September 19 2024 18:25:24
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Valenok
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Poznej ty fotky II
LesniHU
310_cibule napsal:

LesniHU napsal:

C-46 Commando? Nic jiného s ostruhou a takovými okénky mě nenapadá.


Jak se z toho snímku pozná, že dotyčné éro je vybaveno ostruhou?

Nic ve zlém : ) Já si to musel vygooglit, abych věděl, že to není C-47 nebo lisunov.
Ostruha jak psal coffin, ale hlavne temi okenky myslim ta na boku nize, ne to vepredu - takze jsem premyslel, co za letajici clun by to mohl byt, nez zde padla teorie Dakoty.
 
magot
třeba dakota C
i.imgur.com/ZMFZh9k.jpeg
 
Tyler Durden
To víte proč je ostrov letadlové lodi vždy vpravo?

Tady je teda vlevo. Šklebící se

i.ibb.co/1Zwdtdw/Japanese-aircraft-carrier-Akagi-Deck.jpg
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
310_cibule
Nevím. Protože vítr?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
LesniHU
Tady je zrovna vlevo, protoze někdo měl geniální napad, ze pak budou moci operovat dve lode vedle sebe. Ale jinak je vpravo kvuli pravakum, ze ano Úsměv
 
Tyler Durden
Ano, letadla jsou pro praváky a praváci radějí tlačí knipl doleva. Navíc k tomu i přispěly první pokusy s přistáním na lodích a tím že se letadla "převracela," díky motorum a vrtulím, doprava.

Akagi měla ostrov vlevo protože na pravou stranu byly vyvedeny všechny kouřovody a ostrov by se posunul hodně dobředu jako u Kagy a krátkozraký japonec by nedohlédl na konec letové paluby vzdálené 150 metru.

Hiryu měla ostrov vlevo čistě z experimentálních důvodu - k omezení turbulencí při soustředění ostrova a komínů na jednom místě. Ukázalo se, že to nepomáhá, naopak že je to ještě horší. Jediné plus byl výhled dozadu nezastřený kouřem z komínů. Pak už nikdy žádná letadlovka neměla ostrov vlevo.

BTW ideální řešení japonci našli v konstrukci ostrova s nahoru vyoseným komínem přibližně uprostřed lodi. Mělo to nejmenší problém s turbulencemi a netrávilo to polovinu obsluhy flaku za komínem. O nerušeném výhledu na oceán a přilehlé okolí s Avengery nemluvě. Úsměv
Upravil/a Tyler Durden dne 09-09-2024 12:00
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
alfik
Ze stejného důvodu je pravý bok lodí "sterboard" a levý "port".
V časech kormidelních vesel, před vynálezem kormidla jak jej známe dnes, bylo pro kormidelníky - praváky lepší ovládat kormidelní veslo na pravé straně lodi.
Btw totéž platí o koních (volech) a voze. Kočí sedí na levé straně, protože je pro něj lepší dávat pravou ruku víc do strany a nahoru než levou. Proto se levému koni/volovi říká "podsední" a pravému "náruční".
A od té doby se to všude používá Úsměv

Jen ty helikopotfory musejí mít zas něco extra... kvůli kolektivu na levou ruku a výhledu doprava dolů Úsměv

Mch: Pro všechny tzv. "dakoty", tzn. DC 1, 2 a 3, a odvozené typy, je poznávacím znamením v kabině dvojice pák u stropu s velkými červenými koulemi. Jde o ovládání nastavení stálých otáček vrtulí/motorů.
Proč to tak bylo, mi není úplně jasné. Jinak se to objevovalo hlavně u hydroplánů, protože ty měly motory nahoře, nad kabinou, takže to bylo jednodušší (srv. též Catalina).
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
310_cibule
Bezva info o věži. Díky za něj.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Tyler Durden
Typ letadla a typ "letušky?" Úsměv

i.ibb.co/3MFVcv1/154702630-1365759320441644-6871851530984588379-n.jpg
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
310_cibule
Netipuji : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
magot
alfik napsal:

Ze stejného důvodu je pravý bok lodí "sterboard" a levý "port".
V časech kormidelních vesel, před vynálezem kormidla jak jej známe dnes, bylo pro kormidelníky - praváky lepší ovládat kormidelní veslo na pravé straně lodi.
Btw totéž platí o koních (volech) a voze. Kočí sedí na levé straně, protože je pro něj lepší dávat pravou ruku víc do strany a nahoru než levou. Proto se levému koni/volovi říká "podsední" a pravému "náruční".
A od té doby se to všude používá Úsměv

Jen ty helikopotfory musejí mít zas něco extra... kvůli kolektivu na levou ruku a výhledu doprava dolů Úsměv

Mch: Pro všechny tzv. "dakoty", tzn. DC 1, 2 a 3, a odvozené typy, je poznávacím znamením v kabině dvojice pák u stropu s velkými červenými koulemi. Jde o ovládání nastavení stálých otáček vrtulí/motorů.
Proč to tak bylo, mi není úplně jasné. Jinak se to objevovalo hlavně u hydroplánů, protože ty měly motory nahoře, nad kabinou, takže to bylo jednodušší (srv. též Catalina).

