hele teď mě došlo, že pokud má produkt registraci tak možná nepůjde vrátit v 14ti denní lhůtě, zkus to preventivně s tím hackem bez registrace, kdyby náhodou ..
Na tohle téma se tady Hot Dog vyšťavil do poslední šťávičky
Viem, preto som presiel kompletne cele vlakno od prvej strany No, prd mi to pomohlo, MQ 3 sa nastavuje trochu inak ako som zistil. Jednoduchsie musim povedat. Pomaly teda nastavujem DCS, IL2 GB a War Thunder (nesmejte sa, vo VR je WT nadhera). Zacinam chapat, preco sa niektori moji kolegovia zbavuju TrackIr-u a inak ako s VR simulatory nelietaju. Na druhej strane - namiesto krku by som potreboval nieco ako maju sovy, aby som sa vedel obzriet dozadu. Vo VR cockpite to nie je take jednoduche ako s TrI. I ked s MQ je to jednoduchsie ako S OQ2, pretoze ma okrem ineho ovela lepsie spracovane napr. periferne videnie.
...ale nazad k veci. Niektore veci co potrebujem upravit som v tomto vlakne nenasiel. Napr. podrobne nastavenie DCS a IL2 (teda jednotlive graficke polozky polozky, FPS atd.) Mozno som to len prehliadol, ale myslim ze nie. Niektore z tychto veci sa mi (asi) podarilo vyriesit vdaka interfejsu v MQ 3 ale niektore zatial idem metodou pokus omyl.
P. S. Znovu som to riskol s Alienmi vo VR, a znovu som hanebne zlyhal . Stopovany cas prechadzania sa po Nostrome: 8,3 minuty. Pri druhom zasycani Votrelca som radsej z hry zdrhol do realnej kuchyne a liecil sa Plznou Oproti Oculusu 2 je zazitok ovela intenzivnejsi vdaka lepsej grafike a zvukom. Ale aj tak sa minimalne rok k ALienom nevratim
Upravil/a Baron dne 22-06-2024 16:44
No ty vetřelci to se vůbec nedá hrát, to je zralé na infrakt, já to taky nedávám
Q3 tady nikdo neřešil, protože to nikdo nemá, taky ty přesná nastavení vlastně nikdo nezná
Tady je pár tipů k nastavení pro DCS YouTube Video
Toho Aliena jsem taky zkoušel. Pro mě je to nehratelné. Vydávám u toho naprosto reálné výkřiky. Ale občas hraju původní Half Life 2 ve VR. Užívám si to stejně, jako za mlada před dvaceti roky
magot napsal:
...Tady je pár tipů k nastavení pro DCS...
Tak na moju velku radost som tam nasiel aj kompetne nastavenie pre IL2 GB. Este raz diky Magote, velmi si pomohol.
Keby to niekoho zaujimalo, tu je: YouTube Video
Toho Aliena jsem taky zkoušel. Pro mě je to nehratelné. Vydávám u toho naprosto reálné výkřiky. Ale občas hraju původní Half Life 2 ve VR. Užívám si to stejně, jako za mlada před dvaceti roky
A to ohlížení za sebe jde řešit otočnou židlí.
Vitaj v klube. Sem tam som si tak schuti zavrešťal, az sa ma sused na druhy den pytal, co sa u mna dialo a ci som v poriadku Na nezaplatenie bol jeho vyraz po odpovedi, ze sa nedialo nic zvlastne, iba ma nahanal Votrelec.
So stolickou som to skusal, bez nejakych uzitocnych vysledkov. No, chce to cas, predsa len som vo VR iba od stvrtku, teda treti den. Treba zaratat aj cas v praci ze.
P.S. Pred chvilou som si zaknihoval prvy VR zostrel v DCS na F-16. Nadhera.
Dám sem zopar postrehov z používania Oculus Meta Quest 3 (512 GB ) - ďalej len OMQ 3 - ktorý (zatiaľ) veľa hráčov nemá. Je ešte verzie OMQ 3 (128 GB ), jediný rozdiel medzi nimi je vo veľkosti úložiska v GB a samozrejme cenovo. Na Alze.sk stojí OMQ 3(128 GB ) 649 €, ale dá sa kúpiť za 575 € a OMQ (512 ) GB stojí od 768,90 € po 809 €. Snáď to niekomu pomôže pri rozhodovaní sa ohľadne VR.
Zapnutie a príprava headsetu - odporúča sa pred prvým použitím headset nabiť do plna, potom už je to veľmi user friendly, headset vás doslovne vedie za ručičku a za niekoľko málo minút je hotovo vrátane stiahnutých aplikácií, ktoré si OMQ 3 sťahuje sám (s vaším odsúhlasením) a všetko je v češtine. Jazyk treba pochopiteľne zvoliť.
