Cibule, jestli muzu doporucit, porid si joystick s dlouhou pakou, nebo mozna pro tebe jeste spis berany. Co nejbytelnejsi, na ffb kasli.
Cele se to diky dlouhemu chodu ruky zmeni. A pak to prestane byt ovladani neceho titernosti, ale necim realnym, a nasledne se to nebude jenit jako ovladani titernosti na obrazovce, ale neceho realneho.
Cibule, jestli muzu doporucit, porid si joystick s dlouhou pakou, nebo mozna pro tebe jeste spis berany. Co nejbytelnejsi, na ffb kasli.
Cele se to diky dlouhemu chodu ruky zmeni. A pak to prestane byt ovladani neceho titernosti, ale necim realnym, a nasledne se to nebude jenit jako ovladani titernosti na obrazovce, ale neceho realneho.
Díky, HU. O tom kniplu už delší dobu uvažuju. Ale mám problém, že mi chybí místo. Létám ve skříni (kdysi, před mnoha lety jsem sem dával fotku), nejsem si jist, zda bych ji do ní nacpal. A upřímně, už létám málo, spíš se jen občas kochám něčím novým či se nechám zabít při nějaké speciálce. Na druhou stranu, jak se znám, budu o tom přemýšlet tak dlouho, až si knipl koupím. Stejně jako většinu všech zbytečností, které v té skříni mám. Každopádně ještě jednou děkuju, patříš mezi lidi, jejichž názor pro mne má v tomto ohledu velkou váhu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
To jo ovšem vlastní autosugesce že? V reálných letadlech mají v podstatě stejný joy jako u PC. Bez klacku, s výkyvem 5 stupňů a snímáním síly. Zpětnou vazbu jim dělá prdel.
V krabicích z válek sice měli klacky, ale zpětnou vazbu jim dělala prdel a síly v řízení, ne ten klacek. A neudělá ho ani u počítače.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
Cibule, jestli muzu doporucit, porid si joystick s dlouhou pakou, nebo mozna pro tebe jeste spis berany. Co nejbytelnejsi, na ffb kasli.
Cele se to diky dlouhemu chodu ruky zmeni. A pak to prestane byt ovladani neceho titernosti, ale necim realnym, a nasledne se to nebude jenit jako ovladani titernosti na obrazovce, ale neceho realneho.
Když dáš mezi ffb základnu a grip nástavec = super reálný zážitek.
FFB je samozřejmě super, už od dob Red Barona 2. Popíračum nevěřte. Kdyby byl o létadla stejný zájem jako o autíčka, máme FF joyu stejně jako volantů za přijatelné ceny.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
Proč tedy volant základna žádná topka od thrustmaster stojí 21k a bez věnce a pedálů?
To já nevím, předstírají kvalitu? Ale FFB volanty jsou k mání od čtyř litrů že. S pedály. S volantem. Ne jenom FFB krabice. A některé jsou i dobré a pro normální lidi. Ne jen pro rentiéry a multibitcoináře jako jsme my tady.
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
Proč tedy volant základna žádná topka od thrustmaster stojí 21k a bez věnce a pedálů?
To já nevím, předstírají kvalitu? Ale FFB volanty jsou k mání od čtyř litrů že. S pedály. S volantem. Ne jenom FFB krabice. A některé jsou i dobré a pro normální lidi. Ne jen pro rentiéry a multibitcoináře jako jsme my tady.
Proč se mám prát s 20 Nm, těch 12 bude ok, navíc Rhino má 9 a Brunner jen 6.8 Nm.
Udělat direct drive u volantu s jedním motorem nic složitého, ale pokud jsou dva to bude asi oříšek.
Tyler Durden napsal:
V reálných letadlech mají v podstatě stejný joy jako u PC. Bez klacku, s výkyvem 5 stupňů a snímáním síly.
Už prej ne, jak jsem byl poučen nedávno na srazu. Měly to F-16 ale už prý ne páč se to neosvědčilo.
To teda nevím čoveče, F-16 block 70/60, F-15EX, F-35 všechny mají tlakové joye po pravé straně ala F-16. (F-22 má, ale už se nevyrábí)
Nové stíhačky s klasickým klackem se min. v USA už nevyrábí .. V evropě Gripen E a EFko poslední revize to myslím ještě mají.
Jediná změna co u F-16 tlakové základny kdysi proběhla u verze A bylo, že z nulového pohybu páky přidali mikro pohyb. A od té doby to takto funguje.
Klasická páka už je jen vzpomínka na red barona YouTube Video
Jak píše Magot. Tenzometrické páky se používají do dnes, ale mají mikroskopický pohyb s dorazem. A ten doraz je to nejdůležitější a proč docházelo k nehodám. První páky nebyly pohyblivé a tento doraz neměly. A tak pilot se snažil přitahovat víc a víc a nevěděl, že už je na dorazu. Jinak jejich hlavní výhoda je podle mě jejich dynamičnost. Automaticky se mění "zakřivení os" podle letového režimu. Takže v souboji má páka velkou citlivost a letadlo je obratné, ale naopak při tankování za letu je citlivost nízká, aby se daly dělat mikro zásahy do řízení.
Potom to tankování vypadá nějak takhle. A já jelikož mám dlouhou páku, tak jsem jí musel pořádně cukat, aby se to letadlo aspoň trochu pohlo. YouTube Video
Tyler Durden napsal:
V reálných letadlech mají v podstatě stejný joy jako u PC. Bez klacku, s výkyvem 5 stupňů a snímáním síly.
Už prej ne, jak jsem byl poučen nedávno na srazu. Měly to F-16 ale už prý ne páč se to neosvědčilo.
Fakt? A není to trošku naopak? F-16 A/B prý měly kniply zcela nepohyblivé, ale piloti si na to tak dlouho stěžovali, že do výroby C/D verzí nastavili alespoň mírný pohyb do všech stran. Ostatně u DCS F-16C Viper se ten knipl opravdu hýbe...
...taky sem si nemyslel že bych mohl sestřelit německý letadlo. Dva roky po válce se mi to konečně podařilo.
Abraham Simpson
A co se moc neví, umístění páky vpravo s loktem zalomeným do pravého úhlu je mnohem efektivnější a bezpečnější při vysokých géčkách než když se pilot rve s klackem mezi nohama.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.