No vida, tu historii starboard/ port jsem neznal, měl jsem za to že to byla jen nějaká další anglická pomatenost, typu palce, lokty, galony a jiné jelení skoky před žabí hřbet Úsměv
Btw hajzly pro jednorožce a mořské panny pravověrný úředník eu udělá ale stíhačky a dopraváky pro leváky ne. Takhle jsem si ten EU socialismus nepředstavoval Šklebící se
Upravil/a magot dne 09-09-2024 16:34
 
310_cibule
Není tady náhodou nějaký odborník na německá éra? ; )

i.ibb.co/b67kBL4/458575499-820374990275369-2899370398093325525-n.jpg
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
ringlett
To je to éro, co mělo místo kohoutu vypouštění paliva maketu chycenou dvěma vruty k palubce?
 
Tyler Durden
Wie ein Floh aber Ohoooooo
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
 
batoh
Tyler Durden napsal:
praváci radějí tlačí knipl doleva.

Šklebící se
 
batoh
310_cibule napsal:
Není tady náhodou nějaký odborník na německá éra? ; )

Tvar čelního skla. Odklápění překrytu do strany. Tak šup šup, oblékat.
 
ringlett
batoh napsal:

310_cibule napsal:
Není tady náhodou nějaký odborník na německá éra? ; )

Tvar čelního skla. Odklápění překrytu do strany. Tak šup šup, oblékat.


Z čelního skla je vidět kulové, tohle je neprůstřelný štít nad palubní deskou.
 
batoh
ringlett napsal:

batoh napsal:

310_cibule napsal:
Není tady náhodou nějaký odborník na německá éra? ; )

Tvar čelního skla. Odklápění překrytu do strany. Tak šup šup, oblékat.


Z čelního skla je vidět kulové, tohle je neprůstřelný štít nad palubní deskou.

Uvažuji, jak moc nedostatečně jsem fo formuloval. Kdybych napsal "tvar rámu kabiny", bylo by to přijato?
 
ringlett
Tyler Durden napsal:

Typ letadla a typ "letušky?" Úsměv

i.ibb.co/3MFVcv1/154702630-1365759320441644-6871851530984588379-n.jpg


DC-9 Alitalie jsem poznal, ale tu buchtu jsem si musel vygůglit ...
Ale vzhledem k tomu, že je jí aktuálně 69, jí zdejší omladina (včetně mě) znát nebude.
 
ringlett
batoh napsal:

ringlett napsal:

batoh napsal:

310_cibule napsal:
Není tady náhodou nějaký odborník na německá éra? ; )

Tvar čelního skla. Odklápění překrytu do strany. Tak šup šup, oblékat.


Z čelního skla je vidět kulové, tohle je neprůstřelný štít nad palubní deskou.

Uvažuji, jak moc nedostatečně jsem fo formuloval. Kdybych napsal "tvar rámu kabiny", bylo by to přijato?


A není to fuk?
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

12-09-2024 16:04
No právě. Zem nesaje. A na Šumavě už staví sněhuláky. https://hydro.chm.
..eq=2505266


12-09-2024 10:36
jojo, voda na děsivý mlýn: https://www.inter.
..
Šklebící se

11-09-2024 21:27
Zítra v 7 to začne. Za 4 dny tu má spadnout víc srážek než za celý rok.

29-08-2024 21:30
nová sportovní disciplína Šklebící se https://youtu.be/.
..Y7Ya2IJU4n


09-08-2024 10:21
U příležitosti dnešního dne přeji všem po zbytek roku štěstí jako z Kokury.

08-08-2024 15:00
Dnes je mezinárodní den ženského orgasmu. Tak to nezapomeňte oslavit.

17-07-2024 10:18
Čím víc G, tím víc vrabcocida! Začalo to v 70. letech 1G Šklebící se

20-06-2024 20:57
Jsem nevěděl, že 5G bylo už v 70. letech urbanizace. Šklebící se

35,626,639 návštěv