Myslím si že USB 3 je v tomto prípade nutnosť - myslené s ohľadom na (nielen) letecké simulátory. Skúšal som aj klasické USB, OMQ 3 to zvládal bez problémov ale že je klasické USB pomalšie, bolo vidieť, obzvlášť v DCS. USB 3 je jednoducho lepší. V neposlednom rade dobíja celkom obstojne Headset, lietal som s nim v kuse viac ako 6 hodín - po mojom odpadnutí od kompu (doslovnom) tam stále bolo 48 %. Lietať sa samozrejme dá aj bez kábla cez WiFi, akurát to teda žerie energiu "jak sfiňa". S WiFi rátajte tak 2 - 2 a pol hodiny a šup ho na nabíjačku. Závisí samozrejme na tom, ako headset používate, pokiaľ je to iba na aplikácie ako je trebárs Netflix alebo iné "neherné" programy, doba so hodne predĺži. On totiž OMC 3 nie je iba na hry ale je to vyslovene headset na všemožné používanie od práce až po hry. Keďže však prímarne lietam, nebudem sa rozpisovať čo všetko som na OMQ 3 skúšal a vyskúšal (bolo toho viac ako som očakával a v kvalite ktorú som nečakal vôbec), zameriam sa hlavne na túto oblasť, konkrétne DCS, IL2 GB/FC a WarThunder.
Prvé čo ma milo prekvapilo bol pohľad cez OMQ 3. Na headsete sú dve kamery a hĺbkový snímač, čo v praxi znamená že okolitý svet pri pohľade cez OCM 3 vidíte taký aký je. Páči sa mi skombinovanie virtuálnej reality a skutočného sveta do jedného. Napr. sedíte v obývačke/ detskej izbe/kuchyni/ na hajzlíku dosaďte si čo chcete, stále môžete prezerať stránky, youtube, Netflix alebo hrať hru bez toho aby ste stratili kontakt s reálnym svetom. Šikovné je aj to, že si vo VR môžete urobiť výrez, ktorým vidíte svoju klávesnicu na stole a teda odpadá snímanie headsetu aby ste trafili na klávesnicu (osobne to ale v simoch nepoužívam).
Spojazdnenie simulátorov - paradoxne som si ako prvý zahral War Thunder, pretože to nepotrebovalo žiadne zmeny. Stačilo označiť v settingoch VR a hra sa poslušne spustila v tomto režime. Žiadne nastavovanie, jednoducho nič, stačilo označiť to políčko. WT si samé nastavilo hru na VR a beží to plynulo i pri množstve strojov, ktoré som tam stretol (testoval som v Real Battles, kde je hodne hráčov a spokojnosť, potom v Simulačných bojoch, kde spokojnosť bola ešte väčšia ale zase tam bolo oveľa menej hráčov. Respektíve hráčov bolo dosť ale nie vždy sa podarilo stretnúť viac ako dvoch troch enemákov naraz, čo súvisí aj stým, že v SB nie sú povolené ikony a stáva sa, že ste s nepriateľom prakticky vedľa seba a neviete o tom ani jeden. V RB ovšem ikony sú a tam je to riadny mišmaš.). Takže s behom vo WT som spokojný. Plánujem ešte poštelovať vyhladzovanie cez aplikácie, ktorá som si stiahol pri ladení DCS a IL2.
Čo sa týka DCS a IL2 GB/FC, tam bola situácia trochu iná. DCS sa síce bez problémov vo VR rozbehlo ale napr. IL2 nie. K tomu som použil Magotove video (viď vyššie) a nastavil DCS podľa toho, a podľa ďalšieho videa tiež tu uvedeného som nastavil IL2. Porovnávať môžem iba s Oculusom 2, ale bol som veľmi prekvapený rozdielom . Zatiaľčo v OQ 2 s výnimkou kokpitu a krídel to bolo také všelijaké (inak povedané za krídlom som videl iba farebné prd obrazne povedané), v OMQ 3, je to pošušňáňíčko. Pozor, nie je to monitor a grafiku s tým čo vidíte na monitore a vo VR nejde celkom korektne porovnať. ALE - v Šturmovi od toho nie som ďaleko, naopak, veľmi slušne sa to hýbe, lietadlá vidím na dostatočne veľkú vzdialenosť, je to vyhladzované a hlavne - ste v priamo v mašine. Na rozdiel od nonVR lietania, kde mám všetko na maximum, tu som v Šturmovi upravil detialy podľa návodu vyššie (tzn. videa) a ide to k plnej mojej spokojnosti. Otestované všetky mapy, s rôznym počtom objektov na zemi i vo vzduchu - FPS sa pohybuje medzi 90 - 120. Takže pre ňa osobne v Šturmovi úplne nový zážitok a to ho nejaký ten piatok už lietam. Toto je ale úplne iná skúsenosť, spojenie krásnej grafiky, ktorá sa navyše hodne dobre hýbe, je vážne kdesi inde ako to čo som skúšal predtým. No, asi sa pýtate akú mám grafáreň - nVidia RTX 3080. Plánujem k Vianociam zmeniť na RTX 4080, ale to má zatiaľ čas. Vo všeobecnosti platí, čím silnejši HW tým lepšie pre VR. Takže plánujem investovať aj do RAM. To len tak na okraj.
