské oko rozezná i 1500 fps. Protože nechápete jak lidské oko funguje. Když budete mít na 500hz obrazovce vykreslit tak rychlý pohyb, že se při 500 fps nevykreslí na ani jednom snímku, tak jej na monitoru neuvidíte. Ve skutečnosti byste ale daný objekt i tak viděli.
Doporučuji nastudovat tento článek:
https://100fps.co...ns_see.htm |
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 01-10-2024 14:11
|
Diskutující
Příspěvek: 2582
Založený: 07.10.14
|
Ještě že tu máme někoho kdo chápe.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
|
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 01-10-2024 14:34
|
Diskutující
Příspěvek: 2582
Založený: 07.10.14
|
Grafika videoher je stop motion. Vykresluje se série statických snímků a není nic co by zachytilo přirozené rozmazání pohybu. Jinými slovy, pokud chcete, aby pohyb v počítačové hře vypadal pro lidské oči přirozeně, musí mít nějakou formu simulovaného rozmazání pohybu. Při nízkých fps, jako je třeba těch třicet, jsou mezi obrázky navic "mezery."
Pokud má hra dobrý motion blur vyplatí se ho zapnout. Ale musí jít o objektový motion blur - švihnutí mečem, projíždějící auto. Motion blur kdy se mázne celý obraz kdykoli se pohne kamera je na prd a většina lidí ho právem vypíná.
Pokud nezapnete motion blur pak zvyšující se frekvence snímků (na odpovídajícím monitoru) absenci rozmazaní pohybem ve hrách do jisté míry odstraňuje.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
|
|
|
|
Richi |
Přidané 01-10-2024 17:46
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 456
Založený: 20.02.18
|
Trochu off, ale je zajimavé, jak se doba mění. Porovnání FPS na dnešních monitorech a starých CRT je tak odlišné. 60Hz na CRT byl nezapomenutelný zážitek. |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 01-10-2024 17:53
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
To je tím, že dnešní monitory jsou v celku mnohem větší, mají větší jas a ostrost obrazu. Takže je třeba více "pixelů za sekundu" |
|
|
|
magot |
Přidané 01-10-2024 18:51
|
Fusioner
Příspěvek: 17663
Založený: 19.06.08
|
Btw existovaly monitory které byly úplně bez FPS, kontinuelní elektronový paprsek na CRT co byl např. v tomcatu vykresloval pouze vektorově a hra asteroids na něm tedy měla v podstatě nekonečno FPS, tam nebyl důvod proč krájet něco na snímky. Jedna z mála her která měla pro lidské oko zcela přírodní zobrazení.
Měl jsem tu čest si to zahrát na tom autentickém CRT z F-14, zář dopadu elektronů na stínítko na těchto starých CRT nedokáže žádné LCD zobrazit. Ale netřeba starou kraksnu z tomcatu, defakto stačí jakýkoliv osciloskop
Upravil/a magot dne 01-10-2024 19:01
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 01-10-2024 19:16
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
Tak on ten paprsek je kontinuální i u klasické CRT obrazovky. Ale asi vím jak to myslíš. No myslím, že jsem to tu už dobře zasral. |
|
|
|
magot |
Přidané 01-10-2024 19:20
|
Fusioner
Příspěvek: 17663
Založený: 19.06.08
|
AJaromir napsal:
Tak on ten paprsek je kontinuální i u klasické CRT obrazovky. Ale asi vím jak to myslíš. No myslím, že jsem to tu už dobře zasral.
Je, CRT je CRT. |
|
|