DCS - no tu to bolo asi najzložitejšie, čo sa týka ladenia. Ako som už spomínal, robil som to podľa návodu, čo sem dal Maggot, s miernymi úravami. Youtuber má totiž silnejšiu zostavu a bolo potrebné niektoré veci prispôsobiť. Ďalšia vec, ktoré v DCS bola, je zmenšenie virtuálneho kokpitu z dôvodu zvýšenia výkonu. Niekomu sa to možno páči, mne ale nie a tak som zrušil prepísanie úpravy VR sveta. Mal som síce konečne kokpit "ako živý", na druhej strane to však trhalo ako besné. Takže znovu do ladenia nielen DCS ale aj stiahnutých utilít podľa návodového videa, až som sa konečne dopracoval k spokojnosti. Čo sa mi však nepodarilo spojazdniť k mojej blaženosti, je handtracking v DCS. Teda spojazdniť ho nie je žťažké, ale stále sú tie ruky zovreté a neviem s nim zmysluplne ovládať všetky tie hejblátka v kokpite. Pri ovládačoch tento problém nie je, tie fungujú naprosto spoľahlivo a používam ich namiesto namapovaných periférií (musí to ale vyzerať divne keď sa mi na zápästiach hompáľajú obládače. Ešteže to nikto nevidí ). Pokiaľ by niekto mal tip ako spojazdniť ten handtracking v DCS tak aby fungoval, budem mu neskonale vďačný.
Čo sa týka vizualizácie v OMQ 3, môžem vyzdvihnúť niekoľko vecí - výborné rozlíšenie na každé oko (oficiálne je uvádzané 2064 × 2208 pri 120 Hz, čo však nie je celkom korektné, pretože pri 100 % tam máte cez 3100 x anineviemkoľko, a bežne lietam s rozlíšením cez 5000 na jedno oko. Nie som teraz pri VR takže po návrate domov sem dám korektné hodnoty), zorné pole je 110 stupňov, perfektne reaguje na pohyb hlavy a napriek tomu, že je o niečo ťažší ako OQ 2 (uvádza sa 515 g), na hlave to sedí lepšie ako OQ 2 a a máte pocit že je ľahší. Aspoň teda ja som ten pocit mal. Pri nastaveniach v simoch som vypol obmedzenie na FPS a headset dáva stabilných cca 90 FPS (deafultne bolo nastavených 71 FPS). Vyvolaním menu pre spustenú hru (ľavý ovládač, tlačítko s tromi vodorovnými čiarkami) umožňuje doostriť obraz a upraviť rozlíšenie pre oči. Na spodnej strane headsetu je ovládač pre vzdialenosť očí, ktorý sa nepohybuje skokovo v prednastavených vzdialenostiach ale je možné ho plynule posúvať čo je nesmierne užitočná vec. Napodiv, aj keď používam okuliare pri lietaní na monitore, v headsete som ich nepotreboval videl som lepšie ako s nimi. OMQ 3 sa dá uraviť aj pre okuliare, stačí ho posunúť. Alebo použiť šošovky, ktoré sa nasadia na optiku.
Nedostatky headsetu - nejaké sú ale netýkajú sa vlastného fungovania headsetu. Ide o slabú výdrž batérie v prípade že hráte cez Airlink. Ďalšia vec je upnutie headsetu na hlavu - tu si dovolím upozorniť, že moja vlastná skúsenosť nie je negatívna a headset drži po utiahnutí viac než dobre, spomínam to len pre úplnosť, lebo niektorí užívatelia si menili tie upínacie pásy na hlavový poruh Elite strap s 8000 Mhz batériou - hlavne tí, čo používajú Airlink.
Na záver - wow effect som mal už za sebou, keď som používal OQ2, ale aj tak ma OQM 3 napr. vo Flying Cirkuse dokázal ohromiť. Za tie roky čo lietam simulátory sa mi to veru už veľmi dlho nestalo. Za mňa teda palec hore.
Upravil/a Baron dne 25-06-2024 15:24
Ahoj,
používáš kabel USB-C a je potřeba nějaký speciální omezený délkou?
Režim přes kabel tedy pořád baští baterii, která se neustále musí dobíjet?
Pro uživatele VR dosud nepolíbeného, jsou tvé zkušenosti a postřehy velice užitečné, dík.
Z ničeho nic mi přestal fungovat HP Reverb VR3000 G2. Software nevidí headset. Kabel mám vyměněný. Jsem ztracen. Sakra!!!!
Může odejít vstup do GF?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.